X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: [TR] Orlando Parken

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [TR] Orlando Parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Merci voor het uitgebreide TR. Ergens had ik al verwacht dat Disney je minder zou bevallen, gewoon omdat je geen Disneyfreak bent. De pijnpunten die je aanhaalt zijn wel herkenbaar en toch zo simpel op te lossen.
    Wat ik wel opvallend vind is het feit dat Volcano Bay reeds gebreken toont, terwijl het park nog vrij nieuw is. En het feit dat alles vrij tam is, is toch ook bijzonder, zeker omdat ze in IoA de verdeling wel beter hebben...
    Geen Disneyfan inderdaad.. maar toch staat het resort in Anaheim nog steeds enorm hoog aangeschreven. Daar heb ik wél echt van voor tot achter kunnen genieten. Puur qua attracties is in Orlando het Magic Kingdom park nog steeds het beste park. Qua sfeer vind ik Animal Kingdom wel veel beter (juist omdat het niet heel typisch Disney is). Ook de sfeer van de world showcase van Epcot vond ik heel goed, terwijl dat juist het park is dat door de fans het minst geliefd is. Ook wel begrijpelijk, want het heeft weinig weg van een pretpark. Je merkt wel dat Disney donders goed hun fouten in de gaten heeft en ze zijn diverse parken met een Disney Sausje aan het overgieten. (wat ook ik als een positieve ontwikkeling zie) In het grote geheel heb ik hier echter hetzelfde gevoel bij als bij Dubai Parks & Resorts: Mooie parken, maar ze zijn nog totaal niet af. De attracties die er staan zijn goed, maar het zijn er te weinig waardoor je lang moet wachten voor korte ritjes.

    En fan of niet.. als je het vervoer (als vee) tussen de hotels als iets magisch en iets geweldigs bestempeld heb je - met alle respect - volgens mij echt een draadje los want goedkoper en simpeler (en soms inefficienter, want ze laten je gewoon een half uur wachten op een bus, terwijl ernaast 2 bussen volstrekt leeg staan te wachten op volk) kon het letterlijk niet.

    Ohja.. wat wel echt super leuk is bij disney: Naar de T-shirts kijken die bezoekers ontwerpen (Most Expensive Day Ever - She wears de ears, I drink the beers - Hele familie met matching shirts en Pa in een totaal ander shirt "I don't do matching shirts" - etc.) Kom je weliswaar ook in andere parken tegen (in Universal veel sketches op Harry Potter), maar bij Disney verreweg het meeste.

    En hoe gek disney-publiek is was trouwens mooi te zien bij de Indiana Jones Stunt shows (daar waar de meeste Disney shows hooguit matig zijn, is deze trouwens best goed). Waar andere parken veel moeite in shows moeten steken en deze elke 2 tot 4 jaar volledig moeten vernieuwen, draait de indiana jones show al ruim 30 jaar en is het publiek nog steeds zwaar onder de indruk van iemand die vanaf het plafond komt abseilen (een stunt die bijna iedereen hier op het forum letterlijk zelf kan uitvoeren). xD

    Als je dus door het enthousiasme van dergelijk volk naar een park toe gelokt wordt om dan de realiteit te zijn, dan snap je best dat het een teleurstelling is.. maar begrijp me niet verkeerd: We hebben ons prima geamuseerd en de parken zijn leuk, maar zeker niet de toppers die de parken in Anaheim wél zijn.

    Overigens waren er mensen in de groep die wel degelijk nog negatiever over Disney waren

    VULCANO BAY Inderdaad erg opvallend. Net als bij Disney vind ik het qua theming helemaal geweldig. Het aanbod zelf valt ook hier tegen (maar dan om andere redenen, er is hier voldoende, maar het is te slap). Ik denk dat het voelen van de naden in de bodyslides geen gevolg van slijtage, maar eerder van slechte montage zijn. De layout van de bodyslides is trouwens wél tof en bevat de pit die de bandenbanen missen. Daar is echter weinig leuks aan als je elke naad (inclusief de horizontale naad) onderweg voelt. Van de twee freefall-slides in de vulkaan heb ik zodoende de 2e niet meer aangedurfd.

    Ook het golfslagbad is een enorme anticlimax. De start van de golven wordt met enorm veel bombarie (en een echt wel coole manier) aangekondigt. Wat volgt is gewoon triest. Ik kan bij wijze van spreken grotere golven maken in mijn badkuip. Ik denk dat Vulcano Bay wat dat betreft wellicht ook een enorme anti-climax was in zijn geheel. Volgende keer ga ik zodoende zeker meer waterparken proberen. Juist de mensen die erg negatief over disney waren, waren wel enthousiast over het waterpark dat ze daar gedaan hadden, dus die gaan we volgende keer proberen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    actieve reis heb je zeker wel gehad; mooi programma. Hoe is het Kennedy Space Centre je bevallen; dat is iets dat hier op de bucket-list staat...
    Het kennedy space center is nog steeds een Must Do en mag je zeker niet over slaan... We hadden een KSC explore tour die een stuk langer is dan de normale tour en ook heel wat meer laat zien (toch volgens iemand die beide tours gedaan had op dezelfde trip). Vooral de grootste raket ooit gebouwd als de space shuttle zijn enorm imposant om te zien. Nasa zelf doet er tegenwoordig weinig, maar er is genoeg te zien van SpaceX, boeing en andere maatschappijen (veel meer dan ik verwacht had). En met de Explore Tour kom je echt heel dichtbij een launch platform en het Vehicle Assembly Building.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 01-12-18 om 19:19.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •