X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 55 van de 55
  1. #41

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    zwart... word je ook niet blij van...
    Om één of andere reden had ik altijd een (donker)rode track in gedachten. Maar op zich hoeft zwart ook niet verkeerd te zijn. Mogelijk wordt ook niet de gehele baan zwart, maar betreft het hier over trackdelen die (gedeeltelijk) indoor zijn. Toegegeven: Dat laatste zou ik zelf niet van uit gaan, maar onmogelijk is het zeker niet.

    Uiteindelijk gaat de theming hier het nodige moeten doen. En dan is zwart wel een mooi neutrale kleur natuurlijk.

  2. #42

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Het gaat snel vooruit:




  3. #43

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Om één of andere reden had ik altijd een (donker)rode track in gedachten. Maar op zich hoeft zwart ook niet verkeerd te zijn. Mogelijk wordt ook niet de gehele baan zwart, maar betreft het hier over trackdelen die (gedeeltelijk) indoor zijn. Toegegeven: Dat laatste zou ik zelf niet van uit gaan, maar onmogelijk is het zeker niet.

    Uiteindelijk gaat de theming hier het nodige moeten doen. En dan is zwart wel een mooi neutrale kleur natuurlijk.
    Ik zie toch duidelijk een hele rode donkere kleur, goed te zien op deze foto: (vergelijk met de supports die zwart zijn)
    Maar naast de kleur... dit element... om van te smullen.



    Bron:www.coasterfriends.de

  4. #44

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Het is donkerder rood dan ik dacht, maar je kunt inderdaad nu goed zien dat het niet zwart is, maar wel degelijk rood. Ziet er wat mij betreft goed uit. Benieuwd naar de afwerking.

  5. #45

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vampire Bekijk Berichten
    Uw gebeden worden aanhoort, de openbaar gemaakte planning kort samengevat:
    Heden tot midden oktober 2021: Vrijmaken van de bouwzone
    Heden tot midden april 2022: Fundamenten
    Januari tot juni 2022: Montage van de baan
    Maart tot augustus 2022: Decoratie
    September 2022 tot februari 2023: Tests
    Einde maart 2023: oplevering


    Bron: www.coasterfriends.de
    Ik vermoed dat deze planning niet meer accuraat zal zijn gezien de vertragingen.

    Is er ergens een nieuwe opleveringsdatum te vinden?

  6. #46

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 8banen Bekijk Berichten
    Ik vermoed dat deze planning niet meer accuraat zal zijn gezien de vertragingen.

    Is er ergens een nieuwe opleveringsdatum te vinden?
    Voor zover ik heb vernomen is de opening nog steeds gepland bij aanvang van het seizoen... Er zijn volgens mij ook geen vertragingen geweest volgens dit schema... Dus weet niet waar jouw info vandaan komt. De baan is klaar, de thematisering loopt op volle toeren en het is aannemelijk dat binnenkort de eerste tests zullen plaatsvinden. Perfect volgens schema dus. Sterker nog, er komt nog een tweede attractie in het gebied, waar de fundering ook al klaar voor is:


    Ook het station is al een redelijk eind:


    Bron: www.coasterfriends.de
    Laatst gewijzigd door vampire; 06-09-22 om 09:04.

  7. #47

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Vanop Trace du Hourra kunnen waaghalzen aardige plaatjes maken van de bouwwerf. Als fotografische onride-broekschijter maakte ik enkele vluchtige foto's. Het kan haast niet anders dan dat dit - meer dan in Warner Madrid, Tusenfryd, Legoland Deu of Chessington - dè achtbaan van 2023 gaat worden in Europa en mogelijk een eind daarbuiten.





    Ground control.







    Off-topic: in de wachtrij van Pégase zag ik dit. Indien niet leesbaar: een onverlaat schreef op de muur boven de vuilnisemmer 'Rubbish ou Macron'.


  8. #48

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Testen zijn volop bezig:


  9. #49

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Dat kleine heuveltje op de lanceerstrook zie ik nog een ferme airtime te geven
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  10. #50

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster



    wow Intamin heeft toch weer een goede baan gezet om u tegen te zeggen.

    Ik ga in juni hem berijden... kijk eral naar uit.

  11. #51

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Ziet er inderdaad wel een heel leuke baan uit op deze onride. Het enige wat ik een beetje jammer vind, is dat Intamin minder en minder een gewone airtimeheuvel lijkt te gebruiken. Die gebankte heuvels à la RMC vind ik leuk voor eentje, maar als het merendeel op die manier is, vind ik dat persoonlijk eerder een minpunt dan een pluspunt.

  12. #52

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Ik vond hem goed: vooral die airtime heuvel op de lanceerstrook en die laatste overkop( hoe is de naam? ben het ff kwijt?). Ik heb hem 1 keer bereden. ik wou hem nogeens doen maar het weer besliste er anders over. Net voor het instappen is het beginnen te regenen... balen maar verstaanbaar maar toch balen.

    ik heb hem vooraan gedaan ( een idee van mijn vrouw).

    Klaagmodus aan :

    En what the hell hebben ze met defile du cesar uitgestoken ? Die attractie zoo degraderen tot een gewoon madhouse... I don't understand it...

    Net het zelfde als tonneure de zeus??? Als ze daar een retrack gedaan hebben, dan ben ik Jezus... ik weet dat de nieuwe trein erop staat... Maar is niet veel beter....

    Klaagmodus uit
    Laatst gewijzigd door Zeuske83; 19-06-23 om 15:49.

  13. #53

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Défi César voor zo ver ik me herinner in april 2019 (kort voor sluitingstijd en niet zo'n drukke dagdruk) en Halloween 2022 (druk, natuurlijk) ook al ontdaan van drie voorshows (tekenfilm met hoofd van bezoekers, César de 1898-animatronic en vooral de binnen-fonteinshow). Post-corona zie ik dit als een besparing op personeel en op energie.

    Zeer jammer bij deze attractie maar voor de massa (onwetende) bezoekers misschien minder ergerlijk dan attracties later / niet openen en vroeger sluiten, zie alle PR-, Merlin- en Plopsa-parken. CdA is daar tot op heden bijna niet op te betrappen imo.

  14. #54

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Het madhouse zelf verkeert ook niet bepaald in al te beste staat. Deels een stukje onderhoud.. deels ook omdat het systeem van Mack nu ook niet heel handig in elkaar zit wat dat betreft.

    Voor de deuren zit een behoorlijk grote sensor die een veld aan laserstralen stuurt. Als er iets in dat veld komt, wordt dat gezien als een bezoeker die in de richting van de deur gaat en wordt de hoofdshow onderbroken.. Alleen gebeurt dit dus ook nogal gemakkelijk als een stukje afval ofzo er voor waait of er wat te veel stof op de sensoren zit. En dan moet er weer iemand die trommel in, de sensoren schoon maken en alles opnieuw starten.

    Ook de monitoren in de show functioneren niet op een niveau dat ik er zelf nog televisie op zou kijken.. Veel dode stukken, vaak monitoren die in zijn geheel niet werken of die tijdens de rit aan/uit/aan springen.

  15. #55

    Re: [Parc Astérix] 2021 Launch Coaster

    Owkeej, afgelopen vrijdag 3 nov. - daags na de doortocht van storm Ciarán - Toutatis twee keer kunnen berijden.

    Bij parkopening een ochtendsprintje getrokken. Er hoopte zich een massa volk op op het pad voor de eigenlijke wachtrij. Daar was rien du tout afgespannen lint of dergelijke. Een operator ter plaatse kwam handen en monden te kort om mensen tot de orde te roepen die in de breedte probeerden voor te dringen. Ergens heb ik wel een beetje begrip voor de chaos bij de opstart. Je ziet / zag het ook bij Taron wanneer de wachtrij nog niet geopend is. De gemiddelde Germaan - zeker de westelijke ondersoort - legt wel wat meer discipline aan de dag dan de grootstedelijke Fransoos. Ergerlijker vind ik het dat deze situatie - en dan zonder toezichter - zich heel de dag voordeed. M.a.w. de wachtrij puilde steeds uit tot nog voor de ingang van de wachtrij van ... Trace de Hourra. Ik overdrijf niet als ik de wachtende massa voor de wachtrij-ingang schat op ruim 100 m lang en vaak vier personen breed. Of bekijk anders onderstaand namiddag-fotootje , waar we al een flink stuk waren opgeschoven in de wachtrij-voor-de-wachtrij.



    De eigenlijke wachtrij kan dus duidelijk de toevloed niet aan. De wachttijd schommelde die dag rond de 65 minuten. Bij Osiris was het langer wachten maar stond je wel steeds in de wachtrij of eventjes in een zigzag-touw-gebied net voor de wachtrij-ingang. Toutatsis is wat dat betreft i.m.o. gebuisd op functioneel ruimtegebruik. Wel weer OK was dat voordingers geregeld uit de wachtrij werden gehaald. Ik wist uit eerdere bezoeken al van de personeel-intensieve crowd-control in Parc Astérix maar bij elk bezoek is het toch telkens opnieuw een aangename confrontatie.

    De disfunctionaliteit van de (pre-)wachtrij vormt een groot contrast met de aangename decoratie doorheen de hele - eigenlijke - wachtrij. Knappe ornamenten en leuke tekstuele humor, al is m'n Franse kennis niet altijd toereikend. Ook in het station is het één en al pracht met een superfijn licht-effect. En in dat station werd flink doorgewerkt, er reden constant drie treinen en ik merkte ter plaatse geen storingen.

    Nog capaciteit-verhogend: voor het betreden van het station wordt iedereen aangesproken i.v.m. te verwijderen kledij zoals sjaals, mutsen e.d. En je rugzak deponeer je in een winkelkar van de Carrefour zonder eerst in de trein te stappen, eruit te stappen, naar een kastje te wandelen en terug de trein in te stappen. Na de rit verlaat je rugzak-loos het station, de winkelkar staat even verder op je te wachten. Dit kost het park serieus aan personeel, knap van het park. Bummer: om 10:40 werd net voor onze neus de single-rij gesloten voor de rest van de dag

    HINT VOOR ONGEDULDIGAARDS: Je moet pas laattijdig in het station de keuze maken tussen front, rij 2 tot en met 4 of rij 5 tot en met 10. Er stond beduidend minder volk bij 2-4, dus wij daarin. Dom natuurlijk want 5-10 kan bijna dubbel zo veel volk bedienen. Die 'bijna' uit vorige zin kan je zelfs weglaten, want de fistpissers hopen zich net als de singles op tussen rij 1 en rij 2. Toen men om een duo vroeg voor 5-10, verlieten wij rij 2-4. De trein voor ons werd bevolkt door mensen die tot aan de split-keuze achter ons in de wachtrij stonden. Voor een rit op rij 2-4 hadden we nog een beurt of 5 extra moeten wachten.

    Over de rit zelf en één persoonlijke ervaring in het bijzonder, gebruik ik graag deze knop:
    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    Ik dacht echt dat we een rollback hadden na de tweede launch, opwaarts op de top hat. Ik was m.a.w. rick-rollbacked. Geen verwijt maar met een iets levendiger forum hier had ik het wel op voorhand geweten. Gelukkig wist ik dus niks van deze gimmick, mijn jongste zoon beschikte wel over de correcte voorkennis.

    Een vergelijking met andere Europese multi-lanceer-achtbanen van Intamin dringt zich in mij op. Taïga staat pas in aug. 2024 op m'n planning, ik moet het dus bij onderstaand trio houden. Om de scores een beetje te verantwoorden / verduidelijken: de eerste lauch op Batman GCE in Warner Madrid deed serieus pijn. Batman is wel de enige van de drie met een binnen-voorshow. Maar het onbeschut en lang aanschuiven buiten is een saaiere bedoening dan het openlucht-gebeuren bij Toutatis.

    Het sterkste punt van Batman voor mij is dat de drie lauches - één launch en twee boosts voor de muggenzifters - qua tijd en afstand mooi verdeeld zijn. Bij Taron is er ook een evenwicht met weliswaar 'maar' twee lanceringen. Toutatis heeft er strikt genomen vier, waarvan drie op dezelfde plaats - type Fury - en alle vier nogal in het begin van de rit. Ook al levert dit meteen ferme airtime op, ik heb het meer evenwichtige dingen. Desalniettemin: alle drie topwerk van Intamin!



    Correcties of onenigheid: shoot, ik heb niet liever!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •