+ Reageer op onderwerp
Weergeven resultaten 1 tot 19 van 19

Onderwerp: [TR] Walibi Belgium - 04/08/2012

Standaard [TR] Walibi Belgium - 04/08/2012

Walibi Belgium…een park apart. Walibi Belgium is een park dat ofwel gesmaakt, ofwel gekraakt word. Een middenweg is er niet. Het is een park dat mij het ene bezoek volledig kan bekoren, anderzijds kan ik mij er vaak dood ergeren aan bepaalde waar het vingerdik opligt dat het beter kan. Ik had mezelf voorgenomen om dit jaar alleen met Halloween te gaan, maar het mooie weer en enkele andere redenen hebben mij zo ver gekregen het park in volle zomer te bezoeken. Het was alvast een bewogen dag met een vreemde afloop, maar anderzijds wist het park mij vandaag absoluut te verrassen op diverse vlakken. Zowel positief als negatief. Zet je neer, leun achteruit en lees maar mee.

Het moet opgevallen zijn, maar de laatste weken lees je niks meer van grote drukte in het park. Ik begon al te denken dat het park de achteruitgang in bezoekers bereikt had, maar men moet eerlijk zijn dat het weer deze zomer nog niet veel reden had gegeven om een pretpark te bezoeken. Met onzekere weerberichten (Walibi moet ongetwijfeld rood van colleire gezien hebben – al begrijp ik dat wanneer een wicht als Sabine Hagedoren het weer heeft gebracht) vertrokken we naar Walibi. De hoop van een rustig dagje in het park werd echter meteen aan diggelen geslagen toen we op een praktisch volle parking stootten. Het moet ongetwijfeld de drukste dag van het seizoen geweest zijn. Fijn voor de omzet van Walibi vandaag, minder fijn dan toestromende bezoekers die waarschijnlijk een diepe zucht geslaakt hebben.

Walibi ditjes en datjes
    Als er één ding is dat me best verrast heeft in de positieve zin, dan is het wel de algemene staat van het park. Ik herinner mij nog in 2002 hoe rampzalig vuil het park er kon bijliggen, dat je zelfs massa’s blikjes en flesjes uit de vijver kon vissen en dergelijke. Gelukkig is dat er de laatste jaren alleen op vooruit gegaan. Hoewel de paden en alle andere tierlantijntjes in het park zeer behoorlijk waren, moet ik wel toegeven dat de staat van sommige wachtrijen werkelijk erbarmelijk is. Ik was vooral gechoqueerd door de wachtrij van Radja River, Weerwolf en FlashBack. Bij alledrie de wachtrijen is het ongelooflijk welke lengte het onkruid heeft bereikt en hoe triestig het weinige groen erbij ligt. In de wachtrij van Radja River ben ik zelfs bijna over een vieze muis gestruikeld die daar gezellig onkruid aan het knagen was. Je kan zeggen ‘ach ja, het is maar onkruid’, maar het toont allesbehalve proper en professioneel.

Dat het druk was in het park moet ik niet meer vertellen, maar het heeft mij verbaasd dat het park tijdens het zomerseizoen op volle capaciteit kan werken. We moesten even zuchten bij een Dalton Terror met drie gondels, maar verder was het ‘volle petrol’, met overal volle capaciteit. Bij Radja River was er weer eventjes dat race-effect uit vervlogen tijden, werden er in de voormiddag extra bootjes opgezet en was het ook bij FlashBack bootje na bootje dat de revue passeerde. Pannes? Eéntje opgemerkt bij FlashBack waarbij één bootje geëvacueerd moest worden maar verder na nog geen vijf minuutjes opgelost was. Efficiëntie Walibi? Proficiat!

Verder viel het mij ook op dat de talloze en veelbesproken schilderbeurten het park geen windeieren hebben gelegd. Ik zou kunnen mierenneuken door te zeggen dat sommige attracties er stilaan weer iets ouder beginnen uit te zien, maar dat doe ik niet. Eerst en vooral omdat ik er geen zin of fut voor heb, maar ook omdat ik vindt dat men af en toe een klein beetje moeite mag doen het positieve te zien van een park dat niet moet afhangen van zijn geschiedenis, zichzelf tot de laatste commerciële druppel uitmelkt of niet het vernoemen waard is. Het park blinkt weer en laat uitschijnen dat zelfs een druppel verf wonderen kan doen om de opgelopen schade van Amerikanen met een dikke nek en onervaren Britten op te lossen. Zij het stap voor stap, maar ze zijn ermee bezig. Over het park in het algemeen kan ik nog het personeel bespreken. Maar dat ga ik hier niet doen, want hiervoor is een apart deel nodig waarin het personeel uitvoerig besproken moet worden.

