Misschien kan 'Challenge of the Corn' nog? Ik ga dus mee in wat sommigen hierboven sceptisch beweren. Wal. heeft al een interactieve darkride van top-kwaliteit. De nieuwe is met bril en schermen, dat kan m.i. moeilijk beter zijn. De vergelijking met Maus, toch ook al 7 jaar oud, zal gauw gemaakt worden, ook door niet-pretpark-nerds. En de niet-virtuele thematisatie in de wachtrij en tussen de schermen van Maus lijkt me nog moeilijker te overtreffen.

Ik hoop dat Wal.Bel. - in negatieve zin - zich niet spiegelt aan Energylandia: daar hebben ze ook van bepaalde attractietypes meerdere varianten in huis. Wal.Bel. is i.m.o. daarom beter gebaat bij een niet-interactieve donkervaart en wat ik al eerder beweerde: semi-interactieve oldtimers à la Bagatelle, Fort Fun en vele andere.

Positief: De karretjes met zitting in cinema-stijl lijken me erg origineel. En een nieuwe attractie zonder dat een andere actieve attractie moet wijken, is nog positiever. Jammer dat ze de rechten van de geniale Jim Henson niet hebben: https://www.youtube.com/watch?v=B7UmUX68KtE