Villages Nature is zeker een leuke plek om even de Disney drukte te ontvluchten. Ook een reden waarom ik al sinds de opening van het resort zweer bij Disney's Davy Corckett Ranch, ook al ligt deze (net als Villages Nature) op een 10-tal minuutjes rijden van de parken. Ik ben niet blijven slapen op het domein maar heb als dag-gast gratis gebruik kunnen maken van de faciliteiten toen het zwembad van Davy Crockett in onderhoud was.

Op zich is het een fijn vakantiepark met idioot veel ruimte. Het zwembad is uitgebreid (al mist het in mijn ogen wel een wildwaterbaan) en de speeltuinen zijn prachtig (zowel die in het bos als de binnenspeeltuin). Al denk ik niet dat ik er snel zou overnachten.
Verblijven kost best wat geld omdat je ook mee betaald voor alle attracties op het domein (zwembad, bijzondere tuinen, speeltuinen, boerderij,...). Maar net voor al die dingen neem je nauwelijks de tijd omdat je met name in Disneyland wilt vertoeven. Waardoor het wat aanvoelt als 'dubbel-op' betalen. Eén maal voor het domein en één maal voor Disney. Ik geloof namelijk dat de eigenaar van Center Parcs (Pierre et Vacances) ook had gehoopt op verblijfsgasten die niet naar Disney zouden gaan en gewoon op het domein zouden blijven.
Dat blijkt niet echt het geval.

Zo werd het complex eerst enkel verkocht zonder Disney-tickets, en daardoor misten ze veel boekingen. Ondertussen kan je wel tickets bijboeken wat aantoont dat het park in de schaduw van Disney staat en zich niet als een bestemming 'an sich' kan promoten. Iets wat andere Center Parcs domeinen wel doen/kunnen. Als je op de 'booking engine' van Disney vertoeft moet je trouwens wel bijzonder gemotiveerd zijn om meer geld neer te tellen voor 3 dagen Villages Nature dan voor 3 dagen Newport Bay Club als je hoofddoel Disney is...

Hoe dan ook, ik wens het een mooie toekomst toe. Maar ik vrees dat het wel eens slecht (en snel) oud zou kunnen worden...