X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 7 van de 11 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 224

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Een achtbaan op zich kun je in 2 maanden wel recht zetten. Maar als ze nog iets van theming of sfeer willen toevoegen gaan ze moeten opschieten.. Of het wordt weer een baan die ergens in Juni pas open gaat, zoals de laatste jaren helaas steeds gebruikelijker lijkt te worden.
    Ik snap wel waarom pretparken hun nieuwigheid openen, vlak voor de zomervakantie.

    De zomervakantie heeft de afgelopen jaren ingeboet.

    Hittegolven en regenval, maar ook veel concurrenten van festivals, evenementen, familiefeestjes, ...
    Je ziet dan dat pretparken in de paasvakantie de boodschap "we zijn terug open, kom af!" gebruiken. Dit gebeurd tot O.L.H. Hemelvaart/Pinksteren/1 mei/...

    Daarna openen ze hun nieuwe attractie met als boodschap "kom af, onze nieuwe attractie is af!". Dit doen ze om de concurrentie de baas te kunnen en door een aantrekkelijke zomer aan te bieden. Het valt op dat de laatste jaren de zomermaanden opvallend rustiger zijn, bv. op een zaterdag in het midden van het seizoen geen volk hebben etc.

    Het gebrek aan zomerevents kan daar deels aan de verklaring liggen, en in plaats de kennis bij het organiseren van een innovatief Halloweenevent te gebruiken om een innovatief zomerevent op te zetten, laten ze die kans links liggen. De hoge personeelskost van de "denkers" op de bureau's kan daar aan de verklaring, maar waarschijnlijk ook de beperkte winst die een park ophaalt tijdens zo'n event.

    In september kunnen de parken genieten van het naseizoen. Vele personen plannen dus nog een bezoekje in de weekends van september, opvallend dat deze dagen soms drukker zijn dan in de zomer.

    En vanaf midden september of zelfs al in de zomervakantie komen de boodschappen "kom af! Wij hebben een vet Halloweenevent" tevoorschijn.

    Het lijkt me dus meer een timemanagementbeslissing. Het zorgt gewoon dat er met enkele investeringen een heel jaar bezoekers naar je park komen. Want als je in de paasvakantie je attractie al opent, een paaseierenraap organiseert ed. Hoe ga je dan nog je bezoekers aantrekken wanneer ze denken dat ze in de zomermaanden in een overvol park gaan zitten (gedachtegang, maar niet de realiteit).

  2. #2

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Naast de nieuwe achtbaan voor volgend jaar wordt ook de parking Leeuw (parking A) heraangelegd. Ik fietste er gisteravond voorbij, ik heb geen foto genomen omdat het al donker was. De ingang van de parking is inmiddels afgezet, het parkinghuisje is verdwenen als ik goed gekeken heb. Bezoekers voor het aquapark moeten tijdelijk een andere oprit gebruiken.

  3. #3

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ik ben vandaag eens tot aan Bellewaerde geweest.
    en heb deze foto's kunnen maken van de werken aan de parking leeuw





  4. #4

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ik hoop dat de verouderde, open vuilbakken op de achtergrond op pensioen worden gestuurd en men ook opteert voor nieuwe vuilbakken op Parking Leeuw. Het zijn misschien vuilbakken, maar als je toch vernieuwingen doorvoert kan je het geheel beter goed aanpakken en ook nieuwe vuilbakken plaatsen in plaats van die oude museumstukken terug te plaatsen.

    Verder hoop ik dat men wat groen zal aanplanten op de parking en het geheel netjes afgewerkt zal worden, anders vrees ik voor een eerder halve vernieuwing, terwijl men best iets kan maken van de intussen fors verkleinde parking.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  5. #5

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ik hoop dat de verouderde, open vuilbakken op de achtergrond op pensioen worden gestuurd en men ook opteert voor nieuwe vuilbakken op Parking Leeuw. Het zijn misschien vuilbakken, maar als je toch vernieuwingen doorvoert kan je het geheel beter goed aanpakken en ook nieuwe vuilbakken plaatsen in plaats van die oude museumstukken terug te plaatsen.

    Verder hoop ik dat men wat groen zal aanplanten op de parking en het geheel netjes afgewerkt zal worden, anders vrees ik voor een eerder halve vernieuwing, terwijl men best iets kan maken van de intussen fors verkleinde parking.
    Vooraan is de parking inderdaad kleiner geworden, maar achteraan zal er nog extra ruimte gemaakt worden voor een 500 tal wagens.

  6. #6

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Dat ziet er grondig uit. Er is al meer gebeurd dan ik dacht. En ook de bloembakkencirkel aan de ingang is weg, benieuwd hoe dit er in de toekomst uit zal zien nadat al enkele jaren alle paden op één na dicht waren om iedereen door de tijdelijk opgestelde tassencontrole te sturen. Zou deze er nu permanent komen?

  7. #7

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Dat ziet er grondig uit. Er is al meer gebeurd dan ik dacht. En ook de bloembakkencirkel aan de ingang is weg, benieuwd hoe dit er in de toekomst uit zal zien nadat al enkele jaren alle paden op één na dicht waren om iedereen door de tijdelijk opgestelde tassencontrole te sturen. Zou deze er nu permanent komen?
    Het is inderdaad heel wat grondiger dan gedacht, maar zal wellicht nu de finale fase zijn van wat ze eerder getoond hebben met de plannen van de omgeving van het Aquapark. Een permanente tassencontrole zal volgens mij hier nu ook wel verschijnen, in navolging van Ingang Mexico. Mooi!

  8. #8

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ziet er inderdaad grondiger uit dan verwacht.

  9. #9

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Een gestileerde versie van de coaster kan al teruggevonden worden op de nieuwjaarskaartjes van het park:

  10. #10

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Steeds meer Gerstlauer onderdelen, bereiken het Ieperse Bellewaerde Park.

    De bouwkraan werd reeds opgebouwd, dus weldra zal de effectieve bouw van start gaan.








    Foto's: https://www.facebook.com/themeparkmagic1/
    Meer: https://www.facebook.com/pg/themepar...3&__tn__=-UC-R

  11. #11

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ben ik de enigste die vind dat de pretparkfan niet veel geeft om deze achtbaan? Niemand reageert, op Facebook doet Bellewaerde amper moeite om de achtbaan te hypen, hier ook beduidend minder reactie dan anders...

    Ik loop ook wel niet warm van de coaster. Misschien ligt dat aan de oorzaak.
    Begrijp vooral niet waarom Bellewaerde een family achtbaan naast een semi-achtbaan zet met dezelfde doelgroep. Als de bomen het probleem vormen of de ruimtelijke voorshriften, zet daar dan een lanceerachtbaan zodat je weinig hoogte moet maken.

    Ik ben wel tevreden dat we dit jaar toch een nieuwe achtbaan krijgen, als voorsmaakje op de killer die in 2021 in Walibi en Plopsaland open gaan :-)

  12. #12

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Ben ik de enigste die vind dat de pretparkfan niet veel geeft om deze achtbaan? Niemand reageert, op Facebook doet Bellewaerde amper moeite om de achtbaan te hypen, hier ook beduidend minder reactie dan anders...
    Nee hoor, je bent niet de enige. Ik dacht exact hetzelfde toen ik het dit forum aan het lezen was.
    Ik vind het eigenlijk wel jammer dat er niet zoveel over gesproken wordt, want ik denk wel dat dit echt een toffe toevoeging kan zijn desondanks dat het weer een family coaster is. Een echte thrill ride is zeker welkom in de toekomst als je het mij vraagt.

    Laat ik deze achtbaan dan maar bekijken als een stap in de goeie richting. Ik ben zeker benieuwd hoe deze achtbaan daar uiteindelijk zal uitpakken.
    Wenn das Glück an eure Tür klopft, versäumt nicht zu öffnen

  13. #13

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Het gaat de hoogte in:

    Naam:     bellewaerde.jpg
Bekeken:  1708
Groote:   55,6 KB

    Bron: Twitter en StarParc

  14. #14

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    De reden waarom er weinig animo voor is, is omdat het Bellewaerde is. De laatste 3 nieuwigheden trekken op niet veel tot niks (Huracan, Dawson Duel en dat zwembad), dus ook van deze baan heb ik geen hoge verwachtingen. Het budget is ook 'maar' 7,5 miljoen, dus het zal wel allemaal weer net niet worden.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  15. #15

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    7,5 miljoen, dat is eigenlijk de investering van Typhoon van 5 miljoen geïndexeerd naar 2020. Schept dat al hogere verwachtingen?

  16. #16

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    7,5 miljoen, dat is eigenlijk de investering van Typhoon van 5 miljoen geïndexeerd naar 2020. Schept dat al hogere verwachtingen?
    Nee .
    Firechaser Express en Pégase Express hebben elk 16 miljoen euro of dollar gekost, en deze baan zit een klein beetje in dezelfde categorie, met een wissel en dergelijke.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  17. #17

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ik denk dat het best nog een leuke baan kan worden, alleen is het totaal niet wat ze nodig hebben en ook niet gericht op onze doelgroep.

  18. #18

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Daar heb je gelijk in hoor. Ik denk ook dat dit inderdaad een leuke achtbaan voor het hele gezin zal worden! Dat we daar op het forum niet warm voor lopen en dat er dus weinig animo is voor deze nieuwe achtbaan, vind ik ook logisch eigenlijk...

    Wat mij betreft heeft het park toch echt eens nood aan een eye-catcher de naam waardig anno 2020. Maar zolang het bezoekersaantal stabiel blijft, heb ik daar wellicht ongelijk in.

  19. #19

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    - Vergeet niet dat Bellewaerde ook nog een dierenpark en natuurpark is (waarbij oa. de aapjes al zijn moeten uitwijken voor de nieuwe coaster) … Dat is dus 'wedden op drie paarden' waardoor het al moeilijker wordt om uit te blinken in één iets.
    - Bellewaerde richt zich ook sterk tot gezinnen met kinderen.
    Volgens mij is het management daardoor allesbehalve eye-catchy-minded. Tot spijt van onze doelgroep.
    Als hun bezoekersaantal stabiel blijft, zie ik ook niet snel iets komen om U tegen te zeggen.
    Desalniettemin is de nieuwe familycoaster een stap vooruit en denk ik dat die (voor zn doelpubliek) nog zal meevallen. Lees: beter dan Dawson

  20. #20

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Goh, er lijkt mij vooral weinig animo te zijn omdat alles nogal vaag blijft. Buiten de bouwaanvraag, de kleine aankondigingen in het park en deze recente bouwfoto's is er weinig bekend over dit project. Sowieso zal er wel meer animo komen als er meer details bekend raken, zoals openingsdatum, naam, concept arts...

    Ik denk dat het inderdaad een betere investering is dan DD, en die opnieuw past bij de doelgroep van Bellewaerde: families! Bovendien kan deze misschien wat meer gepresenteerd worden als family thrill coaster, en dan hebben ze toch ook een gat gedicht in hun aanbod van kinderachtbaan, familie-achtbaan en thrill-achtbaan.

    Meesten hier zijn geen fan van BWP, en voor hen zal het park niet snel iets goeds kunnen doen. Een echte thrill attractie zal volgens mij nog enkele jaren op zich laten wachten, maar als ze zo'n stunt als BBJ uithalen, zal de waardering voor het park bij sommigen zo misschien ook wel stijgen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •