Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 45

Onderwerp: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

1. Standaard [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

De geruchten over het Season of The Force in Disneyland Parijs krijgen meer en meer vorm. Gisteren nog waren er opnames met het robotje R2-D2 in Discoveryland. De periode: 14 januari tot en met 26 maart. Sommige bronnen hebben al het één en ander samengevat over wat we mogen verwachten:

Star Wars Mini Shows:
    In het Production Courtyard deel in de Walt Disney Studios zullen de Star Wars figuren The Force demonstreren en meer!

Power of the Dark Side:
    Een mini cavalcade van Captain Phasma en zijn Storm Troopers.

Stormtrooper Interaction:
    Nog meer Stormtroopers met deze witte volgers die op zoek gaan naar rebellen in het Studios park.

Projection show on the Hollywood Tower Hotel:
    Afsluiten met een projectie show op de Tower of Terror met lasers en live characters.

Ze kiezen er dus voor om ook het laag seizoen extra aantrekkelijk te maken met Star Wars. Uitzonderlijk is ook dat het Studios park het groots evenement krijgt en niet het park zelf. Het is wel mooie reclame ook voor Star Tours 2 die zal openen volgend jaar. Wie gaat er naar toe?

Bron: Magic Breaks, DedicatedtoDLP, E92

2. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Mm ben wel benieuwd. Ook SM zou update krijgen naar Hyperspace Mountain. Zou dit dan ook al plaatsvinden?
    Live faster. Live harder. Live stronger.

3. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Ik heb wat filmpjes gezien van star wars shows in andere parken en ze weten de franchise zo wel enorm te verkrachten. Ze hadden het beter een gay-parody kunnen noemen.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

4. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    Ik heb wat filmpjes gezien van star wars shows in andere parken en ze weten de franchise zo wel enorm te verkrachten. Ze hadden het beter een gay-parody kunnen noemen.
    Huu? Ik vind het wel grappig en leuk eerlijk gezegd. Zeker hun night time spectaculairs in de States zijn precies geniaal, dus ben benieuwd hoe het in Parijs uitpakt.
    Life is like a Rollercoaster...

5. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Eindelijk een avondshow voor de WDS zou misschien wel een nodige boost kunnen betekenen voor het park. Al blijft het attractie aanbod nog te beperkt om echt dagvullend te zijn. Ik vermoed dat ze hiermee hopen dat bezoekers langere verblijven boeken wegens 2 avondshows in 2 parken.

6. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Citaat Origineel gepost door Simon42 Bekijk post
    Al blijft het attractie aanbod nog te beperkt om echt dagvullend te zijn.
    2 u aanschuiven Crush's Coaster, 2 u aanschuiven Ratatouille, 1 u Tower of Terror, zelfs bij weinig volk en haast lege wachtrij 45 minuten voor RC Racer, dan nog eens 45 minuten aanschuiven voor Rock 'n ' Roller Coaster. Doe dan nog de studio tramtour en je dag is bijna gevuld zonder dat je nog 1 van de 3 (zomermaanden zelfs 4) shows of ander al dan niet leuke opvulattractie hebt gedaan. Wil je echt alles doen in de studio's is het ondertussen dus echt wel, dankzij de wachtrijen een dagje werk. Zelfs als het heel rustig is!!

Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Citaat Origineel gepost door zomerfun Bekijk post
    2 u aanschuiven Crush's Coaster, 2 u aanschuiven Ratatouille, 1 u Tower of Terror, zelfs bij weinig volk en haast lege wachtrij 45 minuten voor RC Racer, dan nog eens 45 minuten aanschuiven voor Rock 'n ' Roller Coaster. Doe dan nog de studio tramtour en je dag is bijna gevuld zonder dat je nog 1 van de 3 (zomermaanden zelfs 4) shows of ander al dan niet leuke opvulattractie hebt gedaan. Wil je echt alles doen in de studio's is het ondertussen dus echt wel, dankzij de wachtrijen een dagje werk. Zelfs als het heel rustig is!!
    Ze hebben daar fastpassen he, dus niet elke attractie moet je zo lang aanschuiven

8. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Citaat Origineel gepost door bobby turbo Bekijk post
    Ze hebben daar fastpassen he, dus niet elke attractie moet je zo lang aanschuiven
    Dat fastpass systeem lijkt nergens op, in de praktijk kun je meestal maar 1 gaan halen. Je gaat zo vroeg mogelijk en zo snel mogelijk eerst naar Ratatouille want die zijn dikwijls om 11 u al uitgedeeld voor de dag. Tegen de tijd dat je dan een andere kan gaan halen voor een andere attractie zijn ook die meestal al uitverkocht en dan moet je nog rekening houden met het tijdsslot dat je moet gaan. Dat betekend goed calculeren plannen. Dus uiteindelijk doe je met dit systeem niet meer attracties je hebt gewoon het geluk dat je voor 1 of heel veel geluk 2 attracties niet hoeft aan te schuiven (Ratatouille toch nog 20 a 25 minuten). Daarvoor krijg je wel stress in de plaats, wat kun je doen in tussentijd wat niet enz enz.

9. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Als je zoals Bobby zegt een beetje slim omspringt met de fastpassen kan je toch al snel een groot deel van het aanbod doen in een halve dag hoor. Ik noem een park niet dagvullend als je dag voorbij is met wachten. Een park is (voor mij) dagvullend als je met beperkte wachttijden net wel/geen tijd genoeg hebt om het grootste deel van het aanbod te doen. De WDS mogen wat mijn betreft dus nog enkele extra attracties bijkrijgen. Ik ga niet zo heel snel shows gaan herbekijken dus als ik die van het aanbod aftrek, is mijn dag ook alweer een stukje sneller voorbij.

10. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Dat fastpass systeem lijkt nergens op, in de praktijk kun je meestal maar 1 gaan halen. Je gaat zo vroeg mogelijk en zo snel mogelijk eerst naar Ratatouille want die zijn dikwijls om 11 u al uitgedeeld voor de dag. Tegen de tijd dat je dan een andere kan gaan halen voor een andere attractie zijn ook die meestal al uitverkocht en dan moet je nog rekening houden met het tijdsslot dat je moet gaan. Dat betekend goed calculeren plannen. Dus uiteindelijk doe je met dit systeem niet meer attracties je hebt gewoon het geluk dat je voor 1 of heel veel geluk 2 attracties niet hoeft aan te schuiven (Ratatouille toch nog 20 a 25 minuten). Daarvoor krijg je wel stress in de plaats, wat kun je doen in tussentijd wat niet enz enz.
    Eeuhm, in WDS kan je perfect voor alle E-ticket rides met Fast Pass een fast pass krijgen doorheen de dag. De enige fast passen die voor de voormiddag op zijn, zijn die van Ratatouille (ook al is het druk). RnRC en ToT hebben nog meestal tot 15/16 uur ticketjes liggen. Plus, die wachttijden... Enkel die van Crush kan ik beamen, bij de andere heb ik nog nooit zo lang moeten aanschuiven. RC Racer kan wel snel oplopen inderdaad, maar dat is bij mij ook meestal de eerste die ik deed (doe ik niet meer sinds, one trick pony).
    Life is like a Rollercoaster...

11. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

@ Belgiumcoasterfreak, dan ga je meestal in de winter zeker? Laatste keren dat ik er was waren het dus bovenvermelde wachttijden, plus heeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel pannes, en alle fastpassen tegen 13.00 u weg! Aladin weet ik niet maar dat sla ik toch over lol. Ik was er in maart en in juli en in augustus. Door mijn werk anders kwam ik er zelfs helemaal niet.

12. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Daarnaast helpt het fastpass systeem sowieso niet in het aantal attracties dat je op een dag kunt doen.

Neem als voorbeeld Big Thunder Mountain, waarbij 50% van de capaciteit (wow) naar de fastpass kant gaat.

De gewone rij is anderhalf uur, maar ook bij de fastpassen sta je nog een half uur te wachten. Gemiddelde wachttijd: een uur.

Mocht Disney de fastpass afschaffen en 100% voor deze bezoekers gebruiken, staan er even veel mensen in de rij, maar doordat ze de volledige capaciteit gebruiken voor dezelfde rij is de wachttijd voor iedereen een uur.

Nu heeft Disney dit systeem bij meerdere attracties. Op het moment dat je een attractie mét fastpass doet en een attractie zonder heb je 2 attracties gedaan in uitindelijk dezelfde tijd als wanneer je beide attracties zou doen zonder dat het fastpass systeem zou bestaan.

Het enige verschil wat het fastpass systeem uiteindelijk maakt is het voordeel ten opzichtte van volk dat het hele systeem niet snapt en daarom ook niet gebruikt. Nu heb ik er geen zicht op hoe groot deze groep is, maar ik verwacht eigenlijk niet dat deze zó groot is dat dit een gigantisch verschil gaat maken. Daarentegen compenseert dat ook weer op het moment dat je niet in de rij voor een nieuwe attractie gaat staan omdat je anders niet op tijd bent voor je fastpass toegang, waarvan ik verwacht dat het effect zelfs wat groter is.

Al met al is dat hele fastpass systeem gewoon onnodig moeilijk doen om het te laten lijken op een geweldige service, terwijl het in de praktijk niets toevoegt aan je dag.

13. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

@ Belgiumcoasterfreak, dan ga je meestal in de winter zeker? Laatste keren dat ik er was waren het dus bovenvermelde wachttijden, plus heeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel pannes, en alle fastpassen tegen 13.00 u weg! Aladin weet ik niet maar dat sla ik toch over lol. Ik was er in maart en in juli en in augustus. Door mijn werk anders kwam ik er zelfs helemaal niet.
    Ikzelf ga heel vaak naar Disneyland. Ik heb al jaren een Fantasy pass en kan me niet herkennen in deze situatie. De wachttijden bij Tower Of Terror en Rock And Rollercoaster zijn bij mijn bezoeken steeds rond de 20 a 30 minuten, dit zowel in hartje zomer als op kerstdag. Ik veronderstel dus dat je 2 keer pech hebt gehad. Mij lukt het meestal om alle E tickets van beide parken op 1 dag te doen.

Nu moet ik er wel even bij nuanceren dat je het wel slim moet aanpakken. Goed plannen met showtijden en fastpasses. En een beetje intuïtief te werk gaan en de mensenmassa niet volgen. (even niet Disney, in een park als pakweg Walibi, waarom gaat in hemelsnaam bijna IEDEREEN naar Vampire en Weerwolf terwijl er bij de Cobra, Radja River en Psyke bijna niemand is?). Er zijn heel wat strategieën en tips om zoveel mogelijk te doen op 1 dag.

Als je je er echt wil in verdiepen raad ik je van harte The Unofficial Guide To Disneyland Paris aan (https://www.amazon.com/Unofficial-Gu.../dp/0470683317). En ook de podcasts van Ochten in Pretpark land delen vaak slimme tips om de wachtrijen te beperken. Dit in combinatie met de App met wachttijden of het wachtrijen overzicht van Looopings zullen je in het vervolg misschien een iets aangenamere dag bezorgen.

Over het gebruik van Fastpass denk ik dat je nog zou schrikken hoeveel de verhouding is tussen bezoekers en gebruikers. Het systeem is echt wel goed als je het juist gebruikt. Als je de "experts" en de roddels mag geloven werkt Disney zelfs naar een wachtrij loos park met alleen maar Fastpass. Ik dacht gelezen te hebben dat bij de nieuwe Frozen darkride in Epcot de verhouding 1/5e standby en 4/5 fastpass was? Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

14. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Citaat Origineel gepost door benneken Bekijk post

Over het gebruik van Fastpass denk ik dat je nog zou schrikken hoeveel de verhouding is tussen bezoekers en gebruikers. Het systeem is echt wel goed als je het juist gebruikt. Als je de "experts" en de roddels mag geloven werkt Disney zelfs naar een wachtrij loos park met alleen maar Fastpass. Ik dacht gelezen te hebben dat bij de nieuwe Frozen darkride in Epcot de verhouding 1/5e standby en 4/5 fastpass was? Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
    Dat zou ongeveer het omgekeerde zijn dan zoals ik het normaal in de parken zie. Aanvankelijk was de wachttijd bij die attractie 5 uur en de fastpass rij was ongeveer een uur. Misschien dat het inmiddels veranderd is, maar dan vraag ik me wel af hoe lang het wachten bij de fastpass rij is. Als veel fastpassen uit geeft, wordt de rij daar vanzelf langer en verdwijnt gaandeweg het nut van een fastpass.

Op zich zou het mooi zijn als je het zo kunt plannen dat bezoekers nooit meer dan een kwartier hoeven te wachten, maar dan loop je wel tegen het probleem aan dat al héél snel alle fastpassen zijn uitverkocht: Direct in het begin van de dag moet de "planning" immers worden gemaakt.. Je zou het zo kunnen zien dat iedereen 's morgens onmiddelijk bij alle attracties tegelijk in de wachtrij gaat staan, waarbij de attractie gevuld wordt tot zijn dag-capaciteit en daarna sluit voor verdere mensen die er in willen. Het wachten gebeurd dan virtueel waarna je pas in de attractie stapt wanneer het je beurt is. Zoiets als de Q-Bot die sommige parken gebruik(t)en.

Het nadeel is dan wel dat je amper nog vrijheid kent in het park. Hooguit bij de opvulattracties nog.

15. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Iemand er al aan gedacht dat het Fastpass systeem er met name is om Disney te dienen eerder dan de klant? Mensen die in een wachtrij staan brengen geen geld binnen. Mensen die vrij in het park rondlopen maar net geen attractie meer kunnen doen voordat hun Fastpass ingaat kunnen nog prima een shopje in of een snack kopen. Dat is de 'backstage magic' van Fastpass. Je klanten doen geloven dat ze een super-geweldige dienst krijgen terwijl het met name helpt om de kas te spijzen . Desalniettemin blijf ik wel fan van het systeem onder vorm van MyMagic+ zoals in Disney World. De papieren Fastpass is me ondertussen al wat teveel gedoe (uren, heen en weer naar de attractie lopen,...)

Star Wars is ook wel leuk .
    DIZNEE RULEZZZZZ!!! Schrijffouten onder voorbehoud!

16. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Voor diegene die geen jaarpas hebben en die graag eens zouden willen gaan, maar aan een schappelijke prijs: tickets tijdelijk aan 39 euro voor diegene die er snel bij zijn vanaf 10 januari: http://www.fnacspectacles.com/place-...tot_reservable

17. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Citaat Origineel gepost door GriffonofNemesis Bekijk post
    Voor diegene die geen jaarpas hebben en die graag eens zouden willen gaan, maar aan een schappelijke prijs: tickets tijdelijk aan 39 euro voor diegene die er snel bij zijn vanaf 10 januari: http://www.fnacspectacles.com/place-...tot_reservable
    Das een mooie deal! Lees ik het goed dat de tickets enkel geldig zijn op weekdagen?
    | Heb jij je abonnement voor 2017 al? -> Brakesection Magazine by Pretparken.be - Nederlandstalig tijdschrift voor pretparkliefhebbers |

18. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Ja inderdaad, enkel tijdens de week en op datum van de reservatie. Normaal kan je wel kiezen gedurende het gehele Star Wars seizoen. Dus in de week in de krokusvakantie zou lukken of anders een dagje verlof nemen denk ik best!

19. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Ondertussen zijn de bouwhekken verwijderd in de Walt Disney Studios en is het podium voor de Tower of Terror dat gebruikt zal worden voor de avondshow zichtbaar geworden:

Bron: @InsideDLParis op Twitter
    | Heb jij je abonnement voor 2017 al? -> Brakesection Magazine by Pretparken.be - Nederlandstalig tijdschrift voor pretparkliefhebbers |

20. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Nieuwe reclamefilmpjes Ik hou wel van de gebrusht-staal-look:

Bookmarks

Posting Regels