Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 41

Onderwerp: Favoriete achtbanen per constructeur

1. Standaard Favoriete achtbanen per constructeur

Simpel topicje: lijst eens alle constructeurs op waar je meerdere coasters van hebt bereden (mocht het er maar één zijn heeft het geen nut) en vermeld erbij welke coaster daarvan je de beste vond. Een top 3 mag uiteraard ook, voor degenen die er iets meer werk in willen steken. Ben eens benieuwd naar wat anderen zeggen!
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

2. Standaard Re: Favoriete achtbanen per constructeur

Mack rides
    Blue Fire

Intamin AG
    Expedition GeForce

B&M
    Monster

Vekoma
    colorado Adventure

Gerstlauer
    Fluch Von Novgorod

Zierer
    Polar X-plorer

Maurer Söhne
    Formule X

Schwarzkopf
    Olympia Looping

EOS Rides
    Disco Twister

Zamperla
    Pindsvinet

Soquet
    King

S&S Arrow
    Falken

GCI
    Troy

CCA
    Pegasus

Heeghe
    ALLE butterflys!

PAX
    Wild Train - Parc Saint Paul

WGH Transportation
    Dragon

Pinfari
    Orkans Oje

Voor constructeurs met enkel dezelfde layouts of kleine coasters zoals bv Reverchon en de meeste italiaanse bedrijfjes leek het me de inspanning niet waard een goeie eruit te zoeken. Ohja, voor de liefhebbers:

Wiegand
    trapper Slider

Standaard Re: Favoriete achtbanen per constructeur

- Mack rides
    Blue Fire

- Intamin AG

Expedition GeForce

- B&M

Monster

- Vekoma

colorado Adventure

- Gerstlauer

Fluch Von Novgorod

- Zierer

Hurucan

- Maurer Söhne

Dragon’s Fury

- Schwarzkopf

Nessie super rollercoaster

- Zamperla

Kiddi Koasta

- Soquet

Tokyo Express

- S&S World wide

Timber Drop

- GCI

Troy

- PAX

Wild Train - Parc Saint Paul

- WGH Transportation

Dragon

- Pinfari

Mighty Mini Mega

- Arrow Dynamics

Vampire

4. Standaard Re: Favoriete achtbanen per constructeur

Intamin: Millennium Force
    B&M: Riddler's Revenge
    Schwarzkopf: Olympia looping
    Vekoma: Stuntfall
    Gerstlauer: Fluch von Novgorod
    Arrow: X2

GCI: El toro
    CCI: Cyclops
    Gravity Group: The Voyage
    S&S: HellCat
    Intamin: El Toro
    Hotelovernachting Hassloch: €40. Inkom Holiday Park: €23. De first drop van Expedition GeForce backseat: onbetaalbaar!

CCA
    Pegasus
    Is die dan niet van Intamin, zoals op RCDB staat?

6. Standaard Re: Favoriete achtbanen per constructeur

Citaat Origineel gepost door bobby turbo Bekijk post
    Is die dan niet van Intamin, zoals op RCDB staat?
    Bizar, daar heeft altijd iets anders gestaan. Als ik het mij goed herinner zijn enkel de treinen van Intamin, de Layout van Dinn en het materiaal van CCA ofzo.

Citaat Origineel gepost door ignace Bekijk post
    Bizar, daar heeft altijd iets anders gestaan. Als ik het mij goed herinner zijn enkel de treinen van Intamin, de Layout van Dinn en het materiaal van CCA ofzo.
    Ik weet het ook niet, daarom vroeg ik het je, ik heb hem jammer genoeg, zelfs nooit gedaan.

Nu staat er in ieder geval op RCDb:

Make / Model: Intamin AG / Other / Wooden Coaster
    Builder: Dinn Corporation
    Designer: Curtis D. Summers

8. Standaard Re: Favoriete achtbanen per constructeur

Intamin AG
    El Toro

B&M
    Tatsu

Mack rides
    Blue Fire

Vekoma
    Stunt Fall

Gerstlauer
    Fluch Von Novgorod

Zierer
    Huracan

Premiere Rides
    Revenge of the Mummy

Giovannola
    Goliath (MM)

Maurer Söhne
    Abismo

Schwarzkopf
    Olympia Looping

Zamperla
    Pony Express

Soquet
    Grand Canyon

S&S Arrow
    X2

GCI
    Troy

CCI
    Tonnerre De Zeus

PAX
    Formule 1
    If the sun shines, we shine together

9. Standaard Re: Favoriete achtbanen per constructeur

Intamin
    1. Expedition GeForce
    2. Furius Baco
    3. Goliath
    4. iSpeed
    5. Tornado

B&M
    1. Shambhala
    2. Dragon Khan
    3. Katun
    4. Batman La Fuga
    5. Superman: La Atracción de Acero

Vekoma
    1. Space Mountain: Mission 2
    2. Big Thunder Mountain
    3. Vampire

Gerstlauer
    Anubis: The Ride

Maurer Söhne
    1. Abismo
    2. Tarántula
    3. Crush's Coaster

Great Coasters International
    Troy

Custom Coasters International
    Stampida

S&S - Eejanaika (Fuji-Q-Highland)
    Mack AG - Blue Fire (Europa-Park)
    B&M - Tatsu (Six Flags Magic Mountain)
    Schwarzkopf - Jetline (Tivoli Gröna Lund)
    Premier Rides - Revenge of the Mummy: The Ride (Universal Studios Florida)
    Vekoma - Space Mountain (Disneyland Anaheim)
    Intamin - Xcelerator (Knott's Berry Farm)
    Giovanola - Goliath (Six Flags Magic Mountain)
    Maurer Söhne - Crush's Coaster (Walt Disney Studios)
    Gerstlauer - G'Sengte Sau (Tripsdrill)
    Togo - Bandit (Yomiuriland)
    GCI - Apocalypse (Six Flags Magic Mountain)
    CCI - Ghostrider (Knott's Berry Farm)
    Check m'n recentste tripverslagen op Rollercoaster Traveller !

11. Standaard Re: Favoriete achtbanen per constructeur

Moeilijke lijst! zoveel attracties staan zo dicht tegen elkaar om net iets beter te zijn. Maar dan nog kan ik een lijstje maken...

Vekoma- Stunt fall-
    Parque Warner

Intamin- iSpeed-
    Mirabilandia

B&M- Superman / la Atracción de Acero-
    Parque Warner

Maurer- Skywheel-
    Slyline park

Gerstlauer- Fluch von Novgorod-
    Hansa park

Mack- Schweizer Bobbahn-
    Heide park

GCI- El Toro-
    Plohn

Pinfari- Bat coaster-
    Nigloland

Zierer- Force one-
    Schwaben park

Arrow Dynamics- Big one-
    Blackpool pleasure beach

Schwarzkopf- Nessie-
    Hansa park

S&S- Timber drop-
    Fraispertuis city

Soquet- Azteka-
    Le Pal

Pax- Formule 1-
    Parc saint paul

Zamperla- Alucinakis-
    Terra Mitica

CCI- Tonnerre de Zeus-
    Parc Astérix

Reverchon- Twister-
    Lightwater Valley

Wiegand- Alpsee coaster-
    Alpsee bergwelt

RCCA- Bandit-
    Movie park
    Kleverige camera's in 2012! http://www.youtube.com/watch?v=aOzmiiqkjPA

12. Standaard Re: Favoriete achtbanen per constructeur

Here We Go:

Mack AG - Blue Fire (Europa-Park) (Reeds uitkijkend naar Project Helix )
    B&M - Shambhala (Port Aventura)
    Schwarzkopf-Zierer - Jetline (Tivoli Gröna Lund)
    Zierer - Polar-X-Plorer (Legoland Billund)
    Schwarzkopf - Olympia Looping
    Premier Rides - Mr. Freeze (Reverze Blast)
    Vekoma - Thundercoaster (TusenFryd)
    Intamin - Millenium Force
    Maurer Söhne - Skywheel (Skyline Park)
    Gerstlauer - Fluch Von Novgorod (Hansa Park)
    GCI - El Toro (Plohn)
    CCI - The Legend (Holiday World)
    S&S - HellCat (Timberfalls)
    Gravity Group - The Voyage (Holiday World)
    PAX - Cobra (Conny Land)
    Arrow Dynamics - Flight Deck (Kings Island)
    582 Coasters (109 in Deutschland) Personal World Class Favorites: Formula Rossa / TTD / The Voyage / Millennium Force / Helix / Taron

13. Standaard Re: Favoriete achtbanen per constructeur

Vekoma: Moeilijke keus. Zeer veel verschillende goede banen gedaan, maar denk dat de GIB toch wel een van de geniaalste modellen is.
    Intamin: Mega Coaster (Millenium Force)
    B&M: Stand-Up & Flying (Riddler's Revenge/Air)
    Mack: Megacoaster (Blue Fire)
    Zierer: Force (Polar X-Plorer)
    Premier: Launch Coaster (flight of fear, skyrocket, Mr. Freeze)
    Schwarzkopf: Compact Looping Coaster (Olympia Looping, Looping Star)
    Maurer: X-car & Spinning (FormuleX, Winja's)
    Gerstlauer: Eurofighter (Fluch von Novgorod, Falcon)
    S&S: Screaming Squirrel (Timber Drop, Steel Hawq)
    Arrow: Swinging Coaster (Flight Deck, Ninja)
    Zamperla: Powered Coaster
    Suckit: Blijft gewoon humor omdat ze totaal geen verstand van banking hebben, maar geen enkele baan van ze is goed xD
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

14. Standaard Re: Favoriete achtbanen per constructeur

Ik zal hier ook es een poging doen:

B&M: Oblivion (Alton Towers) Al is het misschien eerder een freefall, de setting en het gevoel blijven voor mij geniaal
    CCI: Megafobia (Oakwood) Best een leuke baan met een hoge emotionele waarde
    GCI: Wodan (Europa Park) Goeie first drop, goeie snelheid, goeie theming
    Gerstlauer: Fluch Von Novgorod (Hansa Park) Net zoals iedereen hier blijkbaar vind ik dit ook een zeer knappe baan, de setting alleen al.
    Intamin: iSpeed (Mirabilandia) Een baan die zegt van: BAM hier ben ik, en knallen doet ze zeker!
    Mack: Blue Fire (Europa Park) Veel andere goeie banen heb ik hiervan nog niet gedaan en het beugelsysteem hier is gewoon heerlijk.
    Maurer Söhne: Abismo (Parque de Atracciones) Al stelt het misschien weinig voor, dat eerste element is toch best spannend
    Schwarzkopf: Turbine (Walibi Belgium) Gewoon een van de leukste lanceringen die ik ooit deed, hopelijk is Psyke Underground een beetje evenwaardig. Aangezien Turbine dus eigenlijk niet meer bestaat spring ik ook mee op de Olympia Looping Trein
    Soquet: Le King (Foire du Throne) Deze baan was best genietbaar met een lach
    Vekoma: Weerwolf (Walibi Belgium) Spannende strijd met Stuntfall misschien, maar mijn voorliefde voor houten banen wint dan wel.

15. Standaard Re: Favoriete achtbanen per constructeur

Update:

Charles Paige (bekend van 3 woodie's in Blackpool): Grand National
    B&M: Nemesis
    Arrow Dynamics: Revolution
    Vekoma: Stuntfall
    Maurer: Freischütz
    Wiegand: Alpine Coaster Imst

16. Standaard Re: Favoriete achtbanen per constructeur

Mack Rides GmbH: Blue Fire: de sfeer, de souplesse, de ZALIGE elementen, ... gewoon op & top af ...
    Intamin: Colossos: Wat een BEEST van een woody, de airtime, de extreme positieve G's, het snelheidsgevoel, het out of control gevoel ... Zalig ...
    Bolliger & Mabillard: Black Mamba: De hele sfeer rondom de zone, de extreem gedetailleerde theming, het gestoorde snelheidsgevoel en near-miss gevoel met gebouwen en rotsen, de goed voelbare G's ... Af gewoon.
    Vekoma: Als ik moet kiezen komt Xpress er nog als beste uit ... De launch is best leuk en het is een relatief soepele baan van deze constructeur.
    Gerstlauer: Fluch Von Novgorod: De zalige verhaallijn en dito uitwerking, de überkrachtige launch, en last but defenatly not least, de ZALIGE indoor drop, ongeloofelijk gevoel gewoon. Enkel jammer dat het comfort van deze baan de wensen over laat ...
    Great Coasters International: Wodan: Toegegeven, Troy komt zeer dicht in de buurt, maar Wodan heeft gewoon dat tikkeltje meer vanwege de briljante theming, de sfeer, de muziek, ... Ik kan er niet aan doen maar Wodan geeft mij dat ietsje meer dan Troy.
    Maurer Söhne: Winjas Fear: Super spinning coaster die ik beduidend beter vind dan zijn broertje Force. De drop om te beginnen, dan het relatief wilde spinning stuk, en dan de special effects en dat laatste korte stukje in net niet duisternis maken dit voor mij een topbaan.
    Custom Coasters International: Tonnere De Zeus: Super baan gewoon, die ondanks zijn leeftijd voor een woody nog steeds doet wat hij moet doen (ookal was hij vroeger schijnbaar nog veel beter, maar soit).
    Schwarzkopf: Dit is een moeilijke ... Als ik moet kiezen tussen Nessie, Looping Star, Teststrecke & Turbine komt die laatste er raar maar waar nog steeds als beste uit, de oude versie dan wel ... Die keiharde launch, het algemene sfeertje ... Ik vond dat toch best in orde ...
    Soquet: slechts 1'tje van gedaan, en dat was Le Furio in Dennlys Parc, niets speciaals uiteraard ...
    Preston & Barbiëri: ook maar 1 referentie hier, Nitro, de fucked up coaster van Dennlys Parc ...
    ZamperlaIk kan echt geen enkele zamperla noemen die ik überhaupt leuk vond ...
    Zierer: Huracan in Bellewaerde komt dan het dichts bij "leuk" op gebied van de Zierers die ik deed ...
    ABC Rides: de swinging-powered-inverted van Potts Park dan maar ...
    Reverchon: Spinning coaster zoveel ergens ...
    CDA Parcs: Betaal nu meer voor minder!

17. Standaard Re: Favoriete achtbanen per constructeur

Mack AG - Blue Fire (Europa-Park): De souplesse en het comfort geven deze een win. Al is Dwervelwind wel het vernoemen waardig doordat deze toch wel best intens en genietbaar is.

B&M - Katun (Mirabilandia): Lang, groots, intens, veel elementen,... Perfecte baan die voor mij op nummer 1 staat.
    Schwarzkopf - Turbine/Psyké Underground (Walibi Belgium): Ondanks ik Thundercoaster/Loopingstar in Slagharen ook geniaal vind, blijft deze Belgische klassieker mij toch nog meer bekoren.

Vekoma - Stuntfall (Parque Warner): Blackouts van de start tot het einde, en nog min of meer soepel voor een Vekoma. Heerlijke baan die ik self nog net ietsje liever deed dat de 2 B&M's van het park.

Intamin - Goliath (Walibi Holland): Moeilijk te kiezen tussen deze of EGF, maar Goliath vind ik meer een airtime monster met zijn out-and-back lay-out en wint daarom naar mijn mening!

Maurer Söhne - Abismo (Parque de Attracionnes): Ondanks de vrij pijnlijke beugels, geeft deze baan een enorme kick waardoor ik hem enorm vaak ge-rerided heb. Topper!

Gerstlauer - The Smiler (Alton Towers): Enigste Gerstlauer waar ik enorm duizelig werd na één rit en dan niet door het beuken van de beugels. Een echte topper, al vrees ik dat het binnen dit en 5 jaar een beuker zal worden.

GCI - Troy (Toverland): Wodan is geen slechte baan, maar Troy biedt toch wat meer dan enkel een geweldige first drop. Winner dus.

CCI - Tonnere de Zeus: Niet echt mijn favoriete woodie, maar gewoon omdat ik nog niet veel banen van deze bouwer heb gedaan...

Arrow Dynamics - Revolution (Blackpool Pleasure Beach): Qwa looks lijkt deze niet veel te doen, maar ik werd echt uit mijn stoel geschoten toen ik de kleine afdaling maakte. Beste baan van dat park!
    Life is like a Rollercoaster...

18. Standaard Re: Favoriete achtbanen per constructeur

Arrow: Phantom's Revenge @ Kennywood
    Een fantastische baan met een een second drop die de first drop serieus overtreft. Pakken airtime en soepel! Al is het wel de vraag of ik hem zo goed zou vinden indien de aanpassingen door Morgan nooit gebeurd zouden zijn...

B&M: Superman - Ultimate flight @ Six Flags Great America
    Dit was een verdomd lastige keuze! B&M is niet voor niets mijn favoriete constructeur, het aantal goede banen die ik gedaan heb van hen valt niet op één hand te tellen. Uiteindelijk toch gekozen voor Superman UF, waarschijnlijk vooral omdat het flying coaster nog erg nieuw voor me is en me een ongeloofelijke kick gaf. En die pretzel loop man... is gewoon het best bestaande element op een coaster dat ik ooit ben tegengekomen.

CCI: Megafobia @ Oakwood
    CCI wisselt horrorcoasters (Stampida, Boss) af met goede werken. Van de CCI's die ik gedaan heb, steekt Megafobia er toch met kop en schouders bovenuit. Ook de omstandigheden waarin hij gedaan werd, zijn memorabel en maakt hem tot mijn favoriete CCI

Gerstlauer: Anubis @ Plopsaland De Panne
    Eén van de weinigen die niet voor Novgorod kiest... ik heb hem dan ook nog niet gedaan natuurlijk. Dan kies ik voor de compacte maar stevige Anubis in ons eigen Plopsaland. Heel sterke launch en een kort maar krachtig traject. Blijft een heel leuk baantje.

GCI: Prowler @ Worlds of fun
    Naar mijn mening de op één na beste constructeur als het op woodies aankomt. Hebben dan ook een mooie portfolio woodies, maar mijn favoriet was er snel uitgekozen: Prowler! Schitterend bochtenwerk en lekker wild zoals een woodie wel mag aanvoelen. En toch ook zo soepel.

Intamin: Top thrill dragster @ Cedar Point
    Dat hoeft geen uitleg zeker... Ongeëvenaarde launch, ongekende hoogte, ongeloofelijke thrill ervaring. Lijkt misschien wel kort, maar na die launch en superhoge tophat hoeft er echt niks meer bij te komen. En dat hij lapbars heeft, maakt het allemaal natuurlijk nog beter!

Mack: Blue fire @ Europa Park
    Het was een close call tussen deze en de Bobbaan in Heidepark, maar Blue Fire heeft natuurlijk wel iets meer te bieden. Soepelheid, fantastische beugels en interessante lay-out. Bij de toppers van mijn coastercounter zou ik hem er net niet bijplaatsen, en dat is omdat ik zijn launch enorm vind tegenvallen qua acceleratie. Geef dat de launch van Anubis en het is pas écht een wereldcoaster.

Maurer Söhne: Dragon's fury @ Chessington
    Heb met Abismo ook al zo'n skyloop gedaan, maar ik verkies toch meer hun spinning coasters. Waarvan ik Dragon's Fury toch de beste vind.

Morgan: Wild Thing @ Valleyfair
    Maar 2,5 coasters van Morgan gedaan, maar ze bevielen mij telkens heel goed! Eigenlijk is Phantom's Revenge de beste, maar aangezien die gebouwd is door Arrow en enkel aangepast door Morgan, reken ik die toch maar bij Arrow. Dan is Wild Thing mijn favoriete 100% Morgan. Baan reed soepel en gaf echt een mooie portie airtime weg.

Premier: Sky rocket @ Kennywood
    Mr Freeze reverse blast is dan wel vrij uniek, ik vond Sky Rocket toch simpelweg leuker. Krachtige launch, leuke portie airtime. Geestig baantje.

Rocky Mountain Construction: Outlaw Run @ Silver Dollar City
    Beste achtbaan ter wereld in mijn ogen. Mijn nr1 coaster, die moest dus ook zeker vermeld worden ondanks dat het de enigste RMC is op mijn lijst Bedenk eens wat een goede coaster allemaal moet hebben om echt goed genoemd te worden. Outlaw Run heeft het allemaal.

Schwarzkopf: Turbine @ Walibi Belgium
    Tja, lastige keuze. Het was deze of Looping star die mijn allereerste loopingcoaster was. Toch voor Turbine gekozen, ik hou wel een goede launchcoaster. De vernieuwde Pskyke heb ik nog niet uitgetest...

S&S: Hellcat @ Timberfalls
    Krachtigste woodie die ik ooit heb gedaan, eentje die geen snelheid lijkt te verliezen maar integendeel nog lijkt bij te winnen! Heel intense baan.

Gravity group: The voyage @ Holiday World
    Van de drie Gravity group coasters op mijn lijst is dit echt hun beste werk. Enorm lange woodie met een constante snelheid, flinke portie airtime. Beetje te intens op het einde naar mijn mening, maar wel een serieuze topper!

Vekoma: Colorado Adventure @ Phantasialand
    Ben absoluut geen fan van Vekoma, eerder integendeel. Heb Stuntfall ook gedaan, maar vond dat een absoluut misbaksel. De twee invertigo's die ik gedaan heb vond ik dan wel weer leuk. Maar mijn favoriete Vekoma, zowat één van de zeldzame Vekoma's waar ik naar uitkijk om te doen, is Colorado Adventure. Dit is gewoon het voorbeeld hoe een mijntrein coaster moet zijn! Lekker wild! En enorme capaciteit heeft dat ding ook.

Zierer: Huracan @ Bellewaerde Park
    Het was ofwel Pepsi Orange Streak of deze, beide leuke baantjes. Maar Huracan heeft toch een iets pittigere rit en knappe thematisatie waardoor ik toch eerder voor deze Zierer in Ieper kies.
    Theme Park World - #7 Highest rated theme park blog in eastern Turkmenistan
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

19. Standaard Re: Favoriete achtbanen per constructeur

Ik doe mee :-)

Mack AG - Blue Fire (Europa-Park)
    Vekoma - Stuntfall (Parque Warner Madrid)
    B&M - Montu (Busch Gardens Africa)
    Soquet - Le King
    Intamin - Top Thrill Dragster (Cedar Point)
    Maurer Söhne - Freischütz (Bayern Park)
    Gerstlauer - The Smiler (Alton Towers)
    GCI - El Toro (Plohn)
    CCI - Legend (Holiday World)
    Gravity Group - The Voyage (Holiday World)
    Schwarzkopf - Allemaal? Moeilijk! Als ik echt moet kiezen, dan denk ik Jetline (Gröna Lund)
    Arrow Dynamics - Magnum XL (Cedar Point)
    Premier Rides - Revenge of the Mummy (Universal Studio's Florida)
    S&S - HellCat (Timberfalls)

Eigenlijk is het nog niet zo simpel om zo'n lijstje samen te stellen... Zowel B&M, Intamin, Schwarzkopf, Mack,... hebben pareltjes neergepoot. Niet evident om er 1tje uit te halen.

Mack rides
    Blue Fire

Intamin AG
    Piraten

B&M
    Oz'iris

Vekoma
    colorado Adventure

Gerstlauer
    Fluch Von Novgorod

Zierer