Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 21 tot 40 van 45

Onderwerp: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

1. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

En er is ook een 'achter de schermen'-video opgedoken met enkele interessante beelden van de avondshow:

| Heb jij je abonnement voor 2017 al? -> Brakesection Magazine by Pretparken.be - Nederlandstalig tijdschrift voor pretparkliefhebbers |

2. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Ik vraag me af of die avondshow een tijdelijk iets is of een voorproefje naar een permanent avondspektakel in het Studios Park (op termijn en al dan niet in Star Wars thema).
    Live faster. Live harder. Live stronger.

3. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    Ik vraag me af of die avondshow een tijdelijk iets is of een voorproefje naar een permanent avondspektakel in het Studios Park (op termijn en al dan niet in Star Wars thema).
    Ze hebben daarvoor heel wat nieuwe techniek geïnstalleerd, maar dat ziet er (voorlopig?) allemaal relatief tijdelijk uit... Het is een lastige vraag. Misschien is het een test voor de toekomst? Of misschien zullen ze die techniek later allemaal wel in minder tijdelijke infrastructuur onderbrengen...

Update: Toeval of niet; op Twitter komt net deze foto langs. Ze zijn de gebouwen waarin (een deel van de) projectoren en de showbesturing zitten aan het aankleden.

Bron: @InsideDLParis op Twitter

Dat ziet er toch iets minder tijdelijk uit dan ik dacht...
    | Heb jij je abonnement voor 2017 al? -> Brakesection Magazine by Pretparken.be - Nederlandstalig tijdschrift voor pretparkliefhebbers |

4. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Dan is het cool en geslaagd! Het Studios Park mag voor mijn part gerust een blijvend avondspektakel krijgen. Zelf vind ik het een dagvullend park als je alle attracties en shows meepikt, dus laat hier een avondshow ook maar gerust plaatsvinden

5. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Ik denk dat season of the force elk jaar gaat terug komen in jan/feb/maa maar dat ze de infrastructuur wel gaan gebruiken voor ander shows/avondspektakels. Iedereen heeft het over 25 jaar Disneyland maar de studio's zijn ook jarig hé... 15 jaar!
    Coastercount: 131

6. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

elk jaar drie maanden star wars lijkt me wel veel van het goede. Vind het ook niet zo'n sterk verhaal (al ken ik enkel de originele trilogie), maar zelfs als het een verhaal was waar ik fan van was zou ik niet elk jaar opnieuw 1/4de van het jaar geïnteresseerd zijn.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

7. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Citaat Origineel gepost door tovan Bekijk post

Bron: @InsideDLParis op Twitter

Dat ziet er toch iets minder tijdelijk uit dan ik dacht...
    Hmm ik weet niet hoor. In the end zijn dat gewoon van die tijdelijke containers op verhogen geplaatst met een gevel tegen geplakt. Nog steeds tijdelijk dus, aangezien die containers verre van ideaal zijn op langere basis.

Indien ze het permanent wouden/willen hebben waren ze toch beter af met gewoon een degelijk gebouwtje neer te zetten op die plek in plaatst van die constructie die er nu staat.
    Je vois la vie en des biscuits.

8. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Ik snap niet wat Star Wars met Tower of Terror te maken heeft en vind het dan ook bizar om Star Wars projecties op ToT te zien. Beiden zijn totaal iets anders.

Maar goed, ik snap héél véél niet bij Disney na mijn 4-daags bezoek deze week...
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

'k vermoed dat deze uitgekozen is vanwege zijn ideale ligging hiervoor. ToT is goed zichtbaar van op verschillende plekken in het studios park, kan me niet meteen een andere locatie daar bedenken waar ze zoiets kunnen toepassen met het volk wat dat gaat trekken.

Ik vind het een slimme zet om het volk beter verdeeld te krijgen. Je merkt goed dat veel mensen hun dag wel starten in de studios, maar tegen de late namiddag of avond aan naar het hoofdpark trekken om daar de parade, Dreams en andere attracties enz. mee te pikken. Een avondshow en meer entertainment kunnen ervoor zorgen dat het volk langer blijft hangen (tot sluit) en dat heeft dan weer effect op het volk in het hoofdpark wat niet ineens plots de hoogte in gaat zodra die parade van start gaat tot na Dreams.

10. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

*Spoiler*

De volledige show:

Heel knap allemaal, maar dat podium met de figuren voegt volgens mij maar heel weinig toe...

11. 13-01-2017, 08:46

Reden
    Dubbelpost

12. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Citaat Origineel gepost door tovan Bekijk post
    Heel knap allemaal, maar dat podium met de figuren voegt volgens mij maar heel weinig toe...
    Ik vind dat scherm op het podium zelf eerder storend dan een meerwaarde. Gezien het verhalend karakter van de show snap ik wel dat ze daar acteurs wilden plaatsen. Verder vind ik het ook wel knap gedaan en hebben ze inventief gebruik gemaakt van hun projectieoppervlak. Ook het lichtplan is zeer geslaagd, het vergroot de dimensies van het geheel.

13. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Zoals Crazy2girlken aangeeft is het in mijn ogen ook het enige gebouw dat zoiets toelaat. Het is ook de landmark van het park (zoals het kasteel in het gewone park). Verder staan de thema's gelukkig los van elkaar en ik hoop dat dat nog lang zo blijven mag!

14. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Citaat Origineel gepost door Crazy2girlken Bekijk post

Een avondshow en meer entertainment kunnen ervoor zorgen dat het volk langer blijft hangen (tot sluit)
    Ik stel mij nu wel de vraag hoe je daar een ganse dag gaat vullen? Zelfs als je alle attracties doet + de shows heb ik er nog nooit tot 's avonds geweest. Tenzij je nog minder kassa's opent aan de restaurants...

15. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Het gevolg van deze show is dat tower of terror meer dan 2 uur voor officiele sluitingstijd al dicht is.
    (bijvoorbeeld, nu is het 17.53u en de studios zijn open tot 20u , tower of terror is nu al gesloten).
    Jiepie-ja-hee, wij willen vliegen, jiepie-ja-ho, hoger en hoger!!

16. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Is die show dan iets meer dan video mapping op het gebouw? Zonee, snap ik niet echt waarom de attractie daarvoor zou moeten sluiten.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

17. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Is die show dan iets meer dan video mapping op het gebouw? Zonee, snap ik niet echt waarom de attractie daarvoor zou moeten sluiten.
    Er wordt ook vuurwerk vanop het gebouw afgestoken dat ook moet klaargezet worden.
    Staffmember Pretparken.be
    Volg ons op Facebook, Twitter, Instagram en Youtube - Ga supergoedkoop op uitstap dankzij de pretparkdeals op Pretparken.be!

18. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

elk jaar drie maanden star wars lijkt me wel veel van het goede. Vind het ook niet zo'n sterk verhaal (al ken ik enkel de originele trilogie), maar zelfs als het een verhaal was waar ik fan van was zou ik niet elk jaar opnieuw 1/4de van het jaar geïnteresseerd zijn.
    Er zijn genoeg star wars fans die een hekel hebben aan de manier hoe Disney de franchise in hun parken presenteert. Dan gaat het uiteraard niet over attracties als Star Tours, maar wel de shows met dansende stormtroopers en al dat soort onzin.

Hoe ze het in Parijs gaan aanpakken blijft natuurlijk nog een beetje de vraag. Ik heb de video van de avondshow nog niet gezien, maar mits goed opgezet kan dit zeker geslaagd zijn.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

19. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Ik denk dat je hier één ding vergeet: Star Wars is brandend actueel. Ieder jaar komt er een nieuwe film uit en dat zal nog wel even voortgaan (Disney moet zijn 4 miljard investering terugverdienen). Door de nieuwe verhalen/figuren laat dit eenvoudig toe om zowat ieder jaar uit te pakken met nieuwe of aangepaste shows. Zie het als Halloween in pretparken, ieder jaar min of meer hetzelfde gebeuren maar toch net dat tikje anders. Een jaarlijks Star Wars event hebben ze overigens in Walt Disney World als sinds 1997 (Star Wars Weekends) en met gewenst succes. Daarenboven mag je niet vergeten dat een gemiddeld gezin niet ieder jaar voor de poorten van Disneyland Paris staat (en al zeker niet in de winter). Laat staan dat kinderen die vandaag geen interesse hebben in Star Wars dat binnen een jaar of twee wel kunnen hebben.

Er bestaan volgens mijn weinig franchises zo tijdloos als Star Wars. Ben ik daarom aan het wachten om dit event ieder jaar opnieuw te zien? Niet echt. Maar zolang Darth Vader en kornuiten niet in Frontierland gaan rondlopen heb ik er eigenlijk weinig problemen mee.
    DIZNEE RULEZZZZZ!!! Schrijffouten onder voorbehoud!

20. Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Ik ben ondertussen al twee keer geweest en het concept is nog vrij klein. De enige grote meerwaarde tijdens deze periode is de avondshow. De eerste keer toen ik in de Studios kwam had ik bij Production Courtyard wel een goed gevoel (door de muziek van John Williams vooral) maar daarnaast is er eigenlijk vrij weinig Star Wars te bespeuren.

Zoals ik verwachtte was de Storm Troopers brigade niet zo speciaal, vooral de show op het podium is gewoon geen show. Als je staat te wachten aan het podium dan kan je bijna onmogelijk de brigade zien voorbij komen. Dan is er de Galactic Celebration, wat toch iets langer duurde dan ik verwacht had. Het enige vreemde is dat Captain Phasma, die net weggewandeld was met haar Storm Troopers (de shows zijn vlak na elkaar), opnieuw op het podium verscheen bij Kylo Ren... Nu goed, op zich was het leuk gedaan maar niets bijzonder, meer vertonen van enkele gekende personages en that's it. Daarbij had ik meteen het idee dat ik het nog eens zou terug zien 's avonds bij de show. En inderdaad, 3 van de 5 scènes waren exacte kopieën...

Wat de avondshow betreft, was ik wel onder de indruk. Zelf de niet Star Wars fans die mee waren in mijn gezelschap waren aangenaam verrast. Ze hebben heel slim gespeeld met de lasereffecten en vooral ook lichteffecten. Ook de scenes en muziek vind ik vrij goed gekozen. De personages op het podium waren voor mij inderdaad overbodig. Het maakt de show een beetje langer, maar het scherm heeft wel degelijk zijn nut. De filmfragmenten die vertoond werden, waren wel een mooie aanvulling. Zonder dat zou de show op Tower volgens mij wat leger en minder omkaderd zijn

Overdag wordt het scherm ook gebruikt om foto's die je deelt met Disneyland Parijs via bv. Instagram en de #facetheforce getoond. Je moet wel lang wachten wanneer het erop komt, want ook de showtijden worden vermeld en vooral de titel 'Season of the Force'.

De meet 'n' greet met de Storm Troopers verloopt ook anders dan alle andere. Ze kiezen zelf wie ze uit het publiek halen, dus de kans is groot dat je zelfs niet aan de beurt komt. Maar een groot gemis in het seizoen zijn meer character meets. Toen Chewbacca op het podium kwam, was er heel veel gejuich en enthousiasme, dus het trekt wel degelijk zijn publiek aan. Maar de sfeer zou veel beter kunnen. Al zijn het props of beelden die in het park verspreid zouden staan. Qua versiering is er gewoon niks dus je hebt niet echt gevoel dat het park echt in een bepaald thema staat. Het moet uiteraard niet over het volledige park maar toch op zijn minst in de zone waar het zich meest afspeelt.

Dus in het algemeen, was ik niet zo weggeblazen van het nieuwe seizoen, maar gelukkig had ik het wel verwacht. Ik ben benieuwd hoe het geëvalueerd zal worden en als ze het volgend jaar zullen doortrekken naar het gewone park in Discoveryland met alle Star Wars nieuwigheden die er nog aankomen...

Standaard Re: [2017] Season of the Force in Disneyland Parijs

Wij waren er met meerde niet Star Wars fans en die avondshow vonden we unaniem tijdverspilling voor ons. De effecten waren leuk en de projecties, maar echt overtuigen kon het ons niet.

Bookmarks

Posting Regels