Pagina 1 van 6 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 113

Onderwerp: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

1. Standaard [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Het 41ste seizoen van Walibi Belgium zit er ondetussen al eventjes op. Met de komst van Pulsar kregen we na 13 jaar nog eens een echte nieuwigheid in het park. En met ondertussen twee awards op zijn palmares kunnen we stellen dat Pulsar een schot in de roos was.

Voor 2017 heeft het park geen nieuwe attractie in petto voor de bezoekers, in tegenstelling tot verschillende andere parken van Compagnie des Alpes. Wel is bekend dat één attractie na 37 jaar trouwe dienst het park verlaat: het Reuzenrad.

Verder blijft het momenteel stil over Walibi Belgium. Dus wie nieuwtjes en geruchten over het park gevonden heeft, mag die hier gerust delen.

2. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Ik verwacht niet heel veel dit jaar. Vooral nog wat marketing over Pulsar, zeker met die awards want daar kunnen ze wel groots mee aanpakken. Denk dat dit jaar eerder stil zal blijven, en verwacht op fandag in oktober weer een aankondiging (voor 2018 of 2019).

Dat ze niets nieuws zetten dit jaar, vind ik niet echt erg. Ben vooral benieuwd hoe de skyline nu zal veranderd zijn. Het reuzenrad was op en top Walibi... Curieus .
    Life is like a Rollercoaster...

3. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Ze zullen wel wat aanpassingen doorvoeren doorheen het park, zoals ze wel vaak doen (vaak zelfs doorheen het jaar nog). Dit jaar heeft Calamity Mine nieuwe decoraties gehad, ik hoop dat deze winter Flash Back en Gold River Adventure de nodige aandacht krijgen.
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

4. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet veel nieuwigheden voor 2017. Ik vermoed eveneens dat men nog een jaartje gaat verder teren op Pulsar. En waarom ook niet? Zolang dat het park niet gaat promoten dat de attractie nagelnieuw is, zie ik daar geen problemen in. Hopelijk draait die komend seizoen een beetje beter dan het voorbije seizoen, want 2 uur aanschuiven voor Pulsar op een broeierig hete dag is écht geen pretje. Gelukkig dat de attractie toen zelf voor -net iets té veel - afkoeling heeft gezorgd.

Ik hoop echter wel dat men dit jaar een beetje meer aandacht gaat schenken aan het park in het algemeen. FlashBack heeft wel wat extra TLC nodig, en ook andere attracties kunnen misschien opnieuw een klein beetje opgefrist worden. Jammer dat men die zaken door de komst van Pulsar een beetje links heeft laten liggen.

Iets in mij denkt echter wel dat we ons in de loop van komend seizoen aan een leuk nieuwtje mogen verwachten...volgens mij gaat alle aandacht opnieuw naar 2018. Niet écht zo'n rariteit als je ziet dat bvb. Walibi Holland in 2019 opnieuw een grote nieuwigheid gaat krijgen. En Walibi Belgium het dit jaar, in tegenstelling tot andere parken van de groep, zonder nieuwigheid moet stellen. Grootse nieuwe attractie in 2018? Ik geloof van wel!

5. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

De kalender voor 2017 staat trouwens online, met veel goed nieuws vind ik persoonlijk.
    * Opnieuw 2 zomernocturnes !
    * 7 Halloweennocturnes (Terror Night lijkt wel vervallen te zijn)
    * Alle nocturnes opnieuw tot 23h
    * Groot deel (meer dan dit jaar zelfs) van de zomervakantie open tot 19h
    * Open op vrijdag 1 september

Geen besparingen zoals in Lichtaart dus, maar opnieuw een uitbreiding van de uren tijdens de zomer.

Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    De kalender voor 2017 staat trouwens online, met veel goed nieuws vind ik persoonlijk.
    * Opnieuw 2 zomernocturnes !
    * 7 Halloweennocturnes (Terror Night lijkt wel vervallen te zijn)
    * Alle nocturnes opnieuw tot 23h
    * Groot deel (meer dan dit jaar zelfs) van de zomervakantie open tot 19h
    * Open op vrijdag 1 september

Geen besparingen zoals in Lichtaart dus, maar opnieuw een uitbreiding van de uren tijdens de zomer.
    Tot 23u is wel erg laat, het personeel vindt dat oké ?
    Op vrijdag 1september komt er een studentenpromo heb ik me laten vertellen ?
    Ik heb nog geen enkele zomernocturne gedaan in walibi , is er dan iets extra te beleven ?
    Reunidos/BJL kijken jullie mee ? investeringske van €8 milj, volgend jaar weer een van €5milj ? MEER en langer open dan het jaar voordien?

7. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Het zijn ook maar twee nocturnes in de zomervakantie en 7 tijdens de Halloweenperiode (dan is het altijd al druk geweest).
    Weet je, Walibi betaalt dan enkele uren nachtwerk.

8. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Citaat Origineel gepost door chupacalabra Bekijk post
    Tot 23u is wel erg laat, het personeel vindt dat oké?
    Dat zijn 2 shiften hé. Er bestaat ook zoiets als nachtwerk. Geen idee waarom het personeel er problemen over zouden moeten maken.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

9. 03-12-2016, 16:04

Reden
    Dubbel

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Dat zijn 2 shiften hé. Er bestaat ook zoiets als nachtwerk. Geen idee waarom het personeel er problemen over zouden moeten maken.
    Wordt dat in 2 shiften gedaan ? In Bellewaerde volgens mij niet ? Is er iemand van Bellewaerde op het forum ?
    Ik vind dat precies erg lang om in een trek te doen ? ik zou daar een probleem van maken :-) .

11. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Wordt dat in 2 shiften gedaan ? In Bellewaerde volgens mij niet ? Is er iemand van Bellewaerde op het forum ?
    Ik vind dat precies erg lang om in een trek te doen ? ik zou daar een probleem van maken :-) .

Ik heb in Plopsaland gewerkt een paar jaar geleden, en dat was daar ook in 1 shift. Met wel 2 pauzes, één van drie kwartier en één van anderhalf uur. Die nocturnes hadden wel een apart sfeertje wat het werken nog leuk maakte, maar de volgende dag weer 's morgens opstaan om te gaan werken deed wel pijn
    Theme Park World - #7 Highest rated theme park blog in eastern Turkmenistan
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

Nachtwerk begint vanaf 22.00 uur in principe, voor een uur is dat een overuur.

Citaat Origineel gepost door Phadd-F Bekijk post
    Ik heb in Plopsaland gewerkt een paar jaar geleden, en dat was daar ook in 1 shift. Met wel 2 pauzes, één van drie kwartier en één van anderhalf uur. Die nocturnes hadden wel een apart sfeertje wat het werken nog leuk maakte, maar de volgende dag weer 's morgens opstaan om te gaan werken deed wel pijn
    Dat bedoel ik , 't leek me al sterk dat het enkel in Bellewaerde zo zou zijn .
    In de zorgsector zouden iets zeggen van "gezond roosteren" ;-) .

14. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Citaat Origineel gepost door bobby turbo Bekijk post
    Nachtwerk begint vanaf 22.00 uur in principe, voor een uur is dat een overuur.
    Dat bedoelde ik niet Bob, ik nam als voorbeeld dat er ook mensen zijn die 's nachts werken (heb het zelf nog gedaan, en jij ook geloof ik), en dat ik daarom geen reden zie waarom personneel in Walibi een probleem zou moeten maken van tot elf uur 's avonds werken.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

Dat bedoelde ik niet Bob, ik nam als voorbeeld dat er ook mensen zijn die 's nachts werken (heb het zelf nog gedaan, en jij ook geloof ik), en dat ik daarom geen reden zie waarom personneel in Walibi een probleem zou moeten maken van tot elf uur 's avonds werken.
    ooh oke, verkeerd begrepen dan.

16. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Leuk! Ik ben ook nog nooit naar zo'n zomernocturne geweest, maar kan me wel voorstellen dat het ook een leuke sfeer schept.
    Live faster. Live harder. Live stronger.

17. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Ik heb nog geen enkele zomernocturne gedaan in walibi , is er dan iets extra te beleven ?
    Eigenlijk niet, afgezien van vuurwerk. Maar mits mooi weer is dat eigenlijk zalig om zo laat in het park rond te kunnen lopen.

18. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Ik hoop dat die kalender niet meer veranderd, want die ziet er eigenlijk best goed uit.

Ik ben alleszins blij dat het park beslist heeft om hun zomernocturnes terug vanonder het stof te halen. Ik vond het afgelopen zomer een erg rare keuze om die zomernocturnes af te voeren. Alhoewel, ik ben verschillende malen met een zomernocturne geweest (2003, 2005, 2009, 2011, 2012) en eerlijk gezegd heb ik toen - buiten de eerste nocturne in 2003, dankzij een broeierig hete zomer toen - nooit echt veel volk zien rondlopen op zo'n nocturne.

Ten eerste blijft het erg lang licht tijdens de zomer, en begint het vaak tegen 21u30 à 22u00 pas donker te worden. Of in juli begint het dan vaak nog maar te schemeren. En Walibi Belgium is een erg mooi park als het verlicht is. Maar voor dat uurtje dat je dan maar hebt, is dat ook de moeite niet. Maar het grootste probleem waarom er vaak geen volk is tijdens een nocturne is volgens mij ook te wijten aan het feit dat er vaak ook niets speciaals te beleven valt. Je hebt wel de attracties, maar tegen sluitingstijd hebben mensen vaak alles gedaan wat ze willen. 's Avonds is er dan ook niets speciaal meer wat hen in het park kan houden. Buiten de attracties valt er bitterweinig te beleven. Al hebben ze ooit wel pogingen gedaan. Ik weet niet meer welk jaar, maar ooit heeft men het thema 'Weerwolven' gebruikt tijdens een nocturne. En dat zag er best goed uit. Ik vermoed dat dat in 2010 was. En het eerste jaar van de rebranding heeft men ook wat extra moeite gedaan. Toen was er een live (jawel, écht live) optreden van WAB, er waren DJ-sets én er waren toen overal dansers aanwezig. Jammer genoeg dat men toen de focus enkel hield op het plein aan de 4D Cinema.

Twee zomernocturnes vind ik fijn, maar hopelijk zorgt het park dan voor extra animatie. Zoals bvb. met de 40ste verjaardag van Walibi, toen was er héél wat te doen in het park met een prachtige vuurwerkshow als apotheose. Of dat men bijvoorbeeld aan animatie doet per themagebied, dat ze een gigantische BBQ doen, avondshows speciaal voor de nocturnes, zoals je die vaak 's avonds in hotels ziet,...

19. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Op Instagram postte Walibi Belgium een foto van een caravan, die lijkt op de trailer van een circus. Daar onder staat te lezen dat er binnen enkele dagen een 'verrassing' zal aankomen.

Na het openen van de front gate aan Aqualibi dit jaar een wintercircus in Walibi?

20. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    Op Instagram postte Walibi Belgium een foto van een caravan, die lijkt op de trailer van een circus. Daar onder staat te lezen dat er binnen enkele dagen een 'verrassing' zal aankomen.

Na het openen van de front gate aan Aqualibi dit jaar een wintercircus in Walibi?
    Inderdaad, circus Firmin Bouglione:

21. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Maandag zou gestart worden met de afbraak van het reuzenrad, die 3 weken zou duren.

De attractie gaat naar het buitenland.

http://wonderworldweb.over-blog.com/...-d-une-annonce

Bookmarks

Posting Regels