Pagina 3 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 41 tot 60 van 91

Onderwerp: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

1. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Ik zie ze nog zo een 360° Frisbee ride zetten eerlijk gezegd. Alloewel, Walibi kiest wel vaker voor gerenomeerde bouwers, zeker als je kijkt naar de laatste investeringen van CDA... Geen idee wat er zou komen, ik verwacht alvast niet veel.
    Life is like a Rollercoaster...

2. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Heb meer de indruk dat Walibi voor unieke dingen wil gaan, dat is in de jaren '70, '80 en '90 zo geweest, maar is sinds Vertigo opnieuw opgepikt. Ook Pulsar was een wereldpremière. Met elfendertig Sky Fly's op dit moment verspreid over Europa denk ik eerder aan iets specialers (moest er een nieuwe thrillride komen). Van mij mag het wel een dikke zijn, eentje die niet misstaat op de kermis.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

3. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Ik zou al blij zijn met een Seesturmbahn van Mack rides om eerlijk te zijn. Gewoon een flatride die ik elke keer wil doen als ik in Walibi ben, want dat hebben ze nu niet. Behalve Dalton terror maar daar wilt mijn lief nooit mee in .
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

4. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Leuk maar tegelijkertijd strategisch raar dat ze voor meer adrenaline willen gaan. Zo kweek je een 'Walibi-Holland'-publiek. En iedereen in de branche weet dat families doorgaans voor meer inkomsten (parking, catering, souvenirs) en minder gedoe (voordringen, graffiti, afval) zorgen. Wijlen mijn moemoe is nog met mij in dat rad geweest begin jaren '80, wijlen vava durfde niet.

Qua grondoppervlak is het reuzenrad niet zo groot, denk ik. Ik vrees ook dat het wel eens zo'n vliegtuigen-onding zou kunnen worden: niet al te duur, snel gebouwd, uniek in België en toch iets met hoogte. Al zit je dan nog altijd in de schaduw van de Loup Garou. Idealiter doen ze een Lisebergske: de huidige drop-tower ombouwen tot een hoge sky-fly en een grote gyrodrop (uniek in Benelux) neerpoten op de plaats van het rad. Al vrees ik 'saldo ontoereikend'.
    Jag hatar Svenska trädkramare!

5. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post
    Leuk maar tegelijkertijd strategisch raar dat ze voor meer adrenaline willen gaan. Zo kweek je een 'Walibi-Holland'-publiek. En iedereen in de branche weet dat families doorgaans voor meer inkomsten (parking, catering, souvenirs) en minder gedoe (voordringen, graffiti, afval) zorgen. Wijlen mijn moemoe is nog in dat rad geweest.

Qua grondoppervlak is het reuzenrad niet zo groot, denk ik. Ik vrees ook dat het wel eens zo'n vliegtuigen-onding zou kunnen worden: niet al te duur, snel gebouwd, uniek in België en toch iets met hoogte. Al zit je dan nog altijd in de schaduw van de Loup Garou. Idealiter doen ze een Lisebergske: de huidige drop-tower ombouwen tot een hoge sky-fly en een grote gyrodrop (uniek in Benelux) neerpoten op de plaats van het rad. Al vrees ik 'saldo ontoereikend'.
    De huidige droptoren is ook uniek in e benelux . En qua val beter dan de gyro-exemplaren. Ik zie de meerwaarde niet in van twee grote droptorenattracties in WB, er is niets mis met Dalton Terror.

6. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Behalve de vervallen licentie (Lucky Luke) en de belabberde capaciteit (in vergelijking met Atmosfear). Wat is er Benelux-uniek aan de (Dalton)terror? De hoogte?
    Jag hatar Svenska trädkramare!

7. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Behalve de vervallen licentie (Lucky Luke) en de belabberde capaciteit (in vergelijking met Atmosfear). Wat is er Benelux-uniek aan de (Dalton)terror? De hoogte?
    Het attractietype, Intamin freefall. Unieker dan een gyro drop alvast, want die kan je heel makkelijk vergelijken met de tower die op de Nederlandse (en soms Belgische) kermissen reist.

De capaciteit van Dalton valt toch best mee? De lijn gaat bij mijn weten steeds beter vooruit dan je zou verwachten. De instapdrempel is ook erg hoog. Dat de licentie vervallen is heeft geen effect gehad op de naam, laat staan op de legendarische status en populariteit van de attractie.

8. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Dat het de enige vrijevaltoren van dat type is. De rest dat in de Benelux staat heeft niet het optreksysteem zoals Intamin. De dichtstbijzijnde van dat type is die in Holiday Park (of de gyro in MPG).

Verder zie ik ook niet waarom Walibi een jaar zou wachten met een skyfly, zo veel kost dat toch ook weer niet, tenzij ze gewoon hun investeringen willen spreiden (al doen Walibi Holland en Rhône-Alpes dat niet). Nee, een skyfly zie ik er -nogmaals- echt niet komen, zou een vreemde keuze zijn wat capaciteit betreft.
    Staffmember Pretparken.be
    Volg ons op Facebook, Twitter, Instagram en Youtube - Ga supergoedkoop op uitstap dankzij de pretparkdeals op Pretparken.be!

9. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Citaat Origineel gepost door yelle8 Bekijk post
    Verder zie ik ook niet waarom Walibi een jaar zou wachten met een skyfly, zo veel kost dat toch ook weer niet, tenzij ze gewoon hun investeringen willen spreiden (al doen Walibi Holland en Rhône-Alpes dat niet). Nee, een skyfly zie ik er -nogmaals- echt niet komen, zou een vreemde keuze zijn wat capaciteit betreft.
    Qua kostprijs denk ik dat dit niet het probleem is, maar eerder qua timing: nu is men nog bezig met de ontmanteling van het reuzenrad, en dan nog alles heraanleggen, bouwen en thematiseren (want daar lijken ze toch ook meer mee te doen). Dan zijn we meteen al een heel stuk verder in het seizoen en kunnen ze er volgens mij niet meer mee uitpakken als iets speciaals. Voor Pulsar, Heidi... zijn mensen volgens mij rapper geneigd om nog eens terug te komen later in het seizoen.

Maar qua capaciteit moet ik je gelijk geven dat deze toch misschien te laag is voor WB
    Live faster. Live harder. Live stronger.

10. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    Qua kostprijs denk ik dat dit niet het probleem is, maar eerder qua timing: nu is men nog bezig met de ontmanteling van het reuzenrad, en dan nog alles heraanleggen, bouwen en thematiseren (want daar lijken ze toch ook meer mee te doen). Dan zijn we meteen al een heel stuk verder in het seizoen en kunnen ze er volgens mij niet meer mee uitpakken als iets speciaals. Voor Pulsar, Heidi... zijn mensen volgens mij rapper geneigd om nog eens terug te komen later in het seizoen.

Maar qua capaciteit moet ik je gelijk geven dat deze toch misschien te laag is voor WB
    Een skyfly is in een mum van tijd opgebouwd hoor. In Familypark in Oostenrijk duurde het ongeveer een maand, maar volgens mij kan het nog veel sneller ook. Dus als het een skyfly zou zijn, zouden ze die nog zonder problemen voor opening moeten kunnen bouwen.

11. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Je vois la vie en des biscuits.

12. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Veel staat er niet meer recht ondertussen.

Bron: Facebook Fan Club Walibi

13. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Veel staat er niet meer recht ondertussen.

Bron: Facebook Fan Club Walibi
    Ombouw naar Huss Frisbee?

14. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

psst, die hangt er al aan, verstopt achter het bord....

15. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Citaat Origineel gepost door Waliboy Bekijk post
    Ombouw naar Huss Frisbee?
    Dan zou ik toch wel een aantal supports weghalen

16. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Heb meer de indruk dat Walibi voor unieke dingen wil gaan, dat is in de jaren '70, '80 en '90 zo geweest, maar is sinds Vertigo opnieuw opgepikt. Ook Pulsar was een wereldpremière. Met elfendertig Sky Fly's op dit moment verspreid over Europa denk ik eerder aan iets specialers (moest er een nieuwe thrillride komen). Van mij mag het wel een dikke zijn, eentje die niet misstaat op de kermis.
    Inderdaad. Het park heeft eigenlijk, nadat Six Flags van het toneel verdwenen is, telkens aangegeven de traditie van unieke attracties opnieuw op te pikken. En ja, veel attracties zijn er niet meer gevolgd, maar Vertigo was mislukt, maar wel uniek. En ook bij Pulsar heeft men een geweldige wereldprimeur beet. Dus ik vermoed niet dat het park zal snel voor een klassieker zal kiezen. Van mij mogen ze wel hoor, maar een uniek project blijft uiteraard leuker om te volgen. En als Walibi Belgium graag op de pretparkkaart wil blijven staan, dan zijn die unieke projecten zeker interessant.

Mag het park dan nog een simpele klassieke achtbaan neerzetten? Uiteraard, maar dan liefst eentje dat op één of andere manier een Europees of wereldrecord breekt.

Wat het ook moge zijn, hopelijk kiest men opnieuw voor zo'n interessant project als Pulsar. En volgens mij gaat 2018 het jaar zijn waarin ze in Waver nog eens met iets leuk gaan uitpakken. Ik voel het aan mijn dikke tenen !

17. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Psyké Underground krijgt een nieuw kleurtje.

Bron: Facebook Walibi Belgium

18. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Teken dat ze duidelijk het park in het algemeen aan het aanpakken zijn. =D Goed teken dit.
    Je vois la vie en des biscuits.

19. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Teken dat ze duidelijk het park in het algemeen aan het aanpakken zijn. =D Goed teken dit.
    Algemeen is wel een groot woord, is niet eerste keer dat Walibi wat verflaagjes legt om dan aan de rest niks te doen.

Ik hoop van harte van niet trouwens...

20. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten 2017!

Citaat Origineel gepost door dusk Bekijk post
    Algemeen is wel een groot woord, is niet eerste keer dat Walibi wat verflaagjes legt om dan aan de rest niks te doen.

Ik hoop van harte van niet trouwens...
    Ik weet het niet. De afgelopen jaren heeft Walibi met tussenval van enkele jaren toch grootscheeps onderhoud gedaan aan hun probleemgevallen. Denk aan de grote renovatie van Radja River, Coccinelle, Cobra en Calamity Mine in 2007, de '12 Werken van Walibi' in 2010, met groot onderhoud aan Radja River, FlashBack, Calamity Mine, Dalton Terror, Vampire, het toenmalige Lucky Luke City,...

Walibi Belgium is in de verste verte het park dat het pakweg 15 jaar geleden was op dat vlak. De mentaliteit van Six Flags toen was totaal de verkeerde; nieuwe attracties gaan voor op de oudere. Met als gevolg dat het park er toen écht enorm slecht uitzag. Schandalig zelfs. Akkoord, nu zijn er ook enkele schoonheidsfoutjes, zoals Calamity Mine die weer bijna opgegeten wordt door mos, FlashBack krijgt weer groene aanslag, Radja River is ook een deel van zijn charme kwijt,...hopelijk zal er daar toch een beetje aan gewerkt worden. Maar verder vind ik dat het park er de laatste jaren beter bij ligt dan ooit te voren. Meer zelfs, op vele vlakken is Walibi Belgium een kraaknet park. Ik heb alleszins ooit anders geweten.

Verder hoop ik stiekem ook dat men de twee zomernocturnes in augustus een beetje fatsoenlijk gaat aanpakken. Walibi Belgium is een leuk park om 's avonds rond te lopen en ze weten hun attracties zeer mooi uit te lichten. Maar het zou allemaal nòg een beetje interessanter zijn mocht men investeren in wat entertainment. Het kost een beetje moeite, maar als je ziet dat zo'n dingen vaak op bijval en appreciatie kunnen rekenen...Waarom niet dan? En nog eens een vuurwerkshow à la 40 jaar Walibi? Want ik heb die onlangs nog eens bekeken op YouTube en die was toch serieus de moeite.

Bookmarks

Posting Regels