Ik ben helemaal pro Avalon. In mijn idee is de wat elf-achtige mysterieuze sfeer die rond Avalon en zijn nevelen hangt een ideale sfeer om in een regenachtig land tot leven te brengen. Zeker als je er een vijver bij hebt. Het is ook een thema dat nog niet platgebruikt is in de wijde omgeving. Daarbovenop sluit het ook mooi aan op de identiteit van het park. Avalon en arthur zijn niet de eerste zaken waar je aan denkt bij magie, maar er zi wel degelijk een magisch sfeertje aan. Maar belangrijker: het is ook iets anders dan de magievariaties die ze al hebben: het verzonnen vrolijke wereldje van de dwervels en de mytische setting rond Troy zijn echt iets totaal anders.
Over de Arthur-kant van de zaak ben ik iets minder enthousiast: Arthur en ridders en kastelen zijn namelijk wél al tot vervelens toe toegepast in pretparkthema's...

Het park zou zelf in september met extra informatie over de brug komen. Ik ben er eigenlijk super benieuwd naar. Ondanks het feit dat ik niet meteen een gat in de lucht sprong na de aankondiging van die wingcoaster.