Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
Ik vind het achtbaan-type nog steeds het meest teleurstellend. De BOB was thrill, met een spannende rit voor zowel de jongere als oudere bezoekers. Een powered coaster daarentegen is enkel leuk voor de kleinste doelgroep.

Dat hokjes wachten is iets waar ik me ook aan stoor. Daar waar andere parken er proberen van af te stappen, heb je de Efteling die er steeds meer blijft bouwen.

Waarom kunnen zij geen mooi kronkelend paadje leggen tussen de bomen en theming?

Bart de Boer kreeg destijds alle sh*t over zich heen met de bouw van De Vliegende Hollander. Terwijl dit wel één van de meest geliefde attracties is met veruit de mooiste wachtrij van het park.

Bij Symbolica en Baron 1898 was het zo eenvoudig geweest om eenzelfde niveau van wachtrij neer te zetten... Echt een gemiste kans naar mijn mening. Efteling is gewoonweg te commercieel bezig de laatste tijd en besparen op de verkeerde dingen.
Om nog maar te zwijgen van andere klassiekers van een eerder tijdperk zoals Droomvlucht, Fata Morgana, Carnaval Festival, Piraña, ... die ook een horror wachtrij hebben die de helft van de “magie” al teniet doen. Moesten ze die gedrochten kunnen vervangen door ietwat immersive wachtrijen die reeds de toon van de attractie zetten zou dat al die attracties meteen een pak meerwaarde extra geven.

Het ergste van al is dat zowat elke attractie van de Efteling zeer eenvoudig overvloedig te thematiseren valt, daar er met zowat alle themas veel te doen valt, in de plaats krijgen we telkens veehok na veehok voorgeschoteld, één van de reden dat ik me soms zo stoor aan het over-bejubel die het park meekrijgt en het overdreven opheerlijken van het park: it’s pretty, but far from perfect. Ik vind het zelfs de arrogantie voorbij dat velen hen durven gelijkstellen aan Phantasialand, Europa-Park of andere ECHTE Europese toppers.

Max & Moritz is in dit geval een nog vreemdere eend in de bijt. Opnieuw (2) korte banen, simpele wachtrij, weinig soeps en ditmaal met een thema die ik persoonlijk echt niet mooi vind voor de Efteling. Uiteraard is het wachten op het eindresultaat, maar momenteel ziet het er allesbehalve veelbelovend uit ...