X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 14 van de 14
  1. #1

    [Thorpe] 2024: Mack Hyper Coaster

    Het lijkt erop dat Thorpe een Mack Hyper Coaster zal krijgen binnen enkele jaren. Momenteel werd er een consultatie gehouden voor de buurtbewoners voor een nieuwe achtbaan. Hieruit blijkt dat het zou gaan om een baan van 72m hoog en dat men om geluidsoverlast tegen te gaan testen doet "op een gelijkaardige baan in Turkije". De kans is groot dat het gaat om Hyper Coaster in Land of Legends, al zegt men officieel dat ze nog naar verschillende potentiele fabrikanten aan het kijken zijn.
    Eind 2022 wil men aan het project beginnen bouwen. Het station van de baan komt ongeveer op de plaats van het oude treinstation in Old Town, waar de kleine attracties rondom zullen verdwijnen.

  2. #2

    Re: [Thorpe] 2024: Mack Hyper Coaster

    Ondertussen is er een website voor Project Exodus: thorpepark-consultation.com

    Naam:     thorpe1.jpg
Bekeken:  607
Groote:   293,5 KB
    Naam:     thorpe2.jpg
Bekeken:  686
Groote:   350,7 KB
    Naam:     thorpe3.jpg
Bekeken:  732
Groote:   359,7 KB
    Naam:     thorpe4.jpg
Bekeken:  670
Groote:   320,1 KB

  3. #3

    Re: [Thorpe] 2024: Mack Hyper Coaster

    Ik kan op de website niets over een bouwer terug vinden. De stijl doet me meer aan Gerst denken en is natuurlijk ook iets waar men al redelijk wat ervaring mee heeft binnen Merlin. Is Mack al ergens bevestigd?
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 10-12-21 om 11:57.

  4. #4

    Re: [Thorpe] 2024: Mack Hyper Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik kan op de website niets over een bouwer terug vinden. De stijl doet me meer aan Gerst denken. Is Mack al ergens bevestigd?
    Nee, ze zeggen zelf dat ze nog niet gekozen hebben, het kan dus inderdaad nog een andere bouwer zijn.

  5. #5

    Re: [Thorpe] 2024: Mack Hyper Coaster

    De eerste ontwerp-foto toont rechts een pijler-constructie die idd aan Fury en zelfs Kärnan doet denken. En links op diezelfde foto zie ik iets dat lijkt op een meer dan 90° steile Eurofighter-drop. M.a.w. ook ik zie hier het (betere) knip- en plakwerk van Gerstlauer. Leuk gegeven bovendien dat de coaster deels over het water zal gaan. Dat geeft toch altijd een meerwaarde, zowel on- ride als off-ride.

    Waar ik minder vrolijk van word: de (schijn-)communicatie. Als het de bedoeling is om in 2022 te beginnen bouwen, moet de (overheids)instantie toch al enige tijd groen licht hebben gegeven voor dit project. En dat kan volgens mij enkel indien die instantie over alle technische details zoals hoogte, oppervlak en decibels beschikt. Om nog maar te zwijgen van wachttijd op te leveren materiaal, iets waar je in haast elke maak-industrie momenteel over hoort klagen. Tel daar dan nog eens de import-belemmerende Brexit bij, en mij maak je niet wijs dat de constructeur nog niet (intern) bepaald is.

    Natuurlijk gaat een park bij verschillende constructeurs te rade, maar is het niet de logica zelve dat een project maar publiek wordt gemaakt nadat de meeste zaken al beslist zijn? Ik herinner me dat Energylandia ooit een poll plaatste over een te bouwen Vekoma of Intamin. Nu zijn die Polen wel op meerdere gebieden buitenbeentjes en qua bouwtempo en gewillige vergunningen wellicht niet te kloppen in Europa. BJL deed het ooit wat krommer via een poll over een te bouwen attractie met als opties 1. een tripple launch coaster van plus 40 m hoog met meerdere inversies 2. een valtoren en 3 ... (ben ik al vergeten, zeg maar een spreekwoordelijke draaimolen of schommel). Het zal wel een marketing-trucje zijn om potentiële bezoekers het gevoel te geven dat ze mee kunnen beslissen of er op zijn minst over kunnen speculeren. Wat dat laatste betreft is PHL dan weer het buitenbeentje. Voor mij hoeft die geheimdoenerij niet om het extra interessant te maken.

  6. #6

    Re: [Thorpe] 2024: Mack Hyper Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    De eerste ontwerp-foto toont rechts een pijler-constructie die idd aan Fury en zelfs Kärnan doet denken. En links op diezelfde foto zie ik iets dat lijkt op een meer dan 90° steile Eurofighter-drop. M.a.w. ook ik zie hier het (betere) knip- en plakwerk van Gerstlauer. Leuk gegeven bovendien dat de coaster deels over het water zal gaan. Dat geeft toch altijd een meerwaarde, zowel on- ride als off-ride.
    Ik snap je redenering maar de driehoekige supports aan het andere eind komen wel voor bij Mack, en in Turkije is nu eenmaal geen grote Gerstlauer te vinden...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Waar ik minder vrolijk van word: de (schijn-)communicatie. Als het de bedoeling is om in 2022 te beginnen bouwen, moet de (overheids)instantie toch al enige tijd groen licht hebben gegeven voor dit project. En dat kan volgens mij enkel indien die instantie over alle technische details zoals hoogte, oppervlak en decibels beschikt. Om nog maar te zwijgen van wachttijd op te leveren materiaal, iets waar je in haast elke maak-industrie momenteel over hoort klagen. Tel daar dan nog eens de import-belemmerende Brexit bij, en mij maak je niet wijs dat de constructeur nog niet (intern) bepaald is.
    De bouw zou pas eind 2022 beginnen, dus ze hebben nog een jaar

  7. #7

    Re: [Thorpe] 2024: Mack Hyper Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Ik snap je redenering maar de driehoekige supports aan het andere eind komen wel voor bij Mack, en in Turkije is nu eenmaal geen grote Gerstlauer te vinden...
    True.. maar er werd beweert dat de layout geinspireerd zou zijn op een grote baan in Turkije. Dat wil niet zeggen dat de fabrikant ook hetzelfde is. En laten we eerlijk zijn: Dit lijkt in de verste verte niet op de baan in Turkije.

