Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 33

Onderwerp: [Holiday Park] 2017

1. Standaard [Holiday Park] 2017

Vandaag vond de fandag in Holiday Park plaats en werden heel wat nieuwtjes bekend gemaakt:

- Hollys Wilde Autofahrt zal volgend seizoen het park verlaten. Op deze oppervlakte zal in 2018 een nieuwe attractie verschijnen.

- In de zone van de Starflyer "Lighthouse Tower" zullen enkele nieuwe attracties verschijnen: een jetski-attractie, bootcarrousel en een speeltuin.

In deze zone zal tevens een nieuwe Beachbar (met barbecue) en een sanitair gebouw ontstaan.

Meer? https://www.facebook.com/HollyInfo/

2. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Dat die verschrikkelijke Wild Mouse het park verlaat vind ik alvast niet erg, maar de plannen voor volgens seizoen tonen weer maar eens hoe origineel Plopsa is ... Copy-past to the max! Als ze toch zo graag kopiëren mogen ze van mij in 2018 een kopie van Expedition Geforce neerzetten.
    CDA Parcs: Betaal nu meer voor minder!

3. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Ook Pretparken.be biedt nu een artikel over de nieuwigheden 2017 aan: http://www.pretparken.be/NL/article/...r%202017%20aan

Wel vreemd van HWA weg te doen, nu heeft het park helemaal geen achtbanen meer dat gericht is op kinderen (of familie). En in 2018 kondigden ze -als ik me nier vergis- opnieuw een grotere achtbaan aan. benieuwd wat dat dat gaat worden, als die ook moet gericht zijn op families.
    Staffmember Pretparken.be
    Volg ons op Facebook, Twitter, Instagram en Youtube - Ga supergoedkoop op uitstap dankzij de pretparkdeals op Pretparken.be!

4. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Citaat Origineel gepost door yelle8 Bekijk post
    Ook Pretparken.be biedt nu een artikel over de nieuwigheden 2017 aan: http://www.pretparken.be/NL/article/...r%202017%20aan

Wel vreemd van HWA weg te doen, nu heeft het park helemaal geen achtbanen meer dat gericht is op kinderen (of familie). En in 2018 kondigden ze -als ik me nier vergis- opnieuw een grotere achtbaan aan. benieuwd wat dat dat gaat worden, als die ook moet gericht zijn op families.
    Eventueel een kinderwoodie, zoals Heidi? Zou nog wel passen in HoPa...
    Always look at the bright side of life!

5. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Citaat Origineel gepost door etwien Bekijk post
    maar de plannen voor volgens seizoen tonen weer maar eens hoe origineel Plopsa is ... Copy-past to the max!
    Bijna alle parken hebben ook een zweefmolen en een piratenboot... We mogen al blij zijn dat Plopsa het in HoPa een origineel thema geeft, en de grotere attracties (trackrides) unieker zijn. Sky Scream was de eerste in zijn soort in Europa, en de meeste achtbanen die Plopsa besteld heeft (de Draak, Anubis, Vickie, Heidi min of meer) hebben (nog) geen exacte kopie. Behalve een paar pretparkfans ligt er niemand van wakker dat er in park x dezelfde attracties staan als in park y. Van de ongelofelijk kleine groep die beide parken bezoekt gaat minder dan de helft merken dat het knal dezelfde attracties zijn, en degene die het wel merken zullen allicht blij zijn hun kinderen's favoriete attractie aan te treffen.

Mij kan het niet erg veel schelen. Had het voor jou écht een verschil uitgemaakt als ze hier een vikingbotenmolen hadden neergezet in plaats van een molen met bootjes van metalbau Emmeln? Had je in één van beide geweest?

Ik ben alvast blij dat ze doorhebben dat het park veel dode zone's heeft en daarin investeren. Met de nieuwigheden van volgend jaar word er één ontmanteld (Wilde Muis-zone) en één opgewaardeerd. Met een BBQ-horecastandje erbij en de waterskishow op de achtergrond kan dit een erg leuk stukje pretpark worden. Waar ik 5 jaar geleden in een sketchy, rommelig parkje stond waarvan op het Burg Falkenstein-dorpje en de zone rond EgF na alles er klaar voor de sloop uitzag, is er ondertussen een waardige inkom bijgekomen, een prachtig kindergedeelte in de vorm van mayaland, een originele, creatieve zone rond Sky Scream en over Airshow kan ik me niet uitspreken, maar ik betwijfel dat het minder fraai is dat het kermisplein rond de condor die er vroeger stond.

Holiday Park werkt aan zijn infrastructuur en dat was waar het bij dat park het meeste knelde (dat en de insecten in de horecagelegenheden). Ik vind dat het park gigantische sprongen heeft gemaakt sinds Plopsa het roer heeft overgenomen, ook al zal het nooit één van mijn favoriete parken worden.

Citaat Origineel gepost door Michielsken Bekijk post
    Eventueel een kinderwoodie, zoals Heidi? Zou nog wel passen in HoPa...
    Exacte woorden van Steve enkele jaren terug: ALS er een woodie in HoPa komt, word het er eentje met inversies. Ik zou heidi nog niet afschrijven als 'kinderwoodie' trouwens, Twister is kleiner en is ook zeker geen kinderbaan.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

6. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Concepts in een goede kwaliteit:

Bron: http://www.parkerlebnis.de/

7. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Het middenstuk van de bootjesmolen vind ik niet super, het breekt met de realistische stijl van de rest van de omgeving. in de zone van Drievliet waar je je effectief onder water moet wanen is dit prima, maar bij een 'Beach Club' oogt het wat simpel en ongepast.

Behalve dat ziet het er erg gezellig uit
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

8. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Het zal er ongetwijfeld wel prima uit komen te zien en het park heeft echt wel nood aan wat extra opvulattracties, maar zo'n Zierer Jet Ski vind je nu echt wel in vrijwel ieder park in Duitsland. Zelfs de allerkleinste parken hebben zo één. Goedkope opvullers dus voor volgend jaar, maar ach, er komt in 2018 iets groots .

Dat die Wild Mouse zo pijnlijk is, ligt volgens mij puur aan de afstelling ervan. Ik weet dat deze in 1 remzone onverwacht volledig tot stilstand komt. Mits wat fijnstelling had dat waarschijnlijk nog een redelijke baan kunnen zijn.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

9. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Tiens, ik dacht toch echt ooit eens gelezen te hebben dat dit hele achterste deel van het park meegetrokken zou worden in het 'horror'thema van Sky Scream?
    "Als er maar geen storing is in de achtbaan van het leven."

10. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Blijf het wel raar vinden dat ze vanalle kinderattractie bijbouwen, maar geen enkele achtbaan hebben waar kinderen in kunnen. Ik heb kinderen van 3 en 5 en het eerste wat ze vragen is in hoeveel achtbanen ze mogen, niet in hoeveel draaimolens hoor

11. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Waarschijnlijk een stomme opmerking/vraag van me, maar ik lees in het artikel hier dat het zonder de gekende plopsa theming zal zijn. Mag ik daar dan uit opmaken dat gans de Studio 100 tralala toch niet echt aanslaat daar?

12. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Nou, de laatste 3-4 jaar hebben ze telkens 'andere' theming gebruikt dan de gekende plopsa-theming (sky scream, dan dat vliegtuig gedoe daar). Ze hebben wel her en der figuren van hun neergezet, maar niet echt om te zeggen dat ze het prominent daar neerpoten nog. (Laatste echte plopsa-update was de log flume if i'm correct).

Maar t'is inderdaad wel duidelijk dat ze een andere strategie hanteren bij holiday park ja.
    Je vois la vie en des biscuits.

13. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Citaat Origineel gepost door Markske Bekijk post
    Waarschijnlijk een stomme opmerking/vraag van me, maar ik lees in het artikel hier dat het zonder de gekende plopsa theming zal zijn. Mag ik daar dan uit opmaken dat gans de Studio 100 tralala toch niet echt aanslaat daar?
    Geen stomme opmerking of vraag hoor. Holiday Park richt zich - in tegenstelling tot de Belgische parken en PIC - ook op andere, algemenere, theming. Er zijn een aantal themazones rond de typische Duitse figuren (Maya, Wickie en Tabaluga), maar daarnaast ook enkele andere zones met een algemenere theming. Het park richt zich in mijn ogen ook op een iets ouder publiek dan de parken in onze regio, waardoor de theming hier ook op afgestemd is. Bovendien zijn niet alle figuren die hier bekend zijn ook daar bekend: Samson, Plop, Big & Betsy of K3 kennen ze daar niet. Anubis heeft wel een Duitse remake gekregen en heeft ook een aangepaste attractie in het park.

Persoonlijk vind ik deze mix wel leuk en minder commercieel aanvoelen dan in ons eigenste PDP. Dit geeft me toch ook hoop dat als Plopsa ooit een tweede attractiepark zou bouwen in De Panne, ook met andere theming aan de slag kan gaan.
    Live faster. Live harder. Live stronger.

14. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Stel je voor, een Plopsa-park zonder Plopsafiguren, dat zou nog eens baanbrekend zijn. In feite kunnen ze dan beginnen met themaparken in vele landen. Zelfs in Frankrijk, waar ze nooit durfde bouwen, omdat de Franse markt te chauvinistisch was. Verder ook fijn om te zien dat HP en Plopsa ook andere dingen kunnen dan Plopsa-figuren neerzetten.

Verder valt het me ook op hoeveel achtbanen hier nu in dat parkje zijn. Er zijn wel twee kleppers van formaat, maar echt veel familie-attracties zijn er niet. Laat staan een familie-achtbaan. Een achtbaan à la Dragonfly (Duinrell) zou hier niet misstaan in dit parkje.

15. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Holly's Wilde Autofahrt is al bijna volledig afgebroken.

Bron: Facebook Holiday Park
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

16. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Benieuwd wat hier in 2018 zal verschijnen, maar zal in 2017 toch wel een lange lege zone worden... Enkel de kinderrijschool is daar nog nu neem ik aan?
    Live faster. Live harder. Live stronger.

17. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Ook in de nieuwe zone zijn de werken van start gegaan:

18. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Er wordt aardig doorgewerkt:

19. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

De bouwwerf vanuit een andere kant bekeken:

20. Standaard Re: [Holiday Park] 2017

Fundering van de Jetski attractie:

Bron: https://www.facebook.com/ExpeditionGeForce/