Pagina 4 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 61 tot 80 van 120

Onderwerp: [Slagharen] 2017

1. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Ik bash Gerstlauer niet, ik prijs Schwarzkopf . Voor mij is Thunderloop, net als Looping Star dat was, meer dan een achtbaan. Alleen al in nostalgische waarde kan Gold Rush daar nooit aan tippen wat mij betreft, maar ook qua rit verwacht ik een typische Gerstlauerhap. Karnan nog niet gedaan, maar als ik hem of Gold Rush toch leuker zou vinden dan Thunderloop, trek ik mijn woorden graag in.

Ik spreek formuleren altijd aan met hun forumnaam omdat het mij op andere fora ergert als het niet gebeurd: dan weet ik niet tegen wie de poster eigenlijk bezig is .
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

2. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Ik heb nergens gezegd dat de baan nog 20 jaar meekan ? Het feit dat ze hem niet naar de schroothoop brengen zegt genoeg. Bovendien zijn er vergelijkbare banen jaren ouder geworden in minder zachte klimaten én in parken die niet bekend staan om hun goed onderhoud, dus ja, ik geloof dat de baan nog wel meekan.
    Beetje je zin door elkaar gemixt. Ik denk echt niet dat ze hem zomaar zouden wegdoen als het niet anders kan. Misschien kan hij nog verder maar zijn de onderhoudskosten gewoon te hoog en niet maar draagbaar. Thunder Loop zijn technische staat kent niemand en die kan best anders zijn van andere looping star modellen die wel nog draaien. Het is tevens niet de eerste van dat model die afgebroken wordt, die in BJL al veel eerder.

De ironie wilt dat ik Thunder Loop nooit heb kunnen doen omdat hij juist in storing lag (een meerdaagse) toen ik Slagharen bezocht (en het park me zo slecht bevallen is dat ik het niet waard vond er nog voor terug te keren). Looping Star in BJL wel, en ook al is dat een hele tijd geleden, en die heeft me geen gevoel gegeven dat die zo speciaal en zo goed was. Ik verkies toch wat Gerstlauers boven een looping star Schwarzkopf.
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken
    Que sera, sera. Whatever will be, will be. The heroes of Wembley

3. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Dat is jou mening dan, niet dat ik veel waarde hecht aan getuigenissen van achtbanen die iemand als kind gedaan heeft.

Looping Star (BJL) kon ook nog lang mee tijdens de afbraak. Heb eens ergens gelezen dat het park van zin was hem te reviseren en terug op te bouwen na een revisie. Blijkbaar zou het tijdens de afbraak misgelopen zijn.

4. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Dat is jou mening dan, niet dat ik veel waarde hecht aan getuigenissen van achtbanen die iemand als kind gedaan heeft.

Looping Star (BJL) kon ook nog lang mee tijdens de afbraak. Heb eens ergens gelezen dat het park van zin was hem te reviseren en terug op te bouwen na een revisie. Blijkbaar zou het tijdens de afbraak misgelopen zijn.

Ignace, als jij beter de technische staat van achtbanen kunt bepalen dan het park zelf zou je beter daar gaan solliciteren. Ik weet zeker dat je ze meteen zullen aannemen als ze horen dat je enkel door ritjes te maken de volledige technische staat van een achtbaan kan bepalen!

Btw Looping Star in BJL mocht zijn laatste seizoen maar met één trein rijden van de TUV wegens veiligheidsredenen. En een beetje logica leert toch dat als men een fout maakte bij de afbraak (dus na 23 oktober 2003) ze toch nooit Typhoon in april 2004 hadden kunnen laten opengaan. Een achtbaan bestellen/bouwen etc duurt wel wat langer, zeker één die exact op de oppervlakte van de vorige moest passen en waarvan de looping op dezelfde plaats als die van zijn voorganger moest komen te staan.

Een nostalgische bril werkt blijkbaar nogal verblindend.

5. Standaard Re: [Slagharen] 2017

De Looping Star in Bobbejaanland was geen nieuwe, die had al een kleine geschiedenis toen die in Bobbejaanland opgebouwd werd.

Nu lang kan die geschiedenis niet zijn, want dat model was in 1980 nog niet lang in productie. Maar je weet nooit hoeveel die baan toen al had afgezien.

Maar in mijn ogen in de Looping Star afgebroken met oog op verkoop van het park, om de prijs wat op te krikken met een nieuwe Typhoon op de plaats.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

6. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Citaat Origineel gepost door Phadd-F Bekijk post
    Ignace, als jij beter de technische staat van achtbanen kunt bepalen dan het park zelf zou je beter daar gaan solliciteren. Ik weet zeker dat je ze meteen zullen aannemen als ze horen dat je enkel door ritjes te maken de volledige technische staat van een achtbaan kan bepalen!

Btw Looping Star in BJL mocht zijn laatste seizoen maar met één trein rijden van de TUV wegens veiligheidsredenen. En een beetje logica leert toch dat als men een fout maakte bij de afbraak (dus na 23 oktober 2003) ze toch nooit Typhoon in april 2004 hadden kunnen laten opengaan. Een achtbaan bestellen/bouwen etc duurt wel wat langer, zeker één die exact op de oppervlakte van de vorige moest passen en waarvan de looping op dezelfde plaats als die van zijn voorganger moest komen te staan.

Een nostalgische bril werkt blijkbaar nogal verblindend.
    Ik beweer nergens de technische staat van welke attractie dan ook te kennen. De beredenering dat Thunderloop nog meekan, is puur gebaseerd op de levensduur van andere, gelijkaardige banen. Het is niet zo dat er ooit een trein is ontspoord, ik zie geen reden om aan te nemen dat de baan minder goed onderhouden werd dan een andere. Tuurlijk, hem openhouden zou bakken vol geld gekost hebben, dat is bij elke baan zo. Maar als Matterhorn Bobsleds nog altijd open is, zou Thunderloop dat ook moeten kunnen zijn.

Typhoon was al lang besteld en al bekend gemaakt voor Looping Star verdween: deze laatste zou elders in het park heropgebouwd worden (of Typhoon zou verplaatst worden, het zou niet de eerste keer zijn en de baan heeft net als LS toch geen vaste funderingen). Grappig dat je dat van de treinen aanhaald, dat zou natuurlijk best 1 van de redenen van de revisie kunnen zijn.

In welk opzicht draag ik een bril?

7. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Maar de ene gefrabiceerde Looping Star is nu eenmaal de andere niet. Net hetzelfde als bij andere producten. Het ene kan perfect heel lang meegaan terwijl de ander problemen vertoont en al na een korte periode onbruikbaar wordt.

Zou... als... veel voorwaardelijke trekjes waarvan het enorm gissen naar de waarheid is. Jouw nostalgische bril staat niet toe toe te geven dat die banen gewoon echt op konden zijn. Laat het gaan.

8. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Maar de ene gefrabiceerde Looping Star is nu eenmaal de andere niet. Net hetzelfde als bij andere producten. Het ene kan perfect heel lang meegaan terwijl de ander problemen vertoont en al na een korte periode onbruikbaar wordt.

Zou... als... veel voorwaardelijke trekjes waarvan het enorm gissen naar de waarheid is. Jouw nostalgische bril staat niet toe toe te geven dat die banen gewoon echt op konden zijn. Laat het gaan.
    Wat ik probeer duidelijkte maken is dat praktisch elke baan, die niet is doorgeroest of weggezakt of in brand gestoken (je snapt het idee wel) mits degelijk onderhoud, en van tijd tot tijd een revisie, praktisch oneindig meekan. Er zijn banen van 100 jaar oud...

Zie naar viktor's race, al is dat nu wel een drastisch voorbeeld. Maar het staaft mijn originele punt: mits het juiste onderhoud had de Thunderloop nog ouder kunnen worden. Ik heb nooit verwacht dat Slagharen daar geld en moeite in zou willen steken, want het is gewoonweg niet interessant voor hen. Met een 'nostalgische bril' hebben feiten weinig te maken: hetzelfde geld ook voor iedere Zamperla volare, die kunnen ook misschien honderd jaar worden.

Los daarvan geloof ik niet dat Schwarzkopf minderwaardige producten zou afleveren, maar dat is een andere discussie.

9. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Een park dat regelmatig vernieuwt (Liseberg, wie doet beter in Europa?) kan een antieke coaster koesteren die trouwens one-in-a-kind is. Een park met oude kermistroep (sorry dat ik hier Looopiaans klink) kan dat volgens mij beter niet wanneer de keuze zich stelt: restaureren (voor hoelang?) of nieuwbouw. Het is a.h.w. kiezen tussen enerzijds technische en marktstrategische zekerheid (publiciteit voor een nieuwe coaster) en anderzijds technische onzekerheid + marktstrategisch status quo / achteruitgang.

Off-topic: Nostalgie is een zeer boeiende emotie, die ik niemand wil onthouden. Vaak lijkt het dat vroeger alles beter was, omdat ik toen (als kind) door een meer zorgeloze bril keek, alle groter leek (ook de loopings van een coaster) en ik niet of beperkt kon vergelijken met de verre buitenwereld.

10. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Zie naar viktor's race, al is dat nu wel een drastisch voorbeeld. Maar het staaft mijn originele punt: mits het juiste onderhoud had de Thunderloop nog ouder kunnen worden.

Viktors race kreeg gewoonweg een nieuwe track, gewoonweg een nieuwe baan zetten met dezelfde layout. Dat gaat nu eenmaal niet meer bij Schwarzkopf banen of je moet het door een andere fabrikant laten doen. En nja, banen die 100 jaar oud zijn zijn woodies. Met staal ligt het toch anders, zo oude stalen banen zijn er niet en de oudsten zijn van een heel ander formaat dan een Looping Star is.

11. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Wat ik probeer duidelijkte maken is dat praktisch elke baan, die niet is doorgeroest of weggezakt of in brand gestoken (je snapt het idee wel) mits degelijk onderhoud, en van tijd tot tijd een revisie, praktisch oneindig meekan. Er zijn banen van 100 jaar oud...
    Ik denk dat dit nu juist het hele eieren eten is. Het zou me niets verbazen als de LS onder het oude management simpelweg niet de liefde heeft gekregen die hij zou moeten krijgen. Andere LS's draaien immers ook nog steeds met 2 treinen. Het feit dat deze dat niet meer mocht doet me toch vermoeden dat Slagharen het onderhoud niet zo overdreven goed gedaan heeft. Op een gegeven moment kom je dan op een punt waarop je een keuze moet gaan maken.

Wouter Dekkers is iemand die op lange termijn denkt en heel economisch te werk gaat. In die optiek kost een renovatie van de LS meer dan wat je er ooit uit gaat halen. Daarnaast blijven onderhoudskosten vrij hoog. Op korte termijn lijken dit wellicht allemaal kleine uitgaven, maar op lange termijn is dat behoorlijk duur. Een nieuwe achtbaan kost op korte termijn veel, maar zal op lange termijn veel minder kosten vanwege lagere onderhoudskosten. Daarnaast kun je er veel extra volk mee naar het park trekken waardoor de investering zich (makkelijker) terug verdient.

De baan zal verkocht zijn aan een park of exploitant met een korte termijnsvisie of eentje die de baan enkel voor op korte termijn nodig heeft verwacht ik. Alternatief bestaan er natuurlijk ook nog wel parken met een bepaalde liefde voor dergelijke banen die de investeringen voor een totale revisie nog wel willen doen, wetende dat ze het niet terug kunnen verdienen maar daarvoor wel een klassieker kunnen aanprijzen in hun assortiment. Denk bijvoorbeeld aan Blackpool waar dit met veel banen gedaan wordt. Een park van PR zal dit echter nooit kunnen veroorloven.

In het geval van Victor's race was het vooral een vergunnings-kwestie en ik denk dat het wel algemeen bekend is hoe cheap-ass de plopsagroep in veel gevallen is.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

12. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Viktors race kreeg gewoonweg een nieuwe track, gewoonweg een nieuwe baan zetten met dezelfde layout. Dat gaat nu eenmaal niet meer bij Schwarzkopf banen of je moet het door een andere fabrikant laten doen. En nja, banen die 100 jaar oud zijn zijn woodies. Met staal ligt het toch anders, zo oude stalen banen zijn er niet en de oudsten zijn van een heel ander formaat dan een Looping Star is.
    Matterhorn Bobsleds - toch geen klein baantje, jaarrond open, continu treinen over de track en dat in een aardbevingrijke staat - is de 60 al gepasseerd. Akkoord, Disney zal beter onderhoud doen dan het gemiddelde familieparkje in het noorden van Nederland, maar het kan. Je kan moeilijk zeggen dat er geen oude stalen banen zijn, want veel van de allereerste exemplaren zijn er net nog wel (monte igueldo, de rodelbaan, matterhorn) - zij vormen de norm van wat een 'oude stalen achtbaan' is.

13. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Matterhorn Bobsleds - toch geen klein baantje, jaarrond open, continu treinen over de track en dat in een aardbevingrijke staat - is de 60 al gepasseerd. Akkoord, Disney zal beter onderhoud doen dan het gemiddelde familieparkje in het noorden van Nederland, maar het kan. Je kan moeilijk zeggen dat er geen oude stalen banen zijn, want veel van de allereerste exemplaren zijn er net nog wel (monte igueldo, de rodelbaan, matterhorn) - zij vormen de norm van wat een 'oude stalen achtbaan' is.
    Beetje krom vergelijk. Zoals je zelf al aan haalt zal Disney beter onderhoud doen als Slagharen (wat volgens mij ook het hele punt van Phadd-F is). Daarnaast bestaan de "fabrikanten" van deze banen nog allemaal (bij 2 van de 3 is dat het park zelf, maargoed) waardoor onderhoud ook gemakkelijker is. Bij Schwarzkopf kun je het hooguit laten vervangen door Gerstlauer techniek en tot nu toe heb ik nog geen goed woord gehoord over de verbouwing van Turbine door Gerstlauer.

14. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    Bij Schwarzkopf kun je het hooguit laten vervangen door Gerstlauer techniek en tot nu toe heb ik nog geen goed woord gehoord over de verbouwing van Turbine door Gerstlauer.
    Wat is er mis met Psyké Underground? De uptime en capaciteit van de baan lijkt me hoger dan ze de laatste 20 jaar gehaald heeft.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

15. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Beetje krom vergelijk. Zoals je zelf al aan haalt zal Disney beter onderhoud doen als Slagharen (wat volgens mij ook het hele punt van Phadd-F is). Daarnaast bestaan de "fabrikanten" van deze banen nog allemaal (bij 2 van de 3 is dat het park zelf, maargoed) waardoor onderhoud ook gemakkelijker is. Bij Schwarzkopf kun je het hooguit laten vervangen door Gerstlauer techniek en tot nu toe heb ik nog geen goed woord gehoord over de verbouwing van Turbine door Gerstlauer.
    Ik heb nog geen slecht woord gehoord van wat gerstlauer doet aan de Schwarzkopfbanen en de bouwer van Matterhorn Bobsleds bestaat niet meer.

16. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Wat is er mis met Psyké Underground? De uptime en capaciteit van de baan lijkt me hoger dan ze de laatste 20 jaar gehaald heeft.
    Zelf nog niet gedaan (word tijd), maar ik hoor (tot nu toe) eigenlijk enkel maar geklaag dat de launch nu bar slecht is en de baan daardoor een pak saaier is geworden. Nu hou ik me er niet heel hard mee bezig, maar dat is eigenlijk zowat het enige dat tot bij mij komt.

Ik heb nog geen slecht woord gehoord van wat gerstlauer doet aan de Schwarzkopfbanen en de bouwer van Matterhorn Bobsleds bestaat niet meer.
    Bovenstaande (wat specifiek op Turbine gericht was) gezegd hebbende: Heb wel gehoord dat de treinen van Gerstlauer het weer wél goed doen op schwarzkopfbanen, maar dan zit de oude techniek er nog volledig op. Ik ken vooralsnog geen baan buiten Turbine waarbij (op de rails na) alles is vervangen door Gerstlauer. Voor zover ik begrepen heb maakt Gerstlauer ook nog de oude schwarzkopf-onderdelen voor banen die het nodig hebben. Correct me if I'm wrong (want zo enorm verdiept heb ik me er niet in).

Matterhorn Bobsleds? Arrow Dynamics, toch? Is nu weliswaar over genomen door S&S Power, maar die hebben alle expertise van Arrow mee over genomen. Het bedrijf heet anders, maar de oude arrow banen worden nog door dezelfde mensen onderhouden als voor de overname (wel, misschien niet letterlijk dezelfde mensen omdat er altijd tussen zitten die met pensioen gaan of elders gaan werken, maar de situatie is niet echt anders dan wanneer arrow nog zou bestaan, snappie?).

Edit: Dit kan zo nog wel eens een heel interessant topic worden

17. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Zelf nog niet gedaan (word tijd), maar ik hoor (tot nu toe) eigenlijk enkel maar geklaag dat de launch nu bar slecht is en de baan daardoor een pak saaier is geworden. Nu hou ik me er niet heel hard mee bezig, maar dat is eigenlijk zowat het enige dat tot bij mij komt.

Bovenstaande (wat specifiek op Turbine gericht was) gezegd hebbende: Heb wel gehoord dat de treinen van Gerstlauer het weer wél goed doen op schwarzkopfbanen, maar dan zit de oude techniek er nog volledig op. Ik ken vooralsnog geen baan buiten Turbine waarbij (op de rails na) alles is vervangen door Gerstlauer. Voor zover ik begrepen heb maakt Gerstlauer ook nog de oude schwarzkopf-onderdelen voor banen die het nodig hebben. Correct me if I'm wrong (want zo enorm verdiept heb ik me er niet in).

Matterhorn Bobsleds? Arrow Dynamics, toch? Is nu weliswaar over genomen door S&S Power, maar die hebben alle expertise van Arrow mee over genomen. Het bedrijf heet anders, maar de oude arrow banen worden nog door dezelfde mensen onderhouden als voor de overname (wel, misschien niet letterlijk dezelfde mensen omdat er altijd tussen zitten die met pensioen gaan of elders gaan werken, maar de situatie is niet echt anders dan wanneer arrow nog zou bestaan, snappie?).

Edit: Dit kan zo nog wel eens een heel interessant topic worden
    Dan is je oorspronkelijke argument dat Schwarzkopf niet meer bestaat ook verloren, want gerstlauer is voor hen wat S&S voor Arrow is .

18. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Dan is je oorspronkelijke argument dat Schwarzkopf niet meer bestaat ook verloren, want gerstlauer is voor hen wat S&S voor Arrow is .
    Ah?. ik dacht dat Gerstlauer een compleet nieuw bedrijf was dat enkel de oude hallen van Schwarzkopf gebruikt?? wel jammer dan eigenlijk dat ze totaal niets over genomen hebben van schwarzkopf. Waar je bij Arrow totaal geen verschil merkt (ook niet bij nieuwe banen die S&S nu zet, maar vroeger gemaakt werden door Arrow) zie je bij Gerstlauer eigenlijk totaal geen overeenkomsten met schwarzkopf. Zonde!

Edit: Even opgezocht, maar De relatie Gerstlauer-Schwarzkopf valt totaal niet te vergelijken met die van S&S-Arrow. Het eind resultaat gedeeltelijk.

Gerstlauer was voorheen een bedrijf dat (net zoals de meeste achtbaanbouwers) volstrekt andere technische vernuften maakte. Schwarzkopf zelf werkte vroeger samen met Intamin (vandaar dat zommige intamin-banen zo sterk op schwarzkopf lijken) en Intamin lijkt nu nog bepaalde dingen van schwarzkopf te hebben. De belangrijkste designer van Schwarzkopf is op zichzelf begonnen en is tegenwoordig een belangrijke naam en ontwerpt nog steeds banen, met name voor Intamin, maar ook voor andere bouwers. (het gaat hier natuurlijk over Werner Stengel).

Na het failissement van Schwarzkopf heeft Gerstlauer inderdaad de productiehallen over gekocht. Een groot deel van het personeel en een aantal designs zijn mee genomen - vandaar dat ze nu nog steeds de oude onderdelen kunnen en mogen produceren. Maar van wat schwarzkopf ooit was, is weinig meer over.

Waar Arrow vrijwel 1:1 is over genomen door S&S, lijkt het alsof Gerstlauer enkel de romp heeft over genomen, maar hoofd en ledematen verspreid zijn over diverse andere bedrijven (luguber vergelijk, maar past wel in het halloween sfeertje ).

Voor klein onderhoud heb je dus inderdaad gelijk. Arrow/S&S is dan hetzelfde als Schwarzkopf/Gerstlauer.. Maar als het gaat op nieuwe banen of grote wijzigingen zoals met turbine gebeurd is, is er amper nog overeenkomst (hetgeen zich vertaald in de vele krietiek die ik hoor over de verslechterde launch).

Daarbij moet ik toegeven dat het verschil in tijdperk wellicht ook enige nuance hierin kan brengen. Schwarzkopf is immers heel wat langer failliet gegaan dan Arrow. De kans is groot dat als Schwarzkopf nog zou bestaan, ze even gek LSM/LIM systemen zouden gebruiken in plaats van de vroegere lanceermethodes (vliegwiel) en de ombouw van turbine wellicht toch op dezelfde manier zouden hebben gedaan. Zelfs Intamin lijkt inmiddels over gestapt te zijn op LSM in plaats van Hydraulisch voor hun lanceringen. Het is mij onbekend of dit de keuze is van de parken of dat het hydraulisch systeem niet meer verkocht wordt, maar het is niet onmogelijk dat Intamin Launchers over 40 jaar een update krijgen naar LSM in plaats van Hydrauliek, mochten ze het hydraulisch systeem definitief vaarwel hebben gezegd. (iets waar ik trouwens niet op hoop).

19. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Ah?. ik dacht dat Gerstlauer een compleet nieuw bedrijf was dat enkel de oude hallen van Schwarzkopf gebruikt?? wel jammer dan eigenlijk dat ze totaal niets over genomen hebben van schwarzkopf. Waar je bij Arrow totaal geen verschil merkt (ook niet bij nieuwe banen die S&S nu zet, maar vroeger gemaakt werden door Arrow) zie je bij Gerstlauer eigenlijk totaal geen overeenkomsten met schwarzkopf. Zonde!

Edit: Even opgezocht, maar De relatie Gerstlauer-Schwarzkopf valt totaal niet te vergelijken met die van S&S-Arrow. Het eind resultaat gedeeltelijk.

Gerstlauer was voorheen een bedrijf dat (net zoals de meeste achtbaanbouwers) volstrekt andere technische vernuften maakte. Schwarzkopf zelf werkte vroeger samen met Intamin (vandaar dat zommige intamin-banen zo sterk op schwarzkopf lijken) en Intamin lijkt nu nog bepaalde dingen van schwarzkopf te hebben. De belangrijkste designer van Schwarzkopf is op zichzelf begonnen en is tegenwoordig een belangrijke naam en ontwerpt nog steeds banen, met name voor Intamin, maar ook voor andere bouwers. (het gaat hier natuurlijk over Werner Stengel).

Na het failissement van Schwarzkopf heeft Gerstlauer inderdaad de productiehallen over gekocht. Een groot deel van het personeel en een aantal designs zijn mee genomen - vandaar dat ze nu nog steeds de oude onderdelen kunnen en mogen produceren. Maar van wat schwarzkopf ooit was, is weinig meer over.

Waar Arrow vrijwel 1:1 is over genomen door S&S, lijkt het alsof Gerstlauer enkel de romp heeft over genomen, maar hoofd en ledematen verspreid zijn over diverse andere bedrijven (luguber vergelijk, maar past wel in het halloween sfeertje ).

Voor klein onderhoud heb je dus inderdaad gelijk. Arrow/S&S is dan hetzelfde als Schwarzkopf/Gerstlauer.. Maar als het gaat op nieuwe banen of grote wijzigingen zoals met turbine gebeurd is, is er amper nog overeenkomst (hetgeen zich vertaald in de vele krietiek die ik hoor over de verslechterde launch).

S&S bouwde al attracties voor Arrow, dat gerstlauer eerst andere dingen maakte is niet relevant: integendeel, bijna alles wat zei weten is gebouwd op de fundamenten van Schwarzkopf, en je ziet veel meer van Schwarzkopf in hun werk terug dan dat je iets van Arrow ziet in wat S&S maakt... Buiten de 2 4D coasters is dat bij S&S niets. Beiden onderhouden ze de attracties van hun 'moederbedrijf'.

Stengel is al lang voor het faillisement van Schwarzkopf op zijn eentje beginnen werken, of toch voor andere bedrijven. Hij is geen onderdeel van de firma, gewoon een ingenieur waarop Scharzkopf, net als vele andere fabrikanten tegelijktijdig en later gebruik van hebben gemaakt...

20. 12-10-2016, 17:06

Reden
    Gebruik het uitroeptekentje indien extra moderatie gevraagd!

21. Standaard Re: [Slagharen] 2017

De first drop is niet meer...

Bron: https://www.facebook.com/slagharenparkfans/

Bookmarks

Posting Regels