Attracties, attracties, een park vol attracties
    Walibi Belgium heeft een goeie mix aan attracties en desondanks hun leeftijd is er voor ieder wat wils. Maar wat mij vandaag opnieuw is opgevallen, is dat het park zo hard nood heeft aan een nieuwe attractie. En daaronder begrijp ik geen opgeknapte Shuttle Loop Coaster, die waarschijnlijk tot 2016 de enige ‘nieuwigheid’ zal moeten zijn. Maar je kan daarover blijven discussiëren en zeuren, zo zal het zijn en zo zal het –voorlopig – blijven.

Challenge of Tutankhamon, kortweg ’t CoT!
    Oef...een dark-ride zonder melkbrouwende, hyperactieve kabouters, misvormde cowboys en Mexicanen met zichtbare mechanische stekkenbeentjes of voor Kerstmis versierde Azteken. Zelfs na 10 jaar blijft Challenge of Tutankhamon een attractie waar we als Belgische parkfans trots op mogen zijn. Desondanks ik hem al –tig keer heb gedaan, blijft het een pareltje waar ik elke keer opnieuw nieuwe details opmerk. Buiten het feit dat het vuur het maar half deed, leek de attractie weer te schitteren als in zijn openingsjaar. En om de eer in stand te houden, praten we hier niet over mijn score.

Paleis van de Geest
    Madhouses schieten misschien als paddenstoelen uit de grond, toch blijf ik het intrigerende attracties vinden. Hoe je het ook draait of keert blijven ze erin slagen om je gevoel van oriëntatie en evenwicht in je hoofd even te doen verliezen. Paleis van de Geest mag dan wel een standaard programma hebben, toch blijft de hele attractie in mijn ogen een mooi geheel met een leuk verhaal en een fijne uitwerking van details. En jawel, het verbaasde me ook, maar alle gekende effecten buiten het tapijt deden het. En ik kan me vergist hebben, maar het lijkt of men ferm aan de belichting van de attractie gesleuteld heeft. Klein minpuntje…mamma mia, maar die beugel zat écht wel gigantisch strak. Zelfs voor de pannenlatmevrouw naast mij was het zelfs onmogelijk om nog een vingerbreedte tussen de beugel en m’n been te krijgen. Al een geluk dat ik geen dringende pipi moest doen of men kon gaan dweilen. Hoewel dat misschien van pas kon komen voor de kotsmisselijke mevrouw naast Michelle.

Flash(y)Back
    Ik herinner mij nog hoe de attractie erbij lag voor zijn renovatie. Als je dat vergelijkt met nu, lijkt het een nagelnieuwe attractie. Maar helaas laat het grillige Belgische weer zachtjes zijn sporen na. Anderzijds blijft FlashBack een aangename logflume die voor leken altijd zeer verrassend blijft. En ben ik eens blij om niet elke keer in lelijke houten boomstammen te stappen. Maar toch was er één grote doorn in het oog. Het viel mij in de wachtrij en tijdens de rit echt op hoe onverzorgd het groen erbij ligt. Varen en wandelen door onkruid, torenhoge netels en distels is écht geen zicht. En het water is écht een serieuze afknapper om daar in te stappen. Anderzijds werkte de effecten zoals ze moesten werken en blijf ik elke keer schrikken hoe hoog die laatste en aangename drop eigenlijk wel is.

Radja River
    Velen zijn verbaasd als ze horen wat mijn favoriete attractie in Walibi Belgium is. Radja River verwacht eigenlijk bijna niemand als antwoord, maar het is een waarheid als een koe. Hoewel Radja River elke keer toch maar weer zus en zo blijft, ik blijf het op één of andere manier een intrigerende en imposante attractie vinden. Het is geen oud nieuws om te vertellen dat er géén mist in de tunnel was en het plafond van sproeiers ontbrak, maar verder viel mij vandaag weer op dat Radja River desondanks dat gemis toch een zeer intense rapid river kan zijn. Ik heb hem vorig jaar nog gedaan, maar ik had de indruk dat je het woord ‘rapid’ zéér letterlijk kon nemen. De golfslagbaden in Radja River waren vandaag hoger en wilder dan ik ooit geweten heb. En het feit dat Radja River zalig hard botst en stuitert komt hem alleen maar ten goede. Jammer dat men er niet in kan slagen om zowel alle effecten te laten werken én de rit zelf zodanig wild te maken. Want als Walibi Belgium daar ooit in kan slagen dan vind ik Radja River een attractie die AF is.

Weerwolf
    Wat heeft men deze winter met Weerwolf aangevangen? Weerwolf heb ik altijd een leuke woodie gevonden, maar sinds ik Joris en de Draak in Efteling heb gedaan, moest Weerwolf daarvoor de duimen leggen. Maar ik kom daar vandaag met veel plezier op terug. Het was ongewoon hoe de trein werkelijk door zijn parcours denderde aan een non-stop snelheid en een voor mij geliefd ‘out-of-control’ gevoel. De baan is aangenaam ruw en gedurende de hele rit werd ik werkelijk door elkaar gegooid en van boven tot onder geschud. Ik ben opnieuw fan!

Walibi Belgium en zijn personeel
    Over het personeel van Walibi Belgium kan je werkelijk boeken schrijven. Ik herinner mij nog tijdens de Six Flags periode hoe je als Nederlandstalige vaak op je honger bleef zitten om geholpen te worden en men koppig Frans bleef spreken. Daarnaast was het telkens opnieuw precies teveel gevraagd om vriendelijk te zijn en eens te kunnen lachen.

Maar vandaag kan ik niets anders dan lof spreken over het personeel van Walibi. Ik heb me zelden zo welkom gevoeld in een pretpark als vandaag en die lof komt enkel en alleen het personeel van Walibi toe. Men was in mijn ogen werkelijk ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Het blijft aangenaam om steeds met een lieve glimlach verwelkomd te worden, men je in je moedertaal verder helpt en vaak switcht naar het Nederlands. Ik ben vaak in het Frans aangesproken geweest, maar kreeg zelfs welgemeende excuses wanneer men doorhad dat ik geen Frans sprak. Daarnaast deed men zelfs zijn uiterste best om bezoekers te entertainen én leek men zelfs een cursus ‘humor’ aangeboden te hebben gekregen om hun bezoekers te vermaken.

Ik moet dus toegeven dat ik een geweldige dag heb gehad in Walibi Belgium. En sta mij toe om te zeggen dat het héél lang geleden is. Ja, het gezelschap was meer dan aangenaam (misschien door het feit dat ze gedrogeerd was door Dafalgan en Nurofen, maar soit, we gingen dat niet verklappen hé Michelle), maar daar hing het zeker niet alleen van af. Verder nog een dikke merci aan de desbetreffende en betrokken partijen voor de tickets én bijgevoegd kaartje van de firma mét welkomstwoord. Ik heb mij nog nooit zo welkom gevoeld!

Standaard Re: [TR] Walibi Belgium - 04/08/2012

Bedankt voor je TR! Ik ben blij nog eens een verslag te lezen waar het park niet de grond in wordt geboord. Ik ben de eerste nocturne geweest en had echt een leuke dag toen. Wachtrijen vielen goed mee, en zoals je zegt is het personeel echt vriendelijk. Weerwolf blijft een goede achtbaan en ook Vampire is één van de betere van zijn soort. Uiteraard kan het park niet aan het niveau van Europa-Park komen, maar we mogen ook niet te veel verwachten. Ik heb me goed geamuseerd en vind dat ze echt op de goede weg zijn.

Ik heb me trouwens laten vertellen dat alle lichten in het park worden aangepast. Het zal je ook wel opgevallen zijn dat er aan de kant van Radja River nieuwe verlichtingspalen staan. De bedoeling is om in heel het park te werken met led-verlichting. Als ik mij niet vergis zijn dus ook de lichten van Het Paleis van de Geest aangepast naar led-verlichting.

Ik kijk uit naar hun Halloween, wat toch echt één van de betere van de omgeving aan het worden is.

Heb je trouwens het vuurwerk gezien? Dat verdiend toch ook wel een complimentje want was echt wel mooi.
    Volg pretparken.be ook op Twitter en Facebook!

3. Standaard Re: [TR] Walibi Belgium - 04/08/2012

Je ervaart het park duidelijk zoals ik het ervaren heb en te lezen staat in mijn Open Brief, hier een paar topics onder.

Bij ons werkte de mist trouwens wel bij Radja en ook het Tapijt effect in het paleis deed het...
    * Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal*

Citaat Origineel gepost door CursorX Bekijk post
    Bij ons werkte de mist trouwens wel bij Radja en ook het Tapijt effect in het paleis deed het...
    Bedoel je dan het tapijt in de hoofdshow, waar de voetstappen van de geest op te zien zijn? Want dat effect is al sinds het openingsjaar van Paleis van de Geest defect en heeft sinds dan nooit meer gewerkt. Naar het schijnt omdat de techniek daarachter zondanig complex is.

In elk geval, ik heb het park de voorbije 10 jaar zeer veel bezocht, maar toch kon ik telkens punten aanhalen die pakken minder waren of waaraan ik me kon ergeren. Die waren er vandaag ook, maar niet in zo'n hoedanigheid dat ze een dagje zouden kunnen bederven. Ik zou die punten kunnen aanhalen en daarover eindeloos gaan doordrammen, zoals hier wel vaker gebeurd. Maar daar heb ik geen zin in.

Feit is dat ik het gevoel heb dat Walibi Belgium op verschillende vlakken erg vooruit aan het gaan is. Bezoekers komen terecht in een proper en aangenaam park waar een zeer aangename sfeer hangt. Het park bewees gisteren dat men bezoekers naast hun attracties nog veel meer kan bieden. Naast de attracties gebruikt men zijn nieuwe en populaire figuren ten volle. Ze zijn constant aanwezig in het park en lopen het hele park door om onnozel te doen met bezoekers, op de foto te gaan en dergelijke. Daarnaast is er meer dan eens per dag extra entertainment te zien in het park dat overduidelijk gesmaakt word.

Het vuurwerk hebben we niet gezien, aangezien we omstreeks 21u00 nogal moe werden en het naar onze zin hebben gehad. We hebben wel een deel van het optreden van WAB en The SkunX gezien. En het is duidelijk dat men daaraan gesleuteld heeft. De live muziek en zang klonken tijdens de eerste nocturne nogal niet toonvast, maar nu klonk alles zoals het moest. Het is in elk geval een gewaagde zet om parkfiguren live te laten zingen, maar Walibi Belgium doet dat goed. We hebben ook de DJ-sessie gezien met de dansers en in een mum van tijd hadden die het hele publiek op hun hand.

5. Standaard Re: [TR] Walibi Belgium - 04/08/2012

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    Bedoel je dan het tapijt in de hoofdshow, waar de voetstappen van de geest op te zien zijn? Want dat effect is al sinds het openingsjaar van Paleis van de Geest defect en heeft sinds dan nooit meer gewerkt. Naar het schijnt omdat de techniek daarachter zondanig complex is.
    Ja dat bedoel ik inderdaad, gelukkig had ik die veiligheidsbeugel of ik viel van mijn stoel!

Ik vind ook, net als jij, het nieuwe thema en de schilderbeurten WEL geslaagd, ik hou wel van het flashy gedoe... En ik was er met kinderen, en het viel op dat bij alle publiek de nieuwe figuren enorm populair waren en aansloegen...
    * Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal*

Citaat Origineel gepost door CursorX Bekijk post
    Ik vind ook, net als jij, het nieuwe thema en de schilderbeurten WEL geslaagd, ik hou wel van het flashy gedoe... En ik was er met kinderen, en het viel op dat bij alle publiek de nieuwe figuren enorm populair waren en aansloegen...
    Ik volg je hier volledig in. En ik moet ook mijn mening een klein beetje bijschaven over de parktrein. Ik ben niet 100% overtuigd van de look van de trein, maar nu ik hem van vlakbij heb gezien, moet ik toegeven dat ze er beide lang niet slecht uitzien. Vooral het station en de trein van The SkunX zijn best mooi en vooral; ze tonen allemaal zeer professioneel gethematiseerd. De WAB trein blijft in mijn ogen een snoepwinkel op wielen. Daarnaast viel mij op dat de treinen toch populair zijn bij bezoekers. Ze zaten elke keer opnieuw afgeladen vol en aan de gezichten van bezoekers te zien, waren ze zich wel aan het amuseren.

Nog zo'n puntje dat ik wil aanhalen in het park is dat ik voor het eerst sinds jaren een zeer veilig gevoel had in het park. Er waren veel familie's aanwezig in het park, maar ook de tieners waren goed vertegenwoordigd. Desondanks dat -in tegenstelling tot andere jaren- heb ik geen enkel incidentje gezien. Het personeel treed efficiënt op en daarnaast was er meer dan genoeg security aanwezig in het park, zij het op een vrij onzichtbare manier. Wat ook opvallend was, was dat er nauwelijks nog sporen van vandalisme in het park te zien is. Vulgaire boodschappen en annoncekes aan muren en dergelijke waren aan een minimum aanwezig.

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    Dat effect heeft na zijn openingsjaar ook nog gewerkt hoor. Ik bezocht het park voor het eerst in 2003 en heb dat effect ook nog gezien gehad, als ik mij niet vergis de openingsdag in 2007. Dat was toen zowat het enige dat wél werkte die dag, dat tapijt in dat Mad House . Ik kan mij eigenlijk ook niet inbeelden dat wat balken die tegen een tapijt duwen zo'n ingewikkeld mechanisme moet zijn.
    Dolle pret !

8. Standaard Re: [TR] Walibi Belgium - 04/08/2012

Bij mijn laatste bezoeken vorig jaar viel het me ook op hoe vriendelijk het personeel was. Een pluim hiervoor. Een nieuwe grote attractie vind ik echter wel nodig in dit park. De nieuwe stijl lijkt me wel mooi.

Toch nog enkele aanvullende puntjes die ik wil aanhalen, maar die ik even vergeten was bij het schrijven van dit TR!

- Ik heb eventjes het live-optreden van W.A.B. mogen aanhoren. Ik weet dat het eerste live-optreden nogal matig was, maar men heeft duidelijk blijven sleutelen.
    - We hebben gegeten aan de ingang en het eten was zeer goed. Een zeer ruime portie hete friet, voldoende saus en bovendien vind ik de prijs naar pretparknormen zeer schappelijk.
    - Ook het sanitair in het park lag er zeer proper bij. Ik ga niet beweren dat ik er van de grond zal gaan eten (eikefoei), maar vergeleken met Halloween vorig jaar waren de toiletten zéér proper en verzorgd.
    - De figuren worden aan de ingang van het park en elders in het park weer vergezeld van fotografen. Toch werd er op geen enkel moment gedwongen om op de foto te gaan zoals vroeger. Daarnaast zijn deze figuren oprecht geïnteresseerd om de interactie met bezoekers aan te gaan. Ze worden -in tegenstelling tot zoals andere parken- niet gebruikt als attribuut, maar worden ten volle uitgespeeld tegen de bezoekers.
    - Jammer dat men regelmatig vertrekt met lege plaatsen in treintjes of bootjes. Het lijkt niet veel, maar na verloop van tijd slorpt dat wel heel wat capaciteit op. Wat ik dan weer niet begreep, is dat men dan toch in de wachtrijen op zoek ging naar personen om lege plaatsen op te vullen.
    - Ik had het gisteren ook gezien, maar ben er vandaag nog eens op gewezen: het Italiaanse plein lag er gisteren enorm triestig bij. Op zich was dat nog een aangenaam plein, maar gisteren gaf het mij een zéér troosteloze indruk. De planten in de tuintjes waar vroeger de standbeelden van Hero of The Year stonden puilden uit met verslenste en verdroogde planten. De paden en omheining van het kerkhof van Halloween vorig jaar lagen er trouwens nog steeds.
    - Aan het witte huis naast de karting en over Octopus hangt nog steeds versiering van Twilight Zone in 2006 en 2007. De luiken hangen er nog steeds en ook de takken hangen nog steeds over het gebouw.
    - Waarom hangen er aan de deuren van het Ali Baba nog steeds openingsuren van Monster Circus van twee jaar geleden?

Bedankt voor de TR die me zin geeft om volgende week zelf nog eens langs te gaan.

Het was kennelijk druk en men werkte op volle capaciteit. Wat waren dan zoal de wachttijden bij de populaire attracties?

