Ik vind het vreemd dat er hier dit jaar nog niks gezegd geweest is over het spookhuis Dæmen✝ia in Beselare, gezien er vorig jaar meerdere forumleden geweest zijn, en sommigen als acteur... Dus bij deze! Ik heb wat informatie bij elkaar geraapt, mocht er iets niet kloppen, verbeter mij.

'Nightmare', de titel van het evenement, wordt dit jaar opgevolgd door 'Therapy'. Het originele huis Dæmen✝ia zelf, in de Oude Kortrijkstraat, is afgelopen zomer gesloopt. De sloop van het huis is netjes in het verhaal ervan ingewerkt.



Er is nu een nieuw spookhuis (opnieuw in een huis dat gesloopt zal worden) op het adres Geluwestraat 14 met een nieuw verhaal.

Vorig jaar kon je vrijwillig een bijdrage leveren voor de vrijwilligers van het huis, dit jaar zal toegang 2 euro kosten. Het 'parcours' is 300 meter lang. Vorig jaar was het nog 200 meter: dat begint dus aardig te tellen.

Net als vorig jaar zijn de drie avonden de vrijdag- en zaterdagavond aan het begin van de herfstvakantie (26 en 27 oktober) en Halloween zelf (31 oktober). Deze laatste twee dagen van 18u tot middernacht, de eerste dag van 19u30 tot 21u een 'kinderversie' (dus niet meer op Halloween zelf) gevolgd door een reguliere opening vanaf 21u30.

Gewoon uit interesse: wie brengt er dit jaar een bezoek? Ikzelf heb nog geen concrete plannen maar heb wel de intentie om weer langs te gaan.

-----

Nog wat statistiekjes: het eerste jaar waren er maar 2 openingsdagen (en ik denk ook geen kinderversie) en verwelkomde men 500-600 bezoekers, vorig jaar 1191. Procentueel is men in ieder geval voorzien op een even grote stijging, want dit jaar heeft men 3000 tickets laten drukken, las ik.

Hier nog een artikel voor de liefhebbers:


En twee artikels van vorig jaar:


PS. Ik had dit topic eigenlijk onder "in de rand van de attractieparken" willen starten, maar daar was geen forum voor. Nu er wellicht wel weer forumleden te "meeten" zullen vallen, is dit forum ook wel goed, maar misschien is het leuk om een extra forum te openen waar meer van deze onafhankelijke evenementen kunnen gepost worden?