Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergeven resultaten 41 tot 45 van 45

Onderwerp: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

1. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Citaat Origineel gepost door T-Bô Bekijk post
    Maar zolang Darth Vader en kornuiten niet in Frontierland gaan rondlopen heb ik er eigenlijk weinig problemen mee.
    Wat mij betreft is dat al een beetje bereikt door Tower of Terror te gebruiken voor de show. Is uiteraard het handigste gebouw om die videomapping op te doen, maar ToT heeft nul de botten te maken met Star Wars. In het andere park is de link tussen het kasteel en de sprookjes veel logischer.

Los hiervan, ikzelf heb werkelijk niets met shows in een pretpark en het grote nadeel is hier weer dat er een attractie een paar uur vroeger moet sluiten, nota bene zelfs zowat de eye-catcher van het park. In het Disneyland Park ligt het hele park zowat lam in de ruime tijdspanne rond de parade en is het niet mogelijk om van de ene kant van het park naar de andere te geraken. Fantasyland sluit ook een paar uur eerder vanwege het vuurwerk. Frustraties alom. Disney in Parijs is voor mij al op een aantal vlakken een frustratiebron (er zijn Belgische pretparken die op meerdere vlakken beter scoren dan Disney) en een attractie die er vroeger voor dicht moet is er weer eentje extra. Wat mij betreft had dit allemaal niet gemoeten. Ik heb de show zelf nog niet gezien, maar één met een soortgelijke opzet in het park ernaast is wat mij betreft meer dan genoeg.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

2. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Ik ben nu ook niet de show-fanaat, maar Disney Dreams in het Disneypark vind ik nu wel echt de moeite en zeer knap gedaan! Dat Fantasyland hier nu iets vroeger voor sluit heb ik ook zo geen problemen mee, de rest van het park blijft open en meestal zijn de rijen tegen de avond (in de zomer bijna nacht) al een heel pak korter. Elke keer voor we naar Dreams gingen kijken hebben we ons bezig gehouden met Big Thunder Mountain 4 tot 5 keer opnieuw en opnieuw te doen, dus dat wil zeggen dat we toch alle grote attracties meerdere keren gedaan hebben tegen die tijd.

Het feit dat voor deze show Tower Of Terror vroeger dicht moet is inderdaad wel minder. Ikzelf ben wel nog nooit zo laat in de studios geweest. Meestal doen we die eerst 's morgens.

3. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Wat mij betreft is dat al een beetje bereikt door Tower of Terror te gebruiken voor de show. Is uiteraard het handigste gebouw om die videomapping op te doen, maar ToT heeft nul de botten te maken met Star Wars. In het andere park is de link tussen het kasteel en de sprookjes veel logischer.
    Hier stoor ik me dan weer niet aan. Dat een Star Wars show plaatsvindt op Tower of Terror gaat om een intrusie van een kwartier waarbij alle focus van iedereen in het park dan even naar de show gaat en niet naar alles erom. En daarna is alles terug zoals het was. Zolang de show bezig is vervalt het thematisch kader van Tower of Terror volledig omdat Tower of Terror er als het ware niet meer is. Bij een Darth Vader in Frontierland zie je nog steeds Big Thunder Mountain en houten dorpshuisjes met daarin een Science Fiction figuur. Dat laatste zou ik ervaren als storend maar het voorgaande niet.

Opzich al een discussie die vreemd genoeg genoeg is omdat weinigen een probleem zien in een Amerikaanse straat uit de jaren 20 die uitgeeft op een naar Europees model geïnspireerd kasteel .
    DIZNEE RULEZZZZZ!!! Schrijffouten onder voorbehoud!

4. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Citaat Origineel gepost door T-Bô Bekijk post
    Hier stoor ik me dan weer niet aan. Dat een Star Wars show plaatsvindt op Tower of Terror gaat om een intrusie van een kwartier waarbij alle focus van iedereen in het park dan even naar de show gaat en niet naar alles erom. En daarna is alles terug zoals het was. Zolang de show bezig is vervalt het thematisch kader van Tower of Terror volledig omdat Tower of Terror er als het ware niet meer is. Bij een Darth Vader in Frontierland zie je nog steeds Big Thunder Mountain en houten dorpshuisjes met daarin een Science Fiction figuur. Dat laatste zou ik ervaren als storend maar het voorgaande niet.

Opzich al een discussie die vreemd genoeg genoeg is omdat weinigen een probleem zien in een Amerikaanse straat uit de jaren 20 die uitgeeft op een naar Europees model geïnspireerd kasteel .
    Qua thema-gebieden is Disney nogal een zooitje. In Adventureland vind je ook Afrika, India, Het Caribisch gebied, Indonesië etc. terug. Toch versmelt het min of meer samen tot één geheel. Hetzelfde als het kasteel aan het einde van de mainstreet. (ik meen trouwens dat het kasteel eigenlijk by het Fantasy-Themagebied hoort en al niet meer tot de mainstreet zelf). In Tomorrowland worden nu Jules Verne en Lucasarts/star wars met elkaar gemengd. Ben nog benieuwd hoe dat gaat werken maar toch geeft dat een aardig contrast.

Wat betreft een Darth Vader in Frontierland heb ik dat nog niet gezien, maar wel een Skeleton Jack in Frontierland. Weliswaar in zijn eigen kotje, maar toch staken Kotje met karakter en al behoorlijk af tegen het thema gebied. Het is dus niet zo dat Disney dit soort contrasten schuwt. Of het werkt of niet zal ieder voor zich moeten uitmaken, blijft natuurlijk ook een stukje een kwestie van smaak.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

5. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Citaat Origineel gepost door zilli Bekijk post
    Elke keer voor we naar Dreams gingen kijken hebben we ons bezig gehouden met Big Thunder Mountain 4 tot 5 keer opnieuw en opnieuw te doen, dus dat wil zeggen dat we toch alle grote attracties meerdere keren gedaan hebben tegen die tijd.

Het feit dat voor deze show Tower Of Terror vroeger dicht moet is inderdaad wel minder. Ikzelf ben wel nog nooit zo laat in de studios geweest. Meestal doen we die eerst 's morgens.
    Het probleem gaat nu veel verder dan de attracties in Fantasyland die vroeger sluiten. Want naast dat zit je met een gesloten Space mountain, Star tours, Pirates, Casey jr, Pays des contes de fees en studio tram tour. Bovendien is het er nu over de koppen lopen (vandaag crush:120, rnrc: 90, TOT: 80, BTM: 110,..) en dan is het park maar open tot 20.30u. En als je dan nog eens attracties vroeger sluit dan moet het daar 1 grote chaos zijn. Mensen die allemaal niet snel zullen terugkomen.
    Jiepie-ja-hee, wij willen vliegen, jiepie-ja-ho, hoger en hoger!!

Bookmarks

Posting Regels