X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 12 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 221
  1. #1

    Exclamation [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Toen naar aanleiding van het werfbezoek aan het aquapark de directeur van het park sprak op de podcast Ochtend in Pretparkland over het vernieuwen van parking A was ik wel eens benieuwd naar die plannen. Dus keek ik daarstraks eens op het omgevingsloket. Daar zag ik inderdaad een nieuwe aanvraag.
    De naam van het project: Bellewaerde - BP.Canadacoaster en Parking A!!!
    Ik viel bijna van mijn stoel. Het aquapark is nog niet volledig uit de steigers en Bellewaerde is terug bezig met een nieuwe attractie. We wanen ons bijna terug in het Florizoonetijdperk…


    Eerst de parking? :-) Kwestie van wat spanning op te bouwen:
    De hele parking naast het aquapark en de ingang wordt volledig heringericht. Tot zelfs het kleine wegje achter Kidspark. Zou dit een verbindingswegje worden om te voet tussen het aquapark en parking C te wandelen?

    Naam:     BW PARKING A.JPG
Bekeken:  6764
Groote:   260,2 KB


    Ik veronderstel dat de interesse eerder naar volgende plannen zal gaan. In de begeleidende nota staat onder andere het volgende te lezen:

    Het betreft het bouwen van familiecoaster die deels boven land en deels boven het water van.... de Bellewaerdevijver!
    Het stationsgebouw is in open lucht maar overdekt, wordt bereikt via een houten pad die licht zwevend over de bodem is. Er zou een rij voor single-riders voorzien worden.

    Over land is het de bedoeling dat de mensen zo veel mogelijk de bomen doorkruisen.

    De attractie zal besteld wordt besteld bij internationale gerenommeerde fabrikanten in de attractiebouwwereld.

    Het park heeft een nationale en internationale uitstraling en wenst dit te bevestigen en hier verder aan te werken in Ieper.

    In de zone waar de coaster komt wordt het apeneiland gesloopt.

    Benieuwd naar de plannen? Hier komen ze:

    De lifthill heeft een hoogte van iets meer dan 17 m. Onmiddellijk daarna kruist de track Dawson Duel. Daarna gaat de track door de bomen richting het huidige apeneiland om dan via enkele bochten richting vijver te gaan. Maar hoe dat precies moet werken heb ik het raden naar... het lijken op lanceerstukjes die ertussen zitten... misschien dat jullie er iets van kunnen maken? Want de track terug naar het station doet vermoeden dat er een soort van wissel gaat moeten tussen zitten.

    Naam:     BW-CANADACOASTER.jpg
Bekeken:  6462
Groote:   114,5 KB

    Naam:     BW-CANADACOASTER-2.jpg
Bekeken:  6448
Groote:   88,7 KB

    Naam:     BW-CANADACOASTER-3.jpg
Bekeken:  6616
Groote:   165,6 KB

    Naam:     BW-CANADACOASTER-4.jpg
Bekeken:  6492
Groote:   96,4 KB

    Naam:     BW-CANADACOASTER-5.jpg
Bekeken:  6533
Groote:   98,0 KB

  2. #2

    Re: Een nieuwe rollercoaster!!!

    oh super van daar al die paaltjes die daar overal staan

  3. #3

    Re: Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ok, deze zag ik niet aankomen!

    Om te beginnen... parking A kan inderdaad wel een opfrisbeurt gebruiken en dit wisten we ook al langer. Ik vraag me vooral af of het beleid daar nu zal wijzigen. Aangezien de Passim daar terug in hun beheer is, is de parking ook weer enkel voor hen. Ik zie het dan ook gebeuren dat je gewoon kan oprijden en een uitrijticket zal nodig hebben zoals bij de andere parken. Ik denk niet dat je nog zal moeten betalen bij het oprijden - spaart ineens ook weer personeel uit. Op de plannen kan je ook de huisjes niet meer zien staan, maar herken je links en rechts op de weg wel in het midden slagbomen.

    Het weggetje achter Kids Park zal inderdaad een verbindingsweg worden tussen parking A en C, om zo de veiligheid te vergroten. Toch zeker langs de steenweg. Ik vraag me af wat ze op de andere wegen ertussen gaan doen.

    Wat de nieuwe Canadacoaster betreft, ziet het er inderdaad uit als een launch coaster. Zou ook wel nog in het aanbod van Bellewaerde passen. Maar als ik het zo zie, moet ik ergens ook denken aan een XL-family boomerang coaster. Zou het zoiets worden ook misschien?

    Ik vraag me af wanneer we deze mogen verwachten. Enige spijtige zaak hiervan is dat het apeneiland moet wijken. Weer een diersoort minder daar, waardoor er in Canada geen dieren meer overblijven. De roofvogels aan de overkant reken ik niet mee, maar beschouw ik eerder als een apart deel van het park. Hopelijk krijgen deze een mooi alternatief plekje.

  4. #4

    Re: Een nieuwe rollercoaster!!!

    Wauw, leuk om te lezen dit! Even verwerkt tot een artikel: http://www.pretparken.be/NL/article/...milie-achtbaan!

    Lijkt me een tof concept om door het bos langs de bomen te 'vliegen', en over het water. De hoogte is wel opvallend met 'maar' 17 meter, nauwelijks hoger dan Huracan met 15 meter. De tweede 'zwarte' sectie op het plan lijkt me een lanceerzone te worden aangezien op het laatste plan de catwalk niet loopt tot op het hoogste punt van die heuvel. Wel vreemd om daar dan een launch te plaatsen aangezien de spike én remmen vrijwel meteen volgen.
    Laatst gewijzigd door yelle8; 15-02-19 om 20:18.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  5. #5

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ietwat teleurgesteld toen ik doorhad dat dit niet de vervanger van Dawson Duel was .

    Ziet er een hele leuke baan uit, het kan niet anders dan dat Bellewaerde en Walibi Holland ook wel een masterplan hebben liggen, dus het verbaasd me eigenlijk weinig. Die laatste spike over het water klinkt wel héél leuk!

    Ik verwacht echter wel dat de winter waarin deze baan gebouwd word, de Keverbaan en misschien de River Splash het park zullen verlaten.

  6. #6

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Mooi, heel mooi. Hoogste punt van de baan is 18,86 meter, dus die derde launch zal niet zo sterk zijn vermoed ik. Sowieso wel opvallend dat er 2 lifthills en een launchstukje zijn. Op het eerste zicht denk ik dat dit een Gerstlauer of Mack zal zijn. Intamin lijkt me te duur voor deze baan (zoals we ze nu 'kennen')

    Qua thema zou ik een 'Bellewaerdse' versie van de S.E.A of ACE zeker niet mis vinden in het gehele park. Zo zouden ze ook de combinatie dieren / attracties gemakkelijk in een overkoepelend thema kunnen plaatsen. Sowieso dat deze baan een Canadees thema zal hebben, ik hoop dat ze er ook nog ergens dieren bijplaatsen, al vrees ik er ergens voor...
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 16-02-19 om 08:52.

  7. #7

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Een uitbreidings-coaster stelt me altijd dubbel tevreden, al zou ik geen traan laten indien de afgeleefde Kever, Boomstam en Boomerang plaats moeten ruimen voor één woodie en één vette fluim.

    Genoeg gedroomd, dit concrete plan is ook niet mis. Met een deel van het parcours op water kunnen ze misschien fontein-effecten toevoegen. En door de interactie met het Siamees syndroom van Dawson kan je - Jehova nog aan toe - naar iets bewegends kijken in die spiralende 'wacht-toren'.

    Wat interactie met beesten (klinkt wel vies) betreft, ik vermoed dat daar wel heel strenge regels over bestaan, zie o.a. de perikelen met Wildfire in 2016-2017. Ook daarom moeten de (capucijn-)aapjes elders gehuisvest worden.

    Laat het speculeren beginnen! Ik gok op een Gerstlauer: een mix van (een kleine versie van) de family-launch uit Parc Astérix en de nieuweling van BJL. De voorwaarts-achterwaarts-wissel impliceert nog niet dat ze met meer dan één trein zullen rijden, maar let's hope.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 16-02-19 om 09:44.

  8. #8

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Sowieso wel opvallend dat er 2 lifthills en een launchstukje zijn.
    Vanwaar haal je dat er twee lifthills zijn?
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #9

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Soit ik zal wel de enige zijn die teleurgesteld is. Ik vind dat ze wat meer thrill nodig hebben, zeker na Dawson Duel en ook omwege het feit dat Plopsa vlakbij ligt. Een groter en succesvoller familiepark...

  10. #10

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Soit ik zal wel de enige zijn die teleurgesteld is. Ik vind dat ze wat meer thrill nodig hebben, zeker na Dawson Duel en ook omwege het feit dat Plopsa vlakbij ligt. Een groter en succesvoller familiepark...
    Met deze coaster erbij heeft Bellewaerde toch een stuk meer thrill dan Plopsa vind ik.
    Laatst gewijzigd door Ignace; 16-02-19 om 16:32.

  11. #11

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Het lijkt me toch wel een redelijk pittig baantje te worden, niet de grote thrill ales een Fury of Anubis, maar toch zeker stevige family thrill.

  12. #12

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    En weer niet de woodie ...

    In elk geval is het beter dan niets en ergens hoopgevend voor de toekomst. Volgens mij hebben ze ingezien dat dat oud ijzerpark dringend een enorme kapitaalinjectie nodig heeft.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  13. #13

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    En weer niet de woodie ...

    In elk geval is het beter dan niets en ergens hoopgevend voor de toekomst. Volgens mij hebben ze ingezien dat dat oud ijzerpark dringend een enorme kapitaalinjectie nodig heeft.


    Wat heb jij toch tegen Bellewaerde. Altijd kritiek. Wees blij dat ze steeds verder evolueren en nieuwe attracties zetten. Na het succes van Dawson Duel, waardoor er heel veel meer bezoekers waren het laatste jaar, komt er nu een Aquapark en dan terug een nieuwe attractie, allemaal in heel korte tijd van enkele jaren. Wees blij. De groep waarvan het deel uitmaakt ziet dat ze succes hebben, dus komt er geld vrij voor nog nieuwe attracties. Leuk toch?

  14. #14

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ik hoop dat ze zoveel mogelijk bomen laten staan, want dat is echt één van de mooiste groene stukjes van het park. Daarnaast vond ik de aapjes ook altijd een highlight, dus die gaan ze hopelijk verplaatsen naar ergens anders.

    Voor de rest kan ik een nieuwe coaster voor Bellewaerde alleen maar toejuichen. Ok, het is niet de thrill dat de pretparkfan wil, maar ik denk dat ze meer en meer gaan focussen op families. Walibi is dan het thrill park van CDA voor België.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  15. #15

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ik zie ze nog meer hun attracties combineren op een plaats hopelijk 2 tot 3. met de nieuwe regels rond geluid en beweging inde buurt van dieren gaan ze wel moeten het park is in mijn ogen niet groot genoeg om de combinatie dieren en attractie te houden zonder te gaan groeperen. Als ik het goed heb hebben dierenparken tot 2030 om zich naar de nieuwe regels te voegen. we gaan waarschijnlijk ook meer gecamoufleerde verblijven krijgen in de opzicht dat de dieren minder mogen gestoord worden door ons.

  16. #16

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Vanwaar haal je dat er twee lifthills zijn?
    Ik zie ook 2 lifthills en geen launch.

    Met mijn Paint-skills heb ik dit er snel van gemaakt:
    Naam:     BW-CANADACOASTER-3.jpg
Bekeken:  6149
Groote:   265,3 KB
    1. eerste lifthill vanuit het station
    2. tweede lifthill richting spike
    3. remmen na de spike

    Ook op de laatste afbeelding van Pierre's post zie je de 2 liftshills boven het station.

  17. #17

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Soit ik zal wel de enige zijn die teleurgesteld is. Ik vind dat ze wat meer thrill nodig hebben, zeker na Dawson Duel en ook omwege het feit dat Plopsa vlakbij ligt. Een groter en succesvoller familiepark...
    Succesvol waarschijnlijk vooral vanwege de IP. Meli was niet bepaald successvol en Plopsa heeft daar in eerste instantie vooral IP aan toegevoegd. Dergelijke parken kunnen waarschijnlijk letterlijk een drol op een sokkel leggen met een paar lintjes er omheen om het als fotopunt te verkopen en er nog mee wegkomen ook.. Het is immers ook de IP van Nickelodeon dat zowel Movie Park als Blackpool uit hun slop getrokken heeft. Het zijn de parken van Disney die geen/weinig IP hadden (California Adventure/EPCOT) die niet goed (genoeg) draaiden en weer terug successvol gemaakt worden door er meer IP in te gooien. En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat de Universal Studio's in Florida een groot succes zouden zijn zonder hun IP's.

    Globaal ben ik het wel met je eens dat een familiepark ook thrill moet bieden. Zeker omdat mensen in het algemeen steeds meer durven, maar ook omdat Thrillseekers wel degelijk ook onderdeel van de Familie zijn. Plopsa lukt dat aardig met Anubis en Heidi. Bellewaerde moet het doen met een Boomerang (die voor gewoon publiek toch nog steeds wel een thrill is) en een Space Shot. Daar mag inderdaad wat bij, maar ik denk niet dat het verschil heel groot is met Plopsa.

    Voor nu denk ik dat een familiebaan als dit een goede toevoeging is. Het kan helpen het park wat beter op de kaart te zetten. Het zou mooi zijn als daarna dan alsnog een mooie GG woodie op/langs het meer komt als echte thrill. Je ziet dat het voor Toverland met Fenix ook behoorlijk geholpen heeft. Daarna zou een mooie darkride op zijn plaats zijn en dan heeft het park wat mij betreft toch wel een goede mix.

  18. #18

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Ik zie ook 2 lifthills en geen launch.

    Met mijn Paint-skills heb ik dit er snel van gemaakt:
    Naam:     BW-CANADACOASTER-3.jpg
Bekeken:  6149
Groote:   265,3 KB
    1. eerste lifthill vanuit het station
    2. tweede lifthill richting spike
    3. remmen na de spike

    Ook op de laatste afbeelding van Pierre's post zie je de 2 liftshills boven het station.
    De 'lifthill' vooraan in beeld moet haast wel een launch zijn, want de baan gaat na de initiële helling nog verder omhoog, steiler dan voorheen en zonder catwalk. Twee lifthills en geen launch is niet meer van deze tijd .

  19. 18-02-19, 09:48


  20. #19

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    De 'lifthill' vooraan in beeld moet haast wel een launch zijn, want de baan gaat na de initiële helling nog verder omhoog, steiler dan voorheen en zonder catwalk. Twee lifthills en geen launch is niet meer van deze tijd .
    Misschien dat bijvoorbeeld een banden-lifthill net dat extra stuwtje kan geven?

  21. #20

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Misschien dat bijvoorbeeld een banden-lifthill net dat extra stuwtje kan geven?
    Dat duwtje zal dan stevig genoeg moeten zijn, en dan zullen de 'bevoegde instanties' al snel over een lancering spreken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •