Als "lange" mens kan ik me eigenlijk maar een attractie herinneren waar ik met regelmatig geweigerd ben, dat is in Dalton Terror in ons eigen Walibi Belgium. Daar stond lange tijd 1m90, ik was toen 1m94 en met de regelmaat was er een operator die me net voor het instappen in het snotje had en voor het latje zette, dan mocht je altijd afdruipen... Er echter ook tientallen keren in geweest zonder problemen. De andere versies van deze towerride staan over het algemeen op 1m95 en zelf voelde ik geen verschil in de beugel.


Ondertussen zelf papa ook en als je dan naar een park gaat, ben je er pas echt mee bezig. Tot nu toe enkel Efteling & Bellewaerde gedaan met de dochter. In Efteling, was het ondanks dat het niet druk was, toch overal lang wachten en hebben we amper wat gedaan die dag. De dochter, toen 13maand is meegegaan in Carnaval Festival, Droomvlucht, Lavenlar, Fata Morgana en D'oude Tuffer (deze als eerste attractie, was een hele openbaring voor haar dat ze eens vooruit keek in de auto, anders zit ze altijd omgekeerd ) en ook een paardenmolen in Marerijk, daar kon je bij staan. Ik denk pas dat het "stress" wordt als ze zelf al ergens in willen en dan toch nog net te klein zijn. Maar dat zijn nu dus nog zorgen voor later.


In Bellewaerde is het beleid wel raar met momenten. Dit seizoen nu 3x geweest, in het reuzenradje mochten we de eerste keer met beide ouders in een bakje, keer erna maar een iemand, ondanks dat er niemand stond te wachten en er verder ook maar één bakje gevuld was in het rad.

Bij de jeeps ook eigenaardig, daar mag de kleine op de schoot, maar niet met twee volwassenen. Terwijl het jeepke voor ons de kinderen groot genoeg waren om er vooraan in te zitten en de twee ouders dan wel "bovenaan" op de tweede rij konden. Gevolg, jeep voor mij ging trager door het extra gewicht van de 2 volwassenen en mijn jeep constant stoppen en vertrekken. Bezoek erna vrouw met dochter erin laten gaan
Verder in Bellewaerde geen problemen, daar mag je ook mee op de paardenmolen als volwassen, maar je moet naast het paard staan of in zo'n gondel zitten, als volwassen mag je niet op het paard.