Weergeven resultaten 1 tot 18 van 18

Onderwerp: [Parque Warner Madrid] 2017

1. Standaard [Parque Warner Madrid] 2017

Parque Warner Madrid breidt volgend jaar het waterpark uit en introduceert virtual reality!
    Info en concepts in ons nieuwsbericht.

Wat vinden jullie van de uitbreiding van het waterpark? Ik ben alleszins blij dat deze uitbreiding voor het oudere doelpubliek er komt, aangezien 't dan sowieso interessant wordt om ook eens te bezoeken. Qua glijbanen ziet het aanbod er ook wel leuk uit als het effectief deze glijbanen gaan worden. Qua thema is het denk ik ook een goede zet om het andere deel in Looney Tunes stijl te hebben en dan dit deel in Superhelden stijl.

Wat vinden jullie van de keuze voor Batman om VR op te gaan toepassen? Op Capte is er iemand die zegt dat het op zich geen slechte zet is, aangezien je 't bij deze coaster toch ni van't uitzicht moet hebben. Idd, behalve de eerste rij ziet bijna niemand veel van het parcours, er is ook amper tot geen theming. En dus doordat er amper tot geen theming is, is het zelfs voor de mensen op de eerste rij niet echt een groot gemis lijkt me.

Aangezien er in de presentatie van Parques Reunidos niet wordt gesproken over de 4D darkride "La Batalla de la Liga de la Justicia", wordt er door Spaanse pretparkfans op Capte vanuit gegaan dat deze investering uiteindelijk voor seizoen 2018 zal zijn.
    Algemeen verantwoordelijke Pretparken.be

2. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

Ik had gehoopt dat VR in 2017 al op zijn terugweg zou zijn in pretparken, maar helaas niet dus. VR in Parque Warner is een héél slecht idee, omdat de gedraaide capaciteit nu al vaak een ramp is.

Het blijft hopen dat ergens in de wereld zo'n bril onderweg afvalt en een gevaarlijke situatie teweegbrengt waardoor parken ermee zullen stoppen.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

3. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

Beach-uitbreiding is zeker een must. Veel water-thrill was er niet. Hopelijk doen ze iets aan de gloeiend hete paden en leveren de wachrtrij-trappen geen brandwonden op.

VR op een hangende coaster: Mixed emotions. Op een hangende zie je - behalve front - niet veel, maar met VR verdwijnt wel dat reële zweef-gevoel op alle seats. Misschien hadden ze beter voor VR op de Stuntfall geopteerd, dan kan je virtueel toch een frontseat meemaken...

4. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post
    VR op een hangende coaster: Mixed emotions. Op een hangende zie je - behalve front - niet veel, maar met VR verdwijnt wel dat reële zweef-gevoel op alle seats.
    Waarom zou dat moeten verdwijnen?

Als VR fatsoenlijk wordt uitgevoerd kun je van élk zitje een frontseat-zitje maken, zo lang de bewegingen en filmpje maar fatsoenlijk op elkaar zijn afgesteld.. In principe zou wat je ziet in VR overeen moeten komen met wat je ziet in realiteit, maar dan alsof de baan in een ander landschap staat.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

5. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    Waarom zou dat moeten verdwijnen?
    .
    Omdat bij VR ELK reëel gevoel verdwijnt. Wat is de bestaansreden van hangende coasters? Toch die reële vrijheid onder je voeten.
    VR lijkt me nuttiger voor als ik op m'n bureaustoel zit.

6. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

Jammer dat ze niet voor de Justice League darkride gekozen hebben
    Ik ben enkel verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat U begrijpt

7. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

Omdat bij VR ELK reëel gevoel verdwijnt. Wat is de bestaansreden van hangende coasters? Toch die reële vrijheid onder je voeten.
    VR lijkt me nuttiger voor als ik op m'n bureaustoel zit.
    Die vrijheid verdwijnt toch niet met VR? Je voelt nog steeds geen vloer onder je en als je naar beneden kijkt zie je die ook niet. Er veranderd niets in vergelijk met de normale situatie. Toch LIJKT de rit anders.

Het probleem met VR is - volgens mij - dat volk zich volledig op de VR concentreert en niet meer op de rit zelf. Ze gaan heel bewust elke kant op kijken om het systeem maar op het kleinste foutje te kunnen betrappen. Daardoor ben je afgeleid van de eigenlijke rit. Ga de rit eens gewoon aan als een normale rit en je vrijheidsgevoel keert ook weer terug.

Zeg maar net zoiets als een blauwe plek of kleine wond die je op loopt terwijl je iets leuks aan het doen bent, en pas de dag later merkt dat je daadwerkelijk die plek hebt. Je was op het moment dat je de wond kreeg zo afgeleid met andere dingen dat je gevoel volstrekt uitgeschakeld was.

8. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

Deze winter krijgt de houten achtbaan Coaster Express ook een grote retracking ter waarde van €2 miljoen. In juni zou de baan heropenen. Hierbij een hoop foto's van de voortgang:

wie wil er graag dit type van werk doen ?!

Bron: Capte
    Algemeen verantwoordelijke Pretparken.be

9. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

Jammer dat er nog zo'n kapitaal in de baan vond gestreken. Persoonlijk vind ik hem niet eens ruw, wel heel erg saaie Layout.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

10. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Jammer dat er nog zo'n kapitaal in de baan vond gestreken. Persoonlijk vind ik hem niet eens ruw, wel heel erg saaie Layout.
    Dit is nu de ideale baan voor VR! Saai, maar toch lang genoeg.
    Always look at the bright side of life!

11. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

Hoeveel miljoenen er in die RCCA-banen gestoken moet worden om die banen comfortabel te houden is toch ongelooflijk...

12. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

Inderdaad. Volgens mij bouwt RCCA tegenwoordig niets meer (als het bedrijf überhaupt nog bestaat) en daar ben ik wel blij om.

Wat mij betreft had PR zich die 2 miljoen mogen besparen om uiteindelijk te investeren in een volledig nieuwe woodie van GG of GCI (of wellicht een remake naar een hybrid van RMC).

13. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

Sorry, Ignace e.a. Maar soms vind ik dat size matters.
    Aan deze lange woodie koester ik heuglijke momenten.
    Hopelijk geven ze'm een betere retracking dan in Tusenfryd.
    Hoe zit het trouwens met Bandit?

Sorry Jimi en Jef, maar geen enkele buitenbaan is volgens mij gebaat bij VR.
    Een goede woodie behoeft niet veel thematisering, maar wel degelijk en dus duur onderhoud.
    Jammer dat ze dat in Heide Park even andersom zagen.
    Jag hatar Svenska trädkramare!

14. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

Sorry, Ignace e.a. Maar soms vind ik dat size matters.
    Aan deze lange woodie koester ik heuglijke momenten.
    Hopelijk geven ze'm een betere retracking dan in Tusenfryd.
    Hoe zit het trouwens met Bandit?

Een goede woodie behoeft niet veel thematisering, maar wel degelijk en dus duur onderhoud.
    Jammer dat ze dat in Heide Park even andersom zagen.
    Ik heb ook iets tegen VR hoor .

15. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

Je hoeft je niet te excuseren als je een andere mening hebt hoor.
    Ik zie wel niet waarom enkel overdekte achtbanen VR zouden moeten krijgen: persoonlijk vind ik dat net niet. Wat is het nut van je baan overdekken als je hem toch VR geeft? Niets, de bezoeker ziet toch niet of die binnen of buiten is en alle aanwezige effecten en extra snelheidsgevoel gaan weg.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

16. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

We dreigen een beetje off-topic te raken, maar de enige coaster die haast smeekt om VR (en ik ben al geen VR-fan) is T. O. Nighthawk wegens letterlijk geen hol te zien maar wel best een aardig rit-verloop. Bovendien heeft deze een top-capaciteit en bijna zelden veel 'klanten'.

De binnen-decoratie van Vogelrok vindt ik ondermaats, beetje zoals Space Mountain (voor de recentste remake). Al zie ik de capaciteit liever niet halveren of erger door VR.

Buitencoasters bieden uitzicht, de woodie en de B&M's in PW Madrid helaas op niet veel meer dan de woestijnachtige omgeving buiten het park. Maar of VR daar nu de oplossing voor biedt, betwijfel ik.
    Jag hatar Svenska trädkramare!

17. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Je hoeft je niet te excuseren als je een andere mening hebt hoor.
    Ik zie wel niet waarom enkel overdekte achtbanen VR zouden moeten krijgen: persoonlijk vind ik dat net niet. Wat is het nut van je baan overdekken als je hem toch VR geeft? Niets, de bezoeker ziet toch niet of die binnen of buiten is en alle aanwezige effecten en extra snelheidsgevoel gaan weg.

Het is vooral een (goedkope) oplossing voor bestaande indoor coasters te upgraden. Als er één baan dat zou kunnen gebruiken is het wel Phantasialand's Temple of the Nighthawk.
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken
    Que sera, sera. Whatever will be, will be. The heroes of Wembley

18. Standaard Re: [Parque Warner Madrid] 2017

We dreigen een beetje off-topic te raken, maar de enige coaster die haast smeekt om VR (en ik ben al geen VR-fan) is T. O. Nighthawk wegens letterlijk geen hol te zien maar wel best een aardig rit-verloop. Bovendien heeft deze een top-capaciteit en bijna zelden veel 'klanten'.

De binnen-decoratie van Vogelrok vindt ik ondermaats, beetje zoals Space Mountain (voor de recentste remake). Al zie ik de capaciteit liever niet halveren of erger door VR.

Buitencoasters bieden uitzicht, de woodie en de B&M's in PW Madrid helaas op niet veel meer dan de woestijnachtige omgeving buiten het park. Maar of VR daar nu de oplossing voor biedt, betwijfel ik.
    Coaster Express heeft gewoon nul theming tijdens de rit, maar dat is bij Superman ook. Het grote verschil tussen de twee is dat CE ongelooflijk saai is, terwijl Superman een topbaan is. Om CE interessant te maken kunnen ze in mijn ogen is die baan VR geven, of ze een remake van RMC, of slopen. Tunnels kan eventueel, maar de layout is toch maar saai...
    Always look at the bright side of life!

Bookmarks

Posting Regels