Citaat Origineel gepost door Dynaris Bekijk post
    Bedankt voor de TR die me zin geeft om volgende week zelf nog eens langs te gaan.

Het was kennelijk druk en men werkte op volle capaciteit. Wat waren dan zoal de wachttijden bij de populaire attracties?
    Gho, ik moet toegeven dat we in de loop van de dag maar enkele attracties gedaan hebben. Dit was omdat de wachtrijen gedurende de voor -en namiddag werkelijk uit hun voegen barstten. Zo stond de wachtrij van Weerwolf in de loop van de dag tot aan de 4D-Cinema. Bij FlashBack stond men op een bepaald moment tot net op het plein. Radja River was niet normaal. Die rij stond op een bepaald bijna tot aan de ingang (die waar het houten bordje met 'Radja River' opstaat). Op een bepaald moment stond zelfs de wachtrij voor Cobra halfvol. Ik vermoed dat er gisteren toch meermaals tot zeker een uur of zelfs meer aangeschoven moest worden. Zelfs voor de parktrein stond er een aanzienlijke wachtrij. Challenge of Tutankhamon ging ook tot een eindje voorbij de toegangspoort. De wachtrij voor Paleis van de Geest heb ik op een bepaald moment behoorlijk gevuld gezien.

Na een lange tijd amper bezoekers gehaald te hebben blijkt het weer positief te komen met de bezoekers aantallen. Walibi blijft toch een ijzersterke naam ondanks de duurdere prijs deze zomer. De wachtrij van Cobra zo goed als vol te zien is bij mij geleden van bij Six Flags en ga tot 10 keer per jaar naar Walibi.
    Kleverige camera's in 2012! http://www.youtube.com/watch?v=aOzmiiqkjPA

Mooi TR. Ben ook geweest naar een nocturne op 21 Juli. Was niet al te druk en alles was goed onderhouden. En ja, het tapijt bij het paleis van de geest werkte wel degelijk. Je kon de voetstappen duidellijk zien.

Ik ben zeer blij dat ik zo'n positief TR van Walibi mag lezen. Ondanks ik altijd scherp en negatief sta tegenover het park, geeft het mij een goed gevoel te horen dat ze het blijkbaar echt terug willen proberen daar.

Met Halloween zal ik het park nog een bezoekje geven, hopelijk beleef ik dezelfde dag als jij.
    CDA Parcs: Betaal nu meer voor minder!

15. Standaard Re: [TR] Walibi Belgium - 04/08/2012

Tof om te lezen dat het effect na jaren van niet werken nu terug werkt in het paleis van de geest. Hopelijk hebben ze nu een langdurige oplossing gevonden voor het probleem. Wat ik persoonlijk jammer vind is het terugkerend feit dat pas tijdens het hoogseizoen alles in orde is in het park. Vandaar dat ik het park enkel bezoek tijdens de halloween periode vermits dan alles qua attracties zeker werkt. Hopelijk werken ze deze winterstop in het park in plaats van 4 of 5 maanden niks te doen zodat we eens een park te zien krijgen dat vanaf het begin van het seizoen volledig tip top inorde is.

Weer prachtig geschreven hoor Kristof! Ik kan mij wel vinden in je commentaar, alleen stoorde het onkruid mij eigenlijk niet zo extreem. Ik was al verbaasd door het beperkt vandalisme in de wachtrijen.

Waar ik eigenlijk het meest van verschoten ben was de vriendelijkheid van het personeel. Ik ben in Walibi nog nooit zovaak geholpen geweest in het Nederlands. Bij het wisselen van twee woordjes hecht ik daar eigenlijk geen belang aan, zij duidelijk wel. Ze stonden scherp, excuses krijgen omdat ze niet wisten dat ik Vlaams sprak, om dan later op de dag nog een Waal als een gek mijn lekke autoband te zien verwisselen. Ik kan het nog steeds niet vatten.

De wachtrijen waren eigenlijk gewoon zoals anders, buiten proportie, en in COT vreselijk verstikkend. Idem voor Flashback, die laatste heeft naar mijn mening ook een postieve metamorfose ondergaan. Het likje verf en de verlichting is absoluut een verbetering.
    Ook tegen de avond was de wachtrij van Weerwolf aanvaardbaar en kregen we nog eens de kans om over die baan te vliegen. Hij blijft goed en geeft geen moment de kans tot verveling.

Wat voor mij de mindere kanten waren, hun muziek draaien ze compleet grijs, als je op één plaats blijft zitten om te eten is dat echt doodirritant. Ook de figuren krijgen mij echt niet overtuigd gewoon omdat er al zoveel de revue gepasseerd zijn. Wel pluspunt voor de manier waarop ze mensen aanhalen zonder woorden. Ik dacht dat alleen Goofy daar mee wegkwam. Ohja en de wegwijzers naar Walibi zelf zouden ook wel beter kunnen, just saying.

Verder ontzettend leuk dagje gehad, met dank aan Kristof, u was weer geweldig!
    Nu nog een paar foto's!

Deze is dan overdreven leuk gedaan, alleen jammer dat het dan weer in zo'n vergeten hoekje ligt waar het eigenlijk niemand opvalt.

Ik vind de treinen ontzettend leuk gedaan en de stations zien er ook wel mooi uit, maar die laatste vind ik precies iets te overdreven. Er stond de helft van de tijd ook een boze security mens met gekruiste armen waardoor we liever het hazenpad kozen.

De felle kleuren zullen waarschijnlijk veel negatieve reacties met zich meebrengen, maar ik ben vooral benieuwd naar het totaalplaatje.

En die afscherming is echt zo leuk gedaan!

Cobra is nog steeds lekker voorspelbaar. Het oorverdovend gegil in het station, en halfweg de rit breek je je nek. Ik had serieus dag later last van mijne nek. Ik blijf de keuze van het paars nog steeds bijzonder vinden als je rode treinen hebt, maar het is wel netjes.

Want Rock Werchter. Ik hou eigenlijk niet zo van schreeuwerige hoekjes maar oké.
    ♪ 'Cause I'm on your side for the last time ♫

Citaat Origineel gepost door Michelle Bekijk post
    Verder ontzettend leuk dagje gehad, met dank aan Kristof, u was weer geweldig!
    Graag gedaan, Michelle! Leuk ook om te horen dat je helemaal klaar bent voor Halloween in oktober

Vandaag was ik ook eens terug te vinden in het park, en gezien ik het eerder aan de korte kant wil houden, pen ik hier mijn korte ervaring mee (als K-tof dat geen probleem vind?).

En eigenlijk, verbazend genoeg, was ik aangenaam verrast door het park. Pas op, ik blijf sceptisch, ze hebben al veel te lang niks nieuw geopend en dat vind ik absoluut niet kunnen. Maar op kwantiteit (en ook kwaliteit) zijn ze er zeker op vooruit gegaan!

Eerst was er wel een kleine frustratie. Tip aan Fort Fun abbo-houders, je moet je ticket halen aan de info niet de kassa. Ik had dat niet door dus...

Personeel:
    Maar bon, ze hebben mij op beide plekken goed ontvangen. Aan de kassa verwees ze mij in het Duits naar de infobalie, waarschijnlijk vanwege het Duits abbonement (al was ik tegen mijn gezelschap Nederlands aan het praten). Ook aan de infobalie spraken ze mij met een lach en praten in een andere taal was geen probleem. Ik kreeg mijn entreeticket in no time.

Eigenlijk is er op vlak van taal overal in het park wel een vooruitgang geboekt. Blijkbaar is het personeel deze keer wel goed opgeleid want alles ging ook zeer vlot, zowel het spreken als de attracties in laden.

Attracties
    Geen enkele storing meegemaakt in het park, vrij ongezien, toch door mijn eerdere ervaring met het park. Ook opvallend, de parking was 1/4 gevuld wat resulteerde op weinig volk, maar toch reden ze overal, op Dalton Terror na, op volledige capaciteit. Nu niet slecht bedoelt, maar waarom kon Bobbejaanland dit op een drukke dag niet van in het begin terwijl Walibi vanaf 10 uur alles volledig laat draaien.
    Dit gaat over naar het volgende punt: om 10 uur werkte, op de Ali Baba na, alle attracties aan beide kanten. Verassend, kennelijk het enigste Belgisch park bij mijn weten...

Nog een laatste punt in verband met de attracties. Ik was verbaast dat de meeste effecten bij elke rit werkte. Zelfs effecten die ik nog nooit gezien had in Walibi! Voornamelijk het effectt bij Calamity Mine, wanneer de baan even het water in duikt. Ik wist dat hij jaren geleden hier een 'splash-effect' had zoals in Disney, maar ik heb deze nog nooit werkend gezien. Ik had ooit eens een filmpje gezien waarbij ze vorig jaar getest werden maar toen kwam het water maar enkele centimeters omhoog. Vandaag kwam die splash zeker een meter of twee omhoog! Tip alvast: is het warm, zit dan backseat aan de rechterkant van het treintje. De splash maakt je wel degelijk nat. Ook de waterval werkte..

Ook alles deed het weer bij COT. Plus het feit dat ik de vernieuwde verlichting nog nooit gezien heb. Zeker een pluspunt aan de sfeer, nu komt hij zeker goed tot zijn recht. Na vandaag twijfel ik er niet meer aan dat we met trots mogen zeggen dat we wel degelijk één van de beste shooters hebben van Europa! Huntik vind ik wel beter, maar COT komt op een verdiende 2de plaats.

Trouwens, over verlichting gesproken, bij veel attracties was er verlichting/sfeerlampen waar ik niet eens weet van had. Bij de Tuf Tuf club hingen er soort van discolampen, wat wel leuk was gevonden gezien dat wel goed samenging met de ruimte. Ook had Vampire in zijn station rode spots hangen die synchroon gingen met de Walibi-muziek die door de boksen ging. Wel leuk gedaan.

Ook ervaarde ik hetzelfde als K-Tof met Radja. Heb hem nog nooit zo wild en soaked meegemaakt. Bij elke golf werd wel een deel van het bootje volledig nat gemaakt. Ook de laatste golf was een voltreffer door 1 kant geheel doorweekt te maken, nog nooit gezien. Alle watervallen werkte ook. Enkel het waterplafond en de mist werkten niet op vlak van effecten (en de snorharen).

Trouwens, ik snap na vandaag weer niet waarom de Weerwolf zo laag staat. Deze doet absoluut geen pijn, erg comfortabel zelf, maar heeft wel dat 'out-of-control' gevoel. Ik vond het na vandaag echt een fantastische baan. Ik vond hem raar maar waar zelfs plezanter dan JEDD, waardoor hij wat hoger in mijn lijstje schuift. Als Vekoma-woodie moet hij duidelijk niet onderdoen voor andere houten banen.

Sfeer
    Wel, ik geef eerlijk toe dat ik meermaals mijn groot beklag heb gesproken over Walibi. Ergens wel terecht als je hun investeringen bekijkt in nieuwe attracties. Maar toch wist het park een aangename sfeer te creëren. Door de subtiele kleine veranderingen overal creëert het park een aangename warme sfeer waardoor het lijkt alsof het park min of meer toch een samenhang heeft. Oude rakkers die 5 jaar geleden bijna klaar waren voor het schroot, blinken nu in de volle zon wat bij een mens wel een glimlach tovert.

Eindoordeel
    Ik ga het park absoluut niet ophemelen, want daarvoor heeft het voor mij nog te veel werkpunten. Wel merk ik dat het park aan een duidelijke opmars bezig is. Alles ligt er vele vrolijker bij allemaal, de sfeer bij het personeel ligt goed (ze zijn vriendelijk en spontaan en absoluut niet mensenshuw, want er zijn parken die dit wel hebben) en de attracties werkte op volledige capaciteit ook al was er echt niemand (Vampire instapklaar bijvoorbeeld, maar reed wel met twee treinen).
    Het park heeft mij vandaag positief kunnen verrassen. Nu niet dat ik onmiddellijk Walibi terug het allerbeste park vind, neen, ze hebben mij gewoon al iets meer vertrouwen in hun gegeven. Ik ben aan het twijfelen om Halloween te doen zelfs, kijk eens aan .
    Life is like a Rollercoaster...

Ik had ook hetzelfde probleem met het fort fun bonnetje, eerst aan de kassa aangeschoven, daar zeiden ze gewoon met het bonnetje naar de poortjes te gaan, daar alweer aangeschoven, medewerker wist ook niet wat hij er moest mee doen, dan maar een andere medewerker erbij gehaald, om dan uiteindelijk te weten dat ik naar de infobalie moest gaan.

+ Reageer op onderwerp

Bookmarks

Posting Regels