Wakobato is de grootste rommel die PHL in de afgelopen jaren gezet heeft.. Het concept vind ik werkelijk briljant. Je mag de vijver niet bebouwen? Prima, dan laten we de attractie er wel op drijven.. maar de uitwerking is helaas enorm triest. Deels ook veroordzaakt door de buren. Veel effecten zijn inderdaad afgezet en het verbaasd me te horen dat deze zomer de waterspuiten het überhaupt nog deden, want naar wat ik begrepen heb horen ook die doorgaans af te staan vanwege "Geluidsoverlast".

Maar ook als alles prima zou werken, is dit toch niet helemaal de attractie die het had kunnen zijn. Ik had hier toch veel liever een soort Open-air-darkride gezien. Zoals dat boottochtje van Epedimaïs in Parc Asterix.. Leg bijvoorbeeld een wuze in een hangmat die ligt te slapen en laat die zo'n waterstraal in het gezicht krijgen. Op die manier had je aardig wat toffe scenes en een goede attractie kunnen creëren. Wat er nu staat was al matig bij opening en het gezaag van de buren heeft er geen goed aan gedaan.

Neemt echter niet weg dat de attractie voorlopig waarschijnlijk zo blijft. Het neemt eigenlijk geen ruimte in beslag (vijver mag immers toch niet bebouwd worden) en dat ene personeelslid is nu ook niet direct een gigantische kostenpost. Toch hoop ik dat ze er ooit nog meer mee gaan doen, maar ik vrees dat daarvoor eerst een overeenstemming met de buren bereikt moet worden (en ook tussen de buren onderling).