Pagina 3 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 41 tot 60 van 103

Onderwerp: [Slagharen] 2017

1. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    ...maar ach, wat stelt een half uurtje wachten nu voor?
    Hangt ervan af of er veel decoratie in de wachrij is. Mogen we een soft-opening verwachten in 2017 of meteen all-the-way?

2. Standaard Re: [Slagharen] 2017

En we hebben zelf nog even een nieuwsbericht aangemaakt n.a.v. de persvoorstelling: klik hier!
    Algemeen verantwoordelijke Pretparken.be

3. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Ik had niet meer verwacht van Slagharen en ben ook niet teleurgesteld. Dat het een waardige opvolger word van Thunderloop kan ik niet geloven.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

4. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post
    Hangt ervan af of er veel decoratie in de wachrij is. Mogen we een soft-opening verwachten in 2017 of meteen all-the-way?
    In hun nieuwsbrief: "In het voorjaar van 2017 opent Attractie- & Vakantiepark Slagharen de eerste triple launch achtbaan van Nederland: Gold Rush. Deze nieuwe achtbaan brengt bezoekers van 0 naar 90 kilometer per uur in drie lanceringen en gaat twee keer over de kop. Gold Rush is de vervanger van de iconische achtbaan Thunder Loop die begin oktober uit het park verdwijnt."
    Gaat toch vlug open.

5. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Ik heb het niet helemaal voor die triple launches (ben niet echt weg van Pulsar of Sky Scream), en had dan ook liever een gewone launched coaster zien komen. Maar, voor een park als Slagharen, is dit op zich wel een mooie toevoeging.
    Hotelovernachting Hassloch: €40. Inkom Holiday Park: €23. De first drop van Expedition GeForce backseat: onbetaalbaar!

6. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Ik ben wel enthousiast over deze baan. Het is een redelijk uniek concept en de achtbaan krijgt een leuk thema opgeplakt. Looping Star een klassieker of niet, ik kies voor Gold Rush .

7. Standaard Re: [Slagharen] 2017

De looping star wordt trouwens niet verschroot. Die gaat naar een opslag in schotland toe. Wat daar de bedoeling er van is, is nog maar de vraag. Het zou wel tof zijn als hij in opslag gaat om volledig gereviseerd te worden, maar de kans bestaat natuurlijk dat we hem nooit meer terug gaan zien.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

Standaard Re: [Slagharen] 2017

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    De looping star wordt trouwens niet verschroot. Die gaat naar een opslag in schotland toe. Wat daar de bedoeling er van is, is nog maar de vraag. Het zou wel tof zijn als hij in opslag gaat om volledig gereviseerd te worden, maar de kans bestaat natuurlijk dat we hem nooit meer terug gaan zien.
    Werd er eerst niet gezegd dat stukken van de baan als thema gingen dienen?

9. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Ik ben best benieuwd hiernaartoe. Sky Scream heb ik vorige week kunnen doen, en ik vond die triple launch best leuk, vooral de tweede launch en dat je dan even boven blijft hangen bouwt toch wel wat spanning op. Ik denk ook dat het een waardige opvolger zal zijn voor Looping Star.

Daarnaast gaat het park ook verder met de opknapbeurt in de zin van een nieuwe hoofdingang die ook volgend jaar afgerond moet zijn. Bedoeling is dan om de twee bezoekersstromen (attractiepark en vakantiepark) beter van elkaar te scheiden. Daarnaast wil men ook een andere toegangscontrole hanteren door gebruik te maken van draaihekjes.

Wouter is toch goed bezig daar als je het mij vraagt. Waarom krijgt BBJ nooit dergelijke plannen uitgevoerd? Want ik denk toch niet dat je Wouter Dekkers moet heten om zoveel samen te verwezenlijken?
    Live faster. Live harder. Live stronger.

10. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Slagharen toont ontwerp van achtbaantrein Gold Rush

Attractiepark Slagharen presenteert een eerste ontwerp van de trein van de nieuwe lanceerachtbaan Gold Rush. Het karretje is vormgegeven als een soort ouderwetse koets uit het Wilde Westen, met wielen aan de zijkant en een lamp op het front.

Uiteindelijk komen er vijf rijen met vier stoelen. Passagiers zitten niet vast met een schouderbeugel, maar met een heupbeugel.

"Het is work in progress", licht Slagharen-directeur Wouter Dekkers toe in gesprek met Looopings. "We moeten het ontwerp nog afstemmen met de leverancier." Gold Rush wordt gebouwd door de Duitse fabrikant Gerstlauer.

De triple-launch coaster, die komend voorjaar de ouderwetse Looping Star vervangt, wordt 31 meter hoog. Inzittenden worden drie keer gelanceerd met een topsnelheid van 90 kilometer per uur. Daarna volgen twee inversies.

Bron: http://www.looopings.nl/

11. Standaard Re: [Slagharen] 2017

De "Looping" Star is niet meer:

Bron: https://www.facebook.com/slagharenparkfans

12. Standaard Re: [Slagharen] 2017

'Hier werken we aan de toekomst'... Ik wil naar het verleden .

13. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    'Hier werken we aan de toekomst'... Ik wil naar het verleden .
    Sedert Wouter het roer overgenomen heeft, heeft het park juist opnieuw een toekomst...

De afbraak zal nu wel snel gaan:

Bron: https://www.facebook.com/slagharenparkfans/

14. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Wouter, ben ik allesbehalve fan van. Heeft in Slagharen nog niets verwezenlijkt dat ik positief vind (sloop thunderloop en zwembad vol kinderziektes die er nog steeds niet uit zijn). In nog zijn er 1 of 2 leuke attracties bijgekomen, maar voorts enkel prul en achterstallig onderhoud. Misschien laat PR niet meer toe, maar dat betekend nog niet dat iedereen Dekkers geweldig moet vinden.

15. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Hangt ervan af met wie je Wouter vergelijkt. Z'n voorgangster in Sl. had meer oog voor eenheid en thematisering, weliswaar onder de noemer 'roest en kermistroep'. Voor de komst van Wouter was Sl. een camping met toevallig daaromheen wat vervallen attracties en een weiland met pony's.

Aqua Mex. beviel me best en heeft tenminste een buitendeel (quod non in Aqualibi of Tikibad, jammer). Looping S. had al 20 jaar geleden vervangen moeten worden. Ongetwijfeld gaan vastgeroeste nostalgici Wouter deze doortastendheid verwijten.

Anderzijds, wat Wouter achterliet in MPG vult geen adelbrieven. Al weten we niet in hoeverre Wouter betrokken was bij de komst van de Star Trek coaster. Zo'n attractie plan je toch op meerdere jaren.

En kan je het mij kwalijk nemen dat ik liever een halve Wouter heb dan een hele Kleverige Ronald?

16. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post
    Hangt ervan af met wie je Wouter vergelijkt. Z'n voorgangster in Sl. had meer oog voor eenheid en thematisering, weliswaar onder de noemer 'roest en kermistroep'. Voor de komst van Wouter was Sl. een camping met toevallig daaromheen wat vervallen attracties en een weiland met pony's.

Aqua Mex. beviel me best en heeft tenminste een buitendeel (quod non in Aqualibi of Tikibad, jammer). Looping S. had al 20 jaar geleden vervangen moeten worden. Ongetwijfeld gaan vastgeroeste nostalgici Wouter deze doortastendheid verwijten.

Anderzijds, wat Wouter achterliet in MPG vult geen adelbrieven. Al weten we niet in hoeverre Wouter betrokken was bij de komst van de Star Trek coaster. Zo'n attractie plan je toch op meerdere jaren.

En kan je het mij kwalijk nemen dat ik liever een halve Wouter heb dan een hele Kleverige Ronald?
    Waarom zou een baan die nu nog jaren meekan, en die garantie een minderwaardige opvolger krijgt 20 jaar geleden al gesloopt moeten zijn?

17. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Omdat de Looping Star het wel erg vaak liet afweten omwille van een voor de hand liggende reden (ouderdom). En het park staat vol met oude attracties. Leuk voor sommige nostalgici maar daar trek je geen (nieuw) volk mee, op < 100 km van Walibi Holland en met een Europees top-park in het zuiden van datzelfde land. Stilstaan = achteruitgaan.

Looping Star mag dan een (bijna) uitgestorven soort coaster zijn, het is geen unicum zoals de Lisebergbanan.

Waarom zou die Gerstlauncher slechter zijn dan de Looping Star?

Maar goed, dat is mijn mening. Afgelopen zomer kon ik gratis binnen (BJL abo) maar heb feestelijk bedankt. Volgend jaar ga ik - door die nieuwe coaster - mogelijk wel naar Slagharen, ook al moet ik dan entrée betalen. Als zelfs een krent als ik dit in gedachten heb ...

18. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Een baan die nu nog 20 jaar meekan, heb jij dan als mechanicus Looping Star dan geïnspecteerd en kunnen concluderen dat die niet op is?! Die baan is al serieus op leeftijd en ik kan best begrijpen dat zijn tijd gekomen was. Hoe jammer dat dat ook is.
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

19. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Citaat Origineel gepost door Phadd-F Bekijk post
    Een baan die nu nog 20 jaar meekan, heb jij dan als mechanicus Looping Star dan geïnspecteerd en kunnen concluderen dat die niet op is?! Die baan is al serieus op leeftijd en ik kan best begrijpen dat zijn tijd gekomen was. Hoe jammer dat dat ook is.
    Ik heb nergens gezegd dat de baan nog 20 jaar meekan ? Het feit dat ze hem niet naar de schroothoop brengen zegt genoeg. Bovendien zijn er vergelijkbare banen jaren ouder geworden in minder zachte klimaten én in parken die niet bekend staan om hun goed onderhoud, dus ja, ik geloof dat de baan nog wel meekan.

@Earlyspencer: ik heb nog nooit een gerstlauer gedaan die half zo goed was als thunderloop. Novgorod misschien wel, maar voornamelijk dankzij het thema dan.

20. Standaard Re: [Slagharen] 2017

@Earlyspencer
    Zeg maar Ben(jamin)

Ik heb nog nooit een gerstlauer gedaan die half zo goed was als thunderloop. Novgorod misschien wel, maar voornamelijk dankzij het thema dan.
    Kärnan al gedaan? Zelfs zonder theming een topper en best wel soepel. Mooi uitzicht ook over de Oostzee. Novgorod begint goed, maar halverwege hebben ze er jammerlijk een Eurofighter van gemaakt, zie ook Smiler.

Ik wil deze kleine discussie niet op de spits drijven, maar van alle forumleden heb ik wellicht van jou al het meest opgestoken (dank, trouwens). Dat eenrichtings-bashen van Gerstlauer had ik dan ook niet van jou verwacht, daarvoor lees ik wel de Looopings-commentaren.

Ik probeer coasters niet te beoordelen / be-voor-oordelen op basis van de constructeur. Geen enkele B&M heeft me teleurgesteld, maar slecht een viertal (Superman, Shambhala, Katun en Monster) heeft me van m'n sokken geblazen. Ik ga die Zwitsers daarom noch de hemel in prijzen (zie Looopings, bis), noch afkraken. Mijn actieradius beperkt zich voorlopig trouwens maar tot (West-)Europa.

Treinen vind ik leuker dan aparte karren. De kleinere kans op frontseat wordt gecompenseerd door de mogelijkheid tot meer airtime bij backseat. Ik veronderstel dat de 'vijf rijen' van de karretjes op Goldrush uit aan elkaar hangende wagentjes bestaat (zoals Smiler met z'n 4 rijen). Treintje rijden op een soort Karacho lijkt me toch iets om naar uit te kijken. BTW: minder theming dan de Looping Star is ook niet mogelijk, dus vergeef me mijn enthousiasme.

Bookmarks

Posting Regels