X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: [TR] Orlando Parken

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #6

    Re: [TR] Orlando Parken

    Tof om wat bevindingen te lezen van je reis.
    Ikzelf ben wel een absolute Disney fan en bestempel de Disney parken graag tot de 'pinnacle' van mijn pretparkhobby. Coasters zijn de max, maar immersive ervaringen zoals je die bij Disney en Universal in Orlando vindt brengen de pretparkhobby toch naar een niveau die coasters kunnen overtreffen. Dat gevoel dat je beschreef na een ritje Harry Potter vind ik zeer herkenbaar. En ik ben althans nog nooit uit een coaster gestapt met datzelfde transcendent gevoel van 'wow'! En dat is iets wat je bij Disney en Universal wel terugvindt. Daarom kom ik ook zo graag in Orlando. Zeker niet de 'coaster capital' maar wat mij betreft wel de 'themapark capital' van de wereld.

    Het is trouwens inderdaad zo dat het uitplannen van een Disney World vakantie heel wat van je tijd vraagt. Maar dat vind ik van een kant ook helemaal geweldig. Het is niet alleen voorpret, maar eens op bestemming is alles geregeld en werkt alles als een Zwitsers uurwerk. Tenminste dat is toch steeds mijn ervaring. Zeer jammer dat je deze ervaring niet kan delen. Het is waar dat je met z'n 4 gemakkelijker alles geregeld krijgt. Mijn grootste groep tot nu toe was 7 personen. En ook dat ging eigenlijk zonder enig probleem (Dining reservations, Fantasmic Packages, Fastpasses,...). Nooit liep het ergens fout. Het dining plan zou ik overigens enkel aanbevelen als je het gratis krijgt (wat je als Europeaan krijgt bij boekingen gemaakt tot september voor vertrek het jaar erop). Want anders is het echt te veel eten en te duur. Ooit heb ik op de Disney Food Blog een hele berkeningsmatrix gezien die aantoont dat het enkel voordeliger uitvalt als je effectief alles er uithaalt. De vraag is echter... heb je wel zoveel eten nodig?

    Voorts wil ik je ook verstaan dat het Disney Transport niet 'je van het' is. Ik heb één maal gekozen om een vakantie enkel op 'Disney Transport' te draaien en daar verlies je toch best wat tijd mee. Overdukke bussen net na een avondshow zijn inderdaad ook een heel gedoe. Zeker na een lange dag park. Ook is het zo dat als je (momenteel) een Value hotel boekt (wat de All Star Sports is) je enkel en alleen bussen hebt. Als er monorails of boten in het spel zitten wordt het geheel toch een stuk leuker. Ik geloof ook dat de komst van de kabelbaan volgend jaar het verhaal een stuk aangenamer zal maken.

    Ook vermoed ik dat je het 'in de magie blijven' verkeerd begrijpt. Het klopt dat wegen tussen de hotels en de parken niet voorzien zijn van thematiek. Het idee is eerder dat je alles (relatief) 'bij de de buurt' hebt en je niet alle dagen over de I-4 moet gaan om ergens te komen. Daarenboven gaan velen (waaronder ik) niet enkel naar Disney World voor de pretparken. Er zijn al dagen geweest dat ik 'on property' me prima ging amuseren buiten de parken (fietstocht van Wilderness Lodge naar Fort Wilderness, een pub crawl langs de Epcot Resorts, een avondje pilsen op het strand van de Polynesian met zicht op het vuurwerk als afsluiter, een rondje minigolf in de Fantasia Gardens, een boottochtje langs de Sassagoula naar Disney Springs,...). Als ik naar Disney World ga ben ik op vakantie en mag het dus wat anders zijn dan enkel parken. En ik ben zeker niet de enige. En juist daarvoor is onsite slapen zo handig en leuk. Want zeg nu zelf... Een schamper motel langs een drukke baan tussen tacky attracties en fastfoodketens of een hotel in het groen van Disney World met de service die erbij hoort is toch een wezenlijk verschil.
    Doch, ben je puur van zin parken te doen zonder meer snap ik dat een 'on-site' verblijf misschien niet de moeite is.

    Dat aspect van 'op vakantie' zijn weegt denk ik soms ook door op de mening van pretparkfans die puur voor 'de pretparken' gaan. Want Disney World is zoveel meer dan dat alleen. Epcot vind ik bijvoorbeeld een superleuk park, maar het is niet echt iets voor de pretparkfan. En bij verlenging zijn de andere parken dat ook niet echt.
    Eerst verschoot ik er namelijk van dat je Busch Gardens bestempelde als het 'toppark'. Toegegeven, er staan sublieme coasters en het is een prima park. Maar in het pretparklandschap van Orlando is dit toch het minst bijzondere park zou ik denken (ik tel prulletjes als Legoland en Fun Spot even niet mee) . Busch Gardens is voor mij een Six Flags met een thematisch sausje maar staat mijlenver van de 'multi-miljoen dollar powerhouse' attracties die je krijgt voorgeschoteld door Disney en Universal. Dat doet mij vermoeden dat een coasterpark gewoon meer iets voor jou is dan de themawerelden nabij Orlando. Want alleen dat lijkt mij een aannemelijke reden om Busch hoger te plaatsen dan de kleppers van Disney of Universal.

    Nogmaals thanks voor het verslagje!

    In de marge: De projectoren van Harry Potter zijn allemaal vervangen in maart 2018, de beelden werden voor de gelegenheid ook opgeschoond voor een beter resultaat. Ze zijn dus geen 10 jaar oud (kan ook niet voor een attractie uit 2010...). Ik deed de attractie nog niet sinds de vernieuwing, maar wel jammer dat je laat weten dat het ook nu nog niet 100% is...
    Laatst gewijzigd door T-Bô; 03-12-18 om 14:59.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •