Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vlinderke Bekijk Berichten
Wat heb jij toch tegen Bellewaerde. Altijd kritiek. Wees blij dat ze steeds verder evolueren en nieuwe attracties zetten. Na het succes van Dawson Duel, waardoor er heel veel meer bezoekers waren het laatste jaar, komt er nu een Aquapark en dan terug een nieuwe attractie, allemaal in heel korte tijd van enkele jaren. Wees blij. De groep waarvan het deel uitmaakt ziet dat ze succes hebben, dus komt er geld vrij voor nog nieuwe attracties. Leuk toch?
Wat ik heb tegen Bellewaerde?

Eerst is er jaren en jaren van stilstand en achteruitgang, en een geflopte duellerende alpine coaster, een half afgewerkte indoorcoaster waar een prachtige darkride voor moest wijken en een belabberd opgeknapte bootrondvaart die al na 2 jaar er depressief triestig bijligt maken daar geen enkel verschil in.

Bellewaerde is een park waar zeer veel potentieel inzit, maar bijster weinig uitgehaald wordt. Door jarenlang niet te investeren en keer op keer foutieve keuzes te maken is dat park veranderd is een vergane glorie vol verouderde attracties.

Horecapunten worden er stuk voor stuk gesloten wat zorgt voor een miniem aanbod aan food & beverage en zeer veel lege plaatsen in het park. Als men een renovatie of vernieuwing aan een attractie doet is het steeds met een minimum aan moeite en zeer goedkoop gedaan (zie renovatie Houdini als schoolvoorbeeld). Enkele attracties zoals River Splash, Bengal Rapid River & Jungle Mission liggen er al jarenlang schandalig bij, en daar wordt nooit iets aan gedaan.

Ook de operations in het park zijn meer aan de schrijnend slechte kant dan goed (er zijn dagen waarop dit wel ok is, maar die zijn op 1 hand te tellen). Als men zelfs al te lui is om te investeren in nieuwe poortjes in het station bij Boomerang om het voorsorteren terug mogelijk te maken, spreekt dat volgens mij boekdelen over hoe ambitieus daar te werk gegaan wordt.

Deze nieuwe achtbaan is zeer leuk, maar ik vraag mij gewoon af of het wederom is wat Bellewaerde echt nodig had. Een woodie is gewoon op het lijf van dat park geschreven, maar keer op keer komen ze met iets anders af. Toegegeven, de nieuwe baan ziet er niet slecht uit, maar dat neemt niet weg dat er nog zeer veel investeringen nodig zijn om dat park terug "ok" te maken, want zoals het nu is, is het gewoon één grote ramp.

Vergeet ook niet het fiasco met de abo's van vorig jaar waar men spotgoedkope prijzen gaf voor een abonnement aan te schaffen en men uiteindelijk de verkoop ervan moest stopzetten. Gevolg? Uren wachten voor gedateerde, niet speciale attracties, en mensen die een dagticket kochten kwamen er gigantisch bekocht buiten.

Er wordt veel gezegd dat Walibi Holland geen visie heeft, wel, dit telt in mijn ogen ook voor Bellewaerde, want van al het potentieel die het park rijk is wordt er het minimum uitgehaald. Een zwembad bouwen al goed en wel, maar waarom een nieuw parkdeel bouwen als het park zelf er nog bijligt als een stort en zwak onderhouden is?

En u vraagt mij wat ik tegen Bellewaerde heb ...