X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 8 van de 8 EersteEerste ... 678
Resultaten 141 tot 150 van de 150
  1. #141

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Op Dit moment ben ik het met je eens. je komt bijna niet zomaar voorbij. aan de andere kant het is een plek met nog ruimte. Nog een paar kleinere attracties in de buurt zou dit probleem kunnen oplossen. We weten dat de Efteling zijn uitbreidingsplannen op holt ziet staan dus kan dit een tijdelijke plek zijn om het assortiment aan attracties uit te breiden. Ik kan me gerust voorstellen dat er nog een paar verhalen zijn met kwajongens.
    Het lijkt mij toch iets te uitgewerkt te worden om tijdelijk te zijn. En veel uitbreidingen in die hoek van het park mogen we niet direct verwachten vrees ik dus ja dit lijkt mij eerder een rustigere eetgelegenheid te worden.

    Daarbij is het eten dat ze aanbieden ook eerder atypisch voor een pretpark dus volgens mij mikken ze ook niet per se op een massa volk. Als ik de keuze krijg tussen verschillende dingen, ga ik niet meteen gebak of brood als favorietje kiezen.

  2. #142

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ggolt Bekijk Berichten
    Het lijkt mij toch iets te uitgewerkt te worden om tijdelijk te zijn. En veel uitbreidingen in die hoek van het park mogen we niet direct verwachten vrees ik dus ja dit lijkt mij eerder een rustigere eetgelegenheid te worden.

    Daarbij is het eten dat ze aanbieden ook eerder atypisch voor een pretpark dus volgens mij mikken ze ook niet per se op een massa volk. Als ik de keuze krijg tussen verschillende dingen, ga ik niet meteen gebak of brood als favorietje kiezen.
    Ik bedoeel dat de Efteling op dit gebied zijn aandacht voor een tijdje zal vestigen.

  3. #143

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ook hier gaat het om enkele vers gebakken specialiteiten (Premium-prijs! )
    Die premium prijs betaal je er inmiddels overal. Gisteren 10,80 betaald voor 2 porties friet met mayo van zeer bedenkelijke kwaliteit en twee koude gehaktstaven. Kan nu ook niet zeggen dat de porties heel groot waren, maar om één of andere reden vullen ze wel beter dan wat ik gewend ben van Friet.

    Thematisch vind ik het hele max en moritz-gedoe een miljoen keer minder stijlvol/begeesterd dan het restaurant uit het originele Hartenrijk.
    Het hartenrijk was wel iets wat in een heel andere hoek zou komen. Als je hier iets zet, kun je het enkel aansluiten op M&M of Fata Morgana. Gezien FM op zich al een redelijk gesloten geheel is moet het dus M&M worden. Vooralsnog vind ik de uitwerking van de Efteling van dit thema niet heel geslaagd, vooral omdat het (uitgerekend in de Efteling) veel te recht is allemaal. Maar dat wil niet zeggen dat het restaurant van binnen niet heel sfeervol kan zijn. Je kunt nog best veel uit dit thema halen, zeker voor een restaurant.


    De locatie is een structureler probleem voor dit nieuwe horecapunt. Als ik mij niet vergis wordt de zone vooral tijdens de ochtend en de avond gepasseerd, wanneer bezoekers zich en masse het park inlopen of 's avonds naar Aquanura gaan kijken. Verder ligt de zone in een uithoek van het park, in tegenstelling tot Polles keuken dat met zijn ligging in het hart van het park de klok rond passage heeft.
    Midden in het centrum ligt polle's keuken al.. voor de rest is dit net zozeer een uithoek als waar het Witte Paard, de Ballonvaarder of Station de Oost ligt: Telkens op een aardig centrale plek in hun respectievelijke "rijk". Dat dit rijk redelijk kort bij de ingang ligt, zorgt ervoor dat er wellicht een ietwat andere dynamiek heerst dan in de andere rijken, toch zijn er genoeg bezoekers die nog steeds eerst in de ochtend richting Ruigrijk, of juist Droomvlucht rennen en in de middag in dit gedeelte komen. Daarnaast: Wie er graag wil eten, vindt het vanzelf wel. Kijk maar naar het bijzonder goed verstopte wapen van Ravelijn. Ik zie locatie dus echt niet als een probleem.

    Alhoewel: Dit betekent ook dat er in de winter geen kampvuur meer zal zijn op deze plek. Dat is wellicht wel een beetje jammer.

  4. #144

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Sorry voor de dubbelpost, maar het leek me gepaster en overzichtelijker dit in een aparte post te doen:

    Gisteren heb ik M&M zelf eens getest. Hier mijn ervaring:

    Het gebouw blijf ik veel te strak rechthoekig vinden, Standaard hoort dit scheef en wobbelig te zijn.. en uitgerekend de Efteling (waar scheef en wobbelig de huis-stijl is) krijgt dit dan niet voor elkaar. Zonde!

