Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
Soit ik zal wel de enige zijn die teleurgesteld is. Ik vind dat ze wat meer thrill nodig hebben, zeker na Dawson Duel en ook omwege het feit dat Plopsa vlakbij ligt. Een groter en succesvoller familiepark...
Succesvol waarschijnlijk vooral vanwege de IP. Meli was niet bepaald successvol en Plopsa heeft daar in eerste instantie vooral IP aan toegevoegd. Dergelijke parken kunnen waarschijnlijk letterlijk een drol op een sokkel leggen met een paar lintjes er omheen om het als fotopunt te verkopen en er nog mee wegkomen ook.. Het is immers ook de IP van Nickelodeon dat zowel Movie Park als Blackpool uit hun slop getrokken heeft. Het zijn de parken van Disney die geen/weinig IP hadden (California Adventure/EPCOT) die niet goed (genoeg) draaiden en weer terug successvol gemaakt worden door er meer IP in te gooien. En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat de Universal Studio's in Florida een groot succes zouden zijn zonder hun IP's.

Globaal ben ik het wel met je eens dat een familiepark ook thrill moet bieden. Zeker omdat mensen in het algemeen steeds meer durven, maar ook omdat Thrillseekers wel degelijk ook onderdeel van de Familie zijn. Plopsa lukt dat aardig met Anubis en Heidi. Bellewaerde moet het doen met een Boomerang (die voor gewoon publiek toch nog steeds wel een thrill is) en een Space Shot. Daar mag inderdaad wat bij, maar ik denk niet dat het verschil heel groot is met Plopsa.

Voor nu denk ik dat een familiebaan als dit een goede toevoeging is. Het kan helpen het park wat beter op de kaart te zetten. Het zou mooi zijn als daarna dan alsnog een mooie GG woodie op/langs het meer komt als echte thrill. Je ziet dat het voor Toverland met Fenix ook behoorlijk geholpen heeft. Daarna zou een mooie darkride op zijn plaats zijn en dan heeft het park wat mij betreft toch wel een goede mix.