Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.
Open spoilers************ Spoilergedeelte ************
Dit spookhuuis was de eerste nieuwigheid van de avond. Zonder corona zou dit spookhuis nooit bestaan hebben, want het is gebouwd in de wachtrij van
The Lost Temple. Nadat onze tickets gescand zijn en we de wachtrij betreden hebben, word ons gevraagd om vlak voor het gebouw even te wachten. Op de plaats voor waar je normaalgezien op de lift wacht, krijgen we het achtergrondverhaal te horen, en ook dat we absoluut
geen licht mogen maken. Vervolgens betreden we de eerste ruimte na de lift, waar twee acteurs op het standbeeld in het midden van de ruimte liggen. Hierna moeten we een touw vastnemen, aangezien het in het volgende deel pikdonker is. Ik hoor hier wel enkele geluiden op afstand, maar heb nooit het gevoel gehad dat er iemand dicht bij stond om mij bang te maken.
Wanneer ik aan het einde van het touw ben, merk ik dat we in de voorsorteerzone aangekomen zijn. Hier hebben ze ook nog een donkere tunnel gemaakt waar we moeten door kruipen. Via een touwbrug steken we geul over waar de voertuigen normaal in staan ( ze waren een stuk naar voor gereden) en volgen we de normale uitgang naar buiten. Einde.
Eerlijk gezegd vond ik het geen 6 euro waard. Het voelde super kort aan, wat het eigenlijk ook was. Ik vond het ook totaal niet eng. De geluiden die ik in het donker gedeelte hoorde, klonken ook vrij ver weg. Hier had men echt wel meer mee moeten/kunnen doen. In het inleidend filmpje werd ook gezegd dat we moesten oppassen voor Chupacabra. Ik heb eerlijk gezegd niks gezien dat aan de beschrijving ervan voldeed. Meer nog, ik heb vandaag in Bobbejaanland een acteur gezien die er harder op leek.
Ten slotte denk ik dat de makers zich hebben laten inspireren door South Park, want telkens wanneer ik Chupacabra hoor, moet ik steeds aan
Jewpacabra (een denkbeeldig wezen) denken. Ook wordt er gezegd dat Chupacabra een combinatie is van een mens, hond en hamster => doet mij aan
ManBearPig denken.
Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.
Open spoilers************ Spoilergedeelte ************
Secrets of St. Elmo is een nieuw interactief en permanent spookhuis dat zich op de plaats bevindt waar vroeger het spookhuis van The Walking Dead te vinden was. Ik vermoed dat dit donderdag voor het eerst open was, aangezien de tickets hiervoor maar twee dagen op voorhand beschikbaar waren. Het spookhuis was daarom ook nog maar in softopening, maar veel heb ik hier niets van gemerkt. Bij het binnengaan krijgen we een geweer mee waarmee we op geesten moeten schieten. We krijgen van een acteur ook de nodige info. Deze man zal ons gedurende de hele tocht door St. Elmo zal begeleiden. Vervolgens worden we toegesproken door een vrouwelijke geest (=hologram/projectie) die (in afwisselend Duits en Engels) zegt dat St. Elmo vol kwade geesten zit en dat wij ze met moderne technologie moeten verjagen.
Wat volgt is een tocht door verschillende scènes waar overal geesten (projecties op de muren) verschijnen waar je dus met je wapen moet op schieten. Ook moeten we af en toe op enkele kaarsen schieten om meer licht te maken. In de meeste scènes duikt vaak ook nog een andere acteur op die ons probeert te doen schrikken. In de eindscène worden we opnieuw toegesproken door een vrouwelijke geest (dit keer enkel in het Duits), waar onze 'gids' mee in dialoog ging. Veel heb ik er niet van verstaan, omdat hij redelijk snel begon te roepen (tegen een hologram, wat best wel grappig was :) ). Het enige dat ik duidelijk verstond op het einde was dat hij tegen ons zei dat we ze moesten afknallen, wat we dan ook gedaan hebben.
In de namiddag draait er een meer familievriendelijke versie (vanaf 12 jaar). Ik denk dat dit dan de versie is zonder extra acteurs. Uiteindelijk was het wel iets speciaals om een keer te doen. Het is anders dan andere spookhuizen en ik vond het zijn geld wel waard.