Pagina 2 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 21 tot 40 van 103

Onderwerp: [Slagharen] 2017

1. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Vekoma? Aan het hoofdkwartier stond een nieuwe testopstelling van proto type, wie weet ....

2. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Citaat Origineel gepost door zomerfun Bekijk post
    Vekoma? Aan het hoofdkwartier stond een nieuwe testopstelling van proto type, wie weet ....
    Het type dat ze daar aan het zetten zijn, lijkt hun nieuwe model te worden waarvan tot nu toe enkel een exemplaar in Polen bevestigd is. Ik denk niet dat ze zo een baan zo snel kunnen zetten, want de periode die ze hebben lijkt toch wel aan de krappe kant.. Goed: Vroeger was dat ruimschoots voldoende, maar blijkbaar hebben parken tegenwoordig meer tijd nodig om zoiets te zetten.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

3. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Volgens Looopie-de-Poepie wordt het een Gerstlauer. Typisch dat ze in hun artikel enkel de matige Gerstl. coasters in en nabij NL en BE vermelden.

Mag ik ook even voorbarig zijn: Karacho-kloon zou al mooi zijn, al zie ik weinig thematische raakvlakken tussen launch en Western. We kunnen met een PR-budget enkel dromen van wat in Hansa Park of Alton Towers staat. Nog steeds in droom-modus: eigenlijk zou - gelet op de grootte van het oppervlak en het thema - een woodie niet misstaan.

Standaard Re: [Slagharen] 2017

Foto boven artikel is dan weer Karacho

5. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post

Mag ik ook even voorbarig zijn: Karacho-kloon zou al mooi zijn, al zie ik weinig thematische raakvlakken tussen launch en Western. We kunnen met een PR-budget enkel dromen van wat in Hansa Park of Alton Towers staat. Nog steeds in droom-modus: eigenlijk zou - gelet op de grootte van het oppervlak en het thema - een woodie niet misstaan.
    Silver Dollar City heeft over het hele park een western theming en toch een hele toffe launch coaster staan. Toegegeven dat een groot deel van het park een héél ander karakter heeft dan slagharen, maar de theming van "Powder Keg" zou prima in Slagharen passen. Ik verwacht echter vooralsnog niet dat het daadwerkelijk een launch-coaster gaat worden. Het zou slagharen sieren als ze lifthill en loop op de plaats houden waar deze nu staan (maar dan groter zoals beloofd) en de rest van de baan wel anders doen.

6. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Dollywood heeft ook een western-thema en heeft ondertussen al 2 launch coasters. Big Grizzly nog iets in Disney Hong Kong heeft ook een lancering en een westernthema. Niet dat dat eigenlijk terzake doet: Slagharen staat allesbehalve bekend om zijn geniale thematisatie, al kan je perfect een launch geloofwaardig in een westernthema steken.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

7. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Het zou hen inderdaad sieren als het geen launchcoaster werd, maar een achtbaan met een klassieke lifthill. Het lijkt mij echter geen waarschijnlijk scenario. Gold rush heeft al launch-potentieel in de naam zitten: dus ik ga uit van een Gerstlauer launch. Idealiter heeft dat ding een ferme herhalingswaarde, dat vult mooi aan op de verzameling gekke plezante oude attractietypes die het park heeft.

De vorige keer dat Gerstlauer een loopingstar verving met respect voor de originele looping was dat resultaat overigens toch niet zo denderend. Ik denk dat het beter is dat ze gewoon die looping ergens in het park neerzetten.
    '''''''

ik denk maar luidop he, Launch --> kogel die uit een revolver vertrekt, iets wat cowboys altijd bij zich dragen.

9. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Ik ben blij met Gertstlauer, ze kunnen goede launches bouwen en hun layouts zijn zeker wel origineel.
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

10. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Citaat Origineel gepost door bobby turbo Bekijk post
    ik denk maar luidop he, Launch --> kogel die uit een revolver vertrekt, iets wat cowboys altijd bij zich dragen.
    Ah, den Bobby zit bij de NRA! Nee serieus, da's zeker niet krom gedacht, al zal jouw idee bij kniesoren zeker pacifistische tegenargumenten uitlokken.

Voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen een goede launch (Karacho volstaat), maar denk bij launches toch eerst aan ruimtevaart, raceauto's of vliegtuigen. Dat ik nog nooit van 'Silver Dollar City' had gehoord, bewijst dat ik in deze niet meer ben dan 3/4 leek.

Voor de landmeters hier: hoeveel oppervlak beslaat Karacho en hoeveel de Looping Star?

11. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post
    Ah, den Bobby zit bij de NRA! Nee serieus, da's zeker niet krom gedacht, al zal jouw idee bij kniesoren zeker pacifistische tegenargumenten uitlokken.

Voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen een goede launch (Karacho volstaat), maar denk bij launches toch eerst aan ruimtevaart, raceauto's of vliegtuigen. Dat ik nog nooit van 'Silver Dollar City' had gehoord, bewijst dat ik in deze niet meer ben dan 3/4 leek.

Voor de landmeters hier: hoeveel oppervlak beslaat Karacho en hoeveel de Looping Star?
    thunderloop heeft een oppervlakte van 77 op 31.5 meter, Karacho is ruwweg 140 op 40 meter. Ik verwacht zeker en vast een custom baan in Slagharen trouwens.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    thunderloop heeft een oppervlakte van 77 op 31.5 meter, Karacho is ruwweg 140 op 40 meter. Ik verwacht zeker en vast een custom baan in Slagharen trouwens.
    hij zal er tussenin vallen, want hij werd groter dan looping star, maar karacho past er niet

13. Standaard Re: [Slagharen] 2017

En nog voor het bekend is op de persconferentie:

https://www.youtube.com/watch?v=WKzd5Vyo9NU

Ziet er wel leuk uit, alleen jammer dat tegenwoordig hip is een lancering in 3(?) keer lijkt te doen.
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

14. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Toen ik hoorde 'triple launch' was ik wel enorm enthousiast. Maar bij het zien van de video is het toch minder dan gehoopt imo. Nuja, goede vervanger uiteraard en zal zeker en vast een mooi baantje zijn. Beetje misleidend wel, die 'tripple launch'.
    Je vois la vie en des biscuits.

15. Standaard Re: [Slagharen] 2017

ik weet niet goed hoeveel volk daar gemiddeld rondloopt, maar zal de capaciteit hiervan niet te laag liggen?

Citaat Origineel gepost door Xarbero Bekijk post
    ik weet niet goed hoeveel volk daar gemiddeld rondloopt, maar zal de capaciteit hiervan niet te laag liggen?
    Volgens mij zal die ongeveer te vergelijken vallen met de vorige

17. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Citaat Origineel gepost door bobby turbo Bekijk post
    Volgens mij zal die ongeveer te vergelijken vallen met de vorige
    Jop, alleen gaat die nieuwe baan uiteraard meer volk trekken de eerste maanden/jaren. Dus het gaat wel lange wachttijden opleveren.
    Je vois la vie en des biscuits.

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Jop, alleen gaat die nieuwe baan uiteraard meer volk trekken de eerste maanden/jaren. Dus het gaat wel lange wachttijden opleveren.
    Dat is ongetwijfeld een waarheid als een koe.

19. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Bij triple launch had ik mij ook iets groter voorgesteld. Nu is het eigenlijk gewoon een launch die niet krachtig genoeg is om in 1 keer rond te gaan.

20. Standaard Re: [Slagharen] 2017

Voor een échte triple launch coaster is het park te klein. Ik zou ook niet weten of er buiten Cheetah Hunt zoiets bestaat (al zal die nieuwe baan in Ferrari World vele launches krijgen). Persoonlijk ben ik positief over de baan. Voor de normale bezoeker komt de lat toch ietsje hoger te liggen dan bij de LS, maar de baan past prima in het park en zijn doelgroep.

Capaciteit maak ik me niet druk om. Bij LS kon je altijd direct instappen en met die tergend trage lifthill lag de capaciteit daar ook bedroevend laag. Hier zal in het begin wellicht een wachtrij komen, maar ach, wat stelt een half uurtje wachten nu voor?

Bookmarks

Posting Regels