+ Reageer op onderwerp
Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: [Foto & Video TR] Bellewaerde Park 15 - 08 -2012

Standaard [Foto & Video TR] Bellewaerde Park 15 - 08 -2012

Bellewaerde 15 - 08 -2012

Het was ongeveer 10 jaar geleden dat ik tijdens 1 van de eerste Halloween-events het Bellewaerde park gezocht. Toen was er nog geen sprake van El toro, El Volador, Jungle missie, Het giraffen/olifanten verblijf.
    Uiteindelijk heeft het park toch nog redelijk wat geïnvesteerd op 10 jaar, want het zag er behoorlijk anders uit.

Bij aankomst werden we richting de parking aan Ingang C gestuurd. Wel jammer dat deze ingang niet echt mooi is, een gemiste kans, die echter word goed gemaakt met het mooie Mexico-plein. Persoonlijk is dit de mooiste gethematiseerde zone in een Belgisch park.

“El volador“, werd de eerste van dit type voor mij, persoonlijk vond ik dit best wel een leuke attractie.

En dan kon ik eindelijk mijn credit score in Bellewaerde park, de “Boomerang” tevens mijn eerste van dit type maar zeker niet mijn laatste. Wat een zalig ding is dit zeg, snelheid, adrenaline. Ik verschoot zo hard van de intensheid dat ik totaal gedesoriënteerd in het station terug aankwam. Wel jammer dat we toch wel 30 minuten hebben moeten wachten, het beloofde een drukke dag te worden.

Op naar het volgende themagebied en de fantastische lawaai makende zierer-coaster. Wegens te veel volk deden we deze niet. Het nieuw Bizon verblijf was wel mooi aangekleed. We wandelde dan maar door het wilde westen en zagen een bomvolle wacht rij bij de splash. Overslagen dus en naar de volle wacht rij bij Jungle Mission. Voodoo-river was 10 jaar geleden echt afschuwelijk, vies, lelijk saai. Jungle Missie is het tegenovergestelde, mooi, leuk, veel effecten. Persoonlijk is dit mijn favoriete bootjes-vaart buiten.

We passeerde huis Houdini en deden een ritje in de koffietassen, op weg naar de olifanten.

Ook het kids-gedeelte zag er anders uit als 10 jaar geleden, ik wist niet dat dit (toen lelijke gedeelte) onder handen werd genomen, in ieder geval goed gedaan.
    Tevens zat er een grappig stokstaartje.

Uiteraard kon een foto-moment aan het bloemenkasteel niet ontbreken.

De Ingang is niet super speciaal, maar wel mooi gedaan, vooral de openheid met toch zicht op 3 attracties is goed gedaan.
    Het stukje achter de kettingmolen op weg naar Bengal Rapid River is dan weer wel zeer lelijk gedaan, hier zou echt een attractie moeten komen.

De rapid vond ik heel mooi aangekleed (buiten het station) de rit was leuk, niet al te nat. Zijn broertje in Walibi Holland, mag dan natter zijn, de aankleding is hier in Bellewaerde veel mooier gedaan.

En dan passeer je het wel saaiste stukje der pretparken. Vanaf Bengal tot de piraten boot is er echt niets te beleven, zet hier toch een mooie Woody of en andere “Grote” attractie.

Het laatste gedeelte is ook weer mooi aangekleed, vooral de “Niagara”, de kleuren van de “screaming eagle” zijn echt super lelijk bij de rest van dit gebied. “ Niagara” gaf echter wel een leuk rit weg, zeker een meerwaarde in dit park.

Showtime met de indianen van Bellewaerde park. De show was leuk, geen hoogvlieger maar wel aangenaam om naar te kijken, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Grrr

Na de show gingen we richting “Houdini”. 10 jaar geleden vond ik dit de max, we deden hem toen wel 10 keer achter elkaar en zoveel jaar later kan deze mad-house mij nog steeds bekoren, de voorshow is prachtig( alleen jammer van de lawaai makende jongeren) de muziek tijdens de rit is episch, gewoon zalig.

Ook de River Splash was een leuke attractie, 1 drop, maar toch behoorlijk lang voor een log-fume.

Uiteindelijk is bellewaerde een leuk/gezellig park. Het heeft mooie gethemde zone’s met leuke bijhorende muziek en leuke attracties. Her en der kan er wel wat opfrissingen gebeuren en ook de kan het park wat beter klant gericht worden. Daarmee bedoel ik dat als de bank-automaat niet werk je geen geld kan afhalen in de souvernier winkel, wat in BJL wel kan. Gevolg geen geld om uit te geven (domme zet dus)

Ook bij het defect gaan van een attractie mag er meer communicatie komen, bij “ Niagara” werd er gewoon niets gezet, opeens ging er een deur open en kon iedereen doorheen het station wandelen, na 5 minuten ging er en andere deur open zodat niet iedereen die zigzag opnieuw moest doen. Was zeer chaotisch.
    Uiteindelijk was het een zeer leuk, maar warm dagje.

Met dank aan Bob voor de foto's

2. Standaard Re: [Foto & Video TR] Bellewaerde Park 15 - 08 -2012

Bedankt voor dit TR met mooie foto's! Het is bij mij ook al vrij lang (zo'n 8 jaar geloof ik) geleden dat ik dit parkje nog eens bezocht heb. Misschien zou ik dit toch best nog eens doen want uiteindelijk ziet het er daar toch redelijk mooi uit.
    Het filmpje is buiten een paar schoonheidsfoutjes (soms puur smaak, soms net niet helemaal juist) wel best leuk. Een tof muziekje geeft een leuke sfeer (ideaal ook voor dit park) en over het algemeen zit het ritme wel goed. Ik ben vooral fan van de shots van de rapid river, zeker het eerste shot (op 0:27) vind ik super. Jammer van het abrupte einde, want zo'n genietbaar filmpje laat ik graag bezinken tijdens een langzame fade-out.

Standaard Re: [Foto & Video TR] Bellewaerde Park 15 - 08 -2012

Ja, ik wou dat ook, maar ik had niet genoeg beelden meer. Her en der zitten er inderdaad nog wat fouten in, vooral die ingezoomde stukje mag ik niet meer gebruiken, dat verpest het beeld een beetje. Ach ja ik ben toch al blij dat je dit beter vind dan de vorige

Je hebt geluk gehad bij je eerste boomerang, die van BWP is echt nog wel tof en soepel. Vandaag Cobra nog eens gedaan en dat was al een heel pak minder. Bedankt voor je TR, al deel ik nagenoeg nergens je mening, ik zal er te vaak geweest zijn .
    "Nieuwe attractie in 2013 te Slagharen: Parking d'ride"- bertvdb
    Check onze mega boeiende parkgids!

Mooi tripverslag, over een gezellig dagje in Bellewaerde.

Meteen naar parking C, dat moet dan wel een hele drukke dag geweest zijn voor BWP. Wat reclame op Q Music al niet kan doen. Een half uur wachten is toch best lang voor den Boomerang. Ik zie trouwens geen verschil tussen de soepelheid tussen Boomerang en Cobra, volgens mij is dat eerder psychologisch want beide heb ik zoveel gedaan dat ik daar echt geen greintje verschil in voel behalve dat Boomerang lang nodig heeft voor de kan vertrekken en Cobra vrijwel meteen kan vertrekken. De Cobra had diezelfde dag geen wachtrij omwille van deze reden.

De muziek is van Houdini's huis (film soundtrack The Mission), gepaste muziek is het zeker. Deze muziek krijg je ook vaak te horen in het park (vanaf de koffiekopjes tot aan de piratenboot, daar staat ook vaan 'Enya' te spelen, kwestie van de rust uit te stralen in de attractieloze zone.

10 jaar wachten voor je naar Bellewaerde gaat is toch wel erg lang. Wat heeft het park dan eigenlijk gedaan in die 10 jaar want ik heb niet zoveel kunnen tellen kwa verandering. De vervanging Dancing queen- El Volador...El Toro...verwijdering glijbaan, old timers, octopus en Monorail, Tico- Tico- 4D theater...dat moet het wel zijn denk ik. In de Halloween periode...leuk evenement- zwaar geforceerde schaduw van wat het was. Jugle Mission was een mooie rondvaart vroeger maar is gewoon verloederd geweest en hebben met toeters en bellen aangekondigd dat ze een nieuwe attractie hebben als ze het opgeknapt hadden.

Maar misschien kijk ik te kritisch, mensen die lang niet naar een pretpark gaan kunnen naar nog pret beleven. Je moet wel voorbereid zijn om wat uit te geven. Leuk verslag, ik wou dat ik nog zo kon genieten van dit parkje.
    Kleverige camera's in 2012! http://www.youtube.com/watch?v=aOzmiiqkjPA

Of je moet Fort Fun coupons hebben he, Pompoen

Persoonlijk zou ik nu niet 5 keer op een jaar naar ginder gaan, daarvoor is er te weinig te doen. Maar jaarlijks zie ik dit wel zitten voor dit park

+ Reageer op onderwerp

Bookmarks

Posting Regels