Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Vandaag voor het eerst in ruim 20 maanden nog eens ge-Efteling-d. En dus de eerste keer M&M bereden. Stellen dat ik fan ben van de nieuwe Siamese worp gaat me iets te ver, maar ik vind het een absolute verbetering t.o.v. de verwijderde Bob. Ik was dan ook hoegenaamd geen fan van die hyper-weersgevoelige en vooral erg schokkerige Bob. Alle andere klassieke Bobben die ik al bereed (EP, Asterix maar vooral Blackpool en Heide) vind ik comfortabeler, boeiender of beide.

M&M voldoet volgens mij in hoge mate aan de wensen van het doelpubliek van dit park. Bob was de instap-achtbaan voor de jongste bezoekers die net groot genoeg waren. De kleurrijke en guitige theming van M&M, de hogere capaciteit en eigenlijk ook de serieus gereduceerde track-hoogte zie ik als geslaagde toegiften aan het jonge volkje. Hiervoor plaats ik mijn eigen voorkeur naar het achterplan.
Het is inderdaad een instapbaan voor de kleinste achtbaanfans. allen mankeert er nu een matige middenmoot. De vogel rock is te eng voor de kleinste die ik al me nam. Dit komt niet door de baan maar het niets zien. joris en baron zijn dan wat groot om net de eerste stapjes te hebben gedaan in M&M. Ja de holander heeft veel minder tanden dan die er uit ziet maar terug donker begin.

Zelf zie ik liever een stevige baan maar door Bob weg te doen is het midden weggevallen. In de Efteling was mijn eerste baan Bob gevolgd door Pegasus. want als zo een hoge baan gaat zal die houten ook lukken. hoe ga je dat nu doen? M&M en dan Hollander? in mijn ogen hebben ze door Bob weg te doen om M&M te laten verijzen hun middenklasse(van intensiteit vooral visueel dan) weg gedaan.

Ik moet wel toegeven dat na de tweede keer Efteling bezoeken M&M minder erg op me over kwam. er zit een zekere vorm van humor in helaas mankeert het in mijn ogen nog een paar tikjes van een magische vinger om het af te maken. misschien met de bakkerij en de planten die ouder worden. Hier is hopend en uitijken naar mei om nog eens goed te kijken.