    Waar de fuck zit die ingang? Naast het gebouw komt een iets té saaie schutting die naar een erg povere ingang leidt die eigenlijk te ver weg is van waar je hem zou verwachten (was al een euvel met de bob, maar daar leek het wel een beter geheel omdat de muur tussen gebouw en ingang je beter mee nam in het thema - maar het is gelukkig nog geen Colorado Adventure ). En de ingang staat precies in zo een hoek dat je hem amper ziet als je vanaf het M&M hoofd plein komt. Gemiste kans.

    Wachtrij voelde - ondanks de corona-hokken - niet echt als een veehok aan. Omgeving moet duidelijk nog groeien maar is OK. Leuk dat er ook achter de ramen wat gebeurd. Nu ik het in het echt gezien heb snap ik wel waarom de wachtrij niet om de banen heen loopt: Het staat strakker tegen Fabula en het spookslot aan dan gedacht.

    Splitsing tussen beide banen is onhandig gedaan. Mensen hebben standaard de neiging om rechts te houden. Nu loop je in principe automatisch Moritz binnen en moet je ergens een gaatje naar links vinden voor Max. Desalniettemin lijkt het in de praktijk goed te werken, wat werkelijk de eerste keer is dat ik dit zo zie.. ik verwacht desalniettemin dat wachtrijen in de toekomst voor Max korter zullen zijn dan voor Moritz (ook omdat max nog eens een kortere binnenbocht heeft).

    Station is erg mooi en sfeervol van binnen, overtrof mijn verwachtingen. Wel het midden gedeelte tussen beide tracks voelde voor mij ietwat vreemd aan. Vooral erg leeg in het midden (noodzakelijk kwaad, want volk moet daar kunnen wandelen). Had voorkomen kunnen worden door het gebouw wat op te hogen. Nu zie je vanuit pakweg de helft van het station ook de animatronics in het midden aan/in het plafond niet echt. Met een meer typisch dak (zoals die huizen meestal hebben, in plaats van een bungalow-dak) had beiden opgelost geweest.. maarja: Ik snap ook wel dat dit budgettair wellicht wat heftig was. Hoewel ik het zelfs MPG al heb zien doen (die qua budget toch meer beperkt zijn), is het natuurlijk ook nog maar de vraag of het wel kan bij zo'n gebouw.

    Werkplek onder de track had wat donkerder gemogen zodat het wat minder zou opvallen, maar is in elk geval netjes opgeruimd. (en dit puntje zou ik onder de categorie "mierrenneuken" stoppen).

    Rit zelf is wel aardig, maar ik ken betere powered coasters. Ik vond Moritz net een beetje leuker qua layout (vooral omdat Max een lange saaie helix heeft waar je het eerste rondje zowat uit de trein valt en die het tweede rondje ook geen pit heeft).. Maar Max vind ik dan weer beter qua thematische elementen (ontploffing, opspattend water en ontplofte figuur die deur open doet). De baan is klein genoeg dat je elkaar toch vrijwel de gehele rit kunt zien, wat tot een speciaal soort interactie leidt, die niet hetzelfde is als bij duelling, maar wel het effect van spelende kinderen beter lijkt te benaderen. Keuze die velen vooraf gek vonden, maar vind het in de praktijk goed werken.

    Omgeving is ook leuk. Heel sterk dat ze bij de zit-overkapping van de Steenbok (nieuwe naam kwijt) ook verwarmingselementen hebben ingebouwd. Hopen dat ze dit meer gaan doen, want zeker in de winter is dit nodig. Leuk ook dat M&M boven op het dak in de schoorsteen staan te vissen. Het geheel wordt een mooie zone zo die toch beter werkt dan met de bob.

    Wel is de omgeving erg kaal. Niet enkel rondom de baan (vooral het pad richting spookslot), maar ook rond het spookslot en de wachtrij van Fabula is het gewoon kale boel. Efteling heeft hier écht veel te veel weg gekapt. Bijzonder veel aangeplant hebben ze ook niet, dus dit gaat ook nooit meer iets worden (hooguit vanuit de M&M-kant, maar niet echt van de andere kanten).

    Wat ik niet verwacht had is dat zelfs het Spookslot bar lelijk uit ziet vanuit de wachtrij van M&M. Dat er nu een tent voor toiletten staat negeer ik even: Dat is een nood-situatie en gaat ook weer voorbij. Hopelijk plaatsen ze daar nog enkele grote bomen (CQ: Bomen die ooit groot worden) terug, maar ik vrees er voor.

    Dat de loods van Fabula stoort zal niets nieuws zijn. Dat de Efteling er van schrok - ondanks dat zo ongeveer iedereen vooraf het al zo'n beetje schreeuwde - zag ik eerst als amateuristisch aan, maar ik denk dat ik de Efteling nu wel begrijp: De loods is in het echt werkelijk VÉÉL lelijker dan ik ooit had verwacht. En niet enkel vanuit M&M maar zelfs vanaf delen van Fata Morgana nog storend. (dat krijg je dus als je zo ongeveer al het bos in je park gaat kappen). Dit gaan ze ook nooit meer goed krijgen. Bij fabula zelf merk je de tekortkomingen in de hal door Corona nog veel sterker, dus breek die zooi gewoon af en maak een 4D theater op een andere plek die in de avond ook als bioscoop kan dienen voor overnachtingsgasten ofzo.

  5. #145

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Het plein bij Max en Moritz wordt nu afgemaakt. Ze zijn tijdens de sluiting begonnen aan de bouw van een nieuwe bakkerij: Bäckerei Krümel.


  6. #146

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Ik heb ook Max uitgetest. De rit viel me beter mee dan verwacht, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat de verwachtingen bijzonder laag lagen.

    Voor de rest mag de Efteling zich in haar handen wrijven dat ik geen openingsartikel over het olijke tweetal had geschreven. Dat is daar écht neergepleurd zonder een greintje aandacht voor de omgeving. Zowel Fabula als Spookslot gaan in de nieuwe invulling van het bob-gebied echt roemloos op hun smoel, het is érger dan ik het me had voorgesteld. Persoonlijk krijg ik het ook op mijn heupen van de ontwerpstijl. Het heeft ondanks zijn drukke uitwerking iets zielloos generisch. Alsof ze eender waar iets van dat genre zouden kunnen ontwerpen. Wat het uiteindelijk ook is: Efteling koos hier voor een kitscherige versie van de Tirolthema's die ze in 1001 andere parken hebben. De begeleidende muziek is de kers op de taart om mijn ergernis over het geheel naar ongekende hoogtes te stuwen.

    Ik vrees ook dat de zich uitbreidende olievlek van tirolthema, een precedent gaat zijn om ook andere zones in een 'thematische eenheidsworst'-jasje te heisen. Als dat het lot is dat het reizerijk te wachten staat, valt het te overwegen om mij vast te ketenen aan Monsieur Cannibale. In de Efteling verlang ik naar iets dat authenticiteit uitstraalt en op een elegante natuurlijke manier plaats inneemt in die mate dat je je eenvoudigweg niet kan voorstellen dat er ooit iets anders heeft gestaan. Dat krijgt Max & Moritz niet voor mekaar.

    De twee zielen die mij vergezelden en iets minder fanatiek zijn met pretparken dan mezelf waren zelfs behoorlijk categoriek in hun afwijzing van het hele concept: "Hier zetten we geen voet meer binnen". Moritz hebben we dus maar zo gelaten. Tot mijn ontzetting lijken zelfs enkele stijlelementen uit M&M gekopieerd naar de nieuwe speeltuin: dus toen ik dat van ver leek waar te nemen maakte ik gelijk rechtsomkeer.

  7. #147

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Vandaag voor het eerst in ruim 20 maanden nog eens ge-Efteling-d. En dus de eerste keer M&M bereden. Stellen dat ik fan ben van de nieuwe Siamese worp gaat me iets te ver, maar ik vind het een absolute verbetering t.o.v. de verwijderde Bob. Ik was dan ook hoegenaamd geen fan van die hyper-weersgevoelige en vooral erg schokkerige Bob. Alle andere klassieke Bobben die ik al bereed (EP, Asterix maar vooral Blackpool en Heide) vind ik comfortabeler, boeiender of beide.

    M&M voldoet volgens mij in hoge mate aan de wensen van het doelpubliek van dit park. Bob was de instap-achtbaan voor de jongste bezoekers die net groot genoeg waren. De kleurrijke en guitige theming van M&M, de hogere capaciteit en eigenlijk ook de serieus gereduceerde track-hoogte zie ik als geslaagde toegiften aan het jonge volkje. Hiervoor plaats ik mijn eigen voorkeur naar het achterplan.

    Minpuntjes:

    1. Binnen in het station staan allerlei attributen die aan kinetica appelleren, zoals (fiets)kettingen en koekoeksklokken. Maar niets van dit alles is in beweging. In het toch meer bescheiden station van Karacho in Trip. valt er wel wat decoratieve beweging te bewonderen. Dan zou dit toch een koud kunstje moeten zijn voor een park met honderden animatronics op zijn grondgebied. Betreft het een besparings-kwestie en wordt dit later nog ge-upgraded?

    2. Tijdens mijn eerste rit - vraag me niet Max of Moritz - lette ik twee keer niet op wat er gebeurt net voor je het station binnen rijdt. Naar verluidt gebeurt er dan iets in een luik bovenaan de stations-zijgevel. Tijdens mijn tweede rit in die andere 'M' lette ik er wel op. Maar alleen bij de snelle doortocht gebeurt er 'iets', bij de finale doortocht dus niet meer. Ik denk niet dat ik de enige ben die dit onride ontgaan is. Misschien zou men met een passend geluid wel de aandacht kunnen vestigen op deze ... animatronics.

    Ik vind de attractie minder storen met de omgeving, mogelijk omdat er ondertussen al wat vegetatie is bijgegroeid naast en onder M&M. De grote storende factor voor mij is en blijft die groene loods van Fabula op de achtergrond.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 11-11-21 om 22:42.

  8. #148

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten

    1. Binnen in het station staan allerlei attributen die aan kinetica appelleren, zoals (fiets)kettingen en koekoeksklokken. Maar niets van dit alles is in beweging. In het toch meer bescheiden station van Karacho in Trip. valt er wel wat decoratieve beweging te bewonderen. Dan zou dit toch een koud kunstje moeten zijn voor een park met honderden animatronics op zijn grondgebied. Betreft het een besparings-kwestie en wordt dit later nog ge-upgraded?

    2. Tijdens mijn eerste rit - vraag me niet Max of Moritz - lette ik twee keer niet op wat er gebeurt net voor je het station binnen rijdt. Naar verluidt gebeurt er dan iets in een luik bovenaan de stations-zijgevel. Tijdens mijn tweede rit in die andere 'M' lette ik er wel op. Maar alleen bij de snelle doortocht gebeurt er 'iets', bij de finale doortocht dus niet meer. Ik denk niet dat ik de enige ben die dit onride ontgaan is. Misschien zou men met een passend geluid wel de aandacht kunnen vestigen op deze ... animatronics.
    .
    1: Ik zou er niet op hopen.

    2: Het effect verschilt per baan. In elk geval hoort er wel een geluid te zijn. Feitelijk hoor je de hele tijd overal geluiden, dus wellicht dat het je ontgaan is?

  9. #149

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Vandaag voor het eerst in ruim 20 maanden nog eens ge-Efteling-d. En dus de eerste keer M&M bereden. Stellen dat ik fan ben van de nieuwe Siamese worp gaat me iets te ver, maar ik vind het een absolute verbetering t.o.v. de verwijderde Bob. Ik was dan ook hoegenaamd geen fan van die hyper-weersgevoelige en vooral erg schokkerige Bob. Alle andere klassieke Bobben die ik al bereed (EP, Asterix maar vooral Blackpool en Heide) vind ik comfortabeler, boeiender of beide.

    M&M voldoet volgens mij in hoge mate aan de wensen van het doelpubliek van dit park. Bob was de instap-achtbaan voor de jongste bezoekers die net groot genoeg waren. De kleurrijke en guitige theming van M&M, de hogere capaciteit en eigenlijk ook de serieus gereduceerde track-hoogte zie ik als geslaagde toegiften aan het jonge volkje. Hiervoor plaats ik mijn eigen voorkeur naar het achterplan.
    Het is inderdaad een instapbaan voor de kleinste achtbaanfans. allen mankeert er nu een matige middenmoot. De vogel rock is te eng voor de kleinste die ik al me nam. Dit komt niet door de baan maar het niets zien. joris en baron zijn dan wat groot om net de eerste stapjes te hebben gedaan in M&M. Ja de holander heeft veel minder tanden dan die er uit ziet maar terug donker begin.

    Zelf zie ik liever een stevige baan maar door Bob weg te doen is het midden weggevallen. In de Efteling was mijn eerste baan Bob gevolgd door Pegasus. want als zo een hoge baan gaat zal die houten ook lukken. hoe ga je dat nu doen? M&M en dan Hollander? in mijn ogen hebben ze door Bob weg te doen om M&M te laten verijzen hun middenklasse(van intensiteit vooral visueel dan) weg gedaan.

    Ik moet wel toegeven dat na de tweede keer Efteling bezoeken M&M minder erg op me over kwam. er zit een zekere vorm van humor in helaas mankeert het in mijn ogen nog een paar tikjes van een magische vinger om het af te maken. misschien met de bakkerij en de planten die ouder worden. Hier is hopend en uitijken naar mei om nog eens goed te kijken.

  10. #150

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Mijn nichtjes van 7 en 9 slaan M&M liever over. Is al te saai voor ze. Er ontbreekt inderdaad nog iets in het assortiment. Als er inderdaad een Intamin Family Launched Coaster komt, dan zou dat de perfecte middenmaat kunnen zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •