Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 34

Onderwerp: Comics Station Antwerpen

Hybrid View

Vorige Post Vorige Post   Volgende Post Volgende Post
  1. Standaard Comics Station Antwerpen

Comics Station Antwerp wordt een nieuw indoor thema- en belevingspark in het Centraal Station van Antwerpen. Het park wil een unieke belevenis bieden aan de hele familie: ouders, grootouders, kinderen en tieners... iedereen vindt zijn gading in de vele attracties, installaties en allerlei moderne en klassieke interactieve elementen die een (strip)verhaal tot leven brengen.

Zones
    Het park is ingedeeld in 6 zones. Elke zone is voorbehouden aan een van onze 6 stripfiguren (Lucky Luke, De Kiekeboes, Jommeke, Suske en Wiske, Urbanus en De Smurfen) en neemt je mee in de specifieke leefwereld van die figuur. Daarenboven komt er een leeshoek, een creatieve corner, een theater en bioscoopzaal en... een geheime zevende zone.
    Zo is er genoeg te beleven voor uren plezier, voor de hele familie.

Comics Soon
    Vanaf Pasen 2017 is Comics Station Antwerp open voor het grote publiek tijdens het weekend, op woensdagmiddag en op alle feest- en vakantiedagen in België en Nederland.

http://www.comicsstation.be
    http://stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Smurfen
    Bijgesloten Thumbnails Bijgesloten Thumbnails Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  5ef564_72f1f15d54264194902deba61e51f18c.jpg
Bekeken: 1433
Grootte:  79.1 KB   Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  5ef564_548926ff48e44c8f830ee300443f9d4b.jpg
Bekeken: 1334
Grootte:  94.3 KB  

2. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Vandaag eens een kijkje gaan nemen op de werf en daar is wel wat plaats hoor, amai! Ze hebben in de hoogte plaats van maar liefst 6 etages!

Eerste steenlegging:

http://pretparken.be/article/1583/
    Staffmember Pretparken.be
    Volg ons op Facebook, Twitter, Instagram en Youtube - Ga supergoedkoop op uitstap dankzij de pretparkdeals op Pretparken.be!

3. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Om het met de woorden van de gemiddelde Looopings reactie te zeggen: "Yumble 2.0"
    Wat gaat er nu precies komen? Ik geloof dat ik toch niet helemaal mee ben met het concept.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience, that's important!

4. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Ik vind het zeer vaag allemaal... Een indoorpark kan dit toch niet echt worden? Volgens mij wordt het een soort Technopolis of Earth Explorer van de strips... Een doe-museum met enkele kleinere attracties?

5. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    Een doe-museum met enkele kleinere attracties?
    Je slaat de nagel op de kop!
    Volg ons op Facebook, Twitter, Instagram en Youtube - Ga supergoedkoop op uitstap dankzij de pretparkdeals op Pretparken.be!

6. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Geen idee of dit kan/zal aanslagen. Earth Explorer is ook gigantisch gefaald, al is dat een ander thema uiteraard. Vraag mij af hoe het zal lopen. Stripboeken hebben mij altijd geïmponeerd, hopelijk zijn er voldoende mensen hiermee te prikkelen...
    Life is like a Rollercoaster...

7. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

De locatie lijkt me echter wel goedgekozen voor dergelijk idee. Het geeft in ieder geval wel al meer slaagkansen dan dat het ergens in een uithoek van een stad zou liggen. Of het effectief gaat slagen...

Wist niet dat er daar nog plek voor was ook in Antwerpen Centraal? Nuja, ik ken het station ook maar van een paar keer per jaar te bezoeken, dus zo uitgebreid is men kennis niet. Heb gewoon geen flauw idee waar ze dat aan het zetten zijn...
    Je vois la vie en des biscuits.

8. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    De locatie lijkt me echter wel goedgekozen voor dergelijk idee. Het geeft in ieder geval wel al meer slaagkansen dan dat het ergens in een uithoek van een stad zou liggen. Of het effectief gaat slagen...

Wist niet dat er daar nog plek voor was ook in Antwerpen Centraal? Nuja, ik ken het station ook maar van een paar keer per jaar te bezoeken, dus zo uitgebreid is men kennis niet. Heb gewoon geen flauw idee waar ze dat aan het zetten zijn...
    Plaats genoeg, aan de oostzijde van het station (waar de treinen het station richting berchem verlaten) is er een gigantische trappenhal met veel open, verspilde ruimte. Deze word gebruikt in comic station. Dan zijn er nog exporuimten over verschillende verdiepingen heen. Hoe groot die zijn weet ik niet, maar het betreft de ruimtes waar enkele jaren geleden de dino-expo was.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

9. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Plaats genoeg, aan de oostzijde van het station (waar de treinen het station richting berchem verlaten) is er een gigantische trappenhal met veel open, verspilde ruimte. Deze word gebruikt in comic station. Dan zijn er nog exporuimten over verschillende verdiepingen heen. Hoe groot die zijn weet ik niet, maar het betreft de ruimtes waar enkele jaren geleden de dino-expo was.
    Oh, nog nooit bij die trappenhal geweest dan, wist niet eens dat er daar dino-exposities waren. (waren die succesvol eigenlijk?) (Mijn beeld van dat station is blijkbaar enorm simplistisch...)

10. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Oh, nog nooit bij die trappenhal geweest dan, wist niet eens dat er daar dino-exposities waren. (waren die succesvol eigenlijk?) (Mijn beeld van dat station is blijkbaar enorm simplistisch...)
    Nee, niemand komt in die trappenhal zover ik weet; het is écht een nutteloos stukje station, zover ik weet enkel handig om te gebruiken voor die exposities. het licht ver van alle (geopende) winkels, nog een heel stuk verder dan de grote zaal waar de treinen stoppen eigenlijk.

Of de dino-expo's succesvol waren: Ik ken geen cijfers, maar die draaide hetzelfde jaar als de verbouwingen van Opera/recent na het openen van het Plopsa Theater, waardoor de Samson en Gertshows naar de Panne verhuisden. De Dino-expo was succesvol genoeg om dat verlies grotendeels te compenseren in de horeca van de stationsomgeving. Wetende dat zo'n Samson en Gert-show écht wel massabijeenkomsten betekenen in fastfoodrestaurants, wil dat toch iets zeggen. maw: Ja, ik denk dat die expo wel redelijk succesvol was.

11. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Nee, niemand komt in die trappenhal zover ik weet; het is écht een nutteloos stukje station, zover ik weet enkel handig om te gebruiken voor die exposities. het licht ver van alle (geopende) winkels, nog een heel stuk verder dan de grote zaal waar de treinen stoppen eigenlijk.

Of de dino-expo's succesvol waren: Ik ken geen cijfers, maar die draaide hetzelfde jaar als de verbouwingen van Opera/recent na het openen van het Plopsa Theater, waardoor de Samson en Gertshows naar de Panne verhuisden. De Dino-expo was succesvol genoeg om dat verlies grotendeels te compenseren in de horeca van de stationsomgeving. Wetende dat zo'n Samson en Gert-show écht wel massabijeenkomsten betekenen in fastfoodrestaurants, wil dat toch iets zeggen. maw: Ja, ik denk dat die expo wel redelijk succesvol was.
    Aha, dacht dat het aan mijn slecht vermogen lag om me te oriënteren in dat station. (Hoeveel keer ik daar al ben verdwaald gelopen om een spoor te vinden...)

Hmm, bedenk me nu net ook dat dit 'park' of hoe je het ook noemen mag, wel mooi te combineren valt met de dierentuin uiteindelijk. (Door de S&G-show aan te halen had ik even een flashback.)

12. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Nog enkele tekeningen.

Bijgesloten Thumbnails Bijgesloten Thumbnails Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  Com!cs-Station-1.jpg
Bekeken: 1079
Grootte:  50.0 KB   Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  Com!cs-Station-2.jpg
Bekeken: 1073
Grootte:  55.4 KB   Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  Com!cs-Station-3.jpg
Bekeken: 1071
Grootte:  51.9 KB  

13. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Earth Explorer lag ook heel afgelegen, in enerzijds uithoek van het land en anderzijds in uithoek van de stad. Comic Station ligt heel centraal in het station en maakt ook gebruik van een echt Belgisch kenmerk: de strips!
    Op de tekeningen vind ik het nog steeds erg vaag, maar we zullen het binnenkort wel verder vernemen zeker?

14. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Je had er ook nog de Kampioenenexpo met decors van de tv-serie

15. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Ah, nu kan ik mij ook oriënteren waar het ligt. Onlangs eens in een kantoorgebouw moeten zijn dat aan die uitgang van het station ligt. Is eigenlijk nog redelijk ver van het hoofdgebouw. Maar ik verwacht hier ook enkel een soort interactief museum

16. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Pretparken.be ging vandaag naar de bouwwerf tijdens de Open Wervendag 2016 en bracht een promovideo, nieuwtjes en bouwfoto's mee. Hieronder alvast de video, de foto's kunnen jullie terugvinden in ons geüpdate artikel. Er komen 60 attracties en activiteiten, waaronder een bioscoop (bevestigd), schietsimulator (onbevestigd) en vrijevaltoren (half bevestigd), verduidelijking in het artikel.

17. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Lijkt mij dan toch groter dan eerst gedacht, zeker wanneer ze spreken van 60 attracties/activiteiten en gemiddelde bezoekduur van 4 uur. Hopelijk snel meer informatie!
    Live faster. Live harder. Live stronger.

18. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Binnen 74 dagen is het eindelijk zo ver en moet Comics Station openen. De bouw is er goed op vooruit gegaan, maar er is nog veel werk aan de winkel. Situatie afgelopen donderdag:

Op de site staat ook te lezen dat ze testers zoeken, voor verf (?), patiserie (??) en interessanter: VR. Het nieuwe park lijkt in deze trend mee te gaan, best begrijpelijk aangezien de beperkte plaats. Zo kunnen ze toch interessante dingen doen op een kleine ruimte.

19. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Iemand een idee van welke attracties er nu effectief komen? Van hun website word je ook niet veel wijzer.

20. Standaard Re: Comic Station Antwerpen

Citaat Origineel gepost door dusk Bekijk post
    Iemand een idee van welke attracties er nu effectief komen? Van hun website word je ook niet veel wijzer.
    Niet echt, wel zijn op de concept-art duidelijk een soort shooterattractie en een funhouse te zien.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Regels