X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 42
  1. #1

    [Phantasialand] Nieuws en geruchten 2019

    De kamers van hotel „LING BAO“ zullen dit jaar een grondige renovatie ondergaan:

















    Bron: https://www.rideonblog.com/

  2. #2

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Ergens ook gelezen dat de rotsen in DiA ook weer verder gaan herwerkt worden. (No surprise daar eigenlijk; maar toch goed om het bevestigd te zien door iemand?)

    Eens zoeken of ik daar iets officieels van kan vinden.
    Je vois la vie en des biscuits.

  3. #3

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    DiA
    ???

    Na edit: Deep in Africa .... valt me plots te binnen
    Laatst gewijzigd door PyongWon; 03-02-19 om 11:23.

  4. #4

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Amai, de vernieuwde kamers zien er mooi uit! Heel wat frisser dan nu het geval is.

  5. #5

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Afgaande op de foto's vind ik het eerlijk gezegd geen verbetering. Het blauw past totaal niet bij de uitstraling van de rest van het hotel, of bij de bruine tegeltjes die blijven en de houten stapelbedden. Ook lijken ze het hele Feng-Shui gevoel overboord te hebben gegooid.

    Kan in realiteit natuurlijk een stuk beter lijken, maar vooralsnog voelt dit alles behalve warm aan. Vooral dat felle groen vind ik in geen enkel opzicht passen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Ergens ook gelezen dat de rotsen in DiA ook weer verder gaan herwerkt worden. (No surprise daar eigenlijk; maar toch goed om het bevestigd te zien door iemand?)
    Volgens UR (op de EAS) verwachten ze nog 2 á 3 winters nodig te hebben om DiA helemaal up to Date te krijgen.

  6. #6

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Pfffff... Die nieuwe kamer van Ling Bao vind ik echt lelijk. Afgelopen zomer vond ik de renovatie van het restaurant al niet geslaagd. En nu gaan ze duidelijk in dezelfde stijl voort in de kamers.
    De mooie aardse kleuren en de originele meubels gaan er dus uit voor flashy kleuren en een overwegend generische uitrusting. Van originele rustige kamers naar blitse onrust. Doodzonde!

    En wat is dat weer met die gordijntjes? Die hangen ook al lelijk te wezen in het restaurant, binnenkort dus ook in de kamers...
    De nieuwe uitstraling zit een stuk dichter op een 'random hotel' dan de 'thema parel' die het hoort te zijn... Een trend die we helaas vaker beginnen te zien bij themahotels van pretparken (Universal's Aventura Hotel, Disney's Riviera Hotel en naar mijn gevoel ook het komende Art of Marvel Hotel).

    Sorry Phantasialand, maar voor het eerst sinds lang moet ik zeggen dat ik het niet eens ben met de gemaakte keuze. Ik snap dat er van tijd tot tijd een renovatie nodig is, maar ik had liever geen drastische stijlwissel (breuk...) gezien. Ach ja, les gouts et les couleurs...
    Laatst gewijzigd door T-Bô; 04-02-19 om 15:55.

  7. #7

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Ik zal eens een positieve reactie geven. Ik ben fan, het is veel frisser en moderner.

    Afgelopen Wintertraum in zo een oubollige kamer overnacht. Heel ons gezelschap vonden de kamers krakkemikkig. Toen ik hen de foto's liet zien van de nieuwe kamers, reageerden ze heel enthousiast.

    Iets minder positief is dat restaurant Bamboo vooral te klein is en dat stoorde ons. Je wordt in een zaaltje gezet in het midden van de gang, wat niet zou mogen voor een 4-sterren hotel. Wat mij betreft: China Town ingang weg en de zaal daar uitbreiden. Opgelost!
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 04-02-19 om 20:24.

  8. #8

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ik zal eens een positieve reactie geven. Ik ben fan, het is veel frisser en moderner.

    Afgelopen Wintertraum in zo een oubollige kamer overnacht. Heel ons gezelschap vonden de kamers krakkemikkig. Toen ik hen de foto's liet zien van de nieuwe kamers, reageerden ze heel enthousiast.

    Iets minder positief is dat restaurant Bamboo vooral te klein is en dat stoorde ons. Je wordt in een zaaltje gezet in het midden van de gang, wat niet zou mogen voor een 4-sterren hotel. Wat mij betreft: China Town ingang weg en de zaal daar uitbreiden. Opgelost!
    De oude kamers waren inderdaad: Oud.. maar die had je ook prima kunnen renoveren zonder de oorspronkelijke sfeer en stijl volledig overboord te gooien.. En juist de gedeeltes die het meest oubollig laten aanvoelen bestaan nog (bruine betegeling badkamer).

  9. #9

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ik zal eens een positieve reactie geven. Ik ben fan, het is veel frisser en moderner.

    Afgelopen Wintertraum in zo een oubollige kamer overnacht. Heel ons gezelschap vonden de kamers krakkemikkig. Toen ik hen de foto's liet zien van de nieuwe kamers, reageerden ze heel enthousiast.

    Iets minder positief is dat restaurant Bamboo vooral te klein is en dat stoorde ons. Je wordt in een zaaltje gezet in het midden van de gang, wat niet zou mogen voor een 4-sterren hotel. Wat mij betreft: China Town ingang weg en de zaal daar uitbreiden. Opgelost!
    De oude kamers waren inderdaad: Oud.. maar die had je ook prima kunnen renoveren zonder de oorspronkelijke sfeer en stijl volledig overboord te gooien.. En juist de gedeeltes die het meest oubollig laten aanvoelen bestaan nog (bruine betegeling badkamer).

    Zou het gehele hotel nou in deze stijl zijn, zou ik het nog best mooi vinden. Maar dit vloekt gewoon in elk opzicht met de sfeer. Je gaat van een warme, Feng Shui gericht hotel naar een koude, nepalees gerichte slaapkamer... WTF?

    Voor mij vergelijkbaar met hotel Port Royal van Heide Park. Die nieuwe kamers daar zijn op zich ook best mooi, maar een Jungle Kamer in een Spaans hotel vloekt enorm en haalt de sfeer toch wel onderuit.

  10. #10

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Hoe dan ook, Phantasialand weet wel waar ze mee bezig zijn. Hier hebben ze weken, wellicht maanden over gedaan om tot dit resultaat te komen en ze zullen dat waarschijnlijk wel met een reden gedaan hebben.

    Ik vind het op foto's er toch verfrissend uitzien. Mijn definitief oordeel houd ik voor wanneer ik in zo een kamer overnacht heb. In ieder geval denk ik dat de normale (niet zo kritische) bezoekers zeer tevreden zullen zijn over de kamers.

  11. #11

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Ik ben er persoonlijk niet bijzonder enthousiast over, maar ik weet ook niet waar het vandaan komt of hoe de oorspronkelijke kamers eruit zien. Ik vind het op zich ook niet tenenkrommend lelijk.

    Op basis van wat ik van de buitenkant van het hotel ken, verwacht ikzelf geen groen en blauw aan de binnenzijde. Het groentintje van die poef doet mij denken aan het vast tapijt op de zolder van mijn grootouders. Dat wit muurlicht dat netjes weggestoken is achter een paneeltje doet mij ook aan hun woonst denken. Dus op mij werkt de combinatie oubollig, maar ik vermoed dat niet iedereen zo'n link maakt.

    Is zo'n drastische switch niet kenmerkend voor iets dat men vernieuwd? Als niemand de vernieuwing opmerkt, is het ergens zonde van het geld...

  12. #12

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Er zijn nogal wat phantasialand-topics in omloop, maar ik plaats het voorlopig hier:

    Er wordt geïnvesteerd in een thematische overkapping bij de wachtrij van Taron. Wat doet vermoeden dat die hoek nog wel enkele jaren blijft zoals hij is.

    Naam:     9559336d1554140927-2019-neuheiten-und-veraenderungen-u-vr-coaster-crazy-bats-phantasialand-d3det.jpg
Bekeken:  3304
Groote:   343,1 KB

    Naam:     9559672d1554322929-2019-neuheiten-und-veraenderungen-u-vr-coaster-crazy-bats-phantasialand-56470.jpg
Bekeken:  3204
Groote:   195,5 KB

    Verder vindt iedereen deze nieuwe ronde uitsparing in Fantasy naast de rookburgh-geluidsmuur verdacht:

    Naam:     9559326d1554136181-2019-neuheiten-und-veraenderungen-u-vr-coaster-crazy-bats-phantasialand-20190.jpg
Bekeken:  3205
Groote:   145,0 KB

    En is er heel wat gepraat over waarom de geluidsmuur er 'zo' uitziet:

    Naam:     D3DttHoXQAA6s9J.jpg
Bekeken:  3152
Groote:   264,6 KB

    Naam:     D3Dtxv5X4AA8ia9.jpg
Bekeken:  3209
Groote:   134,6 KB

    Naam:     D3Dt1fNXcAYJDUV.jpg
Bekeken:  3149
Groote:   237,1 KB

    Naam:     D3Daf7UWkAAuZ2a.jpg
Bekeken:  3135
Groote:   222,2 KB

    En er is een nieuw stukje van het rotswerk bij Black Mamba herwerkt:

    Naam:     D3Eg0vXW0AENMmJ.jpg
Bekeken:  3202
Groote:   217,4 KB

    Naam:     D3EguWUWkAAK1j1.jpg
Bekeken:  3283
Groote:   236,8 KB

    Naam:     D3EgxJEXcAARSFC.jpg
Bekeken:  3331
Groote:   320,1 KB

    Bron: @cslkenny

  13. #13

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Ik ben mezelf aan het pesten: Het is voor het eerst in jaren dat ik van plan ben eens niet naar PHL te gaan (omdat we de afgelopen 6 of 7 jaar telkens 2 keer zijn geweest en we maar een 3 of 4 pretparken per jaar doen :-p) en die zie je deze foto's verschijnen... Dan kriebelt het toch :-)

    Anderzijds ga ik, eens FLY open is, alles ineens in zijn geheel kunnen zien en dat lijkt me leuker dan telkens elke tussenstap te gaan bekijken.

    Verder: De afwerking van het veehok bij Taron vind ik wel een goede toevoeging. Zeker als het +30 graden is. De mogelijkheden voor daar een attractie te plaatsen leken me toch al beperkt en niet evident zonder de wachtrij van Taron volledig om te gooien.

    En tot slot: Dat rondje, hoe groot is dat ongeveer? Wat voor toevoeging zou daar passen? Is er ook plaats voor een kleine wachtrij? Of zou het misschien een extra horecapuntje kunnen worden? Of gewoon een gezellige zitplaats?

  14. #14

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Die circel wordt waarschijnlijk een nieuwe kiddy ride. De infrastructuur ligt er blijkbaar al voor.

    Overigens is er nog iets nieuws dit seizoen: Phantasialand is vanaf nu via Flixbus bereikbaar. Mooi alternatief voor het OV.

  15. #15

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Dat noem ik echt geen alternatief, de reistijd van München tot Phl duurt 10 uur, en dan ben je er om 18u. Geef mij maar de gewone snelle trein.

  16. #16

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slimmerik Bekijk Berichten
    Dat noem ik echt geen alternatief, de reistijd van München tot Phl duurt 10 uur, en dan ben je er om 18u. Geef mij maar de gewone snelle trein.
    Maar waarom zou je via München gaan? Je kunt een nachtbus nemen vanuit Brussel om netjes om 10:00u in het park te zijn.

  17. 12-04-19, 09:38


  18. #17

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slimmerik Bekijk Berichten
    Omdat de flixbus vertrekt uit Essen en rijdt naar München en omgekeerd. Dat is de enigste flixbus die phl aandoet. Er rijdt geen flixbus vanuit Brussel..

    Ik bedoelde dat wanneer je vertrekt in München het 10 uur duurt voor je in phl bent.

    https://www.phantasialand.de/de/park...eisen/flixbus/
    Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt.

    De flixbus lijn rijdt op en neer tussen Essen en München. ALLE haltes die daar tussenin liggen, zijn overstap haltes vanwaar je op de betreffende lijn kunt opstappen om naar PHL te reizen. Als je vanaf Brussel reist zul je dus inderdaad moeten overstappen. Dat is hoe Flixbus werkt. Best kijk je op de site van Flixbus zelf, daar kun je een route plannen.

    Dat gezegd hebbende: Als je van flixbus gebruik wilt maken om in de ochtend ergens te komen zit je bijna altijd aan een reis gebonden die door de nacht heen gaat. Een bus is - zeker met overstappen erbij - altijd trager dan een auto, maar vaak wel goedkoop. Persoonlijk zou ik inderdaad wel kijken voor een combi trein/bus, afhankelijk wat handiger is. Je zou bijvoorbeeld de trein naar Keulen kunnen nemen en dan rechtstreeks de flixbus naar PHL kunnen nemen, in plaats van eerst nog een regiotrein naar Brühl om daar over te stappen op de PHL_Shuttle.

  19. #18

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Een extra mogelijkheid om het park te bezoeken zonder dat er iets anders verdwijnt is altijd een meerwaarde.

    Stel je wilt er 2 dagen op minivakantie. Je komt er, zoals iemand hier al schreef, inderdaad om 18u aan; check in in het hotel; Beleefd een rustige avond en geniet van het hotel. Daarna twee dagen in het park en de laatste nacht of de dag erop terug naar huis met de flixbus.. prima toch :-)

    Ikzelf zou het niet doen, maar ik kan wel aannemen dat er een publiek voor bestaat.

  20. #19

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Ghoja, ik denk nu niet dat het publiek dat naar de Phantasialandhotels gaat (en dus 200 euro per koppel de nacht, zonder inkom, betaalt) zuinig gaat zitten doen door voor 5 euro een hele nacht naar Phantasialand te reizen. Die pakken gewoon de auto of eventueel de trein. En het is nu ook niet zo dat er op wandelafstand van Phantasialand massa's goedkope hostels liggen.
    Laatst gewijzigd door yelle8; 12-04-19 om 20:49. Reden: Aanvallend stuk verwijderd
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  21. #20

    Re: [Phantasialand] Algemene vernieuwingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Ghoja, ik denk nu niet dat het publiek dat naar de Phantasialandhotels gaat (en dus 200 euro per koppel de nacht, zonder inkom, betaalt) zuinig gaat zitten doen door voor 5 euro een hele nacht tussen het plebs, de illegalen en drugsverslaafden naar Phantasialand te reizen. Die pakken ook gewoon de auto of eventueel de trein. En het is nu ook niet zo dat er op wandelafstand van Phantasialand massa's goedkope hostels liggen.
    Die bedenking maakte ik mezelf ook wel.. anderzijds zal flix (en PHL?) toch wel effe gekeken hebben of dit wel rendabel zou kunnen zijn en in hun berekening dus wel vermoed ik.

  22. 12-04-19, 12:54


  23. 12-04-19, 13:26


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •