X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Eindbalans 2018

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Eindbalans 2018

    Ook voor mij was 2018 zeker geslaagd! In vergelijking met jullie ga ik zeer weinig naar pretparken - hooguit drie of vier keer per jaar - omdat ik wil vermijden dat ik het beu geraak. Toch valt er over 2018 één en ander te vertellen

    31 januari en 1 februari - Disneland Parijs en Disney Studios Parijs



    Het Disneyresort bezocht ik samen met mijn zus, die eigenlijk geen pretparkfan is maar hier toch wel zin in had. Onze tijd was beperkt tot twee dagen en één nacht. Ruim voldoende om in de rustige doordeweekse winterperiode alles een keer gedaan te hebben … maar eigenlijk te weinig om het resort echt goed te ontdekken. Ondanks de hoge prijs wil ik er dus zeker eens terugkeren, alleen weet ik niet wanneer die kans zich zal voordoen. Afwachten en hopen maar!

    Het studiopark vind ik eerlijk gezegd ondergewaardeerd. Vaak lees je verhalen dat het niet dagvullend genoeg zou zijn, dat het er sfeerloos is, etc. Maar daar was ik het niet mee eens! Het is kleiner dan het hoofdpark en het telt nogal veel gebouwen en weinig groen, maar het is zeker geen slecht park. En de Studios bezitten ook de allerbeste attractie die ik tot nu toe mocht beleven. Welke dat is en waarom, lees je hier: http://board.pretparken.be/showthrea...overzicht-2018


    21 april en 3 september - Phantasialand



    Het was een trauma. Het was een frustratie, hoe dom dat ook klinkt. Het was een lijdensweg van meer dan vijftienduizendachthonderdvijftig uren. Maar dankzij een behulpzaam forumlid met een rijbewijs is het dan toch gelukt. In totaal maakte ik vijf ritten, gespreid over twee parkbezoeken. Na ruim vier maanden is het tijd voor een definitieve evaluatie.

    Is Taron een goede achtbaan? Zeker en vast. De eerste bocht vond ik heel indrukwekkend en de tweede lancering ook (heel die trein gaat meetrillen). Is Taron voor mij ook de fenomenale topcoaster geworden die iedereen voorspeld had? Ik zal de bom maar meteen laten vallen: Nee. Helaas niet. Toen ik deze achtbaan in april eindelijk kon berijden, had ik minder dan 25 credits op mijn teller staan, en veel daarvan zie ik nooit in top-tien-lijstjes verschijnen. Als je dan een achtbaan doet die regelmatig als de beste in heel Europa wordt omschreven, dan zou je volledig weggeblazen moeten worden. En daar is Taron helaas nooit echt in geslaagd

    Intussen weet iedereen wel dat ik een slechte relatie heb met Phantasialand en daar ligt ongetwijfeld een groot deel van het probleem. Hoezeer Intamin ook zijn best gedaan heeft, ik zou hun creatie veel meer gewaardeerd hebben als deze in een ander pretpark stond. Dat is kinderachtig maar helaas de eerlijke conclusie die ik moet trekken. En naar mijn mening is de hype ook gewoon net iets te groot. Na alle verhalen op internet te lezen, zou je gaan geloven dat Taron niets minder dan het Achtste Wereldwonder is ... zo'n torenhoge verwachtingen kan geen enkele attractie waarmaken. Als mensen gewoon hadden gezegd dat het een goede baan is, had ik hem zelf ook beter gevonden dan nu. Want ja, Taron heeft zeker een aantal kwaliteiten. De eerste bocht en de tweede lancering noemde ik al, maar het is ook de enige baan waarin ik niet met de handen los kan zitten. Daarnaast is zijn thema zeer goed uitgewerkt en heeft hij verreweg de beste trein die ik ooit tegenkwam (zowel visueel als qua zitcomfort). Zonder zijn negatieve achtergrondverhaal had hij absoluut mijn top vijf gehaald. Nu zal ik er echter altijd een dubbel gevoel aan overhouden.

    Het is gewoon zo spijtig dat bepaalde mensen fysiek afgekeurd worden voor deze coaster terwijl driekwart van alle parken hen wél zou toelaten (zij het dan onder bepaalde voorwaarden). Vooral omdat Taron zeker geen slechte achtbaan of 13-in-dozijn exemplaar is. Integendeel, Intamin heeft prima werk geleverd. Ik durf zelfs te zeggen dat deze coaster een beter pretpark verdient.
    Dat is waarschijnlijk mijn echte trauma aan Taron ... en de reden waarom ik nooit verder zal komen dan een scheefgetrokken haat-liefde-verhouding met deze baan.

    Nog steeds vind ik het jammer om zoiets op ons forum te moeten schrijven. Ik weet dat 95% van onze leden er anders over denkt, en eigenlijk ben ik niet het type dat er plezier in schept om tegendraads te doen (integendeel, ik zou liever onvoorwaardelijk fan zijn van Taron, samen met jullie). Ik hoop dan ook echt dat ik geen imago van zuurpruim ga krijgen. Daarnaast wil ik nogmaals iedereen bedanken die het voor mij mogelijk maakte om Phantasialand te bezoeken. Ondanks mijn dubbelzinnige opinie over het park heb ik me op beide dagen echt nog wel geamuseerd en dat was voor een belangrijk deel aan jullie gezelschap te danken


    20 oktober - Halloween in Walibi Belgium



    Nog een ontoelaatbare leegte op mijn pretpark-CV: Halloween! De ontmaagding gebeurde in Walibi Belgium en ik vond het zeer geslaagd! Black Rose had de eer om mijn eerste volwassen spookhuis te worden, ruim 20 jaar na de kindvriendelijke versie van Leuven Kermis. Nooit gedacht dat ik aan den lijve zou kennismaken met handboeien en zwepen … maar het leverde een positieve en memorabele ervaring op

    De andere spookhuizen waren ook de moeite, waarbij ik Quarantaine een beetje ondergewaardeerd vind. Net als Tiki Waka trouwens. Veel mensen zeggen dat deze te tam is, maar hij gaf een leuke rit en lijkt me perfect geschikt voor zijn doelgroep. Ik begrijp totaal niet waar de negatieve kritiek vandaan komt. Als ik ooit Walibi bezoek samen met iemand die zijn/haar eerste fatsoendelijke achtbaan nog moet doen (kiddies tellen niet mee) dan zou ik Tiki Waka een prima keuze vinden.

    Maar het beste moment van de dag kwam pas helemaal op het einde: kort voor sluitingstijd wou de groep nog eens in de Weerwolf gaan en dankzij onze RIP-pass moesten we niet aanschuiven. Het was intussen helemaal donker geworden en ik neem aan dat de baan ook goed warm gereden was. ’s Nachts en volledig ingereden beek Weerwolf echt een beest te zijn Blijkbaar was ik niet de enige met die mening, want na het uitstappen splitste onze groep zich in twee. Het park zou bijna zijn deuren sluiten … de ene helft van onze groep wilde nog snel een ritje Cobra meepikken, de andere helft wou direct weer een bisnummer op Weerwolf. Een moeilijke keuze, want ik ben best wel een fan van Boomerangs. Maar Cobra had ik eerder die dag al gedaan en Weerwolf had me zonet van mijn sokken geblazen. Dus koos ik voor de Weerwolf die opnieuw fenomenaal goed reed! Daarna zat het erop en moesten we naar huis … waar ik achteraf in een TR las dat de rest van de groep voor een Cobra met reeds gesloten wachtrij had gestaan.

    Volgend jaar wil ik graag weer bij de Fandag zijn als dat kan. En één beurt op mijn RIP-pass zal ik zorgvuldig bewaren tot een half uur voor sluitingstijd, wees daar maar zeker van


    Prijsuitreiking 2018

    Beste attractie algemeen: Tower of Terror
    Beste veiligheidsbeugels & mooiste achtbaantrein: Taron
    Beste anekdote om aan vrienden te vertellen: Zweepslagen op mijn billen in Black Rose
    Beste coaster van het jaar: Weerwolf by night


    Hopelijk op de agenda in 2019

    Waarschijnlijk ben ik de enige op dit forum die nog nooit bewust in Bobbejaanland is geweest. Ook al krijgt het park de laatste jaren nogal veel negatieve kritiek, zo’n leemte in je parklijst is voor elke Belgische pretparkfan ontoelaatbaar! Hoog tijd dus om er iets aan te doen. Tot nu toe had ik BBJL nog niet bezocht omdat er geen enkele coaster staat die echt mijn aandacht trok … maar juist daar zal 2019 verandering in brengen! Ik betwijfel trouwens of het negatieve imago van Bobbejaanland wel zo terecht is, want naar mijn mening wordt dit park soms wel erg hard aangepakt op sociale media. Voor mij een extra reden om het zeker eens en kans te geven. Ik denk dat ik juist positief verrast zal worden. En eerlijk is eerlijk: ik wil ook aan den lijve ondervinden of Typhoon echt zo slecht is als iedereen beweert

    Toverland staat eveneens op mijn verlanglijst, zelfs nog iets hoger dan BBJL. Ten eerste uiteraard voor Fenix, misschien wel de credit in België en buurlanden die ik het belangrijkst vind om nog te halen. Daarnaast heb ik heel weinig ervaring met woodies: slechts drie exemplaren op de teller, waarvan twee die ik welgeteld één keertje in mijn leven heb kunnen berijden …. Ik ben benieuwd naar Troy!

    Edit: Oei, die foto in Hyperspace Mountain is iets groter dan gepland Niet het goede formaat gekozen blijkbaar.
    Laatst gewijzigd door Azmidiske; 08-01-19 om 18:41.
    Once you sit back, you never go back.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •