Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
maar ik weet enkel dat ik Bellewaerde als kind een prachtig en fijn park vond, en daar nu amper nog iets van overschiet.
In essentie heeft het park nog steeds een redelijk evenwichtig aanbod: drie en een halve waterattractie, familieboottochtje, klassieke collectie thrillrides een Thrillcoaster en enkele familiebanen. In de vorige eeuw was dat voor mij ook echt een toonaangevend park. Maar Bellewaerde is wat te lang blijven plakken in het verleden geloof ik.

Het hoofdprobleem is dat alles zo aftands en oud aanvoelt en de sterkhouders van het park allemaal uit dezelfde periode dateren. Het park heeft wel degelijk investeringen gedaan om daar wat uit los te komen: de vernieuwing van de ingang, de vernieuwing van het restaurant, de renovatie van de voodoo river en verschillende nieuwe attracties.

Wat er misloopt bij Bellewaerde is relatief vlot herstelbaar...

Anders dan in Bobbejaanland clashten toegevoegde attracties zelden met de identiteit van het park. Geen junglethema in een ruimtehal, geen street art midden in het bos, geen geknoei met de mascottes... Bellewaerde heeft nooit een dergelijke identiteitscrisis gehad. Maar wat bijkwam zat vaak in de categorie 'wel willen, maar niet kunnen'. Huracan en Dawson Duel vind ik in essentie leuke attractieconcepten die héél goed passen bij het park, maar vertaald naar de praktijk zijn het toch eerder gevalletjes van 'net niet'.

Ik zeg het: iets meer eftelingattitude 'onderhoud is nodig om d'oude pracht te bewaren voor het nageslacht' een darkride en een launchcoaster die door de jungle-zone kronkelt en dat park benadert qua attractieaanbod de perfectie.
Geef dat park terug een darkride en een spectaculaire coaster