Weergeven resultaten 1 tot 12 van 12

Onderwerp: [TR] Ferrari land 16/04/2017

  1. Standaard [TR] Ferrari land 16/04/2017

    Snelle auto's: het doet me eigenlijk niets. Ik kan niet eens rijden. Of het nu Fiat of Ferrari is, het spreekt me zo mogelijk nog minder aan dan de afwas en het strijken. Maar als je de hoogste en snelste achtbaan van Europa erbij betrekt en meteen ook een heel pretpark met dit thema uit de grond stampt, dan kom ik met plezier uit mijn lage zetel om me te laten onderdompelen in de plots immens fascinerende wereld van Ferrari. En tegen een lang weekendje Spanje met de Rollercoaster Friends zeg ik hoe dan ook niet snel nee!



    Schijn bedriegt, maar tegen kwart voor tien die zondagmorgend stond het bovenstaande pleintje bomvol mensen. Vooraan: de vroege vogels die als eerste naar de toppers van Ferrari Land zullen rennen. Achteraan: de iets minder vroege vogels die exact hetzelfde zullen doen. Het Ferrari-rood is alom aanwezig en de Spaanse zon maakt van elk bloot stukje huid een tosti. Voor ons: een 112 meter hoge toren met 3 gigantische logo's van Ferrari. Wat gaat er op dat moment door een coasterliefhebber heen? Anticipatie, verwachting, spanning. De vurige wens dat we toch nog even naar het toilet waren geweest, want nu kunnen we ons plekje vooraan de poorten niet kwijtspelen. Om tien uur is het zover: de medewerkers van het park laten de bezoekers door de straten van Ferrari Land spurten.





    Ver hoeven we niet te lopen, want Ferrari Land is allesbehalve groot. Toch slaag ik erin een omweg te nemen, maar niet getreurd: we zijn nog steeds bij de eerste die een ritje op Red Force kunnen maken. Maar daar moeten we nog eerst even geduld voor hebben: een operatrice leidt ons door heel de wachtrij, bestaande uit enkele overdekte zigzaggen - en die rij is lang. Eenmaal de rij uitgewandeld, worden we nog opgehouden voor het station, want dit is pas het moment dat de operators beginnen met de baan te testen. Waarom dit niet voor parkopening gebeurt, is me nog steeds een raadsel.



    Een kwartiertje geduld extra uitoefenen is natuurlijk niet zo'n ramp en de verwachting wordt er enkel maar groter op. Ik heb het geluk plaats te mogen nemen op de eerste rij - met zo'n brilletje op - en daar gaan we dan. De LSM-lanceringen zijn vaak een mikpunt van spot omdat ze niet zo krachtig zijn als de hydraulische machinerie die gebruikt wordt op de soortgenoten van Red Force, maar kracht ontbreekt het allesbehalve in de versnelling tot 180 km/u. Vergelijken met een Kingda Ka of TTD kan ik helaas nog niet, maar zwak kan je Red Force echt niet noemen. We blijven versnellen tot ik mijn wangen voel wapperen in de wind, en daar ga je dan: recht naar boven toe.





    112 meter hoog... Maar eerlijk gezegd merk ik daar weinig van. Tijd om te genieten van het uitzicht is er niet. De snelheid die de trein heeft is veel indrukwekkender dan de hoogte tot waar hij klimt, en dat is niet eens zo erg. We vliegen dat eerste ritje met een aangenaam tempo over de tophat en storten naar beneden: Airtime all the way! Hetgeen wat nu nog rest zijn de remmen, en dat is eigenlijk nog het spannendste van heel de rit. Met een enorme kracht schieten we erin en we kunnen enkel maar hopen dat het concept magnetisme nog bestaat in die paar seconden dat de rit duurde. Alles bij elkaar duurt de rit minder lang dan een Rollerskater, maar zelfs in zo'n korte tijdsspanne weet Red Force een diepe indruk op mij na te laten.



    Uiteraard houden we het niet op één ritje. De baan kent wel wat storingen, maar we blijven tot het sluitingsuur in het park en tegen de late middag stromen de bezoekers al weg. Als we voor een tweede keer frontseat plaatsnemen, valt het op dat de trein dit maal nog sneller over de tophat heen schiet: airtime kreeg hier even een heel nieuwe betekenis. Een laatste ritje backseat verloopt dan weer helemaal anders. De trein klimt tegen een slakkengangetje over zijn hoogste punt, wat ons even doet hopen op een rollback.






    Het laatste ritje backseat liet me wel met een ietwat wrang gevoel. Het afremmen verloopt hier allesbehalve soepel, tot op het onaangename af. Hoe dan ook lijkt me dat als je een baan bouwt met deze statistieken, deze coaster zeker honderd procent soepel moet zijn of je creëert een echte pijnmachine. Hopelijk was dit minder aangename stukje van de rit slechts een momentopname, ik heb er alvast niemand anders over horen klagen.



    De op één na meest opvallende attractie zijn de S&S torentjes naast Red Force. Deze Thrill Towers hebben een verschillend programma: één is eerder een freefall en met de andere schiet je naar boven. Ik probeerde de laatste en was allesbehalve onder de indruk. Toch vreemd dat S&S soms heel erg goede torens bouwt (Gröna Lund, Liseberg) maar dan in andere parken een veel minder leuk product aflevert terwijl het schijnbaar dezelfde attractie betreft.



    In het centrale gebouw van Ferrari Land zitten twee grootse attracties verstopt. Een simulator, en een simulator. We gaan eerst voor Racing Legends, waarvan we dacht dat het een flying theatre was. Na een wachtrij die gelijk loopt met de andere simulator in het gebouw betreed je een voorshow waarin Mr. Ferrari himself zijn levensverhaal komt doen. Vervolgens ga je naar nog een voorshow, die ik al lang vergeten ben. Wat volgt trekt je helemaal uit de prestige-sfeer van Ferrari: een trappenhal leidt ons naar de bovenste verdieping van het gebouw en als we eenmaal in de grote zaal met de achtpersoonsimulators (negen in totaal) aankomen, heb ik eerder het gevoel in een doodgewone cinemazaal te zitten dan in een pretpark van het alom geprezen Ferrari. Het is helemaal compleet wanneer de operatrice met een lampje de beugels komt controleren. Het is moeilijk om uit te leggen, maar ergens tussen de laatste voorshow en de eigenlijke attractie wordt de opgebouwde sfeer helemaal weggenomen. Als de rit eenmaal begint moet je je zeker goed klaarmaken voor de anticlimax van de eeuw: 'Racing Legends' weet totaal niet te overtuigen, niet qua film, niet qua bewegingen. Phantasialand had een veruit superieure simulator staan en zelfs Bagatelle heeft een beter exemplaar. Ik kan het me nauwelijks voorstellen, maar als je tijd tekort komt in Ferrari Land: dit is de attractie die je zonder spijt kunt laten vallen.





    De tweede simulator, Flying Dreams, bleek wel een flying theatre te zijn - we hadden het kunnen weten. Maar voor de rit begint moet je natuurlijk door de voorshows. De eerste bleek tot onze verbazing gewoon dezelfde te zijn als bij Mission Ferrari. Ook dat hadden we eerder moeten weten, want de je staat gewoon in dezelfde kamer als de mensen uit de andere rij. Na een tweede, unieke voorshow mochten we eindelijk plaatsnemen in de eigenlijke attractie. Vergelijken met zijn soortgenoten kan ik niet, maar ik vond Flying Dreams zeer vermakelijk. Dat is dan ook alles wat kan gezegd worden: binnen Ferrari Land is het een must-do en op Red Force na de beste attractie, maar het is niet echt een epische ervaring die zijn gelijke niet kent. Als ze een exacte kopie in EP openen, zou dat een prima opvuller zijn die je één keer per bezoek doet. Maar stiekem hoop ik voor Voletarium toch op een iets meer epische ervaring.





    De laatste 'grote' attractie is een duelerend autoritje. Maranello Grand Race is een autoritje dat goed scoort qua techniek (gas geven én kunnen sturen is een leuke combinatie die je op te weinig rondritjes terug vind), maar is qua aankleding jammer genoeg niet wauw: een saaie rondrit over wat een raceparcours moet voorstellen, met een minima aan aankleding. Ze hadden toch tenminste een autowrak van een gecrashte race-auto aan de kant kunnen leggen (uiteraard van een ander merk dan Ferrari), of het op een andere manier ietwat interessant kunnen maken? Ik snap eigenlijk niet wat dit park probeert te bewijzen met zo'n saaie attractie. Ieder fout Duits park tot Schwaben Park toe doet het beter met boeiendere rondritjes.





    Ondanks dat er werkelijk niemand in de rij stond voor de Whip, mochten we er niet op zonder kinderen. Een beetje belachelijk, want dit zijn echte attracties waar iedereen fun in heeft, en je betaalt je tenslotte blauw voor dit kleine park.



    Gegeten hebben we in het tafelbedieningsrestaurant van het park. We mochten om één of andere reden niet op het terras zitten (dat zo goed als leeg was op de kalme dag), maar goed, binnenin was het ook best mooi. De porties waren bij sommige gerechten verbazingwekkend klein, wat niet kon gezegd worden over de prijs. Een ander keuze dan hier eten hadden we niet echt, want het fastfoodrestaurant leek gesloten te zijn.









    Wat wel heel leuk was: randanimatie! Meerdere keren trokken we de aandacht van de 'acteurs' die rondliepen en hun best deden ons te amuseren.



    Ferrari Land werd ook kraaknet gehouden, waarvoor het merk Ferrari ongetwijfeld voor iets tussen zit. De hele dag door waren er medewerkers druk in de weer alle panelen van de gebouwen op te blinken.

    Het park in het kort: een topcoaster die je moet gedaan hebben, een leuk flying theatre en een handjevol opvulattracties van dertien in een dozijn. Het park ziet er goed uit, maar de prijs/kwaliteitverhouding klopt van geen kanten en klantvriendelijkheid is maar zo-zo. Als we niet op het verkoopspraatje van de dame aan de fotobalie bij Red Force ingaan bijvoorbeeld, klaagt ze tegen ons dat ze 'voor niets zoveel heeft gepraat'. Attracties hebben een lage capaciteit, wat nog erger gemaakt zal worden wanneer er volop fastpassen verkocht gaan worden. Betaalattracties - want ja, die zijn er in een park dat 35 euro toegang vraagt en 6 rides heeft staan - kosten soms wel 25 euro voor een korte ervaring. Is dit nu dé uitbreiding die PortAventura verdient, waarvoor mensen met plezier gaan betalen? Nee. Ben ik blij dat het er is? Ja, dat wel: Red Force is één van de beste coasters van Europa, en het is geen lelijk park.
    Ik gok dat het park binnen enkele jaren ofwel fors gaat uitbreiden, ofwel bij het hoofdpark zal gaan horen - een daling van de toegangsprijs acht ik minder geloofwaardig, want dat zou afbreuk doen aan de prestige waarvoor Ferrari staat.

    Bedankt voor het lezen - en tot in PortAventura!
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

  2. Standaard Re: [TR] Ferrari land 16/04/2017

    Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Ver hoeven we niet te lopen, want Ferrari Land is allesbehalve groot. Toch slaag ik erin een omweg te nemen, maar niet getreurd: we zijn nog steeds bij de eerste die een ritje op Red Force kunnen maken.
    Ik had de juiste weg uitgestippeld en kwam als eerste aan (en had de dag erop enorm pijn mijn benen ) Voor zij die de juiste route willen kennen: als je aan de inkom staat, dan moet rechts langs het grote gebouw door lopen en direct erachter naar links, dan kom je meteen uit bij de ingang van de achtbaan. Hieronder een kaartje



    Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Eenmaal de rij uitgewandeld, worden we nog opgehouden voor het station, want dit is pas het moment dat de operators beginnen met de baan te testen. Waarom dit niet voor parkopening gebeurt, is me nog steeds een raadsel.
    Ik hoorde dat het de eerste dag was dat ze met twee treinen reden en tevens de dag dat het hele park met goede operations werkte. Bij Racing Legends was het bvb de eerste keer dat de zaal met alle platformen werkte in plaats van slechts één (drie van de 9 simulatoren). Maar goed: die tweede trein zorgde dus blijkbaar voor problemen die ochtend.

    Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    De LSM-lanceringen zijn vaak een mikpunt van spot omdat ze niet zo krachtig zijn als de hydraulische machinerie die gebruikt wordt op de soortgenoten van Red Force, maar kracht ontbreekt het allesbehalve in de versnelling tot 180 km/u. Vergelijken met een Kingda Ka of TTD kan ik helaas nog niet, maar zwak kan je Red Force echt niet noemen. We blijven versnellen tot ik mijn wangen voel wapperen in de wind, en daar ga je dan: recht naar boven toe.
    Ik vond de lancering inderdaad ook allesbehalve saai (wat dacht je: 180km/u...), maar het eerste deel is duidelijk het meest intens. Dat komt omdat vanaf ongeveer de helft van de launchstrook het aantal magneten vermindert. Dan is het: 6 magneten, 3 rollbackvinnen, 6 magneten, 3 rollbackvinnen...

    Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    112 meter hoog... Maar eerlijk gezegd merk ik daar weinig van. Tijd om te genieten van het uitzicht is er niet. De snelheid die de trein heeft is veel indrukwekkender dan de hoogte tot waar hij klimt, en dat is niet eens zo erg. We vliegen dat eerste ritje met een aangenaam tempo over de tophat en storten naar beneden: Airtime all the way!
    Ik had vooral schrik van de hoogte, want de dag erop zat ik in Shambhala en dat vond ik ook al behoorlijk hoog als je naar beneden keek op de lifthill. Maar bij Red Force merk je er nauwelijks iets van, of misschien wel... Maar het is de snelheid dat je bezighoudt en de kick die je nog hebt van die lancering waardoor je het hoogtegevoel 'mist' zal ik maar zeggen. Het kan je precies niet meer schelen hoe hoog je zit. Geweldig!

    Wat ik de mensen nog wil meegeven over deze achtbaan: de wachtrij bedroeg bij ons zo'n 30-40 minuten (op het einde van de dag bijna niets meer), de storingen niet inbegrepen en die waren toch behoorlijk prominent aanwezig. Er moesten vaak technici gaan kijken naar één van de remvinnen op de eindremmen. Dat nam op zich niet zóveel tijd in beslag, maar het betekende wel elke keer na de controle een testrit en vaak haalt de trein het niet zonder personen in om een bizarre reden. En een rollback is echt wel kut in Ferrari Land, want de trein kan niet zelf het station terug binnenrijden, maar hij moet handmatig binnengeduwd worden. Een rollback betekent dus sowieso een vertraging van een goed kwartier. En als dat dan drie keer na elkaar gebeurt... Dan klinkt er luid gejoel in de wachtrij als hij de vierde keer nét over de tophat gaat! Rollbacks met mensen in heb ik trouwens nooit gezien, enkel met lege karretjes tijdens een testrit.

    Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Vergelijken met zijn soortgenoten kan ik niet, maar ik vond Flying Dreams zeer vermakelijk. Dat is dan ook alles wat kan gezegd worden: binnen Ferrari Land is het een must-do en op Red Force na de beste attractie, maar het is niet echt een epische ervaring die zijn gelijke niet kent. Als ze een exacte kopie in EP openen, zou dat een prima opvuller zijn die je één keer per bezoek doet. Maar stiekem hoop ik voor Voletarium toch op een iets meer epische ervaring.
    Het was ook mijn eerste flying theatre en ik vond het nog bijzonder leuk ook al zaten we helemaal aan de buitenkant wat niet voor ene optimale ritervaring zorgde (vervormd beeld en een muur langs je). Het leek me wel dat je nog meer uit dit type attractie kan halen, ik ben benieuwd voor EP!

    Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    De laatste 'grote' attractie is een duelerend autoritje. Maranello Grand Race is een autoritje dat goed scoort qua techniek (gas geven én kunnen sturen is een leuke combinatie die je op te weinig rondritjes terug vind), maar is qua aankleding jammer genoeg niet wauw: een saaie rondrit over wat een raceparcours moet voorstellen, met een minima aan aankleding.
    Ik vond het teleurstellend toen ik de attractie zag. Het is effectief een klassiek autoritje. Ik had meer een snellere versie verwacht waar je inderdaad een beetje kon racen. Écht een gemiste kans vind ik!!

    Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Gegeten hebben we in het tafelbedieningsrestaurant van het park. We mochten om één of andere reden niet op het terras zitten (dat zo goed als leeg was op de kalme dag), maar goed, binnenin was het ook best mooi. De porties waren bij sommige gerechten verbazingwekkend klein, wat niet kon gezegd worden over de prijs.
    Op het terras mocht je niet zitten als groep omdat dat gegeerde plekken zijn en die wouden ze niet meteen allemaal kwijt aan ons, jammer! Wat de porties betreft: die waren beschamend klein, wat de pasta betreft! Tip: neem pizza's, die waren wel groot!

    Bedankt voor het TR!
    Laatst aangepast door yelle8 : 20-04-2017 om 23:41
    Staffmember Pretparken.be
    Volg ons op Facebook, Twitter, Instagram en Youtube - Ga supergoedkoop op uitstap dankzij de pretparkdeals op Pretparken.be!

  3. Standaard Re: [TR] Ferrari land 16/04/2017

    Fijn TR. Heel duidelijke weergave van wat er in het park te beleven valt.

    Jammer dat je niet in de Whip mag, het is niet dat er attracties te over zijn lijkt het.
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

  4. Standaard Re: [TR] Ferrari land 16/04/2017

    Bedankt voor je TR. Een duidelijk beeld van een nieuw park!

    Nu vind ik 35 euro ook wel veel. Je betaalt nu eenmaal voor het logo denk ik dan. Meer nog dan voor Red Force, al zou ik die coaster ook gewoon één keer doen in mijn leven, en daarna nooit niet meer. En het onderhoud dat alles zo kraaknet wordt gehouden zou daar ook wel voor iets tussen zitten.

    Als je naar Ferrari Land gaat verwacht ik wel dat alle atttracties van hoogstaand niveau zijn. Als ik dan hoor dat de eerste simulatie en de autobaan niet zo veel voor stellen, alsook dat de droptorens magertjes uitvallen, zou ik toch met een gemengd gevoel het park verlaten, ookal staat daar de beste coaster van Europa.

  5. Standaard Re: [TR] Ferrari land 16/04/2017

    Bedankt voor je TR Ignace.

    Ik bezocht Ferrari World reeds in Abu Dhabi en vind dit tot op heden veruit één van de slechtste pretparken die ik ooit deed. Idioot duur (toegang, eten, souvenirs), bijzonder matige tot ronduit slechte attracties, bedroevende afwerking,... Op één indrukwekkende launched coaster na viel er niet zoveel te beleven (mijn bezoek dateert van 2014).

    Na het lezen van jouw TR heb ik het gevoel dat er in Salou een kleiner doorslagje staat zonder een groot dak eroverheen. Ik snap echt niet wat Port Aventura heeft gezien in dit concept. Want in hun hoofdpark hebben ze al een launched coaster, een free fall, een simulator,... Ik kan me ook niet inbeelden dat het prestige-merk Ferrari zelf tevreden is met zulk een park.

    Trouwens, ik vond het 'flying theater' in Ferrari World in vergelijking met Soarin' uit de Disney parken een zeer slechte uitvoering van wat een topattractie hoort te zijn (er draait wel een andere film in Ferrari Land). Op basis van teasers die Europa Park al heeft gelost mikken zij duidelijk op een variant van Disney (er zijn in de teasers heel wat zaken die tonen dat ze deftig leentjebuur spelen bij Mickey). Dat zie ik dus wel goed komen daar. Het feit dat je aangeeft dat er nauwelijks herhaalwaarde inzit zegt genoeg. Want in alle Disney parken is Soarin' altijd een garantie voor idioot lange wachtrijen.

    Ook een vraagje trouwens, binnenkort ga ik met Mel en onze dochter (baby) naar Port Aventura voor een gezinsvakantie. Hoeveel tijd zouden we moeten rekenen voor Ferrari Land wetende dat Port Aventura geen baby switch heeft en we beiden toch minstens Red Force en de simulatoren een kans willen geven. M.a.w.: Hoelang doe je over 2X Red Force, 2X Flying Dreams en 2 X Racing Legends incluis wachttijd. We mikken rond 13u à 14u toe te komen in het park.
    DIZNEE RULEZZZZZ!!! Schrijffouten onder voorbehoud!

  6. Standaard Re: [TR] Ferrari land 16/04/2017

    Bedankt voor je TR.

    Ik stond van in het begin al wat twijfelachtig tegenover dit park - uitermate klein zowel in oppervlakte als aanbod - en je ervaring bevestigt mijn vermoeden. Het is sneu dat je €35 moet betalen voor een park louter om die ene coaster te kunnen doen.

    Ik had veel liever dit Ferrari gebeuren als een extra zone van PA gezien, dan als een apart park. Zelfs de prijs van het combiticket is te veel voor wat het is. Jammer toch...

  7. Standaard Re: [TR] Ferrari land 16/04/2017

    Dank voor je TR dat 100% mijn vooroordelen (positieve en vooral negatieve) bevestigt. Komt er niet zo'n wolkenkrabbend Intamientje in Calais? De site http://heroicland.com loopt vast op m'n laptop en belooft dus niet veel soeps.
    Jag hatar Svenska trädkramare!

  8. Standaard Re: [TR] Ferrari land 16/04/2017

    Citaat Origineel gepost door T-Bô Bekijk post

    Ook een vraagje trouwens, binnenkort ga ik met Mel en onze dochter (baby) naar Port Aventura voor een gezinsvakantie. Hoeveel tijd zouden we moeten rekenen voor Ferrari Land wetende dat Port Aventura geen baby switch heeft en we beiden toch minstens Red Force en de simulatoren een kans willen geven. M.a.w.: Hoelang doe je over 2X Red Force, 2X Flying Dreams en 2 X Racing Legends incluis wachttijd. We mikken rond 13u à 14u toe te komen in het park.
    Moeilijk te zeggen na één bezoek, maar dat zou toch moeten lukken op een drie of viertal uurtjes, zeker als je het geluk hebt dat het volk zo hard wegloopt tegen drie uur.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

  9. Standaard Re: [TR] Ferrari land 16/04/2017

    Leuk TR zoals gewoonlijk: ik kijk al uit naar je ervaringen in het andere park. Vooral de vergelijkingen met de 'kwaliteiten' van gekende attracties zijn een meerwaarde en toveren vaak een glimlach op mijn gezicht terwijl ik ze aan het lezen ben.

    WAT LOSSE ONGESTRUCTUREERDE REACTIES
    -Grappig, wij hadden met 3 op voorhand gekeken wat de kortste weg zou moeten zijn op het parkplan, maar in de stress van het moment kreeg het kuddegedrag de overhand en werd er toch één zieltje verleidt door de omweg-groep. Die brilletjes vond ik op voorhand best knullig, maar ter plaatse vond ik ze episch en heel comfortabel omdat je de baan daardoor niet huilend moest verlaten.

    -Ik deel je mening over de torentjes niet: ze waren heel tof, vooral het torentje dat je hebt overgeslagen. Hoe heb je het trouwens voor mekaar gekregen om maar één van de twee torentjes te doen? En de vormgeving van die zitjes was ook heel speciaal: meestal zijn die dingen gigantisch lelijk, maar deze variant had zowaar het design ook mee!

    -Dat autoritje had inderdaad een raceparcours moeten zijn: als autoritje biedt het in deze opzet geen enkele meerwaarde. Het onding neemt wel bijna de volledige parkoppervlakte in beslag. Het is wel hilarisch om vanuit de torentjes de boel te zien opstoppen als er vooraan iemand traag aan het rijden is.

    -Wij waren bij beide simulators de wachtrij voor en zijn gestart met het flying theatre. We hebben des avonds zelfs enkele ritjes red force laten schieten om het een tweede keer te doen. Er was daar ergens een scène bij waarbij je op een groot plein van een kasteel aankwam, waarvan niemand van ons wist wat het was: weet jij daar toevallig meer over.
    Dat onding in de kelder is daarentegen inderdaad al een verschrikkelijke teleurstelling nog voor dat het begonnen is. Water en wind-effecten op kniehoogte doen mij niet geloven dat ik in een raceauto zit. De bewegingen en het beeld deden dat ook al niet.

    -Ik ben langs de fastfood-tent gepasseerd en ging er op basis van wat ik daar zag van uit dat die gewoon nog niet af was. Wij hebben wat later op de dag wel zonder problemen het terras kunnen gebruiken, maar de porties waren nog steeds even klein.

    -Hebben jullie de openlucht-show geskipped? Die was anders best wel entertainend en goed te noemen dankzij de dosis enthousiasme die werkelijk van elke artiest die op het podium kwam afspatte tot je er je kleren van kon uitwringen. 't waren ook geen al te lelijke artiesten.

    WAT IK ER VAN VOND, VOOR WIE DAT BOEIT
    Ik ben blij dat het geen themagebied is van het originele Port Aventura. Dat zou de 3e grote vergissing zijn die dat park maakte, na het omvormen van een mooie Polynesië-zone naar een schreeuwerig Sesamo-themagebied en de plaatsing van een volledige themazone rond een splashbattle in een uithoek van het park. Het heeft een compleet andere stijl en zit daarom terecht in een ander park.

    Het is op dit moment zeker zijn inkomstprijs niet waard. Maar waar Walt Disney studios in Parijs startte met een park dat absoluut niet dagvullend én bovendien lelijk was, is Ferrariland op zich wel mooi afgewerkt. Met nog enkele toppers en een paar degelijke opvulattracties kan het parkaanbod makkelijk verbeteren, zonder dat er massa's geld moet gestoken worden in het herstellen van een parkstructuur die niet deugd. De huidige wachtrijborden hebben trouwens nog plaats voor twee extra attracties, wat mij doet vermoeden dat er toch al over uitbreidingen nagedacht is.

    Ik weet niet of Port Aventura per se Ferrari nodig had om een nieuw park uit de grond te stampen, maar het is wel uitgewerkt in een coherent park met een volledig eigen stijl. Ik heb persoonlijk ook geen boon voor auto's, maar ik vond het wel een aangenaam park om in rond te lopen.
    Citaat Origineel gepost door T-Bô Bekijk post
    M.a.w.: Hoelang doe je over 2X Red Force, 2X Flying Dreams en 2 X Racing Legends incluis wachttijd. We mikken rond 13u à 14u toe te komen in het park.
    Het park was bij ons bezoek vooral druk 's ochtends, waarbij de wachtrij eerst ontstaat bij de achtbaan en dan doorschuift naar het autoritje, de torentjes en tot slot de simulators. Tegen 15 a 16u was het meeste volk uit het park omdat er te weinig te doen is om er lang te blijven. Het volk dat wel blijft: kiest vooral voor de coasters, gezien de andere attracties geen al te hoge herhalingswaarde hebben. Ruim gerekend zou ik uitgaan van 20 minuten voor Red Force en telkens 20 minuten voor de simulators, Dan zou je op iets meer dan 2u rond kunnen zijn. Met de single riders rij zou het eventueel wel een pak sneller kunnen vooruit gaan.
    Laatst aangepast door Pretparkfreak7 : 20-04-2017 om 23:50
    '''''''

  10. Standaard Re: [TR] Ferrari land 16/04/2017

    Citaat Origineel gepost door Pretparkfreak7 Bekijk post

    -Ik ben langs de fastfood-tent gepasseerd en ging er op basis van wat ik daar zag van uit dat die gewoon nog niet af was.
    We hebben een tijdje staan babbelen met een operatrice van één van de simulators die ons de fastfoodtent aanraadde en er zelf graag at, dus het moet wel afgeweest zijn . Ik heb dat andere torentje niet gedaan omdat het er écht sloom uitzag, blijkbaar heb ik me vergist, maar echt erg vind ik het niet .

    De show hebben we inderdaad niet gekeken. Sammy dacht dat het kasteel in het filmpje Versailles was, maar als ik even op google kijk leek het daar niet meteen op.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

  11. Standaard Re: [TR] Ferrari land 16/04/2017

    Bedankt voor het TR. Als ik het zo lees, bevestigt dit mijn sceptische vooroordelen. Hopelijk breiden ze in de komende jaren nog wat uit, zonder de toegangsprijs veel te verhogen, zodat het park ook een volwaardig park kan worden.
    Live faster. Live harder. Live stronger.

  12. Standaard Re: [TR] Ferrari land 16/04/2017

    Bedankt voor het toffe TR, Ignace! Op de meeste vlakken ga ik wel akkoord.

    Het park heeft mij eigenlijk positief verrast. Kort:

    - Red Force was beter dan ik verwachtte van een LSM-lancering (al is het geen TTD of KK).
    - Het flying theatre is wat mij betreft even goed als Soarin' (al weet ik dat niet veel mensen die mening delen).
    - Het park is eigenlijk best wel mooi, al hoeft het voor mij geen themadeel van PA te worden.
    - Het park is zijn toegangsprijs niet waard, al denk ik dat de toegangsprijs ook hoog gezet is om het park capaciteitsgewijs niet te overbelasten.
    Hotelovernachting Hassloch: €40. Inkom Holiday Park: €23. De first drop van Expedition GeForce backseat: onbetaalbaar!

Bookmarks

Posting Regels

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen starten.
  • Je mag geen reacties plaatsen.
  • Je mag geen bijlagen versturen.
  • Je mag je eigen berichten niet bewerken.
  •