Moh, wij hebben best veel kunnen doen, maar hebben ook wel enkele grote overgeslagen... Daarvoor kunnen we op een ander moment ook in het park terecht. Mij lijkt het wel niet zo simpel om DVH te openen als het een drukker event is, en de rest van de week er weer aan te werken. Het was uiteraard jammer, maar niet onoverkomelijk. Wel was het extra jammer dat JEDD gesloten was op zo'n dag...

De uitbreiding van De Steenbok waren dacht ik uitgelekte concept arts, waar Efteling nog niet over gecommuniceerd heeft. Of ze dit effectief gaan uitvoeren, is volgens mij nog niet officieel bevestigd, maar lijkt me wel voor de hand liggend. Ook de schreeuwerige kleuren stoorden mij ook niet. Zo'n 2 jaar geleden was iedereen ook bang van Port Laguna in Toverland, maar intussen is iedereen ook grote fan. Ik denk dat we hier ook zo'n reactie nog krijgen

De groene loods steekt inderdaad nog meer af dan ervoor, maar is vooral omdat de bomen nu gekapt zijn. Op heden zijn er geen plannen om dit aan te pakken, maar ik hoop toch wel dat dit in de toekomst snel een prioriteit wordt. Wanneer je rondliep in het park, was het niet zo zichtbaar als nu dankzij de bomen. Zat je in de Bob, dan zag je de loods ook niet echt door de goten waar je doorheen ging. Maar nu de bomen gerooid zijn en je een open treintje hebt, valt die loods veel meer op. Bovendien moet het hier een Alpenthema voorstellen, dus kunnen ze niet anders dan hier ergens een berg te ontwerpen... Tenzij ze er ook een vulkaan van zouden maken

Wat betreft de BP, ik dacht dat bij die Symbolica is afgevoerd... En die ene nu bij Python is ergens ook maar belachelijk. Ik weet niet meteen wat ik moet denken van de BP bij M&M... Zeker omdat het over een nieuwigheid gaat. Ik had die liever bij andere zaken zien geplaatst worden, en dat ze dan een DLRP systeem hanteren... Ofwel alles meteen afvoeren, want hoe meer BP'ers, hoe langer de gewone wachtrijen worden...