X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1

    Pretparken met eigen bieren

    Onder de noemer "durf te vragen"

    Ik zit al een aantal jaren bij een biervereniging en ga binnenkort een bierproefavond hosten.
    Deze zou gaan over pretparken die hun eigen bieren hebben.

    Volgende parken weet ik al:

    Efteling - 't verdiende loon
    Efteling - Bosrijkse brouw
    Efteling - Hotel de bottle

    Toverland - Magical Beer

    Europa-Park - 1975

    Kennen jullie eventueel nog pretparken of zoo's die hun eigen bier hebben ?

  2. #2

    Re: Pretparken met eigen bieren

    Leuk topic! Genoeg bier-liefhebbers hier op het forum om dit te proberen aanvullen

    Voorlopig kom ik zelf niet verder dan nog wat Harry Potter bieren in de Universal parken...

  3. #3

    Re: Pretparken met eigen bieren

    Wat een interessant topic!

    De enige die ik nog kan bedenken is Futuroscope. Zij hebben een blond, amber, wit en biobier. Ze waren in mijn herinnering niet slecht, maar ook zeker niet speciaal goed.

    De bieren van Harry Potter in Universal die Rein aanhaalt zijn (tenzij ik er vergeet) naar mijn mening wel de beste pretparkbieren die er te vinden zijn. Nadeel is natuurlijk dat je daar waarschijnlijk niet aan zal geraken.

    Disney World had (niet in een park, maar in een hotel) ook de Big River Grille & Brewing Works, een eigen brewpub. Die is jammer genoeg sinds kort gesloten, want ik vond het zeker de moeite.

    Ik leg de vraag ook nog even weg bij vrienden die niet (meer) op het forum zitten.
    Laatst gewijzigd door siroccofreakske; 08-02-24 om 12:56.

  4. #4

    Re: Pretparken met eigen bieren

    Een kleine update, met dank aan vrienden:

    Nigloland heeft een blond bier: 'Bière de Niglo'.

    Veel Franse parken op het lijstje, want Puy Du Fou heeft eveneens een blond bier: 'SPQR Gladiateur'.

    In Fantasiana verkopen ze een Helles: 'Zaubermeister'.

    Naast de eerder genoemde Harry Potter-bieren in Universal, hebben ze ook een IPA in het Jurassic World themagebied: de 'Isla Nublar'. Daarnaast hebben ze ook het Simpsonsbier 'Duff', al kan je discussiëren in hoeverre dat een 'pretparkbier' is.

    In Alton Towers hebben ze vorig jaar Oktoberfest gevierd met een eigen bier, de 'Laugh & Scream Lager'. Daarnaast is er ook een brouwerij uit Alton die een aantal themabieren heeft rond Alton Towers. Ik weet niet of het een samenwerking is of dat het gaat om fans van het park die bier brouwen, maar de 'Nemesis' is alleszins wel te koop geweest in het park. Verder heeft 'Peakstones Rock Brewing Company' nog verschillende andere bieren, zoals de 'Oblivion', de 'Black Hole' en de 'Rollercoaster Restaurant'.

    De Karls aardbeienpretparken bieden twee bieren aan: de 'Erdbeerradler' en de 'Erdbeer Porter'.

    Tot slot nog enkele bieren die ooit gebrouwen werden maar intussen ter ziele gegaan zijn: Efteling had ooit de 'Laafse Lurk' en Europa Park bood de 'O'Mackay's' aan. Ook Bobbejaanland zou begin jaren 2000 een eigen bier gehad hebben, maar daarover vind ik online niets meer terug.

    De lijst zal wellicht nog niet volledig zijn, maar ik denk dat we toch al een aardige greep uit het aanbod hebben.

  5. #5

    Re: Pretparken met eigen bieren

    Bedankt allemaal voor de tips.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •