X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 342

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    'Toverland beweert (zie L000...) dat super-drukke dagen definitief tot het verleden behoren. Ik wil dat niet geloven. Ik neem wel aan dat het mss nog een jaar duurt - wanneer dankzij een werkend vaccin corona relatief beheersbaar wordt zoals de 'gewone' griep - vooraleer we terug dicht tegen elkaar gedrumd staan in een wachtrij, in een voetbalstadion, in een concertzaal, op een festivalweide, ...

    De vraag die pretpark-bestuurders - en wij, de fans - dan stellen, luidt: wat in tussentijd? Ik heb hier al vermeld dat soc. dist. volgens mij heel moeilijk te handhaven is in een pretpark. En dat de pret er dan heel gauw af is: overal controleurs, attracties telkens voor 1/4 gevuld, nog meer vertraging door het continu reinigen, kans op nog voor het betreden huiswaarts gestuurd te worden, bezoekers die elkaar argwanend bekijken, ... Ik zie daar echt de lol niet van in, maar begrijp wel de economische noodzaak vanuit het standpunt van de parken. Zij willen nu vooral aantonen dat pretparken anders zijn dan bij b.v. concerten. En qua tewerkstelling wegen pretparken ook veel zwaarder door dan 'tweedags-vliegen' à la Werchter en TML. Dat kan polletiek belangrijk zijn.

    Als pretparken gaan werken met pre-boek-tickets met tijdslot, kunnen de abonnees de pineut zijn. Bekijk het economisch: als mijn gezinnetje met 4 naar BJL trekt, levert dat het park 0,0 vers inkomen op (ik koop daar ook zelden voedsel of souvenirs en heb al een parking-abo). Een ander gezin dat tickets online koopt, brengt wel het broodnodige geld in het laatje. Het klinkt mss stom, maar als parken echt willen inzetten op soc. dist. door middel van een beperkt publiek, kunnen ze beter ALLE HUIDIGE ABO'S ALS NIET GELDIG VERKLAREN zolang het park maar op 1/4 van haar kunnen functioneert. Ter compensatie zouden al die abonnees volgend seizoen 'gratis' een uitgesteld abo kunnen krijgen. Voor seizoens-abo's betekent dat dus: niet geldig in 2020 en geldig in 2021. Voor abo's die aflopen op een random datum - b.v. 30 mei 2020 - wordt het wel complexer. Dan moet het park gaan rekenen hoeveel 'normaal geopende dagen' de abonnee kwijt is. En wanneer gun je die abonnee dan zijn/haar verloren dagen? Vanaf het moment dat alles opnieuw 100% draait? Dan moet iem. met een Efte-abo die het voorjaar heeft gemist mss vrede nemen met de winterperiode.

    Er zijn natuurlijk nog enkele zwakheden aan mijn voorstel: het park verliest volgend seizoen veel inkomsten aan de uitgestelde en verlengde abo's. En niemand weet wanneer alles terug normaliseert. Stel dat alles normaliseert op 1 aug. 2020. Dan heb je volgens mijn voorstel voor een Belgisch seizoens-abo 4 van de 7 maanden gemist. Het park zou je de rest van het seizoen kunnen binnen laten en dan een evenredige korting kunnen aanbieden voor het daaropvolgende seizoen (abo 2021 kost je dan 3/7 = 42%, dus 58% korting). Zo wint het park, want niet iedereen die een abo heeft, was initieel van plan om het volgende jaar te verlengen. En al zeker niet na zo'n tering-jaar. Maar wat als er later opnieuw een piek of een 'pandemietje' opduikt?

    Nog iets dat me pessimistisch stemt: Zou het - na de crisis / volgend seizoen - gedaan zijn met de soms echt wel gulle abo-voordelen in (buitenlandse) parken? De argwaan tegenover elke buitenlander zal wel nog een tijdje groot zijn. En die buitenlandse bonnekes-mensen brengen weinig op bij een park-bezoek. 't Is ni miêr wa 't gewest is en 't zal noêt ni mer wörre wad et was
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 14-04-20 om 19:40.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •