5 Bijlage(n)
[Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)
In Nigloland is men al een tijdje bezig aan de bouw van een nieuw project. Hoewel hierover officieel nog niet veel geweten is kunnen we ondertussen wel concluderen dat het een watercoaster van Mack zal worden. Het totale budget zou 15 miljoen euro zijn.
Bijlage 2149
De opbouw van de baan zelf is net begonnen:
Bijlage 2150
Bijlage 2153
Als thema kiest men blijkbaar voor een mytisch wezen, Krampus Expedition werd reeds als merknaam aangevraagd:
Bijlage 2151
Bijlage 2152
Bron: AirTimeNews en Nigloland Fans
Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)
Krampus - zonder Google of Wiki te raadplegen - herinner ik me van een B-film als een monster in de Oostenrijkse Alpen. Leuk thema dus en zeker passend in de sterk uitgewerkte Alpen-zone van het park.
Maar een Europese Yeti koppelen aan een watercoaster en deze ook nog eens positioneren naast Alpina Blitz ... het roept toch vragen op. Shambhala-Dragon Khan is een voorbeeld waarbij de nieuwe de oudere te veel naar de achtergrond verdringt. Interactie tussen Krampus en Blitz zou wel zou een meerwaarde kunnen zijn, al weet ik niet of het park dat van plan is. Idealiter komen er voldoende rotspartijen waar ook Blitz doorheen kan sjezen.
Ben vooral benieuwd naar de thematische uitwerking. Een mooi creepy darkride gedeelte zou hier gewoon bij moeten horen.
Het hoge gedeelte mooi inwerken in rotsen om dan de rotsen ook wat door te trekken door Alpina Blitz heen zou ik zeker niet erg vinden. Echter lijkt het er niet op dat dit gaat gebeuren (maar wat niet is kan natuurlijk nog komen).
Ze zijn goed bezig daar in Nigloland de laatste jaren.
Op de luchtfoto lijkt het trouwens dat ook op de hoek van de hotelparking enkele footers staan, dit zou dus betekenen dat de baan deels over de weg zou gebouwd worden.
Opmerkelijk is ook dat vermoedelijk gebruik zal gemaakt worden van een nieuw type track, een soort hybride van watercoaster en triangle track. Hier onder op een truck gespot: