X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 26

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: To Brexit or not to Brexit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    @droesie: Mooie grafiek hierboven! Typ voor je link '[IMG]' en na je link '[/IMG]' en iedereen ziet 'em meteen zonder te moeten klikken. Ik ben economisch een halve leek, maar stel me toch altijd vragen bij winstcijfers. Worden deze soms niet kunstmatig afgerond ... naar beneden? Omdat er zo iets bestaat als winstbelasting. Een deel van die winst zou dan kunnen worden geschrapt voor niet noodzakelijke onkosten (of in de broekzak van de grote baas). Minder winst betekent ook minder dividenden moeten uitbetalen e.d. Ja, de geest van Van Rossem is over mij neergedaald en ja (bis), ik weet dat daar van staatswege controles op bestaan.
    Winstcijfers zeggen uiteraard niet alles, en vaak moet je ook rekening houden met zaken zoals afschrijvingen, management vergoeding en intercompany verschuivingen. Al zou ik ook niet overdrijven met de onbetrouwbaarheid, het zijn geen kleine familiebedrijfjes waar de zaakvoerders ook de aandeelhouders zijn. Alle parken zitten in een internationale groep, of Plopsa. Bovenstaande grafiek was ook de operationele winst, wat de echt enkel naar de winstgevend van de operatie kijkt en niet naar intercompany schuldaflossingen of belastingen op het resultaat.

    Omzet vergelijken kan soms overzichtelijker zijn, maar dat heeft dan weer het probleem van veranderingen in volume. In onderstaande grafiek zie je bijvoorbeeld in 2010 de duidelijke dip voor Belparcs (WaBe+BWP+Aqualibi) door de renovatie van Aqualibi. Anderzijds zit bij de omzet explosie van Plopsa ook de opening van Plopsa-aqua. Het geeft dus niet correct de performantie weer maar ook volume veranderingen. Plopsa zit duidelijk nog in een expansieve fase vergeleken met de andere parken. Al moet er ook gezegd worden dat je zowel in deze grafiek als de vorige ook ziet dat de crisisjaren de groei voor Plopsa druktte. Ten laatste vind ik het heel onthutsend dat Bobbejaanland in 2017 minder omzet draaide als in 2008, en dat zonder rekening te houden met inflatie.

    Laatst gewijzigd door droesie; 24-01-19 om 22:49.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •