X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 207
  1. #41

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Oke mensen ik snap de boosheid van deze aankondiging maar, eindelijk voor het eerst in lange tijd Animatronics dat is GEWELDIG!!!!

    Alleen jammer van Heidi land dat is zo mooi en prachtig en nu daar naast een dino-thema???? had van mij ook gewoon een flin en flo thema mogen worden als je toch van dat Samson en Gert thema af wilt doe dat dan heb je tenminste nog een draken/ridder thema.

  2. #42

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Duck Rider Bekijk Berichten
    had van mij ook gewoon een flin en flo thema mogen worden als je toch van dat Samson en Gert thema af wilt doe dat dan heb je tenminste nog een draken/ridder thema.
    Dat liever niet: de houdbaarheid van dergelijke series is veel beperkter dan van figuurtjes uit animaties of iets tijdloos als dino's. Bij de boomstammetjes moesten ze groots uit de hoek komen om de investering überhaupt te laten renderen. Ik kan daarom wel begrijpen waarom ze het radicaal laten clashen met wat er daarvoor stond én daarbij niet kiezen voor iets met een beperkte houdbaarheid.

    Het maakt me daarom nog niet enthousiast over dino's naast de draak en Heidi.

  3. #43

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Dat liever niet: de houdbaarheid van dergelijke series is veel beperkter dan van figuurtjes uit animaties of iets tijdloos als dino's. Bij de boomstammetjes moesten ze groots uit de hoek komen om de investering überhaupt te laten renderen. Ik kan daarom wel begrijpen waarom ze het radicaal laten clashen met wat er daarvoor stond én daarbij niet kiezen voor iets met een beperkte houdbaarheid.

    Het maakt me daarom nog niet enthousiast over dino's naast de draak en Heidi.
    Nee maar als het echt weg moest dan zou dat thema kunnen gebruiken.

  4. #44

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Ik vind het er knap uitzien, maar vraag me ook af hoe het in het echt zal uitpakken. Het lijkt mij ook goed te vloeken met het Zwitsers dorpje van Heidi, het Kasteelplein en de Mega Mindy Zone.

    Alhoewel ik voor Heidi misschien nog iets zie gebeuren... Als de vulkaan maar aan de ene kant 'uitbarst' met lava, kan de andere kant wel op een berg lijken, zodat het vanuit de Heidi-kant beter tot zijn recht komt.

    De ingang komt nu in de Mega Mindy Zone, en niet van het Kasteelplein, waardoor dit volgens mij ook minder zal afsteken. Vanuit de Mega Mindy Zone zal je namelijk door de natuur lopen richting de Dino Splash. De link tussen de 2 kan ik ook even niet vinden.

    Vooral met het Kasteelplein lijkt me dit te vloeken, en dan vooral met de Draak die er ook tussen gaat... Hopelijk vinden ze hiervoor nog een oplossing.

    In elk geval vind ik deze investering wel de moeite waard, want we krijgen toch een quasi nieuwe boomstamattractie terug. Dit is geen gewone hertheming, maar gaat toch wel stukken verder met animatronics, speciale effecten, tunnels...

    En daarnaast ben ik ook benieuwd of dit een nieuwe trend zal worden... op zich staande attracties zonder eigen IP. We zagen het al in Plopsa Coo (Dino Splash), Holiday Park (Sky-Scream, Beach Zone...), Majaland Kownaty (nieuwe woodie met soft Sky-Scream-thema), de spookhuizen in Holiday Park en PDP... Ik juich het alvast toe!

  5. #45

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Het is wel duidelijk naar welke van de twee rethemings het geld gaat!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Alhoewel ik voor Heidi misschien nog iets zie gebeuren... Als de vulkaan maar aan de ene kant 'uitbarst' met lava, kan de andere kant wel op een berg lijken, zodat het vanuit de Heidi-kant beter tot zijn recht komt
    Exact wat ik ook dacht! Als ze dit niet doen laten ze een geweldige kans missen: zo voorkom je dat die twee dingen vloeken, én het Heidi-gebied komt meteen een heel stuk geloofwaardiger over! Je maakt geen enkel kind wijs dat de heuvels van Heidi: the Ride bergen zijn, maak er gewoon een mooie grijze berg met een witte top van aan de kant van het Heidigebied! Zelfs als het cartoonesk uitpakt, ziet dat er nog beter uit dan een woeste vulkaan naast het Zwitsers dorpje. Voor de dino-attractie maakt het geen bal uit, want die zijde van de berg zie je toch nooit uit de boomstammetjes.

    Jammer dat dit weeral de zoveelste scheur in een themagebied is, maar ik ben wel héél enthousiast over deze renovatie. De wachtrij van de Boomstammetjes word zoveel interessanter gemaakt (die was verschrikkelijk!), het saaiste stuk van de Draak (de helix naar boven) word interessant gemaakt door een animatronic, de dooie stukken in de rit van de Boomstammen worden leuk gemaakt. Het is dat de Boomstammetjes altijd al één van mijn all time-favorites is geweest, anders had ik hier gezegd dat ze van een opvuller een absolute topper gaan maken.

    Ik hoop wel dat ze de attractie ook een heel stevig technisch onderhoud gaan geven. Minder waarschijnlijk, maar evengoed hoop ik dat ze hem in het vervolg bij parkopening opengooien en terug zes volwassenen per boot toelaten, want daar zijn die gewoon voor gemaakt.

    Ondanks mijn enthousiasme ga ik het vervallen kasteel best missen. Het was het laatste grote Meli-icoon dat het park rijk was, het was een eyecatcher van voor je het park binnenkwam, het is een groot deel jeugdsentiment. Maar dat hiermee de toekomst van de attractie verzekerd lijkt is het me dubbel en dik waard. Zolang ze maar niets uitvoeren wat als gevolg heeft dat de boot soepel over zijn Double Dipp heenglijd, want dat gerammel met een portie airtime zijn voor mij al jaren het leukste stukje Plopsaland.

  6. #46

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Volgens 0-0-0 kost dit gepimp € 5 mln. Ik ga er vanuit dat het rit-systeem hetzelfde blijft en de capaciteit niemendal verhoogt. Misschien is dàt wel de bindende factor tussen al die attracties en would-be zones: de hopeloze capaciteit.

    Buiten wat herstellingen en vervangingen van sommige stukken is er dan ook niks mis met het ritsysteem. Qua capaciteit is het één van de beste, misschien wel de beste, attractie van het park. Je staat daar nooit echt stil, al schatten veel mensen de wachtrij negatief in vanwege de lengte.


    Ik was vrij kwaad toen ik het hoorde. Sorry maar hoe mooi de concept arts er uitzien, hoe ondoordacht is het ook... Je hebt langs één kant een middeleeuws kasteel, langs de ander kant een Zwitsers dorpje en dan aan de andere kant wat dino's en vulkanen. Thematische samenhang: nul komma nul. Als ze dat nu gewoon dat middeleeuws thema gehouden, iets vrij generiek waar je wel meerdere figuurtjes in kunt steken desnoods, had je een prachtig kasteelplein. En de wachtrij komt dan nog ergens aan de Rollerskater?! Dus middenin Wizzy-Woppy, sorry, Mega Mindy, oh wacht, K3 gebied!

    Kan iemand zeggen of Studio 100 een serie heeft met dino's? Want anders vind ik het één van de domste beslissingen ooit die men in De Panne gemaakt heeft.

  7. #47

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    De aangekondigde thematisering om de attractie meer beleving te geven, vind ik wel positief en 'chapeau'. Zo'n tocht tussen de dino's, langs tunnels en bergen met lava … het spreekt me wel aan.
    MAAR: hoe komt men er bij om DAT prehistorische te poten tussen een Zwitsers dorp en een middeleeuws kasteel? Ik had stiekem gehoopt dat het nostalgische kasteel uit het Meli-tijdperk ergens nog zou terug komen in de nieuwe thematisering van de boomstammetjes. Helaas wishful thinking. Hopelijk zorgen ze dat de overgangen tussen Heidi, kasteelplein, draak en dinozone wel wat op elkaar worden afgesteld want anders heb je daar een zone met zoveel compartimenten dat het daar de allures gaat krijgen van een kermisfoor, waar ook iedere attractie los van elkaar staat. 'k Ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken en of dit tegen de zomer van 2019 klaar zal zijn?

  8. #48

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    De theming van de Boomstammetjes wordt afgebroken:




    Bron: https://www.facebook.com/parksview/

  9. #49

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Naam:     DSC00931.JPG
Bekeken:  1911
Groote:   84,5 KB
    Werken aan de boomstammetjes (verwijderen van de decoratie)

  10. #50

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Ik snap niet zo goed dat ze de boomstammetjes gewoon niet 'even' sluiten trouwens. Misschien direct ook bepaalde stukken direct vervangen, vaargeulen totaal revisen etc.

    T'is niet dat dat een schande is hé.
    Je vois la vie en des biscuits.

  11. #51

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Ik snap niet zo goed dat ze de boomstammetjes gewoon niet 'even' sluiten trouwens. Misschien direct ook bepaalde stukken direct vervangen, vaargeulen totaal revisen etc.

    T'is niet dat dat een schande is hé.
    Wie zegt dat ze dit niet gaan doen? Ik neem aan dat dit voorbereidende werken zijn, maar dat tijdens de winteropening deze gesloten blijven, zoals wanneer ze de kasteelzone opknapten.

  12. #52

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    De Boomstammetjes sluiten traditioneel na de herfstvakantie.

  13. #53

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Ik ben ook totaal geen fan van dit concept.

    Het concept op zich ziet er zeer goed uit, maar het zal die hoek van het park omvormen van een van de mooiste naar een van de meest krakemikkig samenhangende gebieden. Zwitserse bergen <> prehistorische vulkaan <> middeleeuws kasteel.

    Met een spookachtig verlaten kasteel in de bergen konden ze perfect een overgang maken van heidiland naar de draak. De nachtwacht kon er (tijdelijk) als thematisering gebruikt worden en als die serie dan uitsterft, houden ze gewoon een generieke thematisatie over. Er waren zoveel goeie mogelijkheden, dit snap ik echt niet.

  14. #54

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Tenzij Plopsa zich wat spiegelt aan Gardaland. Daar heb je ook niet echt zones maar meer op zich goed gethematiseerde attracties op een hoopje bij elkaar. Maar fan ben ik daar ook niet van.

    Sowieso zal Plopsaland De Panne altijd een te klein park zijn om rustige overgangen te hebben tussen al hun 'gebieden'.

  15. #55

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Een klein tussendoortje: Deze namiddag gewandeld in De Panne en gezien op de plattegrond van de gemeente (zit in zo'n reclamebord op het voetpad - in de Zeelaan aan het gemeentehuis) dat Plopsaland nog aangeduid staat als Meli-Park. Dat zal dus op elke plattegrond zo zijn... . Ofwel zijn die kaarten sterk verouderd ofwel heeft er iemand van de gemeente grote heimwee.

  16. #56

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    als Gertje niet betaalt om dat te wijzigen, zullen ze het volhardend niet wijzigen zeker ?

  17. #57

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    De thematisering rond de hoge drop van de "Boomstammetjes" werd ondertussen volledig afgebroken:



    Foto: Nick Jespers (Facebook)

  18. #58

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Heel raar zicht! Ik had verwacht dat ze de ondersteuning van het kasteel gingen gebruiken als basis voor de vulkaan, maar allicht is het veel verstandiger om die antieke constructie ineens af te breken om problemen in de toekomst voor te zijn. Hopelijk controleren ze de fundering van de attractie zelf ook eens goed.

  19. #59

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Amai, dat is wel heel kaal opeens! Inderdaad een zeer vreemd zicht dit. Hiermee ook één van de laatste authentieke stukjes Meli verdwenen uit het park.

  20. #60

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    De huidige aanvraag betreft de nieuwe decoratie van de attractie en het station, met behoud
    van de waterbaan en de vijver. In de nieuwe situatie wordt een deel nieuwe staalstructuur
    voorzien (stalen kolommen volgens ingenieur) voor de decoratieve structuur van de attractie,
    van het station wordt de bestaande decoratie vervangen door een nieuwe decoratie met
    volledig behoud van de bestaande funderingen, staalstructuren, dak en technische
    uitrustingen. Voor de substructuur worden de bestaande stalen profielen en bardageplaten
    van de oude decoratie herbruikt. Hierover worden recup klein profielstaal, wapeningsnetten
    en spuitbeton geplaatst om de nieuwe decoratieve structuur het uiterlijk te geven van een
    vulkaan. Nog een nieuwe visual:
    Naam:     boomstam.jpg
Bekeken:  1334
Groote:   106,4 KB

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •