X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 30

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #7

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Ik dacht dat ze net met opzet een stuk van de trein hadden weg gehaald om dat de g-krachten te hoog waren achteraan. Klopt dit dan niet?
    Of het effectief door de g-krachten kwam weet ik niet, maar het klopt wel dat die baan oorspronkelijk met 10 bakjes/trein was gepland ipv de huidige 8. Maar daarom ook dat het een prototype was.

    El Condor heeft toch al een renovatie en verf beurt achter de rug. Dat zegt niks over het dagelijks onderhoud, maar ze laten hem toch niet verloederen denk ik dan...
    Neen, maar als je kijkt zijn er bij de gewone SLC'S (dus de echte klonen) wel veel verschillen naar ritervaring. Daar dit identiek dezelfde rit is en bijna altijd dezelfde treinen kan je enkel kijken naar onderhoud.

    Het is vreemd dat zo een "rammelbak" toch zo vaak verkocht is... zijn de klachten bij El Condor al van het begin zo? Ik heb hem zelf twee keer gedaan en beide keren viel het goed mee (er zat 15 jaar tussen ongeveer)
    Tgoh, het was een goedkoop alternatief van een heel indrukwekkend type achtbaan. En in het tweede deel van de jaren '90 was het standaard ritcomfort minder hoog dan dat we nu als standaard nemen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Er zijn aardig wat verschillen in de layout hoor

    - Verschil in hoogte.
    - First drop ligt anders

    - Bocht voor de inlines ligt anders (immelman ligt korter op de bocht, supports zijn hier ook anders)
    - Na de 2 inlines heeft El Condor een bank van 90 graden
    - De bocht na de inlines ligt anders (gaat bij de een onder de first drop door, bij de ander er overheen)
    - Slinger op het einde in plaats van hobbeltje
    - El Condor had oorspronkelijk langere treinen en ook 3 stuks.
    Alle vetgedrukte verschillen zijn volgens mij een gevolg van het feit dat er langere treinen ingepast moesten worden. Hogere baan voor meer snelheid want meer wrijving met 10 coaches ipv 8 ==> daardoor lifthill 'langer' en hoger ==> daardoor first drop die iets anders ligt omdat de baan op het einde erover moet ipv er onder ==> daardoor zit er een stukje rechte track tussen het einde van de first drop en de eerste inversie.


    Er zullen vast nog wel kleine verschillen zijn, maar dit zijn degenen die ik weet.
    Idem
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 24-02-19 om 21:34.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •