Pagina 1 van 8 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 146

Onderwerp: [Plopsaland De Panne] 2017

1. Standaard [Plopsaland De Panne] 2017

Plopsaqua De Panne is vanaf nu elke dag van het jaar open, ook op feestdagen.

"Deze beslissing hebben we genomen als gevolg van een stijgend aantal zwemmers op weekdagen", zegt parkmanager Wim Wauters. "We merkten een steeds groeiende vraag naar permanente opening en komen hier dan ook graag aan tegemoet met onze hernieuwde openingskalender.”. Plopsaqua opende in 2015 de deuren en telt onder meer vier zwembaden en zes glijbanen, waaronder de spectaculaire Sky Drop.

WTV: 3/1/2017

2. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Ik wist niet eens dat Plospsaqua niet alle dagen geopend was. Had aangenomen dat een zwembad dat fungeert als stedelijk bad gewoon alle dagen open zou zijn, vind dit niet meer dan logisch aangezien er belastingsgeld naartoe is gegaan in niet iedereen op dezelfde (drukke) momenten kan zwemmen.

Voorts is dit weer een stap van Plopsa om steeds meer bezoekers te halen: niet door uit te breiden in aanbod, maar in openingsuren. Hetzelfde hebben we gezien met Mayaland Indoor. Ik vind het best, en verwacht dat Plopsa binnen enkele jaren in de top twintig van meest bezochte parken van Europa staat (al is het niet helemaal eerlijk om bezoekers van het zwembad en van het park samen te voegen).
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

3. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Denk ook dat na de bouw van het hotel het ook niet lang gaat duren of plopsaland gaat ook jaar rond open zijn.
    Coastercount: 132

4. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Citaat Origineel gepost door smartieke Bekijk post
    Denk ook dat na de bouw van het hotel het ook niet lang gaat duren of plopsaland gaat ook jaar rond open zijn.
    Of toch Mayaland, of de rest van het park zal open zijn daar heb ik mijn twijfels over.

5. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    (al is het niet helemaal eerlijk om bezoekers van het zwembad en van het park samen te voegen).
    Plopsa zal zeker niet de eerste zijn die zo rekent en ook de laatste niet. In veel gevallen telt een combi ticket voor park en zwembad zelfs als 2x entree en dus 2 bezoekers. Zo sprokkelen wel meer parken heel wat extra bezoekers erbij die eigenlijk geen extra bezoekers zijn.. Dat wil zeggen: Ik weet dat Duinrell het zo gedaan heeft (hebben ze ook toegegeven) en ik geloof de cijfers van bepaalde andere parken simpelweg niet, tenzij hotels, zwembaden etc. mee worden gerekend.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

6. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Citaat Origineel gepost door zomerfun Bekijk post
    Of toch Mayaland, of de rest van het park zal open zijn daar heb ik mijn twijfels over.
    Denk dat er dan wel heel veel leegstand gaat zijn in het hotel want met een zwembad en een klein indoor parkje met amper iets te doen gaan ze geen volk lokken.
    Coastercount: 132

7. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Denk dat er dan wel heel veel leegstand gaat zijn in het hotel want met een zwembad en een klein indoor parkje met amper iets te doen gaan ze geen volk lokken.
    B2B, evenementen in het theater, bedrijfsfeestjes... Plopsa heeft hier heus wel over nagedacht.

8. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    B2B, evenementen in het theater, bedrijfsfeestjes... Plopsa heeft hier heus wel over nagedacht.
    Dit is waar de meeste parkhotels het - vooral off-season - van moeten hebben. Ik weet dat beide hotels in PHL soms buiten het seizoen alsnog volledig vol kunnen zitten daardoor. Zeker niet slecht dus.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

9. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Bovenop de redenen die hierboven al worden aangehaald, kunnen mensen die van iets verder naar een event in het plopsa theater komen, blijven slapen. En met de zee en haar bijhorende activiteiten in de nabijheid, kunnen mensen ook eens voor het Plopsa hotel kiezen voor een kort verblijf bijvoorbeeld.

Ik denk ook wel dat de bezettingsgraad van het hotel niet zal tegenvallen. Ze laten hun bezoekers al 10 jaar anticiperen sinds de voorspelde opening van 2008, dus tegen dat iedereen die sindsdien verlangt eens langskomt, zit het hotel goed vol

10. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Vandaag deelde Plopsa wat foto's van de eerste winterwerken in De Panne. Het lijkt er bijna op of de halve Plopzone gaat op de schop

Het toiletblok werd volledig gestript:

Verder is er wat weggehaald langs het Plop Hamburger restaurant (ik kom niet direct op wat precies):

Staffmember Pretparken.be
    Volg ons op Facebook, Twitter, Instagram en Youtube - Ga supergoedkoop op uitstap dankzij de pretparkdeals op Pretparken.be!

11. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Citaat Origineel gepost door yelle8 Bekijk post

Verder is er wat weggehaald langs het Plop Hamburger restaurant (ik kom niet direct op wat precies):

]
    Daar stonden enkele houten hekken die wat backstuff gedeelte afschermen (vuilnisbakken etc), als ik me niet vergis.
    Theme Park World - #7 Highest rated theme park blog in eastern Turkmenistan
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

12. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Citaat Origineel gepost door Phadd-F Bekijk post
    Daar stonden enkele houten hekken die wat backstuff gedeelte afschermen (vuilnisbakken etc), als ik me niet vergis.
    Inderdaad, dat was de "backstage" van het restaurant.

Netjes, dat waren allemaal wat delen die al wat verouderd waren, het kan geen kwaad dat ze die weer eens op punt zetten. De thematisatie van die toiletten was toch echt niet mooi meer. Goed begin van de winterwerken!

13. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Die toiletten waren toch van veel recenter datum Dan bv het ploprestaurant? Opvallend dat die zo grondig onder handen genomen worden.

14. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Ik dacht dat deze toiletten van 2007 waren met de uitbreiding van de ploptuin.
    Als ik zo de foto's zie, dan denk ik wel dat ze dit zullen slopen.

Een gok? Achter deze toiletten ligt er nog een serieuze stuk grond dat tot aan de supersplach loopt. Ik denk dat dit voorbereidingen zijn voor een nieuwe attractie. Plopsa heeft altijd aangekondigd dat na de grote buiten nieuwigheid de volgende grote attractie een attractie voor binnen zal zijn die het bos van plop vervangt. Ik denk dat ze het nieuwe bos van plop daar gaan neerzetten enzo er voor zorgen dat er geen thema breuk meer is. Wat dan op de grond van het oude bos van plop moet komen weet ik niet.

15. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Citaat Origineel gepost door VermoteT Bekijk post
    Een gok? Achter deze toiletten ligt er nog een serieuze stuk grond dat tot aan de supersplach loopt. Ik denk dat dit voorbereidingen zijn voor een nieuwe attractie. Plopsa heeft altijd aangekondigd dat na de grote buiten nieuwigheid de volgende grote attractie een attractie voor binnen zal zijn die het bos van plop vervangt. Ik denk dat ze het nieuwe bos van plop daar gaan neerzetten enzo er voor zorgen dat er geen thema breuk meer is. Wat dan op de grond van het oude bos van plop moet komen weet ik niet.
    Lijkt wel een plausibel verhaal ja! Ik heb eens op Google Earth de plaats duidelijk zichtbaar gemaakt. De omtrek van het 'vrijstaande' gebied is een vierhondertal meter lang en de oppervlakte ruwweg 60x90m. Het huidige Bos van Plop is ongeveer 60x60m en om de vergelijking compleet te maken: Symbolica meet 60x65m. Ze hebben in De Panne dus genoeg plek om daar een deftige darkride neer te poten.

Volg ons op Facebook, Twitter, Instagram en Youtube - Ga supergoedkoop op uitstap dankzij de pretparkdeals op Pretparken.be!

16. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Kleine off-topic weetje/vondst. Als je zo'n kaarten wilt maken om oppervlaktes etc te vergelijken moet je eens google mymaps intypen en daar eens mee prutsen, daar kan je oppervlaktes, lengtes etc in meten én opslaan. (Heb dat paar weken geleden ontdekt en het is best een handige tool, ook voor dit soort zaken)
    Je vois la vie en des biscuits.

17. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Citaat Origineel gepost door yelle8 Bekijk post
    Lijkt wel een plausibel verhaal ja! Ik heb eens op Google Earth de plaats duidelijk zichtbaar gemaakt. De omtrek van het 'vrijstaande' gebied is een vierhondertal meter lang en de oppervlakte ruwweg 60x90m. Het huidige Bos van Plop is ongeveer 60x60m en om de vergelijking compleet te maken: Symbolica meet 60x65m. Ze hebben in De Panne dus genoeg plek om daar een deftige darkride neer te poten.
    Ik heb het altijd vreemd gevonden dat dat gebied nog niet werd gebruikt. Het ligt zo centraal in het park en kan makkelijk op zowel de piratenzone als de ploptuin aansluiten. Aan de andere kant zou het vreemd zijn moesten ze die toiletten daar weghalen (en niet vervangen), aangezien je dan in de onmiddellijke omgeving van het ploprestaurant geen toiletten vindt (wat bij de andere restaurants logischerwijs wel het geval is). Nu goed, dat ene toiletgebouwtje daar houdt een ontwikkeling van dat stukje bos natuurlijk niet tegen. Dus zelfs als ze het laten staan of vervangen, is dat nog steeds potentieel uitbreidingsgebied.

18. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Citaat Origineel gepost door Simon42 Bekijk post
    Aan de andere kant zou het vreemd zijn moesten ze die toiletten daar weghalen (en niet vervangen), aangezien je dan in de onmiddellijke omgeving van het ploprestaurant geen toiletten vindt (wat bij de andere restaurants logischerwijs wel het geval is).
    Mocht er effectief een nieuwe darkride komen op die plaats kunnen de toiletten natuurlijk wel geïntegreerd worden in het gebouw...

19. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Citaat Origineel gepost door dusk Bekijk post
    Mocht er effectief een nieuwe darkride komen op die plaats kunnen de toiletten natuurlijk wel geïntegreerd worden in het gebouw...
    Maar dan zit je nog steeds een periode zonder toiletblok Nee, het toiletblok zal vermoedelijk wel blijven staan en gewoon gerenoveerd worden zeker? Anders gaan ze het niet eerst volledig strippen om het vervolgens in z'n geheel met de grond gelijk te maken...

20. Standaard Re: [Plopsaland De Panne] 2017

Een gewone renovatie van het toiletblok lijkt mij inderdaad aannemelijker, hoewel ik aangenaam verrast zou zijn als ze zonder daar vooraf tamtam over te maken gewoon al begonnen aan de voorbereidingen voor een nieuwe attractie.
    Ik had ergens gedacht dat de vervanger voor het bos van plop op de plaats van de vleermuis ging komen wanneer die laatste het park uitging, maar nu ik daarover nadenk is dat met die geplande poort in Heidi, misschien niet de meest logische optie.
    '''''''

Bookmarks

Posting Regels