    Ik denk dat men met die inspiratie op Turkije vooral doelt op een hoge baan met een hoge looping, niet meer dan dat.


    De bouw zou pas eind 2022 beginnen, dus ze hebben nog een jaar
    Klopt. En op zich kan dat hele proces om de omgeving erbij te betrekken lijkt me vooral te zijn om de boel juist de bespoedigen. Door open communicatie hoeven eventuele klagers niet op documenten te wachten, is de termijn om klachten in te dienen ook sneller voorbij en kan er sneller gebouwd worden.

    Op de site staat ook een duidelijke tijdsplanning. Mensen kunnen klachten, bezwaren etc. indienen tot 7 januari. Dat is dus echt niet héél lang. In Januari/Februari wordt dit dan bekeken om nog eventuele aanpassingen te kunnen doen en in de Lent van 2022 moet de definitieve vergunning dan aangevraagd worden. Laat in de lente/Begin zomer verwacht men dan al een definitieve uitslag.. Ik weet niet precies wat de procedures en regelementen in Engeland zijn (heel ander dan hier in elk geval), maar ik denk dat men via deze procedure 100% zeker kan zijn dat dit goed gekeurd wordt, wat zou betekenen dat - ondanks men nog op een officiele bevestiging wacht - er al begin lente van 2022 geproduceerd kan worden door de fabrikant. Dat is tijd genoeg om een achtbaan uit een fabriek te rollen, zo lang de fabrikant er maar voor zorgt dat de capaciteit er op dat moment is. En onderdelen zoals bijvoorbeeld een station kunnen zelfs al eerder gemaakt worden, want dat zal toch niet echt gaan veranderen. Ook diverse lifthill of rem elementen kunnen al eerder gefabriceerd worden (als niet alles doet, kun je daar altijd nog iets in verlengen of verkorten). Dus als je écht wilt kan er best veel op een korte termijn gebeuren.

  8. #8

    Re: [Thorpe] 2024: Mack Hyper Coaster

    Ik ben nieuw hier maar heb een grote voorkennis van pretparken en dacht meteen even een voorlopige pov van de nieuwe achtbaan te delen. Er zitten enkele zéér interessante elementen in. Vooral de stall die in een dive-loop overgaat en de bijna 90° overbank turn die binnendoor omkeert lijken me zeer plezante elementen. Om van de drop maar te zwijgen...

    https://www.youtube.com/watch?v=X5i1...usementInsider

  9. #9

    Re: [Thorpe] 2024: Mack Hyper Coaster

    Welkom op het forum en bedankt voor het filmpje!

    De lay-out spreekt me om eerlijk te zijn maar weinig aan, buiten de drop die er wel de moeite uit ziet. Verder heb ik het gevoel dat de meeste elementen eerder leuk zijn om te zien dan om zelf te ervaren.

  10. #10

    Re: [Thorpe] 2024: Mack Hyper Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Verder heb ik het gevoel dat de meeste elementen eerder leuk zijn om te zien dan om zelf te ervaren.
    Net even de POV bekeken, en stel dat dit een Mack is met ook de typische, bijhorende treinen/zitjes/beugels wil ik een lay-out van dit caliber (mits die ene stall ondersteboven IETS sneller verloopt) wel eens uittesten. De outward banked turn die over lijkt te gaan in een inversie lijkt me dan wel echt “edgy” en lijkt me moeilijk te beoordelen zonder het IRL uitgetest te hebben. De outward bank turn van Kondaa vind ik persoonlijk GENIAAL, de snappy kleine broer die Untamed in z’n lay-out heeft steken vind ik dan weer pijnlijk en pointless (zoals zo goed als geheel Untamed/Overhyped). Sommige elementen kunnen pas echt fun zijn als het comfort goed zit (nogmaals, ik HAAT RMC treinen) en bij Mack zit je op vlak van comfort echt wel goed dus dit kan wel eens interessant worden, al wacht ik liever op een 100% confirmatie dat het Mack wordt …
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  11. #11

    Re: [Thorpe] 2024: Mack Hyper Coaster

    De eerste onderdelen zijn ter plekke:

    Naam:     exodus.jpg
Bekeken:  232
Groote:   681,9 KB
    Bron: Twitter

  12. #12

    Re: [Thorpe] 2024: Mack Hyper Coaster

    Constructie in volle gang:

    Naam:     thorpe.jpg
Bekeken:  129
Groote:   305,6 KB


  13. #13

    Re: [Thorpe] 2024: Mack Hyper Coaster

    Dat begint goed vooruit te gaan. Een opening aan het begin van het seizoen lijkt, zonder te veel onverwacht oponthoud, wel realistisch?

  14. #14

    Re: [Thorpe] 2024: Mack Hyper Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Dat begint goed vooruit te gaan. Een opening aan het begin van het seizoen lijkt, zonder te veel onverwacht oponthoud, wel realistisch?
    Opening begin van het seizoen is inmiddels bevestigd.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •