Bedankt voor het uitgebreide TR, André, interessant om te lezen!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
Busch Gardens is voor mij een Six Flags met een thematisch sausje
Uit jouw mond is dat het grootste compliment dat een pretpark kan krijgen!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
Maar ook hier blijf ik het nut niet inzien van een Dining Plan waar je dan opeens wél nog tip op moet betalen. Waarom zo onnodig moeilijk doen? Maak dan die dining plan 18% duurder, want ze rekenen standaard toch al die 18%, of je nu wilt of niet.
Dat is nu eenmaal het Amerikaans systeem. Werkt overal zo. Die 18% zit bovendien enkel standaard inbegrepen vanaf een bepaalde groep. Wellicht waren jullie vaak met meer dan 6/8/10 personen (is overal anders)? Als je dus met pakweg 2 of 4 personen gaat eten is dat nooit normaal gezien nooit standaard inbegrepen en kan je wel zelf kiezen hoeveel fooi je geeft.

Bovendien denk ik dat het praktisch en boekhoudkundig haast onmogelijk is om dat op voorhand in te calculeren en dan te verdelen over het personeel volgens waar je gegeten hebt. In Amerika kan je dat denk ik ook gewoon niet maken naar je personeel toe. Volgens mij zou de ontevredenheid op die manier ook enorm groot zijn.

Ik denk ook dat enkel Europeanen zich mogelijk storen aan dit systeem, omdat Amerikanen dat gewoon gewend zijn. Ook als je bijvoorbeeld iets gratis krijgt, of een service krijgt die je al op voorhand betaald hebt of betaalt met een cadeaubon ofzo, zijn zij het namelijk gewend om daar nog een fooi bovenop te geven.