In de (voor)laatste editie was Pulsar de beste attractie van Bel. en Typhoon de beste coaster. Los van verschillende smaken, kloppen de criteria dan simpelweg niet. Maar nog meer tenenkrommend vind ik hun principe 'Iedereen prijs'. Dan devalueer je eigenhandig de waarde van die awards. Ook tekenend: het enige internationale top-park in BeNe - stop trouwens met die Lux, het belangrijkste park voor de Groothertogdommers ligt in Frankrijk en spoort niet helemaal blijkens het laatste TR van 2018 - pakt niet uit met z'n karrevracht awards, parken in lagere categorieën des te meer.

En dan heb je idd nog de vox populi aka de community-voting. Een vergelijking met hoe televoting ooit een liedjesconcours degradeerde tot een pronkshow met om ter meest pluimen in je hol, kan ik niet onderdrukken. Om nog maar te zwijgen over de Brexit ...

Deze kritiek zal het diamanten clubje worst wezen. En ik twijfel of het hen om de gratis tickets of abo's te doen is. De DTPA's zijn tot nader order een groot succes omdat de reguliere media dit wars van enige kennis over het pretparkgebeuren klakkeloos overnemen. De rubriek 'Het Laagste Nieuws' bewijst deze onkunde / dit gat in de markt. Om 2018 positief af te sluiten: slim gezien van het diamanten clubje!