X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 10 van de 12 EersteEerste ... 89101112 LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 200 van de 221
  1. #181

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Want ik heb met de directeur gepraat op de persvoorstelling van WAkala en die zij nochtans dat er nog het een en ander op de planning staat voor de toekomst....
    Dat was wat stelliger geformuleerd dan gepast. Dat er nog heel wat op de planning staat wil ik gelloven: zowel de rapid river als de boomstambaan toe zijn aan een grondige renovatie en die twee coasters aan de westernzone gaan ook geen eeuwigheid meer meegaan. Ik sluit ook niet uit dat er nog wel eens een uitbreiding voor het waterpark volgt.

    Maar er zijn al te vaak budgetten gepasseerd die het park een meer dan degelijke woody hadden opgeleverd. Als ze dat ginds wilden, hadden ze dat in mijn idee al gedaan. Het type leent zich ook vaak als familie-achtbaan en daar hebben ze er in Bellewaerde genoeg van. Met een thrillvariant moeten ze toch minstens groter uitpakken dan weerwolf of heidi en dat zie ik niet gebeuren. Ik acht de kans klein.

  2. #182

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Dat was wat stelliger geformuleerd dan gepast. Dat er nog heel wat op de planning staat wil ik gelloven: zowel de rapid river als de boomstambaan toe zijn aan een grondige renovatie en die twee coasters aan de westernzone gaan ook geen eeuwigheid meer meegaan. Ik sluit ook niet uit dat er nog wel eens een uitbreiding voor het waterpark volgt.

    Maar er zijn al te vaak budgetten gepasseerd die het park een meer dan degelijke woody hadden opgeleverd. Als ze dat ginds wilden, hadden ze dat in mijn idee al gedaan. Het type leent zich ook vaak als familie-achtbaan en daar hebben ze er in Bellewaerde genoeg van. Met een thrillvariant moeten ze toch minstens groter uitpakken dan weerwolf of heidi en dat zie ik niet gebeuren. Ik acht de kans klein.
    Door het gesprek, acht ik het zeker niet onmogelijk, want hij had al meerdere woodies getest en was zeer te vinden voor Troy

  3. #183

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Reportage over voorbereidingen heropening met beelden van Wakala en interview parkdirecteur.

    https://www.focus-wtv.be/nieuws/bell...eropening-voor

  4. #184

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Ik wil niet de pessimist zijn, maar ik denk dat het nu wel enkele jaren zal duren tot we weer een achtbaan zullen krijgen. De laatste echte investeringen in attracties waren in... achtbanen: Huracan (2013), Dawson Duel (2017) en Wakala (2020). Ik vermoed dat de volgende investeringen eerder zullen zijn in andere attracties, maar nog eerder in dierenverblijven (want het blijft ook een dierentuin) en vooral in een grote upgrade van India (waar de nood het hoogst is!) en Westernzone. Ook de Aquapark kan nog een uitbreiding gebruiken.

  5. #185

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Ik vind dat Bellewaerde het op het gebied van investeringen zeker niet slecht heeft gedaan. Misschien moet men zich nu richten op het opfrissen van een aantal zaken in het park.

  6. #186

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik wil niet de pessimist zijn, maar ik denk dat het nu wel enkele jaren zal duren tot we weer een achtbaan zullen krijgen. De laatste echte investeringen in attracties waren in... achtbanen: Huracan (2013), Dawson Duel (2017) en Wakala (2020). Ik vermoed dat de volgende investeringen eerder zullen zijn in andere attracties, maar nog eerder in dierenverblijven (want het blijft ook een dierentuin) en vooral in een grote upgrade van India (waar de nood het hoogst is!) en Westernzone. Ook de Aquapark kan nog een uitbreiding gebruiken.
    Ik denk niet dat ze zelf Dawson Duel als een achtbaan zien.

    In het verleden is ook aardig in dieren geïnvesteerd en ik vraag me af of dat toekomst heeft. De voorwaarden om dieren te kunnen houden worden steeds stricter, wat betekent dat ze meer ruimte krijgen. Maar ook de wensen van bezoekers worden hoger: Die willen een dier het liefst in zijn natuurlijke omgeving zien. Zoals in Pairi Daiza. Diverse dieren zijn verdwenen waarvoor er geen nieuwe in de plaats zijn gekomen. Het zou me niets verbazen als BWP - Net zoals de Sea World Parken - zich meer op attracties gaat richten en toch wat minder op dieren.

    Zo niet: Dan wordt een investering in Dieren inderdaad wel dringend nodig.

    Qua attracties verwacht ik als volgende attractie inderdaad wel een kleinere familieattractie. Voor de meeste parken geldt echter wel dat Achtbanen de attracties zijn met de hoogste herhalingswaard en waar de meeste bezoekers op af komen. Dus het zou me niet verbazen als over een jaar of 5 er toch weer een coaster bij komt.

  7. #187

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Vraag is of Wakala een wissel op de toekomst is (nu al als vervanger van Keverbaan te beschouwen) of echt een attractie-uitbreiding. In dat laatste geval zal - als de Keverbaan of Boomerang op de schop gaat - er mogelijk wel een coaster bijkomen. Dat is zeker niet voor binnen de eerste zes jaar, gelet op de recente investeringen en de mondiale financiële tegenslag.

    Feit is wel dat de Keverbaan en Boomerang een relatief beperkt oppervlak beslaan. En een woodie - ja, laat de uitzondering in Gröna Lund maar achterwege - heeft meestal wat meer ruimte nodig. Het zijn doorgaans ook dingen die vaak imposanter zijn om naar te kijken dan stalen exemplaren, net door hun oppervlakte-verslindende constructie. En dan heeft Bellewaerde - wat Etwien ook lijkt te suggereren - misschien z'n beste locatie al opgeofferd aan Wakala.

    Wat beesten betreft: ik zie ze ook liever in een ruimere omgeving zoals Beekse Bergen en Pairi Daiza. Maar Kooi-Zoo Antwerpen blijft volk trekken, natuurlijk deels dankzij z'n ligging. De sterkste dieren-attractie in Bellew. was ooit dat Indisch treintje langs de leeuwen en tijgers. Maar die kat-achtigen liggen meer te maffen dan wat anders. Het is een attractie die ik zonder tegenzin skip als het er wat druk is. De jungle-boottocht vind ik qua beleving eigenlijk sterker, maar daar is het soms zoeken naar een glimp van een beest. Ik hoop dat Bellew. de mix beesten & attracties - ook in ruimtelijke zin, dus geen apart zoo-deel - blijft behouden. Het is in geen enkel Belgisch park zo leuk wandelen als in Bellewaerde.

  8. #188

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Vraag is of Wakala een wissel op de toekomst is (nu al als vervanger van Keverbaan te beschouwen) of echt een attractie-uitbreiding. In dat laatste geval zal - als de Keverbaan of Boomerang op de schop gaat - er mogelijk wel een coaster bijkomen. Dat is zeker niet voor binnen de eerste zes jaar, gelet op de recente investeringen en de mondiale financiële tegenslag.

    Feit is wel dat de Keverbaan en Boomerang een relatief beperkt oppervlak beslaan. En een woodie - ja, laat de uitzondering in Gröna Lund maar achterwege - heeft meestal wat meer ruimte nodig. Het zijn doorgaans ook dingen die vaak imposanter zijn om naar te kijken dan stalen exemplaren, net door hun oppervlakte-verslindende constructie. En dan heeft Bellewaerde - wat Etwien ook lijkt te suggereren - misschien z'n beste locatie al opgeofferd aan Wakala.

    Wat beesten betreft: ik zie ze ook liever in een ruimere omgeving zoals Beekse Bergen en Pairi Daiza. Maar Kooi-Zoo Antwerpen blijft volk trekken, natuurlijk deels dankzij z'n ligging. De sterkste dieren-attractie in Bellew. was ooit dat Indisch treintje langs de leeuwen en tijgers. Maar die kat-achtigen liggen meer te maffen dan wat anders. Het is een attractie die ik zonder tegenzin skip als het er wat druk is. De jungle-boottocht vind ik qua beleving eigenlijk sterker, maar daar is het soms zoeken naar een glimp van een beest. Ik hoop dat Bellew. de mix beesten & attracties - ook in ruimtelijke zin, dus geen apart zoo-deel - blijft behouden. Het is in geen enkel Belgisch park zo leuk wandelen als in Bellewaerde.
    Een woodie als in Parc Saint Paul of zelfs onze eigen Heide beslaan niet zo'n uitzonderlijk grote oppervlakte en met een out and back kan je al veel kanten op.

  9. #189

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    En om eerlijk te zijn: Heide is absoluut geen slechte coaster. Ik wil maar zeggen de grootte staat niet altijd in evenredigheid met een goede coaster. Voor een park als Bellewaerde zou dat zeker niet misstaan.

  10. #190

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    En de kano/trein staat op het spoor!

  11. #191

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Ik geloof dat ik dat met voorsprong een van de mooiste achtbaantreinen van het land vind. Die van Huracan was ook al zo'n juweel. Waarom kunnen de bijhorende banen niet wat meer potten breken?

  12. #192

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik geloof dat ik dat met voorsprong een van de mooiste achtbaantreinen van het land vind. Die van Huracan was ook al zo'n juweel. Waarom kunnen de bijhorende banen niet wat meer potten breken?
    (Ookal simpel) de boten van Pulsar en de treinen van Tiki-Waka mogen er anders ook zijn.

    Deze treinen zijn zeker ook mooi, al hoop ik dat ze beter onderhouden worden dan die van Huracan, want deze laatste kunnen nu perfect dienen voor een commercial van Antikal ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  13. #193

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Ondertussen maakt Wakala ook zijn eerste testrondjes.

    https://www.facebook.com/Bellewaerde...4801306165396/
    Laatst gewijzigd door SanderV; 21-05-20 om 17:44.
    Wenn das Glück an eure Tür klopft, versäumt nicht zu öffnen

  14. #194

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Ik vind het er nog best gezellig uitzien. Het is ook leuk als je je bij zo'n spike ook écht een beetje zorgen kan maken of je er al dan niet gaat afrijden, er lijkt daar ook zo weinig dat de trein kan tegenhouden. Als we in het filmpje de begeleidende soundtrack horen, vind ik die wel een tikkeltje te generisch klinken.

  15. #195

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Ziet er goed uit

  16. #196

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Aaah, Slakala is klaar! Prachtige family coaster (buiten dat je bijna een garage poort binnenknalt). Was het thema niet iets van Indianen? Ik herken enkel een slak die met alle moeite zijn parcours probeert af te leggen en dan nog zijn afslag mist en achteruit terug moet kruipen.

    Die muziek kon waarschijnlijk ook weer niet meer low budget? Mooie baan, FIKS fout park. Sommige mensen leren het nooit *kuch*Stefaan*kuch* #nocoronaintended
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  17. #197

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Aaah, Slakala is klaar! Prachtige family coaster (buiten dat je bijna een garage poort binnenknalt). Was het thema niet iets van Indianen? Ik herken enkel een slak die met alle moeite zijn parcours probeert af te leggen en dan nog zijn afslag mist en achteruit terug moet kruipen.

    Die muziek kon waarschijnlijk ook weer niet meer low budget? Mooie baan, FIKS fout park. Sommige mensen leren het nooit *kuch*Stefaan*kuch* #nocoronaintended
    Zó op die baan kakken, maar toch het lef hebben om jezelf achter onze rug in naam van Brakesection uit te nodigen voor de opening van Wakala? Straf, zéér straf! Bij deze is de rest van het forum ingelicht waarom etwien een tijd geband is van dit forum vanwege bijzonder over de schreef gegaan te zijn.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  18. #198

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Zó op die baan kakken, maar toch het lef hebben om jezelf achter onze rug in naam van Brakesection uit te nodigen voor de opening van Wakala? Straf, zéér straf! Bij deze is de rest van het forum ingelicht waarom etwien een tijd geband is van dit forum vanwege bijzonder over de schreef gegaan te zijn.
    Fantast-isch!
    Alweerrrr een winnaarrrrr

  19. #199

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    met het verdwijnen van de vlaamse soaps, hebben we toch een vervanger nodig he :P

  20. #200

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Laten we verder on topic blijven, het voorval en de melding moeten niet meer aandacht krijgen dan dat ze al gehad hebben.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •