Zaterdag ook mijn jaarlijks bezoekje gebracht aan Wavre. Tegen de namiddag de parking opgereden en was verbaast hoe vol deze stond. Tijdens de Halloween-periode was ik dit gewoon, maar in de zomer r is het toch weer even geleden dat ik dit zelf nog heb meegemaakt! Desondanks heeft Walibi weer bewezen wat een capaciteits monster ze zijn geworden de laatste jaren. Ondanks de drukte bleven de meeste wachtrijen nog binnen de perken. Er werd zelfs door sommige operatoren gelopen om de trein op maximum snelheid te kunnen dispatchen (top crew ook bij Psyke en Weerwolf!). Ik waande mijzelf precies in EP in sommige gevallen qua doorstroom. Er waren inderdaad wel het en der wat storingen, maar belangen na niet zoveel als in het Hollandse broertje (wat ik enkele weken prior dit bezoekje heb mogen onder ondervinden). Ze waren ook vaak zo snel opgelost dat ik ze eigenlijk quasi nooit opmerkte.

Enige storing dat echt wel opviel was bij Pulsar, waar er hierdoor een boot is afgegooid. En dan is het echt dramatisch qua doorstroom als je een half volle speed pass wachtrij hebt per boot. Via de single riders line zat ik er na een vijftal boten in, maar de gewone queue was met een wopping 70 minuten de langste die ik die dag zag. En dan moet je weten dat de achtrij 'maar' gevuld was tot aan het raampje waar je naar de splash zone kan kijken...

De weerwolf vond ik persoonlijk al iets beter rijden dan vorig jaar, maar nog steeds niet fantastisch. Zeker omdat ik express de zitjes aan de wielkassen heb vermeden en ik ook in het midden van de trein heb plaatsgenomen. Zelf opteer ik ook het liefst door een retrack van de hand van GCI met de introductie van Millinenium Flyers, net zoals Ghostrider in KBF heeft gekregen. Al zie ik RMC op termijn ook wel op de proppen komen. Zeker gezien het toch al een geruime tijd geleden is dat dat Weerwolf de nodige Tlc gekregen heeft... Bewuste keuze van het park?

Popcorn Revenge vond ik overigens een erg toffe attractie. Misschien wat kort, maar ik vond het vooral fijn dat elke rit net dat ietsje anders was. Enkel jammer dat de wapens het niet altijd naar behoren deden en dat mensen het opsplitssyteem niet begrijpen, tot frustratie van de plaatselijke operator. Karma world zelf vond ik een verbetering, enkel sneu dat radja wat aan zijn lot is overgelaten en dat het paleis nu wat ongelukkig in Fun World staat te staan.

Trouwens, nog even terug naar Exotic World: hoe populair is dit gebied wel niet? Van het meest verlaten stukje park in Belgi?, naar een van de grootste public pleasers op dit moment! Echt nog nooit zoveel volk achteraan het park geweten. Het is ook al lang geleden dat ik steeds een volle wachtrij CoT moest trotseren, wat overigens nog meeviel om in te staan (in tijden van Six Flags was dit echt rampzalig). Met de komst van de nieuwe megacoatser in datzelfde gebied heb ik de indruk dat de populariteit van het gebied alleen maar gaat vergroten! Top dit!

Goed bezig Walibi, oprecht benieuwd naar de verdere ontwikkelingen!