Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 22

Onderwerp: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

1. Standaard [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Begin deze maand verscheen er in de Waalse krant l'Avenir een opmerkelijk artikel met een interview met Jean Christophe Parent, algemeen directeur van Walibi Belgium. En daarin worden toch wel enkele opvallende zaken verteld.

Een kleine samenvatting:

* Qua concurrentie herkent het park vooral Plopsaland De Panne, met 1.200.000 bezoekers per jaar en Pairi Daiza met 1.700.000 bezoekers per jaar.
    * Walibi aanziet deze concurrentie niet als een soort van wedstrijd. Twinting jaar geleden waren ze bijna de enige speler op de markt, maar wordt er tegenwordig een steeds breder publiek aangetrokken en is er ook meer keuze binnen de sector, waardoor ook Walibi zijn eigen 'DNA' en strategisch denken moet bijstellen.
    * Als Walibi naar het buitenland en de concurrentie kijkt, denkt men vooral aan parken zoals Disneyland Parijs of Europa Park. Parken waar men ook denkt aan verblijf én met een veel groter budget dan Walibi. Hun doel en opzet mag dan niet hetzelfde zijn, daar waar men in Walibi vooral mikt op dagtoerisme, maar dat betekent niet dat Walibi geen inspanningen moet doen. Pulsar heeft het park in staat gesteld om de kwaliteit van het park te verhogen en meer kwaliteit te bieden aan een publiek dat steeds veeleisender wordt.
    * Walibi Belgium merkt een groeiend aantal bezoekers in Noord - Frankrijk, regio Lille. Momenteel maakt het Noord-Franse publiek ongeveer 20% uit van de bezoekers binnen Walibi. Walibi Belgium maakt dan ook reclame in deze regio en heeft de marketing naar Noord-Frankrijk dit jaar ook versterkt. Anderzijds merkt men ook een stevige concurrentie vanuit Nederland, met de Efteling die zich nu ook meer en meer op Franstalige bezoekers richt. Daarom dat het park zich ook aangemoedigd voelt om meer reclame te maken in het zuiden van Nederland.
    * Walibi ziet ook dat, om staande te blijven binnen de kleine wereld van de pretparken, het essentiëel is om alle beweging binnen de pretparkwereld te blijven volgen en mee te blijven. Niet alleen doormiddel van nieuwe attracties, maar ook doormiddel van totaalbeleving.

Walibi Belgium heeft dus begrepen dat om meer en nieuwe bezoekers te lokken, er nood is aan vernieuwing. Daarom kondigt Jean Christophe Parent grote en ingrijpende vernieuwingen aan in Walibi Belgium, die van start zullen gaan in 2018. Volgens hem zal 2018 een zeer mooi jaar worden voor Walibi, omwille van een grondige herconfiguratie van het park. Meer kan de man niet vertellen, omdat er nog de nodige vergunningen moeten verkregen worden. Vast staat wel dat deze hervorming een investeringsportefeuille zal meebrengen van tientallen miljoenen euro's.

Met een quote van Jean Christiophe Parent: " Binnen vijf jaar zal ongeveer 70% van het park grondig veranderd zijn. De bezoeker die gedurende zijn jeugd al een bezoek heeft gebracht aan Walibi, zal wanneer hij met zijn kinderen het park opnieuw bezoekt een volledig nieuw product aangeboden krijgen."

Bron: l'Avenir - http://www.lavenir.net/cnt/dmf201703...a-metamorphose

2. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Inderdaad interessant. Toch vraag ik me af of dit misschien niet wat hoog van de toren geblazen is. Natuurlijk zullen ze veel van plan zijn maar het zou ook niet de eerste keer zijn dat een parkdirecteur en/of krant flink overdrijft en het uiteindelijk tegen valt. Om te beginnen kan het natuurlijk zo zijn dat de vergunningen niet helemaal door gaan zoals ze graag willen, daarnaast heb ik ook niet het idee dat WB het budget heeft om op 5 jaar tijd 70% van het park zo te hervormen dat je het als nieuw park kunt zijn.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

3. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Benieuwd, benieuwd. Met tientallen miljoenen kan je heel veel, hopelijk niet alleen hertheming om het mislukte WAB en Skunx om te vormen maar ook wat nieuwe attracties. Wel opvallend dat het park zoveel geld toegestopt krijgt.
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

4. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Benieuwd, benieuwd. Met tientallen miljoenen kan je heel veel, hopelijk niet alleen hertheming om het mislukte WAB en Skunx om te vormen maar ook wat nieuwe attracties. Wel opvallend dat het park zoveel geld toegestopt krijgt.
    Compensatie voor het feit dat het minder toegedeeld kreeg dan de andere parken van CDA dit jaar misschien? Beetje opgespaard dit jaar om zo (hopelijk) een zeer sterke investering te kunnen plannen komend jaar.

Ze hebben met pulsar nu bewezen dat ze het kunnen. Hopelijk zetten ze dit door over heel het park.
    Je vois la vie en des biscuits.

5. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Metamorfose nummer hoeveel? Allemaal zeer goed en wel, maar dat het dit keer doen is in plaats van bij zeggen blijven ... Meerdere nieuwe attracties zijn meer dan welkom (en zeker een signature ride die internationaal kan meedraaien), maar ook op gebied van algemeen onderhoud hebben ze daar nog zeer veel werk aan de winkel. Ik ben benieuwd ...
    CDA Parcs: Betaal nu meer voor minder!

6. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Citaat Origineel gepost door etwien Bekijk post
    Metamorfose nummer hoeveel? Allemaal zeer goed en wel, maar dat het dit keer doen is in plaats van bij zeggen blijven ... Meerdere nieuwe attracties zijn meer dan welkom (en zeker een signature ride die internationaal kan meedraaien), maar ook op gebied van algemeen onderhoud hebben ze daar nog zeer veel werk aan de winkel. Ik ben benieuwd ...
    Ik vind eigenlijk dat dat nog wel meevalt. Ik heb sinds dit jaar echt het gevoel dat het park eindelijk voor 99% - bijna 100 dus - draait. Attracties zijn proper, meeste effecten op attracties werken, personeel is vriendelijk, horeca gaat vlotjes, attracties op hoge/meer dan voldoende/volle capaciteit. Er zijn nog een paar kleine werkpunten, maar die zijn er in ieder park.

Dat de kinderattracties allemaal zo'n WAB/Skunxjasje hebben meegekregen stoort me niet echt. Ze moeten een thema hebben, dat dit nu net dat thema is, is dan maar zo. Er terug een neutraal thema van maken zou ik weggegooid geld vinden.

7. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Ik hoop dat dat geld geïnvesteerd wordt in pretparkattracties plus de erbij horende thematisering. Door dit geld enkel in onderhoud te investeren red je het niet. Tevens wordt de omgeving meestal ook aangepakt bij het plaatsen van een nieuwe attractie. Pulsar kreeg een nieuw wandelpad, samen met een splashzone-platform en een mooi station. Psyké Underground kreeg een nieuwe look, een aangekleed horecapunt en een nieuw terras met wat extra groen.

Als men vijf nieuwe attracties zet (daarvoor geen grote, maar best wel uniek) en men verwerkt de omgeving mee in het project, kan het gehele park al een ander gezicht krijgen. In essentie kampt het pretpark ook niet met een negatief imago. Walibi staat bij vele gezinnen synoniem als "een leuk dagje uit".

Bovendien acht ik de kans niet onbestaande dat er een hotel komt. Er is al een subtropisch zwembad aangelegd en een park dat best dagvullend is. Bovendien is Brussel en Waterloo (de leeuw van) niet zo ver weg en is er ook een avonturenpark in Wavre. Als kleine parkjes in Frankrijk dat al voorzien, moet dat bij Walibi ook kunnen. Bovendien is er in Walibi Holland al een vakantiepark en hebben ze in Walibi Rhône-Alpes al laten vallen dat ze het wel zien zitten om een verblijfsaccommodatie te openen.

8. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Zoals jullie hoop ik dat ze de daad bij het woord voegen. Er zijn veel attracties verdwenen en dus mogen er weer een aantal bijkomen. Pulsar is zeker een goeie stap in de richting, maar het is niet genoeg om mij elk jaar naar het park te doen gaan. Ze moeten uitpakken met nog één echt grote attractie en dan aanvullingen voor het aanbod. Op dit moment spitsen ze zich nog altijd toe naar families, maar zouden ze ook niet dezelfde strategie moeten volgen van Walibi Holland? Plopsa wordt inderdaad een grotere concurrent, zeker ook op dat vlak want nu staan daar twee van de beste achtbanen van België.

9. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Mmm... ik sta hier ook zeer sceptisch tegenover. Oké, CDA investeert meer de laatste tijd, maar waarom kreeg het park dan dit jaar geen echte nieuwigheid (i.p.v. gocarts) terwijl de andere parken dit wel kregen? Bovendien pakte men niet uit met deze nieuwigheid: zelfs onzichtbaar op de website! Akkoord, Pulsar is nog de grote troef om uit te spelen, maar dan nog?! In WH pakken ze dit jaar wel groot uit met NeuroGen, wat zelfs niet elke bezoeker kan beleven op een dag! En dat na hun nieuwe topper LG die vorig jaar opende?!

Voor Aqualibi blijft Flash - na 3 jaar - nog steeds 'nieuw'. Wow!

En wat met alle lege zones in het park: het reuzenrad heeft een gat gemaakt, aan de achterkant van het park heb je nu de gocarts en de Challenge, maar verder blijft het er leeg en doods.

En dan spreekt nog niemand over het vorige grote masterplan...

Hier is toch ook niets van in huis gekomen?

En de third spot waar ook eens sprake van was - naast Walibi en Aqualibi - zie ik er ook maar niet verschijnen. Of gaat het om deze third spot voor volgend jaar?

Neen, ik wil boter bij de vis! Laat eerst maar concrete plannen zien vooraleer ik echt enthousiast wordt. En aub, sla de weg in van Walibi Holland en pak uit met primeurs en thrill rides! Thrill is er amper in het park - op enkele achtbanen na. Voor familieparken kunnen we al meer dan genoeg ons ding vinden in de andere Belgische parken (en net over de landsgrenzen heen), dus maak het spectaculairder! Halloween blijft er zaaaaaaaaaaaaaalig, maar naast Halloween mag het ook wat volwassener worden in het park!
    Laatst aangepast door simon : 19-04-2017 om 11:32
    Live faster. Live harder. Live stronger.

10. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Positief nieuws als ze nu doorgaan met dit plan! Ik heb Walibi sinds 2011 links laten liggen wegens geen nieuwe investeringen... Pulsar lijkt mij een goed begin - heeft mij wel niet kunnen overtuigen om alleen daarvoor terug te gaan.

Als ik naar de concurrentie kijk zoals zij het doen merk ik inderdaad dat ze 2 grote signature rides missen. Een knappe darkride en een moderne rollercoaster die kan concurreren met andere parken. Ok, ze hebben een aantal coasters staan, maar deze zijn niet meer van internationaal niveau. Andere parken hebben er betere zoals Taron en Black Mamba in Phantasialand, Blue Fire en Silver Star in Europapark, Baron in Efteling, ...

11. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    En dan spreekt nog niemand over het vorige grote masterplan...

Hier is toch ook niets van in huis gekomen?
    Dat is gelukkig op tijd stopgezet geweest nadat bleek dat dat battlegedoe niet werkte. Je moet het topic maar eens terugzoeken toen dit allemaal aangekondigd werd, werkelijk niemand hier op het forum geloofde in die herthematisatie. We mogen blij zijn dat het er niet volledig gekomen is, of we zaten met paarse rotsen bij Calamity Mine nu.

Ik hoop dat ze niet gaan inzetten op een hotel, want dat zou al een heel groot deel van het budget opslorpen. Alle tientallen miljoenen investeren in attracties alleen zal het wel niet worden, maar een hotel lijkt me in Waver niet aan de orde. Het park is dagvullend, maar ook niet meer dan dat. Aqualibi kan altijd nog na parksluiting gedaan worden. Het Noord-Franse (sorry, doorgaans marginale) publiek lijkt me niet bepaald een bevolkingsgroep dat massaal naar het parkhotel zal trekken bij Walibi, dat is gewoonweg te duur ook. Voor de rest van het doelpubliek lijkt me de verplaatsing 's ochtends en 's avonds van/naar het park niet ondoenbaar.

12. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Citaat Origineel gepost door zilli Bekijk post
    Ok, ze hebben een aantal coasters staan, maar deze zijn niet meer van internationaal niveau. Andere parken hebben er betere zoals Taron en Black Mamba in Phantasialand, Blue Fire en Silver Star in Europapark, Baron in Efteling, ...
    Ik vind Weerwolf, Psyké en Pulsar toch drie banen die beter zijn dan de meeste die je opnoemt, en ben ondertussen niet bepaald een beginner meer... Maar een goede hypercoaster of flying kan er inderdaad nog wel bij.

Walibi is hoe dan ook goed bezig: de enigen die dat niet inzien zijn er zo precies al jaren niet meer geweest.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

13. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Ik ben alleszins enorm tevreden om te lezen dat Walibi Belgium een toekomstvisie heeft. Er zijn bepaalde parken die dat totaal niet hebben. Resultaat is dat het daar meer dan ooit een zooitje ongeregeld lijkt.

Walibi heeft een enorme weg afgelegd. Da's het minste wat we kunnen zeggen. Daar waar er een hele tijd geleden alles vierkant liep, lijkt dit tegenwoordig zowat het enige park in België te zijn dat nog goed weet waar het mee bezig is en dat zijn zaken op orde heeft. Op enkele puntjes na is Walibi een zeer verzorgd en onderhouden pretpark, de operations zijn beter dan ze ooit geweest zijn, hun communicatie naar bezoekers toe is eerlijk, vriendelijk en no-nonsens,...

Wat men dan met die transformatie wil bedoelen, daar heb ik het raden naar. Een hotel? Neen. Al mag het park alles hebben om er meer dan één dag te verblijven, een hotel lijkt mij een nutteloze investering. Er zijn in de buurt logies genoeg en daarnaast werkt Walibi Belgium al jaren samen met verschillende hotels, B&B's en jeugdherbergen, volgens mij met succes. Daarnaast is het park voor zowel Fransen, Duitsers als Nederlanders té centraal gelegen om geld uit te geven aan logies en dergelijke. Nieuwe attracties? Die komen er nog aan, daar ben ik zeker van. CDA heeft de geldkraan opengezet, zoveel is duidelijk. En ja, Walibi Rhône-Alpes krijgt opnieuw een nieuwigheid en ook Walibi Holland krijgt iets nieuws. Maar eerlijk gezegd, ik krijg ook liever niets dan een flutattractie zoals NeuroGen, dat géén capaciteit heeft en té spectaculair is aangekonigd voor een attractie waar je in een uit de kluiten gewassen gynaecologenstoel moet gaan zitten met een VR-brilletje op je neus.

Ik heb er dus géén flauw idee van wat Jean-Christophe Parent wil bedoelen met zijn 'transformatie' en 'herstructurering'. Anderzijds ben ik wel enorm benieuwd geworden en hebben we dankzij Walibi Belgium weer iets om naar uit te kijken in 2018. Walibi, u hebt mijn interesse gewekt!

14. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Een hotel vind ik net wel een nuttige toevoeging en zou volgens mij wel werken. Parken die op tijd op de B2B-kar springen zullen hier later de vruchten van plukken, en Walibi is daar veel beter voor geschikt dan Plopsaland (die daar al volop op inzetten).
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Een hotel vind ik net wel een nuttige toevoeging en zou volgens mij wel werken. Parken die op tijd op de B2B-kar springen zullen hier later de vruchten van plukken, en Walibi is daar veel beter voor geschikt dan Plopsaland (die daar al volop op inzetten).
    Dat was wat ik ook dacht.

16. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Ik ben een beetje uitgeschoven toen ik hier op begon te reageren, mijn excuses.

Ik was geen fan van de vorige grootschalig aangekondigde rebranding. Dus ik ben blij dat het park - ondanks vergevorderde masterplannen- snel tot het inzicht kwam dat dit niet zou werken. Dat hele 'masterplan' bestond uit het herthemen van alle attracties. Als dat allemaal gebaseerd is op een concept dat niet werkt vind ik dat veel weggesmeten geld voor dingen die eigenlijk niet kapot zijn. De western-zone van het park is perfect zoals hij is: het was een vergissing van het niveau king kong of dizz geweest om dat af te breken en door iets nieuws te vervangen dat binnen het jaar gedateerd oogt. Wie het niet uitvoeren van dat plan aanstipt als één van de steken die het park heeft laten vallen, heeft ongelijk.

Anderzijds vind ik die rebranding zoals ze op dit moment werkt wél goed. Het nieuwe logo en de aanpassing van de mascotte meten het park meer een innovatief en vernieuwend elan aan dan het stoffig, nostalgisch gevoel dat er voorheen aan kleefde. Pulsar vind ik een perfect voorbeeld van de geslaagde Walibi-rebranding. Men behoudt de modernere strakheid die in het nieuwe logo vervat zit, maar laat het hele muziek en mascotte-verhaal achterwege. Die attractie met die stijl, zou veel meer gebotst hebben met het oude walibi, dan met het nieuwe. Het vernieuwde Aqualibi werkte trouwens ook al met hetzelfde soort sexy strak minimalisme.

Walibi heeft veruit het meest complete attractieaanbod van België. Zowel toffe boomstambaan als rapid river, 3 achtbanen met de nodige thrill, 3 achtbanen die ook nog families aanspreken. Toegegeven: een SLC en een boomerang scoren niet veel punten qua originaliteit, maar in se zijn dat wel degelijke banen. Het geheel is bovendien afgekruid met 2 darkride-achtige dingen en 2 thrillrides. Als zelfs een park met duizend en één zamperlamolentjes aan het eind van de wereld zijn pijlen op B2B richt, zie ik niet in waarom een park in het centrum van België, vlak bij de Europese hoofdstad, dat niet zou mogen doen.

Waar het schoentje volgens mij wel wringt is dat daar in Walibi helemaal geen infrastructuur voor is voorzien. Plopsaland en Phantasialand investeren elk op hun eigen niveau steevast in eventlocaties en gebieden die kunnen afgehuurd worden. Klugheim of Wuze Town kan evenals Mayaland perfect apart geopend worden als eventlocatie buiten of zelfs in het pretparkseizoen. Beide parken hebben ook geïnvesteerd in zalen waar men dit volk kan ontvangen. Voor zover ik weet heeft Walibi hier geen analogen voor. Ik veronderstel dat de investeringen zullen gespreid worden tussen attracties plaatsen, waarbij dergelijke zones gecreëerd worden en parkinfrastructuur voor het aanbieden van B2B voorzien wordt. Dan gaan ze de concurrentie aan met plopsa. Zou het met een strak en modern ogende feestzaal echt moeilijk zijn om een bedrijf uit een hal vol softplays, uitvergrote planten en draaimolentjes te lokken?
    Een hotel is inderdaad misschien een beetje vroeg, maar het is binnen deze context op zich ook niet helemaal van de pot gerukt.
    '''''''

17. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Citaat Origineel gepost door Pretparkfreak7 Bekijk post

Waar het schoentje volgens mij wel wringt is dat daar in Walibi helemaal geen infrastructuur voor is voorzien. Plopsaland en Phantasialand investeren elk op hun eigen niveau steevast in eventlocaties en gebieden die kunnen afgehuurd worden. Klugheim of Wuze Town kan evenals Mayaland perfect apart geopend worden als eventlocatie buiten of zelfs in het pretparkseizoen. Beide parken hebben ook geïnvesteerd in zalen waar men dit volk kan ontvangen. Voor zover ik weet heeft Walibi hier geen analogen voor. Ik veronderstel dat de investeringen zullen gespreid worden tussen attracties plaatsen, waarbij dergelijke zones gecreëerd worden en parkinfrastructuur voor het aanbieden van B2B voorzien wordt. Dan gaan ze de concurrentie aan met plopsa. Zou het met een strak en modern ogende feestzaal echt moeilijk zijn om een bedrijf uit een hal vol softplays, uitvergrote planten en draaimolentjes te lokken?
    Een hotel is inderdaad misschien een beetje vroeg, maar het is binnen deze context op zich ook niet helemaal van de pot gerukt.
    Momenteel zijn er al enkele ruimtes ter beschikking gesteld: De Fabulous Arena (theaterzaal), de Country Cantina, Star Saloon, de 4D cinema en de VIP Tent. Nadeel is inderdaad dat die allen redelijk "in" het park zijn gelegen.

Nu zie ik het wel gebeuren dat de locatie waarop de VIP Tent staat wordt omgebouwd tot een indoorhal met enkele attracties, polyvalente ruimtes en eventueel een grote eye-catcher attractie en een kleine parking. Bovendien ligt er een veld achter die tent waarop ze (mits eventuele overname) op kunnen uitbreiden. Bovendien kan je met de auto via een afslag op de N238 en via de Rue Achille Bauduin-Rue Du Moulin à Eau makkelijk, zonder de bezoekersstroom van auto's te kruisen het deel van het park bereiken.

18. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Citaat Origineel gepost door Jak Bekijk post
    Nu zie ik het wel gebeuren dat de locatie waarop de VIP Tent staat wordt omgebouwd tot een indoorhal met enkele attracties, polyvalente ruimtes en eventueel een grote eye-catcher attractie en een kleine parking. Bovendien ligt er een veld achter die tent waarop ze (mits eventuele overname) op kunnen uitbreiden. Bovendien kan je met de auto via een afslag op de N238 en via de Rue Achille Bauduin-Rue Du Moulin à Eau makkelijk, zonder de bezoekersstroom van auto's te kruisen het deel van het park bereiken.
    Die ruimte achter de VIP-tent is ondertussen al verschillende jaren in het bezit van Walibi Belgium hoor. Zo lang ik mij kan herinneren sinds ik lid ben van het forum -en da's deze maand zelfs al 15 jaar - heeft Walibi deze gigantische lap grond in zijn bezit. Die zone noemde men toen 'Espace de Moulin' en is écht wel groot. Er staan bijvoorbeeld al twee tennisvelden op die grond, en dan heb je nog eens een uit de kluiten gewassen grasveld. Daar kan men zeker wat mee doen, zoveel is zeker. Kijk maar op onderstaande foto.

19. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    Bovendien pakte men niet uit met deze nieuwigheid: zelfs onzichtbaar op de website! Akkoord, Pulsar is nog de grote troef om uit te spelen, maar dan nog?!
    Om even hier op terug te komen. Ik weet niet op welke site jij zit, maar ik zie Pulsar wel degelijk staan hoor. Je kan het park dus niet verwijten dat ze pulsar niet genoeg promoten op hun site.

Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  puls.jpg
Bekeken: 36
Grootte:  53.3 KB

De reden dat ik de site bezocht was om die openingstijden op te zoeken van vandaag/morgen. Ik ben er aangenaam van verschoten toen ik zag dat het park vandaag/morgen op is. Is er hier een specifieke reden voor ofzo?
    Je vois la vie en des biscuits.

20. Standaard Re: [WB] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    De reden dat ik de site bezocht was om die openingstijden op te zoeken van vandaag/morgen. Ik ben er aangenaam van verschoten toen ik zag dat het park vandaag/morgen op is. Is er hier een specifieke reden voor ofzo?
    Noord-Frankrijk heeft nog paasvakantie deze week
    Theme Park World - #7 Highest rated theme park blog in eastern Turkmenistan
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

Bookmarks

Posting Regels