Tuurlijk zijn de attracties veilig, ik haalde deze voorbeelden even aan voor een niet nadergenoemd forumlid, aangezien die het argument veiligheid voor de rest (of iets in die zin) bovenhaalde, maar daar in Bellewaerde ook niet veel van te zien is (bezoekers letten hier namelijk enorm op omwille dat hun kennis hier meestal niet zo groot over is).

Het argument dat een woodie bouwen “dom” is omdat we er reeds 2 in België hebben is ook een volstrekt ongeldig argument. Quasi elk zelfrespecterend park in Amerika heeft een woodie, soms wel 2 of 3. Het zijn imposante banen met een unieke look of feel. En als er 1 Belgisch park geknipt is voor een houten achtbaan is dat Bellewaerde wel, ik vermoed dat niet veel mensen dit kunnen ontkennen. En het is niet omdat Plopsa en Walibi een houten coaster staan hebben dat Bellewaerde daarom geen eigen exemplaar in huis kan halen, of is het sinds kort de regel dat in elk land slechts 2 van dezelfde types achtbaan mogen staan? ...

Zoals eerder vermeld is dit een Forum. Om een niet nadergenoemd lid een plezier te doen:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emazing.nl Bekijk Berichten
Forum
Een plaats waar mensen online samenkomen om berichten te posten of te lezen, bestanden kopiëren vanuit de bestandsbibliotheken (libraries) en om regelrecht te praten met andere leden. Je kunt deel nemen aan de discussies in een Forum (via berichten of in een gesprek) of gewoon alleen maar meekijken. Er zijn Forums voor speciale onderwerpen en Forums die heel algemeen zijn.
Mijn punt is dat ik geen gat in de lucht spring omdat ze daar in Ieper EINDELIJK een beetje in actie treden. De jarenlange stilstand wegwerken zal nog zeer lang duren, maar hetgeen ze nu doen is alvast een begin.